ecommerce

zobacz inne tematy
Jak znaleźć zyskowny sweet-spot pomiędzy CAC a CLTV

Jak znaleźć zyskowny sweet-spot pomiędzy CAC a CLTV

Kluczową kwestią dla firm działających w e-commerce jest znalezienie właściwej równowagi pomiędzy kosztem pozyskania klienta (CAC) a długoterminową wartością klienta w czasie (CLTV). „Wzrost za wszelką cenę” zostaje wyparty w ostatnich latach określeniem „zyskownego wzrostu”.

Niejedno imię. Najlepsze startupy e-commerce 2023

Niejedno imię. Najlepsze startupy e-commerce 2023

Poprzedni przegląd startupów e-commerce opublikowaliśmy ponad dwa lata temu w czasie rekordowych wyników całego sektora. Choć dziś dynamika rozwoju e-commerce nieco wyhamowała, ta branża wciąż daje ogromne pole do popisu.

Dlaczego umarły aukcje internetowe

Dlaczego umarły aukcje internetowe

Zanim rynek e-commerce stał się „commerce”, na świecie rządziły aukcje. Ich era przeminęła tak jak samodzielność partii Kukiza – niemal niezauważalnie.

7 sposobów na zrównoważony rozwój w e-commerce

7 sposobów na zrównoważony rozwój w e-commerce

Panuje mit, że branża e-commerce jest mało ekologiczna. To nieprawda! Na przykładzie Amazon, globalnego lidera sprzedaży internetowej i jednej z największych na świecie firm technologicznych, pokazujemy, jak biznes może się zaprzyjaźnić ze środowiskiem. Wiele wskazówek można znaleźć w opublikowanym właśnie „Raporcie rocznym Amazon na temat zrównoważonego rozwoju za 2022 r.”.

Ruszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

Ruszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są trendy na tym rynku? Jakie benefity i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze? Te i wiele innych pytań stawia HRK w najnowszym badaniu. Wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego.

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Marzy mi się sytuacja, kiedy nie będę musiał przeszukiwać e-sklepów, tylko zwrócę się do wirtualnego asystenta, powiem mu, czego potrzebuję, a on znajdzie dla mnie najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym oraz jakościowym - mówi Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat.

Sztuczna inteligencja dopasuje sklep do wymogów klientów

Sztuczna inteligencja dopasuje sklep do wymogów klientów

Przy tworzeniu interfejsu sklepu internetowego niejednokrotnie pojawiają się pytania: Jak ma wyglądać któryś z elementów, który wariant interfejsu jest lepszy, który da lepszą konwersję, a który poprawi użyteczność strony? Wiele razy chciałoby się odpowiedzieć, że to zależy od grupy klientów, bo tych jest wiele i mają różne oczekiwania.

Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]

Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]

W niedalekiej przyszłości odroczone płatności będą standardem w każdym e-commerce. Klienci chętnie korzystają z takich rozwiązań, bo to dla nich forma zabezpieczenia. Nawet jeśli produkt nie spełni oczekiwań, to można go zwrócić bez konieczności długiego oczekiwania na zwrot środków – przekonują Agnieszka Kubiczek i Damian Cichoński z Orange Polska.

Raport E-commerce. Jak sprzedawać online w 2023 roku

Raport E-commerce. Jak sprzedawać online w 2023 roku

Tak jak cała gospodarka, tak i e-commerce łapie zadyszkę. Giganci tną koszty zwalniają ludzi a mniejsi niejednokrotnie padają. Taka sytuacja może być jednak wielką okazją dla tych, którzy wiedzą, jak zbudować sprawny e-sklep.

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?

SmartyMeet zamknął pierwszą rundę finansowania. Polski videobot usprawnia wideorozmowy

SmartyMeet zamknął pierwszą rundę finansowania. Polski videobot usprawnia wideorozmowy

Polski startup SmartyMeet zaledwie kilka miesięcy od inauguracji zakończył etap finansowania pre-seed na poziomie ponad 1 mln zł. Środki pozyskane od funduszu LT Capital i Amazon Web Services (AWS) Portfolio spółka przeznaczy na rozwój technologii videobota „Boe”, czyli asystenta sztucznej inteligencji podnoszącego efektywność spotkań online oraz na ekspansję na rynek brytyjski.

Czy retailerzy są gotowi na zwroty w szczytach handlowych?

Czy retailerzy są gotowi na zwroty w szczytach handlowych?

Domeną IV kwartału każdego roku jest szaleństwo zakupowe w wielu sektorach. Niestety, wraz z nim rośnie prawdopodobieństwo nietrafionych decyzji i liczba dokonywanych zwrotów. Biorąc pod uwagę, że 1/4 klientów zwraca od 5 do 15 proc. artykułów zakupionych online, szaleństwo zakupowe może trwać do stycznia. Czy sektor handlu w Polsce jest gotowy na zwroty akcji?

Jak silniki rekomendacji mogą wzmocnić zdolności zakupowe klienta?

Jak silniki rekomendacji mogą wzmocnić zdolności zakupowe klienta?

Silniki rekomendacji istnieją już od kilkunastu lat i dzisiaj to jeden z najlepszych sposobów na to, aby utrzymać klienta i zwiększyć konwersję na stronie. Używają ich w zasadzie wszyscy liczący się na rynku gracze. Ponadto klienci chętniej zostają przy markach, którym ufają i które mają do nich indywidualne podejście. Personalizowane doświadczenie zapewniają właśnie silniki rekomendacji.

Metoda „na wnuczka” to przeszłość. Przestępcy w internecie próbują wyłudzać… „na fryzurę”

Metoda „na wnuczka” to przeszłość. Przestępcy w internecie próbują wyłudzać… „na fryzurę”

Z danych IDENTT wynika, że w takie okresy jak Święta Bożego Narodzenia czy Black Friday aż o 27,5 proc. wzrasta ilość sytuacji, kiedy ktoś próbuje się podszyć pod kogoś lub na fałszywe dane chce zrealizować np. zakupy. Mechanizm jest powtarzalny, a ostatnio szczególnie „modne” są zdjęcia w przebraniu lub z nową fryzurą.

Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową

Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową

Internet to królestwo danych. Dziś w 48 godzin gromadzi się w nim więcej danych, niż zgromadzono na całym świecie od początku istnienia ludzkości. Co z nimi robić i dlaczego należy obchodzić się z danymi jak z ropą naftową?

Czego (za)pragnie konsument 2.0

Czego (za)pragnie konsument 2.0

Przeszedł pandemię, zwiększył liczbę zakupów w sieci albo przynajmniej zaczął je tam robić. Nie lubi cieszyć się wygodą, szybkością i bezpieczeństwem – on ich bezwzględnie oczekuje. Wie, że jeśli nie ten sklep, to inny. Że jeśli nie teraz stacjonarnie, to być może mobilnie.

BLIK – system płatności, który zrewolucjonizował polską bankowość mobilną

BLIK – system płatności, który zrewolucjonizował polską bankowość mobilną

Płatności mobilne już dawno przestały być dla polskich konsumentów tylko ciekawostką. Według danych ZBP już ponad 18 mln Polaków na co dzień korzysta z bankowych aplikacji mobilnych, z czego 67 proc. to klienci mobile only, czyli osoby, które logują się do bankowości elektronicznej wyłącznie na smartfonach.

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.

E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!

E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!

W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.

Future Mind wzmacnia zespół i rozwija struktury. Izabela Franke objęła stanowisko Head of Advisory

Future Mind wzmacnia zespół i rozwija struktury. Izabela Franke objęła stanowisko Head of Advisory

Do zespołu Future Mind dołączyła Izabela Franke. Jako Head of Advisory będzie odpowiedzialna m.in. za doradztwo klientom w zakresie transformacji cyfrowej ze szczególnym uwzględnieniem: hiperpersonalizacji komunikacji i doświadczeń oraz budowy zaangażowania konsumentów. Wesprze ona kluczowy filar rozwoju spółki, tj. usługi doradcze.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Black Friday: zamówienie w twoim e-sklepie co 0,94 sekundy

Black Friday: zamówienie w twoim e-sklepie co 0,94 sekundy

Black Friday to wyzwanie dla e-commerce. Trzeba zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.

Niezły patent!

Niezły patent!

Jak napisać ciekawą nawet dla laików książkę o e-commerce? Znaleźć ciekawych rozmówców! Takich, którzy szczerze opowiedzą o swojej biznesowej drodze i podzielą się swoimi patentami na e-sprzedaż. I to udało się cyber_Folks i Krzysztofowi Domaradzkiemu, twórcom książki „Patent na e-commerce”, doskonale.

Jak przygotować się  na problemy w e-commerce

Jak przygotować się na problemy w e-commerce

– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.

Optymalizuj koszty w e-commerce

Optymalizuj koszty w e-commerce

Kryzys energetyczny doprowadził do ogromnej presji na wszystkie firmy w polskim biznesie. Wbrew pozorom cierpi na nim nie tylko handel tradycyjny, ale też e-commerce. Celem firm powinno być dążenie do optymalizacji kosztów i automatyzacji procesów. Jak to zrobić?

Black Friday - zamówienie w Twoim e-sklepie co 0,94 sekundy?

Black Friday - zamówienie w Twoim e-sklepie co 0,94 sekundy?

Black Friday to wyzwanie dla eCommerce’ów. Muszą zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.