Reklama

sztuczna inteligencja

zobacz inne tematy
"Ważne, żeby podchodzić do siebie z wyrozumiałością" – Daria Auguścik (Mastercard) o AI i cechach lidera jutra

"Ważne, żeby podchodzić do siebie z wyrozumiałością" – Daria Auguścik (Mastercard) o AI i cechach lidera jutra

Podczas konferencji Business Center Club "Liderzy Jutra" Daria Auguścik, Vice President and Business Development w Mastercard podzieliła się doświadczeniem w zarządzaniu. Rozmowa odbyła się tuż po zakończeniu panelu dyskusyjnego "Przeciętność to słaby partner. Performance management jako klucz do przewagi konkurencyjnej". Wywiad skupił się na kluczowych wnioskach z tej dyskusji, wyzwaniach współczesnego przywództwa oraz wpływie nowych technologii na zarządzanie zespołami.

GrantBot.AI z Trójmiasta automatyzuje pozyskiwanie funduszy. Polski startup pozyskał milion złotych i szykuje się do premiery

GrantBot.AI z Trójmiasta automatyzuje pozyskiwanie funduszy. Polski startup pozyskał milion złotych i szykuje się do premiery

GrantBot.AI - polski startup z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego - pracuje nad narzędziem, które może zrewolucjonizować rynek pozyskiwania grantów. Dzięki autorskim rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji, firma automatyzuje proces tworzenia wniosków o dofinansowanie: od mikrograntów po wielomilionowe projekty badawcze. Startup zakończył właśnie pierwszą rundę finansowania, pozyskując milion złotych na rozwój produktu i budowę zespołu. GrantBot.AI SaaS, czyli pierwszy moduł systemu, ma trafić do użytkowników w I kwartale 2026 roku.

Człowiek w centrum rewolucji cyfrowej. Wnioski z Masters & Robots 2025

Człowiek w centrum rewolucji cyfrowej. Wnioski z Masters & Robots 2025

Za nami 9. edycja Masters & Robots. Wydarzenie przygotowała Digital University – organizacja od lat zaangażowana w edukację w zakresie transformacji cyfrowej i kompetencji jutra. W programie znalazły się kluczowe tematy – od sztucznej inteligencji i energii, po cyberbezpieczeństwo. W centrum uwagi pozostawał jednak człowiek i jego rola w cyfrowych przemianach na rynku pracy, w biznesie i edukacji.

Dzięki Agentom AI pracujemy niczym  armia programistów

Dzięki Agentom AI pracujemy niczym armia programistów

Sztuczna inteligencja to już nie futurystyczna wizja, ale potężne narzędzie, które rewolucjonizuje polski biznes. W naszym cyklu o agentach AI w polskich przedsiębiorstwach rozmawiamy z Michałem Jaskólskim, CTO i współzałożycielem startupu TasteRay. Opowiada on, jak dzięki wdrożeniu zaawansowanych modeli AI niewielki zespół jest w stanie w rekordowym tempie rozwijać innowacyjny produkt, wyprzedzając rynkowe standardy o lata.

AI w reklamie  – czy to się naprawdę opłaca?

AI w reklamie – czy to się naprawdę opłaca?

No dobrze, możliwości możliwościami, ale zawsze pojawia się pytanie, na ile dana technologia ma przełożenie na realny biznes? Bo co z tego, że wygenerujesz atrakcyjny klip, jeśli nie zwiększy on zainteresowania twoją ofertą? Otóż przełożenie jest i to całkiem spore! Poniższy tekst jest fragmentem e-booka o generowaniu wideo za pomocą AI, który jest dostępny w ramach Business Programme AI.

Zaufanie w dobie AI

Zaufanie w dobie AI

Sztuczna inteligencja z jednej strony budzi zachwyt swoimi możliwościami, z drugiej – obawy o prywatność, bezpieczeństwo i utratę kontroli. Dlatego przedsiębiorcy, którzy chcą skutecznie wdrażać AI, muszą pamiętać, że sukces zależy nie tylko od technologii, lecz przede wszystkim od zaufania klientów. Jak je zbudować?

Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim

Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim

Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich, ale w ilu firmach realnie się z niej korzysta? Mówi się o rewolucji, ale kto stoi na jej czele? Czas skończyć z teorią i pokazać praktykę. „My Company Polska”  zaprasza na nowy cykl „Agenci AI w polskim biznesie”, w którym pokażemy innowacyjnych polskich przedsiębiorców, którzy odważyli się wdrożyć Agentów AI i już dziś czerpią z tego wymierne korzyści.

Pięć sposobów,  dzięki którym twoi pracownicy przestaną się bać sztucznej inteligencji

Pięć sposobów, dzięki którym twoi pracownicy przestaną się bać sztucznej inteligencji

Wdrażanie sztucznej inteligencji w miejscu pracy wywołuje ekscytację, ale i strach. Naukowcy zaczynają już nawet wyróżniać zaburzenie, zwane AI-fobią, polegające na irracjonalnym lęku przed najnowocześniejszą technologią. Ale niepokój z tym związany nie jest jedynie jednostką kliniczną. To naturalny strach przed nieznanym. Jak pomóc ludziom się odnaleźć w środowisku pracy, w którym AI odgrywa dużą rolę?

Polska armia zbroi się w AI. Wstępna umowa MON z Palantir Technologies podpisana

Polska armia zbroi się w AI. Wstępna umowa MON z Palantir Technologies podpisana

W poniedziałek (27 października) w Wojskowym Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, wicepremier, minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz podpisał list intencyjny między Ministerstwem Obrony Narodowej i Palantir Technologies Inc. Sercem przedsiębiorstwa są rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji. W jakim celu resort chce ją wykorzystać? M.in. do szkolenia żołnierzy i zarządzania polem walki.

Dariusz Piotrowski, Dell Technologies: „Pociąg z napisem AI już jedzie. Pytanie, w którym wagonie usiądziemy”

Dariusz Piotrowski, Dell Technologies: „Pociąg z napisem AI już jedzie. Pytanie, w którym wagonie usiądziemy”

Sztuczna inteligencja zmienia biznes. Jak mądrze wykorzystać potencjał AI i dlaczego największa rewolucja technologiczna w historii ludzkości to gra zespołowa?? Podczas Dell Technologies Forum, które zgromadziło rekordową publiczność ponad 2700 osób, rozmawiamy z Dariuszem Piotrowskim, dyrektorem zarządzającym Dell Technologies Polska.

Nie aplikacja, nie fintech. Startup z Poznania znalazł złoto tam, gdzie nikt nie szukał

Nie aplikacja, nie fintech. Startup z Poznania znalazł złoto tam, gdzie nikt nie szukał

Startup Minerva, stworzony przez Wiktora Gawła, Piotra Gerke i Macieja Stoińskiego, z impetem wkroczył na trudny rynek zamówień publicznych. Wspierana przez fiński fundusz Open Ocean VC, platforma nie tylko ułatwia firmom zdobywanie kontraktów, ale otwiera ten gigantyczny sektor dla milionów nowych graczy. Rozmawiamy z twórcami Minervy o ich drodze do wygranych przetargów i pierwszych milionów od inwestorów.

Dell Technologies Forum. AI po prostu

Dell Technologies Forum. AI po prostu

Dziewiąta edycja Dell Technologies Forum udowodniła, że sztuczna inteligencja przestaje być technologiczną ciekawostką, a staje się realnym narzędziem napędzającym rozwój polskich firm. Pod hasłem „AI po prostu” dyskutowano o tym, jak skupić się na konkretnych, praktycznych wdrożeniach, które budują przewagę konkurencyjną na rynku.

AI to zmiana na miarę rewolucji przemysłowej. Jak mądrze wdrażać ją w firmie?

AI to zmiana na miarę rewolucji przemysłowej. Jak mądrze wdrażać ją w firmie?

Sztuczna inteligencja dynamicznie zmienia biznes, a hasło tegorocznej edycji Dell Technologies Forum – „AI po prostu” – pokazuje, jak wiele firm już teraz wdraża te technologie, zwiększając wydajność i automatyzując procesy. Mimo to, wiele organizacji wciąż obawia się implementacji AI, zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa danych. O tym, dlaczego AI jest technologią dla wszystkich, jak mądrze ją wdrażać, aby przyniosła realne korzyści i czym jest technologia RAG, rozmawiamy z Konradem Puchałą, zastępcą dyrektora technicznego Advatech.

Dariusz Skonieczny, Comtegra: W AI apetyt na ryzyko zwycięży. Kto nie zainwestuje, zostanie z tyłu

Dariusz Skonieczny, Comtegra: W AI apetyt na ryzyko zwycięży. Kto nie zainwestuje, zostanie z tyłu

Świat sztucznej inteligencji rozwija się w zawrotnym tempie, a polskie firmy stają przed strategicznym wyborem: korzystać z gotowych, chmurowych rozwiązań czy podjąć ryzyko i zainwestować w budowę własnych, bezpiecznych systemów? Podczas Dell Technologies Forum rozmawiamy z Dariuszem Skoniecznym, dyrektorem R&D w Comtegra, o tym, dlaczego w nowej rewolucji technologicznej tylko odważni zdobędą przewagę, a brak inwestycji jest prostą drogą do pozostania w tyle.

„Inwestuj w AI, póki nie będzie za późno. Przyszłość już tu jest” – mówi Mohammed Amin z Dell Technologies

„Inwestuj w AI, póki nie będzie za późno. Przyszłość już tu jest” – mówi Mohammed Amin z Dell Technologies

AI nie jest przyszłością – to teraźniejszość. Wiceprezes Dell Technologies na region Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Turcji, Mohammed Amin, podczas Dell Technologies Forum w Warszawie mówi wprost: firmy, które nie zaczną transformacji już dziś, mogą za trzy lata zniknąć z rynku. Rozmawiamy o tym, jak kraje i organizacje adaptują sztuczną inteligencję i jak na ich tle wypada Polska.

Technologiczni inwestorzy wchodzą do ICEA. Polska spółka stawia na rozwój AI w e-commerce

Technologiczni inwestorzy wchodzą do ICEA. Polska spółka stawia na rozwój AI w e-commerce

ICEA, specjalista od SEO/SEM w Polsce, rozpoczyna nowy etap rozwoju we współpracy z Lynx Trail Capital – wehikułem inwestycyjnym typu search fund stworzonym przez Michała Kamińskiego i Constantina Marka. Partnerstwo otwiera przed ICEA perspektywę transformacji w AI-native E-Commerce Growth Platform – kompleksowego partnera dla sklepów internetowych i dużych marek.

Kolejne miasto z polskim AI. Łódź dołącza do cyfrowej rewolucji

Kolejne miasto z polskim AI. Łódź dołącza do cyfrowej rewolucji

Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski oraz prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska podpisali list intencyjny, dotyczący przyszłego wdrożenia polskiego modelu AI PLLuM w urzędzie miasta. Łódź to kolejne miasto, w którym podpisano podobny dokument - w sierpniu z Częstochową, a tydzień temu w Gdyni.

JRH zwiększa udziały w CampusAI i inwestuje w globalną ekspansję szkoły przyszłości opartej na AI

JRH zwiększa udziały w CampusAI i inwestuje w globalną ekspansję szkoły przyszłości opartej na AI

JRH ASI S.A. zwiększa zaangażowanie w amerykańskim holdingu DistrictORG Inc., który globalnie rozwija platformę CampusAI. Po sfinalizowaniu zakupu dodatkowych 250 tys. akcji JRH i powiązany z nim fundusz Smartlink Partners będą posiadać łącznie 991 tys. akcji, co odpowiada ok. 9,4% udziału w spółce. Ruch wpisuje się w strategię JRH skoncentrowaną na projektach AI oraz wzmacnia fundamenty do komercjalizacji innowacyjnej, AI-native edukacji kompetencji przyszłości.

Polski startup MultiTools AI umożliwi firmom wdrażanie agentów AI bez programistów

Polski startup MultiTools AI umożliwi firmom wdrażanie agentów AI bez programistów

MultiTools AI to najnowsza polska platforma, która ułatwia dostęp do sztucznej inteligencji. Platforma pozwala w kilka minut stworzyć własnych, spersonalizowanych agentów AI, którzy nie tylko automatyzują codzienne zadania w firmie, ale mogą także stać się cyfrowymi produktami gotowymi do sprzedaży. Wystarczy wyposażyć agenta w odpowiednią wiedzę, aby oferować go klientom i generować realny przychód dla firmy. To wszystko bez umiejętności kodowania.

Dlaczego  nie rośnie, czyli jak zwiększyć zasięgi w social mediach?

Dlaczego nie rośnie, czyli jak zwiększyć zasięgi w social mediach?

Być może znasz ten ból (my znamy, aż za dobrze...) – usilnie pracujesz nad swoim kontem na Linkedinie, wyszukujesz ciekawe tematy do postowania, rozszerzasz sieć kontaktów, komentujesz inne publikacje, a twoja marka osobista ani drgnie. Sztuczna inteligencja może nie od razu zrobi z ciebie społecznościowego guru, za to znacznie przybliży cię do osiągnięcia upragnionego celu.

Reklama