Rynki
Diagnoza chorób, ochrona, zabawa. To najważniejsze trendy w dziedzinie sztucznej inteligencji
Diagnozuje choroby, przejmuje od ludzi najbardziej żmudne prace, prowadzi pojazdy, chroni nas, bawi, ale też sprawdza i kontroluje. Gdzie i w jakich dziedzinach w Polsce najszybciej się rozwija sztuczna inteligencja.
7 wskazówek, jak przeprowadzić proces powrotu pracowników do biura
Po ponad roku od chwili, kiedy za sprawą pandemii pracownicy z dnia na dzień musieli przejść na pracę zdalną, nadszedł czas, gdy firmy zaczynają zachęcać pracowników do powrotu do biur. Czy pracownicy chcą rzeczywiście tego powrotu?
Duży wzrost popularności gadżetów erotycznych. "Seks pomaga radzić sobie z pandemiczną niepewnością"
Wielu przedsiębiorców liczy straty po kolejnym lockdownie, inni już pogodzili się z tym, że szans na ratunek dla ich biznesu nie ma. Ale jest branża, która w pandemii rozkwitła. Gadżety erotyczne nigdy wcześniej nie były tak pożądane. I na świecie, i w Polsce.
Polski Ład. Czy da się przed tym uciec?
Nie ma jeszcze konkretnych ustaw i na razie możemy oceniać zmiany wprowadzone przez Polski Ład jedynie na podstawie informacji podawanych przez rząd, które są dawkowane, aby przesadnie nie irytować przedsiębiorców. Zapytaliśmy doradców podatkowych, co można zrobić, aby poprawić swoją sytuację, jeśli Polski Ład wejdzie w życie w takiej formie, w jakiej został zaprezentowany.
Podróże szyte na miarę coraz popularniejsze. Jacy są turyści nowej ery?
Pandemia nie powaliła na kolana całej turystyki. Spersonalizowane, kameralne wyjazdy przeżywają prawdziwy boom. Dają klimat, bezpieczeństwo i niezapomniane atrakcje. I choć są nie na każdą kieszeń, ci którzy je organizują liczą zyski.
Boom na hulajnogi elektryczne trwa. O klientów walczy coraz więcej firm
W tym roku lato przyjedzie do nas, jak w wierszu Jana Brzechwy, „raczej na hulajnodze”. Te elektryczne jednoślady od kilku lat podbijają polskie miasta. Do tego właśnie zmieniły się przepisy prawa o ruchu drogowym, co będzie dodatkowym impulsem do rozwoju branży.
Bony turystyczne nadal w użyciu. Na przedsiębiorców z branży turystycznej czeka 1 mld zł
Przynajmniej 1 mld zł jest obecnie do zarobienia przez przedsiębiorców działających w branży turystycznej. W rękach polskich rodzin znalazło się bowiem już 1,4 mln bonów turystycznych o wartości 1,22 mld zł, z czego dotychczas w ramach tego programu wydano tylko nieco ponad 300 mln.
Wciąż jest szansa na festiwalowe lato? "Na pewno czeka nas intensywna koncertowa jesień" [WYWIAD]
Branża koncertowa liczy straty i wciąż mierzy się z niepewnością, ale pojawia się już światełko w tunelu. Obserwatorzy rynku zapewniają, że latem na wielkie imprezy plenerowe nie ma co liczyć, jednak momentów na śpiew i taniec nie zabraknie.
Raport Ekspansja polskich firm. Ekspansja zagraniczna przez internet
Kiedy jedni zamykali fabryki, inni stawiali serwery. Polskie serwisy internetowe i producenci technologii przywitali pandemię najczęściej z radością. Dziś rozwijają się globalnie.
Odzież, tatuaże, a nawet meble - słowiańskość znów jest w cenie. "Wypełniliśmy rynkową niszę"
Znak Peruna, groźne oblicze Swaroga czy wielkie Drzewo Życia. Słowiańskie baśnie i legendy odżyły w postaci polskich marek odzieżowych, mebli czy studiów tatuażu. Z ciekawostki zrobił się poważny biznes, który przyciąga coraz więcej klientów.
Raport: Ekspansja polskich firm. Go Poland!
Kto by się spodziewał, że pomimo pandemii polski eksport nie tylko nie straci, ale wręcz zyska? Słaby złoty zachęca firmy do rozwoju za granicami. Jak się do tego przygotować?
Czas na zielone inwestycje. Debata My Company Polska
To nie jest pytanie „czy?” ale „kiedy?”. Kiedy polskie firmy powinny ruszyć z „zielonymi inwestycjami”? Zdaniem uczestników debaty zorganizowanej przez My Company Polska, jak najszybciej.
Co dalej na rynku nieruchomości? [KOMENTARZ]
Rynek nieruchomości w Polsce, nawet pomimo pandemii, radzi sobie bardzo dobrze, jeśli chodzi zainteresowanie kupujących oraz cały czas jest uznawany za pewną i stabilną inwestycję. Czego możemy oczekiwać, jeśli chodzi o dalszy rozwój tego sektora? - pisze w komentarzu dla mycompanypolska.pl Raied Tanous, CEO Asbud Group.
TOP 10 polskich fintechów, czyli rewolucja w systemie finansowym. Ranking najlepszych startupów
Szukają fraudów, autoryzują umowy w internecie, pomagają w cyfrowej transformacji i zapanowaniu nad finansami osobistymi. Polskie fintechy mieszają nie tylko na naszym, rodzimym rynku. Pokazujemy 10 najciekawszych z nich.
Brexit nie wszystkim przyniesie straty? Mogą zyskać polskie firmy
Szacuje się, że w 2020 roku Wielka Brytania straciła prawdopodobnie aż 11,3 proc. swojego PKB. Z drugiej strony są kraje i firmy, które mogą skorzystać na Brexicie. Na tej liście jest też Polska.
Wynajmujący vs. najemcy. Narasta konflikt wokół centrów handlowych
Zamknięcie centrów handlowych poróżniło wynajmujących i najemców. Zamiast rozmów jest walka, bo rząd zamiast stolika do negocjacji rzucił im rękawice bokserskie i… dopinguje jedną stronę.
Raport: Ekspansja polskich firm. Biznes bez granic
W czasie pandemii ekspansja na rynki zagraniczne stała się dla wielu polskich firm nie tylko sposobem na przetrwanie, ale też szansą na dynamiczny rozwój. Poznajcie tych, którym w kryzysie udało się wypłynąć na szerokie wody.
Gigantyczne straty gastronomii. Jakie pomysły na przetrwanie mają dziś polscy restauratorzy?
Restauratorzy w pandemii przyjmują różne strategie na przetrwanie oraz dostosowanie się do nowych warunków prowadzenia biznesu. Jedne są ostre jak węgierska zupa rybacka halászlé, inne wymyślne jak przegrzebki z chorizo, a niektóre miękkie jak steki serwowane z wołowiny Kobe. Wszystkim, którzy je stosują przyświeca jednak wspólny cel i myśl: „Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą!”.
Slowmadyzm, czterodniowy tydzień pracy - oto najważniejsze trendy na rynku pracy
Jak będzie wyglądał w najbliższych miesiącach rynek pracy? Swoimi przewidywaniami dzieli się Iwo Szapar, autor książki "Pracuj zdalnie, żyj normalnie", twórca startupu Remote-how.
Inwestycji zagranicznych polskich firm nie zatrzymuje nawet pandemia
Polscy przedsiębiorcy od wielu lat udowadniają, że potrafią skutecznie podbijać rynki zagraniczne. Dotyczy to nie tylko eksporterów towarów i usług, ale też coraz częściej inwestorów, którzy rozwijają się poprzez ekspansję kapitałową.
Wybierz swój marketplace i sprzedawaj globalnie
Udział platform marketplace odpowiada już za 58 proc. sprzedaży e-commerce i rośnie. Wejście z ofertą na rynki zagraniczne wymaga wiedzy o klientach, znajomości narzędzi, strategii promocyjnej oraz doskonałej obsługi.
Jak wygląda polski rynek gier planszowych? "Planszówki spełniają wręcz terapeutyczną rolę"
Wydawcy gier planszowych w Polsce zgodnie twierdzą, że dawno nie mieli tak dobrego okresu. Popularność planszówek sukcesywnie rośnie od 10 lat, ale trend wystrzelił w trakcie pandemii. Wiele tytułów – zwłaszcza w pierwszych miesiącach epidemii – szybko się wyprzedało. Zresztą ku zaskoczeniu samych wydawców, którzy nie nadążali z dodrukami.
Crowdfunding udziałowy napędza konopną rewolucję w Polsce. Czy warto inwestować w spółki konopne?
Przemysł konopny rozwija się w Polsce w zawrotnym tempie, dając młodym spółkom duże perspektywy rozwoju, a inwestorom dobrą okazję do zarabiania. Crowdfunding udziałowy świetnie wpisuje się w specyfikę branży. Wielka siła społeczności skupionych wokół konopi już dwukrotnie pozwoliła zamknąć emisje ECF w rekordowym czasie.
Mało kobiet w branży venture capital. "Nasz czas nadchodzi. W biznesie nie narzucajmy parytetów"
Wśród decydentów branży venture capital kobiet jest jak na lekarstwo. Są jak jednorożce w startupach, w które inwestują: częściej się o nich słyszy, niż spotyka.
Czy firmy mogą znów działać w oparciu o przewidywalne prognozy? "Dominuje bierna obserwacja zmian"
Specjaliści od zarządzania operacyjnego zadają sobie pytanie, kiedy firmy będą mogły znów funkcjonować w oparciu o przewidywalne prognozy. Wciąż pojawiające się doniesienia o nowych mutacjach wirusa i kolejnych obostrzeniach sprawiają, że konieczna jest ciągła korekta planów na przyszłość.
Solopreneurs to przyszłość biznesu? "Ich potencjał doceniają już giełdy"
Przedsiębiorczość w dobie gig economy przybiera na sile, a to wszystko za sprawą odchodzenia pracowników z ram tradycyjnego etatu. Kim są solopreneurs i jak mogą zmienić scenę startupową?
Startup potrzebuje HR? "15 proc. startupów przeżywa dłużej niż 2 lata. Winny chaos administracyjny"
Według badania HR Hints ponad 70 proc. founderów i managerów traktuje problemy HR-owe w ich firmach jako ważniejsze lub tak samo ważne jak np. problemy finansowe, technologiczne czy sprzedażowe. Startup zaczyna się od pomysłu, ale co dalej?
Raport e-commerce. Jak wygrać wyścig o klienta
Sektor e-commerce to największy beneficjent rewolucji gospodarczej w czasie pandemii. Nic dziwnego, że walka na tym rynku jest coraz ostrzejsza. Już niebawem pierwsze firmy zaczną odpadać z wyścigu.
Top 10 medtechów, czyli firmy, które leczą. Ranking najlepszych startupów
Hashimoto, rak piersi, demencja – Polacy leczą choroby, z którymi medycyna dotychczas sobie nie radziła. Rodzime startupy rosną w siłę i zapowiadają dalszy rozwój. Opisujemy 10 polskich medtechów, na które warto zwrócić uwagę.
Cross-border e-commerce nie tylko dla dużych graczy
W Europie jest 800 tys. e-sklepów, a tylko 8 proc. sprzedaje w modelu cross-border. Jedna trzecia z nich chciałaby wejść na nowe rynki, ale ogranicza ich logistyka. Dostęp do niskich cen usług fulfillment czy możliwości zaoferowania dostawy na następny dzień były do tej pory domeną dużych, międzynarodowych sklepów internetowych. Jednak pojawił się nowy sposób na ekspansję zagraniczną.
Joga podbiła serca Polaków. Teraz trafiła na celowniki firm
W okresie pandemii błyskawicznie wzrosła popularność jogi, którą można praktykować w domu, bez żadnych drogich sprzętów. Dzięki temu rynek mat do ćwiczeń przeżywa rozkwit.
5 popularnych i sprawdzonych modeli biznesowych
Biznes musi być rentowny i najlepiej, gdy jest taki już "na papierze", czyli z obliczeń wynika, że faktycznie będziesz generować zysk już po pierwszych miesiącach.
Wojna z gigantami. Czy Ministerstwo Cyfryzacji pokona Facebooka i Twittera?
Ministerstwo Cyfryzacji chce wypowiedzieć wojnę społecznościowym gigantom, takim jak Facebook, Twitter czy Instagram. Pytanie, czy nie jest to walka Dawida z Goliatem. I czy w tym przypadku ten pierwszy ma na pewno czyste intencje.
Powstał Tinder dla branży SEO. "Nie zwraca się aż połowa inwestycji w działania SEO"
Jak wynika z badań Senuto, 94 proc. ankietowanych firm i przedsiębiorców traktuje działania SEO jako rozwiązanie na realne zwiększenie zysków. Według analizy wydatków na optymalizację pozycjonowania, połowa badanych przedsiębiorców wydaje 1–7 tys. zł miesięcznie na działania SEO, jednak w przypadku połowy ankietowanych inwestycja nie zwraca się. Gdzie zatem leży problem i co można zrobić lepiej?
Pracownicy coraz bardziej sceptyczni wobec pracy zdalnej. Utrzymać fachowców będzie jeszcze trudniej
Przedłużające się funkcjonowanie firm w gospodarce dotkniętej skutkami Covid-19 na trwałe zmienia model pracy. Proces ten już dziś jest zauważalny szczególnie w obszarze usług wykonywanych przez kadry specjalistyczne. Najbliższy czas będzie testem dla działów HR, przed którymi stają liczne wyzwania.