ecommerce
zobacz inne tematyW pierwszych latach przede wszystkim budowałem świadomość. Wywiad z Pawłem Łakomskim
Pamiętam czasy, kiedy musiałem jechać przez całe Trójmiasto do konkretnego miejsca, żeby napić się dobrej matchy – wspomina Paweł Łakomski, założyciel sklepu Matcha Bros.
Chcemy być cyfrowym centrum życia religijnego. Wywiad z Radkiem Kaczmarkiem
Po co się bić w oceanie miliona startupów fintech albo wyszukiwać problemów do rozwiązania w świecie AI, skoro jest rynek, który istnieje od tysięcy lat, tylko trzeba do niego nowoczesnego podejścia? – mówi Radek Kaczmarek, twórca In Gloria.
Święty biznes. Jak rozwija się polska branża sakralna?
Polska branża sakralna ma szansę stać się światową potęgą. W tym celu otwiera się na nowe technologie i stara się zerwać z siebie etykietę kiczu i przaśności, którą jej wielu ciągle przykleja.
Aniołowie biznesu inwestują w Berryboo. Startup tworzy platformę AI dla sklepów internetowych
Polska platforma Berryboo.ai, specjalizująca się monitorowaniu cen konkurencji oraz głębokiej analizie danych sprzedażowych otrzymała nowe finansowanie od grupy aniołów biznesu, w tym Pawła Rybaka, CEO FOTC i byłego członka zarządu Shoper S.A. Środki te mają przyspieszyć rozwój technologii i wejście na rynek.
Damian Góral zapowiada nowy produkt. "Mamy MVP i wkrótce pokażemy go światu"
Budowanie działów handlowych jest drogie, dlatego nasz produkt jest bardzo potrzebny - mówi Damian Góral, CEO Sales Agency.
Labify chce zmienić rynek suplementów. "Klienci domagają się przejrzystości"
Właściciele Sports-Med, jedynej w Polsce kliniki dietetycznej, wchodzą na rynek suplementów diety. Z założoną przez nich marką Labify chcą konkurować z największymi, by trafić do pierwszej piątki rynkowych graczy w Polsce w ciągu dwóch najbliższych lat.
Baseig szuka finansowania. Startup łączy e-commerce z modowymi influencerami
Na polskim rynku pojawił się nowy gracz z w branży fashion-tech. Startup Baseig zapowiada planowane wejście na rynek NewConnect jeszcze w tym roku. Spółka działa na przecięciu trzech dynamicznie rozwijających się obszarów: handlu internetowego, marketingu twórców internetowych oraz sztucznej inteligencji.
Replenit z nowym finansowaniem. Czym zajmuje się turecki startup z siedzibą w Polsce?
Replenit to platforma oparta na sztucznej inteligencji, pozwalająca markom na dotarcie do klientów we właściwym czasie i poprzez odpowiednie kanały. Liderem nowej rundy został fundusz Logo Ventures.
Marcin Kuśmierz nowym prezesem Allegro
Marcin Kuśmierz zostanie prezesem Allegro, zastępując na tym stanowisku Roya Perticucciego, który obejmie rolę Specjalnego Doradcy Grupy Allegro.
E-sprzedawco, wybieraj mądrze
Martech rozwija się niezwykle dynamicznie – e-sprzedawcy mają już do dyspozycji ponad 11 tys. narzędzi, a ich liczba nieustannie rośnie. Jak w gąszczu dostępnych rozwiązań i możliwości wybrać te najlepsze, by inwestycja miała sens, a nie była wyłącznie przepaleniem budżetu?
Jak znaleźć złoty środek w logistyce omnichannel
Współczesny konsument oczekuje szerokiego wyboru produktów, ich dostępności w różnych kanałach sprzedaży oraz szybkiej dostawy. Firmy muszą stale optymalizować strategie logistyczne, aby sprostać tym wymaganiom i jednocześnie kontrolować koszty operacyjne. W obliczu rosnących oczekiwań klientów przedsiębiorstwa szukają rozwiązań, które pozwolą im rozwijać model omnichannel bez nadmiernego obciążenia budżetu.
E-commerce – czy to takie proste?
Szacuje się, że w Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie. Rodzimy e-commerce ma się bardzo dobrze, co z jednej strony stanowi szansę dla przedsiębiorców, a z drugiej – jest ogromnym wyzwaniem.
Fundusz Montis Capital znów inwestuje w motoryzację. Poprzednio Autofixer dostał 1,3 mln euro
Montis Capital po raz drugi zainwestował w sklep z częściami motoryzacyjnymi online – Autofixer. W 2023 r. spółka otrzymała od Montis 1,3 mln euro w rundzie seed.
25 mln zł dla sportowego e-commerce. bValue z nową inwestycją w Sportano
Sportano pozyskało łącznie ponad 60 milionów złotych od funduszu bValue na dalszy rozwój i umacnianie pozycji w branży sportowej. W 2025 roku spółka planuje osiągnąć niemal 500 milionów złotych przychodów, co stawia ją na drodze do zostania jednym z czołowych graczy w sportowym e-commerce.
Kluczbork stolicą innowacji. Na nasz rachunek z Sebastianem Kondrackim
Polacy nie technologiczne gęsi, swój model językowy mają! Do kolejnego odcinka „Na nasz rachunek” zaprosiliśmy Sebastiana Kondrackiego, współtwórcę rodzimego modelu Bielik.
Rzeszów stawia na e-commerce. Nadchodzi RZEcommerce – konferencja dla branży sprzedaży online
Czy e-commerce w Polsce ma jeszcze przestrzeń do wzrostu? Jakie strategie pozwalają zwiększyć sprzedaż online i jednocześnie ograniczyć koszty? Na te pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas RZEcommerce – nowej konferencji dla branży e-commerce, która odbędzie się 6 marca 2025 roku w Rzeszowie.
Kody kreskowe idą na emeryturę! Zobacz, jak na tym skorzystasz
Przez lata tradycyjne kody kreskowe nie były dla konsumentów zbyt interesujące – ot, kilka czarnych pasków, które skanujemy w sklepie. Już wkrótce to się zmieni! Miejsce standardowych kresek na etykietach zajmą kody QR od GS1. Co to oznacza dla nas, konsumentów?
Patronaty. Marzec 2025
Jakim wydarzeniom patronujemy?
Jak nie utknąć w gąszczu Martech? Kluczowe zasady wyboru technologii dla eCommerce
Rynek technologii marketingowych (Martech) pęka w szwach – na świecie funkcjonuje już ponad 11 000 narzędzi, a ich liczba wciąż rośnie. Każdy eCommerce, który chce się rozwijać, staje przed kluczowym dylematem: w jakie rozwiązania warto zainwestować? Jak uniknąć przepalania budżetu na funkcje, które nigdy nie przełożą się na realne wyniki?
Polskie firmy na eBay docierają do 207 rynków międzynarodowych - wynika z raportu eBay
Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) odnoszą sukcesy eksportowe, wykorzystując platformę eBay – wynika z raportu firmy. „Raport na temat eksportu małych polskich firm" pokazuje, że 100 proc. polskich małych firm na eBay to eksporterzy, docierający średnio do 26 rynków międzynarodowych – to aż pięciokrotnie przewyższa wynik tradycyjnych eksporterów, którzy docierają średnio do zaledwie 5 rynków.
MCI Capital finalizuje przejęcie Nice To Fit You
MCI Capital, po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), sfinalizowało transakcję nabycia 55 proc. udziałów w spółce NTFY, działającej pod marką Nice To Fit You. Przejęcie NTFY to jedna z największych w historii inwestycja MCI, wartość zaangażowanego kapitału po stronie funduszu sięga 187 mln zł.
E-commerce przyspiesza. Trendy w e-commerce na 2025 rok
Nowy rok to nowe wyzwania. Sprawdź, co musisz wiedzieć i wdrożyć, by twój sklep internetowy mógł odnieść sukces w 2025 r.
Kody 2D od GS1 wspierają cele ESG
Transparentność i śledzenie dostaw, ograniczenie marnotrawstwa żywności, interakcja z konsumentami, a nawet walka z nierównością i wykluczeniem. To korzyści ze stosowania kodów 2D od GS1, które udowodniły już swoje wszechstronne zalety w wielu branżach.
Czy Polacy wrócą do szaleństwa black friday sprzed wysokiej inflacji?
Raport “Kupione 2024”, opublikowany w najgorętszym sezonie wyprzedaży i listopadowych promocji, pokazuje, że doświadczenie inflacji odcisnęło piętno na Polakach skutkując ich większą ostrożnością w decyzjach zakupowych.
Co Polacy kupują online? Ile wydają? Jak płacą? Co zwracają?
Najnowszy raport “Kupione 2024” jest już dostępny. Raport podzielony jest na dwie główne części. Część pierwsza “Koszyk w makro skali” analizuje zakupy online Polaków i Polek w ujęciu makro na przestrzeni lat 2021 - 2024. Dowiemy się z niej jak zakupy zmieniały się w ostatnich latach, czego Polacy kupują mniej a czego więcej, jak płacą, jakie metody dostaw wybierają i co najczęściej zwracają.
MCI inwestuje w Nice To Fit You. To największa inwestycja tego funduszu
Fundusz private equity MCI.EuroVentures 1.0 zawarł umowę kupna 55% udziałów w spółce NTFY, działającej w branży diet pudełkowych w Polsce. Spółka działa pod marką Nice To Fit You na szybko rosnącym rynku cateringu dietetycznego. MCI planuje długoterminowo inwestować w rozwój NTFY.
ERLI rośnie prawie 7 razy szybciej niż rynek e-commerce
ERLI, jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie, zakończyła trzeci kwartał 2024 roku z imponującymi wynikami finansowymi i operacyjnymi. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. platforma niemal podwoiła swoje przychody netto względem analogicznego okresu rok wcześniej, a w samym Q3 wzrost ten wyniósł 87%.
Wartość wydatków marketingowych na retail media to już ponad 14 proc. budżetów reklamowych
W dobie walki o lojalność klienta w kanałach online i offline, retail media stają się nie tylko narzędziem sprzedażowym, ale i doskonałym instrumentem budowania świadomości marki. Jak trendy w retail mediach będą kształtować polski e-commerce?
Ruszasz w świat? Nie zapominaj o płatnościach!
Polska jest liderem innowacyjności, jeśli chodzi o rozwój systemów płatniczych w kontekście e-commerce. To dla polskich firm zarówno szansa, jak i zagrożenie, jeśli myślimy o międzynarodowej ekspansji. Dlaczego?
W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego
Polska jest bardzo rozwinięta pod względem rozwiązań finansowych, a na lokalnym rynku działa mnóstwo graczy, z którymi ściśle współpracujemy. Konkurencyjny krajobraz jest tutaj pozytywną wartością, napędzającą innowacje – przekonuje Efi Dahan, wiceprezes i dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael.
Słowacka sieć salonów optycznych Eyerim otworzy showroom w Warszawie
Eyerim, firma z branży optycznej, rusza z ofensywą inwestycyjną na polskim rynku. Spółka jest w trakcie finalizowania kolejnej rundy inwestycyjnej na poziomie 5 mln euro.
Finiata łączy się z Saly.pl. "Chcemy wspierać MSP elastycznymi narzędziami finansowymi"
Finiata nawiązuje partnerstwo z platformą sprzedażową Saly.pl. Jak wyjaśniają przedstawiciele obu spółek, współpraca w obszarze e-commerce dla B2B ma zapewnić klientom biznesowym “one-stop-shop” zarówno do zarządzania zakupami, jak i optymalizacji procesu płatności, oferując finansowanie obrotowe dla firm z sektora MŚP i do minimum skracając drogę, jaką muszą one przejść, by sfinansować swoje zakupy.
Poczta Polska uruchomiła sklep internetowy. W ofercie hity znane ze stacjonarnych placówek
Nowy sklep internetowy to kolejna zmiana dotycząca rozwiązań internetowych wykorzystywanych przez Pocztę Polską. W ostatnim czasie spółka uruchomiła swoją stronę internetową w nowej odsłonie.
Ekspansja międzynarodowa w e-commerce – 10 kroków do sukcesu
Chcesz podbijać zagraniczne rynki? Świetnie! Zanim ruszysz do boju, dobrze się do tej międzynarodowej ekspansji przygotuj. I sprawdź, na czym zwykle potykają się polscy przedsiębiorcy.
Logistyczny must-have
Jaki jest współczesny must-have i dotyczący logistyki dla e-commerce? Jaka będzie przyszłość, czyli w jakim kierunku idą firmy logistyczne – wyjaśnia Paweł Gierszewski, Head of e-Commerce Development CEE w DHL Supply Chain.