Wywiady
Jakub Roskosz: "Polska często dyktuje trendy w światowym e-commerce" [TYLKO U NAS]
Jeśli ktoś radzi sobie w branży online w naszym kraju, to jest na dobrej drodze do budowy globalnej pozycji. Często znane nam rozwiązania ze sporym opóźnieniem wchodzą na inne rynki. Nie mamy się tu czego wstydzić - uważa Jakub Roskosz, dyrektor zarządzający Mosquito.
Nie zwalniaj osoby myślącej krytycznie. Wręcz przeciwnie - jak najszybciej ją doceń! [WYWIAD]
Krytyczne myślenie jest kosztowne, energetyczne i bolesne, ale pozwala podejmować najlepsze decyzje – mówi prof. Tomasz Grzyb, psycholog.
New normal w branży auto-moto [WYWIAD]
Rolą marki w tych trudnych czasach powinno być autentyczne zaangażowanie w rozwiązywanie problemów. I to trzeba klientom pokazać - mówi Łukasz Wójcik, dyrektor marketingu MMC Car Poland, generalnego dystrybutora marki Mitsubishi w Polsce
Traci państwo, zyskuje producent [OPINIA]
Obecnej asymetrii opodatkowania papierosów tradycyjnych i wyrobów nowatorskich nie da się obronić z żadnego punktu widzenia - mówi prof. Artur Nowak-Far, prawnik, ekonomista, profesor nauk prawnych, wykładowca SGH
Ładowanie elektryka za darmo? Polski pomysł na biznes niebawem zagości w Warszawie [TYLKO U NAS]
ChargePolska to polska firma, która przygotowała nietypowy pomysł biznesowy. Będzie stawiała ładowarki samochodów elektrycznych, z których można korzystać zupełnie za darmo. Zapłacą reklamodawcy. Pierwsza stacja działa już pod Poznaniem, ale jak deklaruje w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Matt Tymowski, CTO w ChargePolska, w przyszłym roku planowane jest uruchomienie 10 stacji w Warszawie.
Dresiary. Jak rzucić wszystko i... zrobić biznes [WYWIAD]
Rzuciłyśmy się w nieznane, bo fajnie jest zaryzykować i robić to, o czym marzysz. Wybrałyśmy kosztowny model biznesowy, czyli robimy rzeczy, których nikt jeszcze nie robił. Niemodne, a przez to wyjątkowe – mówią przyjaciółki, założycielki i właścicielki Risk Made in Warsaw Antonina Samecka, dyr. kreatywna i prezeska oraz Klara Kowtun, członkini zarządu.
Helikoptera z pieniędzmi nie będzie [WYWIAD]
Tego kryzysu nikt nie przewidział. To nie był jeden czarny łabędź, tylko całe stado czarnych łabędzi – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego.
Motywacją nie może być pieniądz [WYWIAD]
Jeśli w życiu ludzie szukają łatwej drogi, to nie mają nagrody. Dlatego trzeba iść pod prąd. Ja też się boję tego, co robię. Nie jestem robotem. Czuję presję i codzienny stres, ale wiem, że idę po coś dużego. A LESS_ będzie marką globalną – mówi Dawid Urban, który wraz z Mateuszem Oleksiukiem rozwijają aplikację LESS_. Rozmawiamy ze zwycięzcami rankingu 25 najlepszych polskich startupów.
Redaktor naczelny CD-Action: "Nie zmienimy swojego DNA tylko po to, by trafić do innego odbiorcy"
- CD-Action za pięć lat wciąż ma być CD-Action, a nie kolejnym tytułem o grach. Chcemy mieć świadomego czytelnika, a czy będzie nim piętnastolatek czy trzydziestolatek, nie ma dla nas żadnego znaczenia - mówi Dawid Bojarski, redaktor naczelny magazynu CD-Action.
Twórcy gier będą przekonywać nas do tego, że wymiana sprzętu jest potrzebna [WYWIAD]
Kolejna generacja konsol to jeszcze większe budżety, skala, środowisko i jeszcze większy nacisk na realizm. Gry mają – i będą miały – wpływ na wiele aspektów naszego życia i rozrywki. Stały się po prostu biznesem, nie mniejszym niż kino czy muzyka – mówi Roger Żochowski, redaktor naczelny magazynu „PSX Extreme” oraz serwisu PPE.pl.
Prezes Polskiego Standardu Płatności: "Polacy, zapomnijcie o kartach płatniczych!" [TYLKO U NAS]
- Z naszych badań wynika, że klient, który na co dzień korzysta z Blika, a musi użyć karty, podchodzi do niej z dużą nieufnością. Takie sytuacje mają miejsce głównie za granicą i powiem panu pół żartem pół serio, że turyści zwykle nie tęsknią za Polską, ale tęsknią za Blikiem - przyznaje w rozmowie z "My Company Polska" Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Nie jestem liderką z żurnala
Gdy 18 lat temu przejmowałam firmę, nie miałam szacunku dla pracowników, uważałam, że to ja, właścicielka, jestem najważniejsza, a inny sposób motywacji niż finansowy dla mnie nie istniał. Dzisiaj wiem, że nic bardziej się nie opłaca niż symetryczna relacja z pracownikami – mówi Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka.
Matematyka jest po stronie PPK [WYWIAD]
PPK – Pracownicze plany kapitałowe to nie tylko oszczędzanie na przyszłość, ale też budowa silnego państwa. Myślę, że polscy przedsiębiorcy to rozumieją – mówi Robert Zapotoczny, prezes spółki PFR Portal PPK.
Inwestycje w grunty? To najlepszy moment! [WYWIAD]
Ceny akcji wariują, na obligacjach czy lokatach już się nie zarabia, a na rynku mieszkań widzimy tąpnięcie. Ceny gruntów? Mocno rosną. To idealna inwestycja na każde, a szczególnie trudne czasy – przekonuje Maciej Kawecki, współzałożyciel i prezes firmy Rodzinne Inwestycje.
Z kryzysem radzimy sobie lepiej niż inni
Każdy kryzys jest katalizatorem zmian. Coś, co dotąd wydawało się niemożliwe, nagle robi się koniecznością – mówi dr Ernest Pytlarczyk – główny ekonomista i dyrektor Departamentu Analiz Makroekonomicznych banku Pekao.
Lodołamacze. Wywiad z twórcami Platige Image
Nominowana do Oscara „Katedra”, słynna „Melancholia” kultowego Larsa von Triera, netflixowy serial „Wiedźmin”. Te wszystkie tytuły łączy jeden podmiot – polskie studio Platige Image, które szturmem bierze świat popkultury. Z Jarosławem Sawko, Piotrem Sikorą i Tomkiem Bagińskim, czyli osobami stojącymi za sukcesem Platige Image, rozmawiamy o tym, jak „Wiedźmin” zmienił ich biznes.
Odzyskiwanie należności. Jak skutecznie odebrać swoje pieniądze? [WYWIAD]
- Dobrym nawykiem jest wątpić. To nie my lub ogólna sytuacja na rynku ma nas przekonać do tego, że dłużnik faktycznie ma problemy spowodowane koronawirusem. To on w sposób wiarygodny powinien nam wykazać, czy i jak obecna sytuacja wpływa na jego zdolności regulowania zobowiązań - mówi w wywiadzie z portalem mycompanypolska.pl Andrzej Grabarczyk, szef zespołu windykacji polubownej w Coface.
Współwłaściciel klubu w Sopocie: "Dostaliśmy 200 tys. złotych subwencji. Pieniędzy już nie ma" [TYLKO U NAS]
- Bez spełnienia szeregu wymogów, fundusze z tarczy trzeba będzie w całości zwrócić. Ta pomoc może okazać się pocałunkiem śmierci dla przedsiębiorców i to dosłownie, bo nie każdy wytrzyma taki kryzys i dla wielu to może skończyć się tragedią - mówi Radomir Szumełda, współwłaściciel popularnego sopockiego klubu Atelier.
Własny biznes to wolność [WYWIAD]
Trzeba robić to, co się lubi i na czym się człowiek zna. Nie brać się za coś tylko dlatego, że jest na to moda. Ja nie umiałabym robić czegoś, czego nie kocham – mówi Barbara Chwesiuk, założycielka i prezeska zarządu firmy odzieżowej Bialcon.
Oprogramowaniem świata nie zmienisz
Z epidemii trzeba wyciągnąć jeden wniosek, że nie ma powrotu do starej normalności. Musimy się zmieniać, stawać się coraz bardziej odpowiedzialnymi – mówi Anna-Liisa Palatu, twórczyni estońskiej firmy Woola.
Raport Zielona rewolucja: Nie jesteśmy klimatycznym hamulcowym [WYWIAD Z MINISTREM KLIMATU]
Za sześć lat powinna ruszyć budowa pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce – mówi Michał Kurtyka, minister klimatu.
Przeszliśmy do świata cyfrowego [WYWIAD]
Branża leasingowa potrzebuje wsparcia i zmian legislacyjnych, które mogłyby być ujęte w kolejnych pakietach antykryzysowych, począwszy od zniesienia wymogu zawierania umów w formie pisemnej po ochronę nabytych praw podatkowych – mówi Krzysztof Kowalewski, wiceprezes zarządu Santander Leasing S.A.
Miejsce to pieniądz. Jak zacząć własny biznes? [WYWIAD]
Gdybym w pewnym momencie życia nie został wyrzucony ze swej strefy komfortu, nie wpadłbym nigdy na pomysł własnego biznesu – mówi Rafał Kołomański, założyciel firmy Więcej Miejsca, specjalizującej się w magazynowaniu rzeczy i specjalistycznych przeprowadzkach.
Netflix chce inwestować w polskich twórców
Mam nadzieję, że będziemy wspierać Polaków w tworzeniu wspaniałych, unikatowych historii filmowych, które zachwycą nie tylko lokalnie, ale też globalnie – mówi Anna Nagler, dyrektor produkcji oryginalnych Netflixa w Europie Środkowo--Wschodniej.
Michał Konowrocki, Uber Polska: Nadchodzi decydujący moment [WYWIAD]
- Nie osiągnęliśmy jeszcze liczby przewozów z ubiegłego roku, ale jesteśmy optymistami. Decydujący będzie okres jesienno-zimowy przede wszystkim z uwagi na ryzyko nasilenia się pandemii - mówi w wywiadzie dla portalu mycompanypolska.pl Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Uber Polska. Czy istnieje ryzyko dla obecności Ubera w Polsce? Czy Lex Uber pokrzyżował plany firmy? Więcej w rozmowie:
Paweł Borys: Ludzie prawie grozili nam samobójstwami
Jeśli dobrze pójdzie, wyjdziemy z tego kryzysu z gospodarczym boomem – mówi Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!
Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.
Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu
W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.
Były funkcjonariusz FBI: Ludzie są przewidywalni [WYWIAD]
Rządzi nami prosta zasada: „Człowiek stara się zdobyć to, czego chce”. Zatem, by określić, jak postąpi dana osoba, musisz się dowiedzieć, co uznaje za korzystne dla siebie, a następnie wykorzystać tę wiedzę, by przewidzieć jego zachowanie – mówi Robin Dreeke, były marines i funkcjonariusz FBI, autor książki „Jak czytać ludzi”.
Sukcesja po polsku. Odsłaniamy nieznane oblicze zmiany warty w firmach
W polskim biznesie dzieje się to samo, co w serialu „Sukcesja”, tylko nikt o tym głośno nie mówi. Gry emocjonalne, dominujący ojcowie, którzy podporządkowują sobie dzieci, a potem się dziwią, że ich następcy nie umieją podejmować decyzji. Zwykle potomek nie ma pojęcia, skąd się wzięło to wszystko, co rodzice chcą mu przekazać. Jest tylko beneficjentem jakichś środków – mówi Robert Krool,
Przywrócić gospodarkę do życia. Wywiad
Zachęcam przedsiębiorców, by o nasze programy pomocowe pytali banki – to przez nie powinni składać wnioski. Mamy podpisane umowy z 20 dużymi bankami i z ponad setką spółdzielczych. Tych programów mamy już 10. Każdy może pomóc firmom w przetrwaniu – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego.
W tym roku duże wydarzenia masowe już się nie odbędą... Wywiad
… uważa Piotr Orlicz-Rabiega, szef i organizator Audioriver, jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce. I apeluje: „fani, nie zwracajcie zakupionych biletów! Tak pomożecie przetrwać zarówno artystom, jak i organizatorom koncertów”.
Chcę światu dać coś z siebie. Wywiad z Marią Magdaleną Kwiatkiewicz
Młodzi, którzy chcą dzisiaj zakładać firmy, mają bardzo trudny czas. Ale i my otworzyliśmy firmę tuż przed stanem wojennym i spowolnieniem gospodarczym. W Polsce żadne pokolenie nie miało łatwo. Ale jak w trudnych warunkach człowiek znajdzie metodę, to później już sobie poradzi w każdych okolicznościach. Warto tylko pamiętać, by nie przeinwestować – mówi Maria Magdalena Kwiatkiewicz...
Jesteśmy zawsze z Polakami. Wywiad z Danielem Obajtkiem
Podstawą w biznesie jest zysk, ale dla nas ważna jest też solidarność z Polakami – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Czas solidarności. Wywiad z Igorem Klają
– W moim słowniku nie ma słowa bezradność. W czasie pandemii zrozumiałem też, że zespoły trzeba budować, bardziej opierając się na wartościach niż kompetencjach – mówi Igor Klaja, prezes firmy OTCF, producenta odzieży i akcesoriów sportowych, do której należy znana marka 4F.