sztuczna inteligencja
zobacz inne tematyDariusz Piotrowski, Dell Technologies: „Pociąg z napisem AI już jedzie. Pytanie, w którym wagonie usiądziemy”
Sztuczna inteligencja zmienia biznes. Jak mądrze wykorzystać potencjał AI i dlaczego największa rewolucja technologiczna w historii ludzkości to gra zespołowa?? Podczas Dell Technologies Forum, które zgromadziło rekordową publiczność ponad 2700 osób, rozmawiamy z Dariuszem Piotrowskim, dyrektorem zarządzającym Dell Technologies Polska.
Startup Nomagic wzmacnia współpracę ze swoim inwestorem – Zalando. Roboty AI w magazynach giganta e-commerce
Zalando, znany e-commerce i inwestor startupu Nomagic, wprowadza kolejne roboty AI od polskiej spółki do swoich centrów logistycznych.
Nie aplikacja, nie fintech. Startup z Poznania znalazł złoto tam, gdzie nikt nie szukał
Startup Minerva, stworzony przez Wiktora Gawła, Piotra Gerke i Macieja Stoińskiego, z impetem wkroczył na trudny rynek zamówień publicznych. Wspierana przez fiński fundusz Open Ocean VC, platforma nie tylko ułatwia firmom zdobywanie kontraktów, ale otwiera ten gigantyczny sektor dla milionów nowych graczy. Rozmawiamy z twórcami Minervy o ich drodze do wygranych przetargów i pierwszych milionów od inwestorów.
Dell Technologies Forum. AI po prostu
Dziewiąta edycja Dell Technologies Forum udowodniła, że sztuczna inteligencja przestaje być technologiczną ciekawostką, a staje się realnym narzędziem napędzającym rozwój polskich firm. Pod hasłem „AI po prostu” dyskutowano o tym, jak skupić się na konkretnych, praktycznych wdrożeniach, które budują przewagę konkurencyjną na rynku.
AI to zmiana na miarę rewolucji przemysłowej. Jak mądrze wdrażać ją w firmie?
Sztuczna inteligencja dynamicznie zmienia biznes, a hasło tegorocznej edycji Dell Technologies Forum – „AI po prostu” – pokazuje, jak wiele firm już teraz wdraża te technologie, zwiększając wydajność i automatyzując procesy. Mimo to, wiele organizacji wciąż obawia się implementacji AI, zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa danych. O tym, dlaczego AI jest technologią dla wszystkich, jak mądrze ją wdrażać, aby przyniosła realne korzyści i czym jest technologia RAG, rozmawiamy z Konradem Puchałą, zastępcą dyrektora technicznego Advatech.
Projekt "Gniazdo", czyli Beyond.pl wspólnie z Bielikiem na rzecz rozwoju polskiego AI
Beyond.pl ogłosił wspólną inicjatywę z Bielik.AI i fundacją Spichlerz o nazwie „Gniazdo”. Ma ona za zadanie zintensyfikować rozwój polskiego modelu językowego oraz przyspieszyć realizację suwerennych projektów AI w regionie Europy Środkowo-Wschodniej z wykorzystaniem Bielika.
Dariusz Skonieczny, Comtegra: W AI apetyt na ryzyko zwycięży. Kto nie zainwestuje, zostanie z tyłu
Świat sztucznej inteligencji rozwija się w zawrotnym tempie, a polskie firmy stają przed strategicznym wyborem: korzystać z gotowych, chmurowych rozwiązań czy podjąć ryzyko i zainwestować w budowę własnych, bezpiecznych systemów? Podczas Dell Technologies Forum rozmawiamy z Dariuszem Skoniecznym, dyrektorem R&D w Comtegra, o tym, dlaczego w nowej rewolucji technologicznej tylko odważni zdobędą przewagę, a brak inwestycji jest prostą drogą do pozostania w tyle.
„Inwestuj w AI, póki nie będzie za późno. Przyszłość już tu jest” – mówi Mohammed Amin z Dell Technologies
AI nie jest przyszłością – to teraźniejszość. Wiceprezes Dell Technologies na region Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Turcji, Mohammed Amin, podczas Dell Technologies Forum w Warszawie mówi wprost: firmy, które nie zaczną transformacji już dziś, mogą za trzy lata zniknąć z rynku. Rozmawiamy o tym, jak kraje i organizacje adaptują sztuczną inteligencję i jak na ich tle wypada Polska.
OTB Ventrues inwestuje w startup, który wykrywa drony. 20 mln dol. dla MatrixSpace
MatrixSpace, amerykańska firma specjalizująca się w radarach zintegrowanych ze sztuczną inteligencją, poinformowała o zamknięciu rundy finansowania Series B o wartości 20 milionów dolarów. Środki mają umożliwić dalszy rozwój technologii służącej do wykrywania i monitorowania dronów w czasie rzeczywistym.
W Krakowie powstanie fabryka AI
W Polsce powstanie druga fabryka AI. Zbuduje ją konsorcjum kierowane przez Akademickie Centrum Komputerowe Cyfronet AGH w Krakowie.
Apokalipsa AI? Bzdura! Na nasz rachunek z prof. Piotrem Durką
Sztuczna inteligencja, Elon Musk, maliny – to z wielu względów wyjątkowa odsłona naszego cyklu. Choćby dlatego, że bez tradycyjnego rachunku. Dlaczego? Zapraszamy w pasjonującą podróż po ludzkim mózgu i nowych technologiach.
Technologiczni inwestorzy wchodzą do ICEA. Polska spółka stawia na rozwój AI w e-commerce
ICEA, specjalista od SEO/SEM w Polsce, rozpoczyna nowy etap rozwoju we współpracy z Lynx Trail Capital – wehikułem inwestycyjnym typu search fund stworzonym przez Michała Kamińskiego i Constantina Marka. Partnerstwo otwiera przed ICEA perspektywę transformacji w AI-native E-Commerce Growth Platform – kompleksowego partnera dla sklepów internetowych i dużych marek.
Kolejne miasto z polskim AI. Łódź dołącza do cyfrowej rewolucji
Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski oraz prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska podpisali list intencyjny, dotyczący przyszłego wdrożenia polskiego modelu AI PLLuM w urzędzie miasta. Łódź to kolejne miasto, w którym podpisano podobny dokument - w sierpniu z Częstochową, a tydzień temu w Gdyni.
JRH zwiększa udziały w CampusAI i inwestuje w globalną ekspansję szkoły przyszłości opartej na AI
JRH ASI S.A. zwiększa zaangażowanie w amerykańskim holdingu DistrictORG Inc., który globalnie rozwija platformę CampusAI. Po sfinalizowaniu zakupu dodatkowych 250 tys. akcji JRH i powiązany z nim fundusz Smartlink Partners będą posiadać łącznie 991 tys. akcji, co odpowiada ok. 9,4% udziału w spółce. Ruch wpisuje się w strategię JRH skoncentrowaną na projektach AI oraz wzmacnia fundamenty do komercjalizacji innowacyjnej, AI-native edukacji kompetencji przyszłości.
Już 9 października w Warszawie odbędzie się Dell Technologies Forum
Tegorocznym hasłem wydarzenia jest "AI po prostu". Bo nie mówimy już o wizjach przyszłości, ale o rozwiązaniach, które już teraz działają w biznesie dając wymierne korzyści.
Polski startup MultiTools AI umożliwi firmom wdrażanie agentów AI bez programistów
MultiTools AI to najnowsza polska platforma, która ułatwia dostęp do sztucznej inteligencji. Platforma pozwala w kilka minut stworzyć własnych, spersonalizowanych agentów AI, którzy nie tylko automatyzują codzienne zadania w firmie, ale mogą także stać się cyfrowymi produktami gotowymi do sprzedaży. Wystarczy wyposażyć agenta w odpowiednią wiedzę, aby oferować go klientom i generować realny przychód dla firmy. To wszystko bez umiejętności kodowania.
Dlaczego nie rośnie, czyli jak zwiększyć zasięgi w social mediach?
Być może znasz ten ból (my znamy, aż za dobrze...) – usilnie pracujesz nad swoim kontem na Linkedinie, wyszukujesz ciekawe tematy do postowania, rozszerzasz sieć kontaktów, komentujesz inne publikacje, a twoja marka osobista ani drgnie. Sztuczna inteligencja może nie od razu zrobi z ciebie społecznościowego guru, za to znacznie przybliży cię do osiągnięcia upragnionego celu.
BinderLess pozyskuje ponad 2 mln zł finansowania. Startup uporządkuje obieg dokumentów na budowie dzięki AI
BinderLess rozwija platformę do cyfrowego obiegu dokumentów w budownictwie, która dzięki agentowi AI umożliwia szybkie wyszukiwanie informacji i interakcję z dokumentacją w języku naturalnym. Spółka pozyskała 2,1 mln zł na dalszy rozwój sztucznej inteligencji. Rundzie przewodził fundusz Kogito Ventures przy wsparciu aniołów biznesu oraz Cobin Angels.
Polacy odkryli AI, która uczy się i rozumuje jak ludzie. Startup Pathway z historycznym przełomem w sztucznej inteligencji
Dziś, 1 października o godzinie 17:00 polski startup Pathway zaprezentuje „nowy paradygmat sztucznej inteligencji”. To wydarzenie ogłosił Adrian Kosowski, CSO Pathway, podczas rozmowy z Maciejem Kaweckim na jego kanale YouTube „This is IT – Maciej Kawecki”. Odkrycie Polaków to rewolucyjne rozwiązanie kluczowego problemu współczesnej AI – generalizacji – nad którym intensywnie pracują laboratoria na całym świecie.
"Kiedy kupujesz reklamę w internecie, trudno przewidzieć jej skuteczność. My działamy efektywniej". Wywiad z twórcami 4effect.ai
Wskazujemy moment, kiedy klient dla danej grupy produktowej znajduje się w realnej potrzebie zakupowej. Jeśli dana osoba prowadzi rozmowy telefoniczne z salonami samochodowymi, wiemy, że jest bardzo zainteresowany kupnem auta - mówią Piotr Zapała i Adam Burak, twórcy 4effect.ai.
Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich, ale w ilu firmach realnie się z niej korzysta? Mówi się o rewolucji, ale kto stoi na jej czele? Czas skończyć z teorią i pokazać praktykę. „My Company Polska” zaprasza na nowy cykl „Agenci AI w polskim biznesie”, w którym pokażemy innowacyjnych polskich przedsiębiorców, którzy odważyli się wdrożyć Agentów AI i już dziś czerpią z tego wymierne korzyści.
Jak sprzedawać mądrzej, a niekoniecznie więcej
Polski rynek e-commerce wkracza w fazę dojrzałości, gdzie samo posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza do odniesienia sukcesu. Kluczem do wygranej jest inteligentne podejście bazujące na danych, automatyzacji i budowaniu doświadczeń, które sprawią, że klienci nie tylko kupią, ale też z chęcią wrócą.
Pięć sposobów, dzięki którym twoi pracownicy przestaną się bać sztucznej inteligencji
Wdrażanie sztucznej inteligencji w miejscu pracy wywołuje ekscytację, ale i strach. Naukowcy zaczynają już nawet wyróżniać zaburzenie, zwane AI-fobią, polegające na irracjonalnym lęku przed najnowocześniejszą technologią. Ale niepokój z tym związany nie jest jedynie jednostką kliniczną. To naturalny strach przed nieznanym. Jak pomóc ludziom się odnaleźć w środowisku pracy, w którym AI odgrywa dużą rolę?
6 promptów do tworzenia strategii komunikacji na Linkedinie
Kilka konkretnych instrukcji, jakie pomogą ci w budowaniu zasięgów na najpopularniejszej w świecie biznesu platformie społecznościowej. Przykłady są zaczerpnięte z e-booka udostępnionego w ramach Business Programme AI.
DFIRST.AI w finale prestiżowego programu L'Oréal Big Bang Beauty Tech Innovation
DFIRST.AI - autonomiczna platforma marketingowa AI - znalazła się w wielkim finale prestiżowego programu L'Oréal SAPMENA Big Bang Beauty Tech Innovation 2025. Już 7 listopada - podczas wielkiego finału w Singapurze - firma zademonstruje, w jaki sposób agenci AI mogą zaprojektować całe kampanie marketingowe na podstawie jednego briefu.
PFR Ventures inwestuje 130 mln zł w Expeditions II. Fundusz celuje w AI i obronność
PFR Ventures zainwestowało 30 mln euro (~130 mln zł) w Expeditions II. Środki pochodzą z programu PFR Deep Tech, który Polski Fundusz Rozwoju ogłosił w maju tego roku. Łącznie z wkładem inwestorów prywatnych, do funduszu trafi 100 mln euro, a jego docelowa kapitalizacja ma jeszcze wzrosnąć do 150 mln euro z końcem tego roku. Budżet ten zostanie wykorzystany na inwestycje w spółki z sektora zaawansowanych technologii z potencjałem podwójnego zastosowania.
My Company Polska we francuskiej siedzibie twórcy innowacji
Sprawdziliśmy dla Was ciekawe technologie, które mogą zmienić przyszłość biznesu. Nad czym pracują francuscy inżynierowie? To m.in. wirtualne bliźniaki i projekcje pozwalające laikowi obsłużyć skomplikowane maszyny.
AI zabierze sklepom internetowym nawet 70% klientów? Nowy raport bije na alarm
Twoja firma może zniknąć z internetu w ciągu kilkunastu miesięcy, choć raczej się tego nie spodziewasz. Walka o klienta nie toczy się już w Google. Nowym polem bitwy jest sztuczna inteligencja, a twoją jedyną amunicją – opinie klientów. Jak wynika z najnowszego raportu:, firmy, które zignorują tę rewolucję, stracą nawet 70% dotychczasowego ruchu. Czas SEO dobiegł końca. Nadeszła era GEO – optymalizacji pod silniki AI.
Tylko 1 na 3 firmy w Polsce wie, co robi. Reszta działa po omacku i traci miliony
Dwie na trzy firmy w Polsce działają po omacku, podejmując kluczowe decyzje biznesowe w oparciu o przeczucia, a nie twarde dane. Szokujące badanie BCC i Algolytics pokazuje, że zaledwie 33,6% polskich przedsiębiorstw faktycznie korzysta z analityki. To prosta droga do marnowania pieniędzy. O tym, jak firmy mogą przestać przepalać budżety i zacząć zarabiać dzięki danym, opowiada ekspert Tomasz Samagalski.
Rewolucja AI w Polsce. Co czwarty z nas używa sztucznej inteligencji [Raport]
Sztuczna inteligencja stała się narzędziem, które co czwarty Polak używa co najmniej raz w miesiącu. Najnowszy raport #RegionyNEXERY2025 pokazuje, jak technologia dzieli i łączy pokolenia. Podczas gdy młodzi traktują AI jak darmowego korepetytora, starsi widzą w niej głównie podręczny translator. Jedno jest pewne – rewolucja już tu jest, a wraz z nią rosną nasze obawy.
Made in Wrocław 2025: Siła synergii, która napędza przyszłość
16 października Wrocław już po raz dziewiąty stanie się centrum debaty o przyszłości gospodarki, technologii i innowacji. Hasło przewodnie tegorocznej edycji Made in Wrocław - „Power of Synergy!” - brzmi jak manifest czasów, w których to właśnie współpraca staje się najskuteczniejszą odpowiedzią na globalne kryzysy.
Jesteśmy w miejscu, gdzie nikt nie był. Wywiad z dr. Janem Witowskim
Gdybym miał się z kimś zakładać, to postawiłbym pieniądze na to, że ktoś z naszego labu otrzyma w przyszłości Nagrodę Nobla – mówi dr Jan Witowski, współzałożyciel Ataraxis.ai.
Microamp z nowym finansowaniem. "Strategiczna inwestycja, której potrzebuje Europa"
Rundę finansową Microamp prowadził Balnord z udziałem ffVC. Środki zostaną przeznaczone na rozwój i skalowanie produktów Microamp, możliwych do wdrożenia zarówno w sektorze komercyjnym, jak i obronnym.
Żyję w przyszłości, jakiś rok do przodu. Wywiad z Filipem Kozerą
Startup z branży AI to duże wyceny, ale i ciągła presja, stres i wielkie oczekiwania. I w tej branży musisz lubić twardą grę. Ale to co pokażemy za kilka miesięcy, może zmienić reguły gry i zrobimy rundę przy ewaluacji miliard dolarów – zapowiada Filip Kozera, współzałożyciel Wordware.
OpenAI tworzy własną platformę rekrutacyjną
OpenAI pracuje nad platformą rekrutacyjną wspieraną przez sztuczną inteligencję. Nowy portal może stać się konkurencją choćby dla serwisu LinkedIn. Firmy już dziś korzystają z narzędzi AI, aby przyspieszyć procesy rekrutacyjne.