Reklama

sztuczna inteligencja

zobacz inne tematy
Dariusz Piotrowski, Dell Technologies: „Pociąg z napisem AI już jedzie. Pytanie, w którym wagonie usiądziemy”

Dariusz Piotrowski, Dell Technologies: „Pociąg z napisem AI już jedzie. Pytanie, w którym wagonie usiądziemy”

Sztuczna inteligencja zmienia biznes. Jak mądrze wykorzystać potencjał AI i dlaczego największa rewolucja technologiczna w historii ludzkości to gra zespołowa?? Podczas Dell Technologies Forum, które zgromadziło rekordową publiczność ponad 2700 osób, rozmawiamy z Dariuszem Piotrowskim, dyrektorem zarządzającym Dell Technologies Polska.

Nie aplikacja, nie fintech. Startup z Poznania znalazł złoto tam, gdzie nikt nie szukał

Nie aplikacja, nie fintech. Startup z Poznania znalazł złoto tam, gdzie nikt nie szukał

Startup Minerva, stworzony przez Wiktora Gawła, Piotra Gerke i Macieja Stoińskiego, z impetem wkroczył na trudny rynek zamówień publicznych. Wspierana przez fiński fundusz Open Ocean VC, platforma nie tylko ułatwia firmom zdobywanie kontraktów, ale otwiera ten gigantyczny sektor dla milionów nowych graczy. Rozmawiamy z twórcami Minervy o ich drodze do wygranych przetargów i pierwszych milionów od inwestorów.

Dell Technologies Forum. AI po prostu

Dell Technologies Forum. AI po prostu

Dziewiąta edycja Dell Technologies Forum udowodniła, że sztuczna inteligencja przestaje być technologiczną ciekawostką, a staje się realnym narzędziem napędzającym rozwój polskich firm. Pod hasłem „AI po prostu” dyskutowano o tym, jak skupić się na konkretnych, praktycznych wdrożeniach, które budują przewagę konkurencyjną na rynku.

AI to zmiana na miarę rewolucji przemysłowej. Jak mądrze wdrażać ją w firmie?

AI to zmiana na miarę rewolucji przemysłowej. Jak mądrze wdrażać ją w firmie?

Sztuczna inteligencja dynamicznie zmienia biznes, a hasło tegorocznej edycji Dell Technologies Forum – „AI po prostu” – pokazuje, jak wiele firm już teraz wdraża te technologie, zwiększając wydajność i automatyzując procesy. Mimo to, wiele organizacji wciąż obawia się implementacji AI, zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa danych. O tym, dlaczego AI jest technologią dla wszystkich, jak mądrze ją wdrażać, aby przyniosła realne korzyści i czym jest technologia RAG, rozmawiamy z Konradem Puchałą, zastępcą dyrektora technicznego Advatech.

Dariusz Skonieczny, Comtegra: W AI apetyt na ryzyko zwycięży. Kto nie zainwestuje, zostanie z tyłu

Dariusz Skonieczny, Comtegra: W AI apetyt na ryzyko zwycięży. Kto nie zainwestuje, zostanie z tyłu

Świat sztucznej inteligencji rozwija się w zawrotnym tempie, a polskie firmy stają przed strategicznym wyborem: korzystać z gotowych, chmurowych rozwiązań czy podjąć ryzyko i zainwestować w budowę własnych, bezpiecznych systemów? Podczas Dell Technologies Forum rozmawiamy z Dariuszem Skoniecznym, dyrektorem R&D w Comtegra, o tym, dlaczego w nowej rewolucji technologicznej tylko odważni zdobędą przewagę, a brak inwestycji jest prostą drogą do pozostania w tyle.

„Inwestuj w AI, póki nie będzie za późno. Przyszłość już tu jest” – mówi Mohammed Amin z Dell Technologies

„Inwestuj w AI, póki nie będzie za późno. Przyszłość już tu jest” – mówi Mohammed Amin z Dell Technologies

AI nie jest przyszłością – to teraźniejszość. Wiceprezes Dell Technologies na region Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Turcji, Mohammed Amin, podczas Dell Technologies Forum w Warszawie mówi wprost: firmy, które nie zaczną transformacji już dziś, mogą za trzy lata zniknąć z rynku. Rozmawiamy o tym, jak kraje i organizacje adaptują sztuczną inteligencję i jak na ich tle wypada Polska.

Technologiczni inwestorzy wchodzą do ICEA. Polska spółka stawia na rozwój AI w e-commerce

Technologiczni inwestorzy wchodzą do ICEA. Polska spółka stawia na rozwój AI w e-commerce

ICEA, specjalista od SEO/SEM w Polsce, rozpoczyna nowy etap rozwoju we współpracy z Lynx Trail Capital – wehikułem inwestycyjnym typu search fund stworzonym przez Michała Kamińskiego i Constantina Marka. Partnerstwo otwiera przed ICEA perspektywę transformacji w AI-native E-Commerce Growth Platform – kompleksowego partnera dla sklepów internetowych i dużych marek.

Kolejne miasto z polskim AI. Łódź dołącza do cyfrowej rewolucji

Kolejne miasto z polskim AI. Łódź dołącza do cyfrowej rewolucji

Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski oraz prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska podpisali list intencyjny, dotyczący przyszłego wdrożenia polskiego modelu AI PLLuM w urzędzie miasta. Łódź to kolejne miasto, w którym podpisano podobny dokument - w sierpniu z Częstochową, a tydzień temu w Gdyni.

JRH zwiększa udziały w CampusAI i inwestuje w globalną ekspansję szkoły przyszłości opartej na AI

JRH zwiększa udziały w CampusAI i inwestuje w globalną ekspansję szkoły przyszłości opartej na AI

JRH ASI S.A. zwiększa zaangażowanie w amerykańskim holdingu DistrictORG Inc., który globalnie rozwija platformę CampusAI. Po sfinalizowaniu zakupu dodatkowych 250 tys. akcji JRH i powiązany z nim fundusz Smartlink Partners będą posiadać łącznie 991 tys. akcji, co odpowiada ok. 9,4% udziału w spółce. Ruch wpisuje się w strategię JRH skoncentrowaną na projektach AI oraz wzmacnia fundamenty do komercjalizacji innowacyjnej, AI-native edukacji kompetencji przyszłości.

Polski startup MultiTools AI umożliwi firmom wdrażanie agentów AI bez programistów

Polski startup MultiTools AI umożliwi firmom wdrażanie agentów AI bez programistów

MultiTools AI to najnowsza polska platforma, która ułatwia dostęp do sztucznej inteligencji. Platforma pozwala w kilka minut stworzyć własnych, spersonalizowanych agentów AI, którzy nie tylko automatyzują codzienne zadania w firmie, ale mogą także stać się cyfrowymi produktami gotowymi do sprzedaży. Wystarczy wyposażyć agenta w odpowiednią wiedzę, aby oferować go klientom i generować realny przychód dla firmy. To wszystko bez umiejętności kodowania.

Dlaczego  nie rośnie, czyli jak zwiększyć zasięgi w social mediach?

Dlaczego nie rośnie, czyli jak zwiększyć zasięgi w social mediach?

Być może znasz ten ból (my znamy, aż za dobrze...) – usilnie pracujesz nad swoim kontem na Linkedinie, wyszukujesz ciekawe tematy do postowania, rozszerzasz sieć kontaktów, komentujesz inne publikacje, a twoja marka osobista ani drgnie. Sztuczna inteligencja może nie od razu zrobi z ciebie społecznościowego guru, za to znacznie przybliży cię do osiągnięcia upragnionego celu.

BinderLess pozyskuje ponad 2 mln zł finansowania. Startup uporządkuje obieg dokumentów na budowie dzięki AI

BinderLess pozyskuje ponad 2 mln zł finansowania. Startup uporządkuje obieg dokumentów na budowie dzięki AI

BinderLess rozwija platformę do cyfrowego obiegu dokumentów w budownictwie, która dzięki agentowi AI umożliwia szybkie wyszukiwanie informacji i interakcję z dokumentacją w języku naturalnym. Spółka pozyskała 2,1 mln zł na dalszy rozwój sztucznej inteligencji. Rundzie przewodził fundusz Kogito Ventures przy wsparciu aniołów biznesu oraz Cobin Angels.

Polacy odkryli AI, która uczy się i rozumuje jak ludzie. Startup Pathway z historycznym przełomem w sztucznej inteligencji

Polacy odkryli AI, która uczy się i rozumuje jak ludzie. Startup Pathway z historycznym przełomem w sztucznej inteligencji

Dziś, 1 października o godzinie 17:00 polski startup Pathway zaprezentuje „nowy paradygmat sztucznej inteligencji”. To wydarzenie ogłosił Adrian Kosowski, CSO Pathway, podczas rozmowy z Maciejem Kaweckim na jego kanale YouTube „This is IT – Maciej Kawecki”. Odkrycie Polaków to rewolucyjne rozwiązanie kluczowego problemu współczesnej AI – generalizacji – nad którym intensywnie pracują laboratoria na całym świecie.

Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim

Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim

Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich, ale w ilu firmach realnie się z niej korzysta? Mówi się o rewolucji, ale kto stoi na jej czele? Czas skończyć z teorią i pokazać praktykę. „My Company Polska”  zaprasza na nowy cykl „Agenci AI w polskim biznesie”, w którym pokażemy innowacyjnych polskich przedsiębiorców, którzy odważyli się wdrożyć Agentów AI i już dziś czerpią z tego wymierne korzyści.

Jak sprzedawać mądrzej, a niekoniecznie więcej

Jak sprzedawać mądrzej, a niekoniecznie więcej

Polski rynek e-commerce wkracza w fazę dojrzałości, gdzie samo posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza do odniesienia sukcesu. Kluczem do wygranej jest inteligentne podejście bazujące na danych, automatyzacji i budowaniu doświadczeń, które sprawią, że klienci nie tylko kupią, ale też z chęcią wrócą.

Pięć sposobów,  dzięki którym twoi pracownicy przestaną się bać sztucznej inteligencji

Pięć sposobów, dzięki którym twoi pracownicy przestaną się bać sztucznej inteligencji

Wdrażanie sztucznej inteligencji w miejscu pracy wywołuje ekscytację, ale i strach. Naukowcy zaczynają już nawet wyróżniać zaburzenie, zwane AI-fobią, polegające na irracjonalnym lęku przed najnowocześniejszą technologią. Ale niepokój z tym związany nie jest jedynie jednostką kliniczną. To naturalny strach przed nieznanym. Jak pomóc ludziom się odnaleźć w środowisku pracy, w którym AI odgrywa dużą rolę?

6 promptów do tworzenia strategii komunikacji na Linkedinie

6 promptów do tworzenia strategii komunikacji na Linkedinie

Kilka konkretnych instrukcji, jakie pomogą ci w budowaniu zasięgów na najpopularniejszej w świecie biznesu platformie społecznościowej. Przykłady są zaczerpnięte z e-booka udostępnionego w ramach Business Programme AI.

PFR Ventures inwestuje 130 mln zł w Expeditions II. Fundusz celuje w AI i obronność

PFR Ventures inwestuje 130 mln zł w Expeditions II. Fundusz celuje w AI i obronność

PFR Ventures zainwestowało 30 mln euro (~130 mln zł) w Expeditions II. Środki pochodzą z programu PFR Deep Tech, który Polski Fundusz Rozwoju ogłosił w maju tego roku. Łącznie z wkładem inwestorów prywatnych, do funduszu trafi 100 mln euro, a jego docelowa kapitalizacja ma jeszcze wzrosnąć do 150 mln euro z końcem tego roku. Budżet ten zostanie wykorzystany na inwestycje w spółki z sektora zaawansowanych technologii z potencjałem podwójnego zastosowania.

AI zabierze sklepom internetowym nawet 70% klientów? Nowy raport bije na alarm

AI zabierze sklepom internetowym nawet 70% klientów? Nowy raport bije na alarm

Twoja firma może zniknąć z internetu w ciągu kilkunastu miesięcy, choć raczej się tego nie spodziewasz. Walka o klienta nie toczy się już w Google. Nowym polem bitwy jest sztuczna inteligencja, a twoją jedyną amunicją – opinie klientów. Jak wynika z najnowszego raportu:, firmy, które zignorują tę rewolucję, stracą nawet 70% dotychczasowego ruchu. Czas SEO dobiegł końca. Nadeszła era GEO – optymalizacji pod silniki AI.

Tylko 1 na 3 firmy w Polsce wie, co robi. Reszta działa po omacku i traci miliony

Tylko 1 na 3 firmy w Polsce wie, co robi. Reszta działa po omacku i traci miliony

Dwie na trzy firmy w Polsce działają po omacku, podejmując kluczowe decyzje biznesowe w oparciu o przeczucia, a nie twarde dane. Szokujące badanie BCC i Algolytics pokazuje, że zaledwie 33,6% polskich przedsiębiorstw faktycznie korzysta z analityki. To prosta droga do marnowania pieniędzy. O tym, jak firmy mogą przestać przepalać budżety i zacząć zarabiać dzięki danym, opowiada ekspert Tomasz Samagalski.

Rewolucja AI w Polsce. Co czwarty z nas używa sztucznej inteligencji [Raport]

Rewolucja AI w Polsce. Co czwarty z nas używa sztucznej inteligencji [Raport]

Sztuczna inteligencja stała się narzędziem, które co czwarty Polak używa co najmniej raz w miesiącu. Najnowszy raport #RegionyNEXERY2025 pokazuje, jak technologia dzieli i łączy pokolenia. Podczas gdy młodzi traktują AI jak darmowego korepetytora, starsi widzą w niej głównie podręczny translator. Jedno jest pewne – rewolucja już tu jest, a wraz z nią rosną nasze obawy.

Made in Wrocław 2025: Siła synergii, która napędza przyszłość

Made in Wrocław 2025: Siła synergii, która napędza przyszłość

16 października Wrocław już po raz dziewiąty stanie się centrum debaty o przyszłości gospodarki, technologii i innowacji. Hasło przewodnie tegorocznej edycji Made in Wrocław - „Power of Synergy!” - brzmi jak manifest czasów, w których to właśnie współpraca staje się najskuteczniejszą odpowiedzią na globalne kryzysy.

Żyję w przyszłości, jakiś rok do przodu. Wywiad z Filipem Kozerą

Żyję w przyszłości, jakiś rok do przodu. Wywiad z Filipem Kozerą

Startup z branży AI to duże wyceny, ale i ciągła presja, stres i wielkie oczekiwania. I w tej branży musisz lubić twardą grę. Ale to co pokażemy za kilka miesięcy, może zmienić reguły gry i zrobimy rundę przy ewaluacji miliard dolarów – zapowiada Filip Kozera, współzałożyciel Wordware.

OpenAI tworzy własną platformę rekrutacyjną

OpenAI tworzy własną platformę rekrutacyjną

OpenAI pracuje nad platformą rekrutacyjną wspieraną przez sztuczną inteligencję. Nowy portal może stać się konkurencją choćby dla serwisu LinkedIn. Firmy już dziś korzystają z narzędzi AI, aby przyspieszyć procesy rekrutacyjne.

Reklama