Rynki
Jak wykorzystać możliwości social sellingu? "To temat, który dużo obiecuje" [WYWIAD]
Główne korzyści z social sellingu odnosi sprzedaż. Skuteczny i dynamiczny program social sellingowy buduje również markę oraz rozpoznawalność firmy i jej ekspertów - mówi Dariusz Borowski, partner w agencji Business Edge.
"Paczkomatoza" staje się faktem? "Trzeba eliminować patologie" [WYWIAD]
Miasta powinny wprowadzić zasady stawiania maszyn paczkowych w miejscach publicznych. Paczkomaty są już małym kawałkiem architektury miejskiej, porównywalnym do przystanków autobusowych czy tramwajowych - mówi Przemysław Ostaszewski ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.
Cyberbezpieczeństwo w 2021 roku. Przed jakimi wyzwaniami stają polskie firmy?
Rosnąca skala cyberzagrożeń, trend pracy zdalnej, sieć 5G i przyspieszająca transformacja chmurowa wymuszają na firmach wzrost zainteresowania bezpieczeństwem IT oraz adaptację do nowych trendów i technologii.
Sztuczna inteligencja i nowe pokolenie na rynku pracy - trendy biznesowe w 2021 roku
W 2021 roku organizacje będą musiały stawić czoła wielu wyzwaniom, ale będą mogły również wykorzystać szanse wykreowane przez zmiany wywołane pandemią. Eksperci SAS prezentują 4 obszary, na które biznes powinien zwrócić szczególną uwagę.
Polski startup leczy depresję przy użyciu wirtualnej rzeczywistości
Innowacyjne urządzenie medyczne polskiego start-upu VR TierOne wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do wspierania leczenia depresji oraz rehabilitacji osób po udarze, leczeniu onkologicznym i kardiologicznym. Teraz skutecznie wspiera także terapię ozdrowieńców, którzy przeszli koronawirusa.
Badanie SAS: Klienci zwracają większą uwagę na bezpieczeństwo niż niską cenę produktu lub usługi
Jak wynika z badania SAS, 65 proc. klientów wskazuje bezpieczeństwo jako kluczowy czynnik wpływający na ich przywiązanie do marki. Wzrósł również poziom akceptacji dla technologii angażujących użytkowników, co ma związek z pandemią COVID-19.
Nowa bitwa o niedzielny handel. Co dalej z zakazem?
Zniesienie zakazu handlu w niedziele pomogłoby całej branży dotkniętej przez COVID-19. I taki projekt już jest. Tak samo jak dane pokazujące, że zakaz szkodzi tym, których miał chronić.
Fala inwestycji funduszy venture capital. Ponad miliard na polskie startupy mimo pandemii
Polski rynek venture capital mimo pandemii trzyma się mocno. Czeka nas kolejny rekordowy rok. Tylko wygrani są nieco inni. Fundusze pompowały pieniądze w spółki, które na lockdownie zyskują. Pozostałych czekały trudne rozmowy.
W co inwestować w 2021 r.
Mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego indeksy giełdowe znalazły się pod koniec 2020 r. wyżej niż przed rokiem, rekordowo drogie są także obligacje. Ktoś coś z tego rozumie? W przełomowych momentach na rynku emocje biorą górę nad rozumem. Nadchodzi czas ostrożności, inwestorzy stąpają po prawdziwym polu minowym.
10 szokujących prognoz na 2021 r.
Brakuje w języku polskim słów, które pozwalałyby opisać, jak bardzo szokujący dla wszystkich był 2020 r. Czy w 2021 r. możemy liczyć na odrobinę spokoju? Oby, ale na wszelki wypadek przygotujmy się na kolejne, zatrważające wydarzenia.
Raport Zielony Ład. Green deal, czyli Polska na zielono
Przybywa firm, które chcąc się „zazielenić”, deklarują zrównoważony rozwój i neutralność klimatyczną w perspektywie następnych dekad. I nie są to puste słowa, ekologiczne rozwiązania oprócz dobrego wizerunku dają też oszczędności.
Wojna o marże
Ratunek w kryzysie czy dobijanie bezbronnych? Wokół pośredników zajmujących się dostawami jedzenia z restauracji do klientów wybucha coraz więcej kontrowersji.
Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?
Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już 75% konsumentów. Korzystając z tego trendu, marki coraz chętniej wychodzą poza własne domeny online i rozpoczynają sprzedaż na największych platformach jak Allegro czy Amazon.
Raport Konsument Nowej Generacji. Jak nadążyć za zmianami
Błyskawiczne płatności, szybkie i wygodne dostawy oraz nowinki technologiczne, które zwiększają komfort klientów. Oto, jak zmienia się polski konsument.
Raport Zielony Ład Czy Polska może być zeroemisyjna?
W ciągu najbliższych 20 lat Polska zbuduje nowy, zeroemisyjny system elektroenergetyczny. Pomoże jej w tym Europejski Zielony Ład i jego mechanizm sprawiedliwej transformacji. Docelowy model ma opierać się na OZE, paliwach alternatywnych i energetyce jądrowej, ale w okresie przejściowym istotną rolę będzie odgrywał gaz ziemny.
Perfumy szyte na miarę. Biznes rośnie mimo pandemii
Nie trzeba czekać na premiery zapachów wielkich marek kosmetycznych. Dziś samemu można już skomponować własne, luksusowe perfumy. Tym cenniejsze, że niepowtarzalne! Z pomocą przychodzą tu firmy tworzące zapachy szyte na miarę.
Raport Konsument Nowej Generacji.Usługi przenoszą się do sieci
Pozyskanie kredytu bez wizyty w banku, umówienie wizyty u fryzjera za pomocą paru kliknięć czy zakup samochodu przez internet. Coś, co było nie do pomyślenia jeszcze rok temu, dziś staje się normą.
Polska ziemia obiecana. "Żadna organizacja nie gromadzi informacji o imigrantach przedsiębiorcach"
Coraz częściej zakładają własne biznesy i tworzą miejsca pracy na polskim rynku pracy. Coraz więcej złotówek dorzucają do naszego PKB. Obcokrajowcy prowadzą nad Wisłą już niemal 20 tys. przedsiębiorstw. Tylko w 2019 r. przybyło ponad 1,6 tys. firm.
Raport Konsument Nowej Generacji. E-biznes wyrównuje szanse [WYWIAD]
W internecie masz szansę wygrać nawet z największymi korporacjami – mówi Grzegorz Kuczyński, CEO w Unity Group.
Jak zarabiają Mikołaje w czasach pandemii
Sezon w tej branży jest krótki. Rozpoczyna się tradycyjnie 6 grudnia, czyli w mikołajki i trwa do późnych godzin 24 grudnia. Na szczęście w czasach pandemii mikołaj też może pracować zdalnie.
Raport Konsument Nowej Generacji. Zakupy od nowa
Zamiast do tradycyjnego sklepu, Polacy wolą wybrać się na zakupy w internecie. Czy trend utrzyma się także wtedy, kiedy po pandemii sklepy powrócą do normalnej działalności?
Jak stworzyć markę luksusową
Przepis na markę de lux? Spójrz na swój produkt nie jak na przedmiot, ale jak na żywego człowieka, w którym można się zakochać lub przynajmniej z nim zaprzyjaźnić.
Ofensywa kombuczy
Rynek producentów kombuczy, choć ciągle niszowy, w Polsce rośnie w błyskawicznym tempie. Napój, który jeszcze niedawno pili głównie hipsterzy, ma szansę trafić pod strzechy i na półki supermarketów.
Raport Konsument Nowej Generacji. Technologiczna rewolucja na rynku płatności
Polacy są wygodni. Chcą szybkich, bezpiecznych i łatwych transakcji. Tyle że nie każda nowinka spotyka się z uznaniem – mówi w wywiadzie Paweł Działak, prezes Tpay.
Robot, który zasieje rośliny czy system, który wykryje chorobę. Oto polskie technologie przyszłości
Polowy robot, który sam sieje, pieli, nawozi i rozpoznaje rośliny, kasy samoobsługowe identyfikujące produkty dzięki analizie obrazu z kamer czy urządzenie, które po naszym głosie pozna, czy nie jesteśmy chorzy – to produkty tworzone przez polskie firmy.
Jesień bardzo biznesowa. Jak zarabiać na porach roku?
Panuje przeświadczenie, że sezonowe biznesy to te, które działają tylko albo zimą, albo latem. Tymczasem są firmy, które największe przychody notują jesienią. Czy da się z nich utrzymać cały rok? Łatwo nie jest, ale dla wielu przedsiębiorców jest to też ich pasja.
Iga giga. Ile podczas swojej kariery będzie mogła zarobić?
Ile podczas swojej kariery będzie mogła zarobić pierwsza Polka, która wygrała turniej wielkoszlemowy?
Białoruski biznes po polsku
Mimo braku demokracji i łamania praw człowieka Białoruś była bardzo atrakcyjnym rynkiem dla polskich przedsiębiorców. Dziś zadają oni sobie pytanie, czy obecny kryzys polityczny tego nie zniszczy.
Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?
Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.
Nowy zdalny świat. Rewolucja nie tylko w miejscu pracy
Wygląda na to, że ci co mogą, będą nadal pracowali zdalnie. Rząd zresztą szykuje odpowiednie przepisy i chce ją wprowadzić do Kodeksu Pracy. Te trendy mogą wywrócić rynek biurowy i paradoksalnie podnieść ceny mieszkań na obrzeżach miast.
Jak po pieniądze i chwałę to na parkiet
Covid-19 pokazał, że giełda może być znowu atrakcyjnym źródłem finansowania. Zgodnie z zasadą, że najlepiej szukać kapitału, kiedy wszyscy wieszczą krach.
Wyścig po szczepionkę. Ile można zarobić na walce z pandemią?
Na naszych oczach rozgrywa się jeden z najciekawszych wyścigów technologicznych – już prawie 170 zespołów naukowców (w tym także z Polski) próbuje opracować szczepionkę na SARS-CoV-2. Stawka bardzo duża, wynik niepewny. Ten, kto ten wyścig wygra nie tylko uratuje ludzi, ale też zarobi.
Pieniądze na walki dronów? Program GameInn wsparciem nie tylko dla twórców gier
Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja, edukacja to główne wątki ostatniego rozdania funduszy z GameInn. Choć program skierowany był do branży gier komputerowych, to biorąc pod uwagę, kto i na co dostał z niego pieniądze, stał się on raczej pomostem pomiędzy gamingiem a resztą gospodarki. Co można uznać za jego zaletę?
Buty z ananasa? Polskie firmy z branży wege na fali ekotrendów
Buty z ananasa czy kaktusa, torebki wolne od plastiku, sukienki z recyklingu. Rynek wegańskiej odzieży zaczyna podbijać Polskę.
Czy to dobry moment na kupno mieszkania?
W ostatnich latach na inwestycjach w mieszkania można było zarobić. Dziś ceny w wielu miastach spadają, a wszyscy zadają sobie pytanie: Kiedy ten trend się odmieni? Wydaje się, że trzeba będzie na to poczekać.