ecommerce
zobacz inne tematyCzy Polacy wrócą do szaleństwa black friday sprzed wysokiej inflacji?
Raport “Kupione 2024”, opublikowany w najgorętszym sezonie wyprzedaży i listopadowych promocji, pokazuje, że doświadczenie inflacji odcisnęło piętno na Polakach skutkując ich większą ostrożnością w decyzjach zakupowych.
Co Polacy kupują online? Ile wydają? Jak płacą? Co zwracają?
Najnowszy raport “Kupione 2024” jest już dostępny. Raport podzielony jest na dwie główne części. Część pierwsza “Koszyk w makro skali” analizuje zakupy online Polaków i Polek w ujęciu makro na przestrzeni lat 2021 - 2024. Dowiemy się z niej jak zakupy zmieniały się w ostatnich latach, czego Polacy kupują mniej a czego więcej, jak płacą, jakie metody dostaw wybierają i co najczęściej zwracają.
MCI inwestuje w Nice To Fit You. To największa inwestycja tego funduszu
Fundusz private equity MCI.EuroVentures 1.0 zawarł umowę kupna 55% udziałów w spółce NTFY, działającej w branży diet pudełkowych w Polsce. Spółka działa pod marką Nice To Fit You na szybko rosnącym rynku cateringu dietetycznego. MCI planuje długoterminowo inwestować w rozwój NTFY.
ERLI rośnie prawie 7 razy szybciej niż rynek e-commerce
ERLI, jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie, zakończyła trzeci kwartał 2024 roku z imponującymi wynikami finansowymi i operacyjnymi. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. platforma niemal podwoiła swoje przychody netto względem analogicznego okresu rok wcześniej, a w samym Q3 wzrost ten wyniósł 87%.
Wartość wydatków marketingowych na retail media to już ponad 14 proc. budżetów reklamowych
W dobie walki o lojalność klienta w kanałach online i offline, retail media stają się nie tylko narzędziem sprzedażowym, ale i doskonałym instrumentem budowania świadomości marki. Jak trendy w retail mediach będą kształtować polski e-commerce?
W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego
Polska jest bardzo rozwinięta pod względem rozwiązań finansowych, a na lokalnym rynku działa mnóstwo graczy, z którymi ściśle współpracujemy. Konkurencyjny krajobraz jest tutaj pozytywną wartością, napędzającą innowacje – przekonuje Efi Dahan, wiceprezes i dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael.
Ruszasz w świat? Nie zapominaj o płatnościach!
Polska jest liderem innowacyjności, jeśli chodzi o rozwój systemów płatniczych w kontekście e-commerce. To dla polskich firm zarówno szansa, jak i zagrożenie, jeśli myślimy o międzynarodowej ekspansji. Dlaczego?
Słowacka sieć salonów optycznych Eyerim otworzy showroom w Warszawie
Eyerim, firma z branży optycznej, rusza z ofensywą inwestycyjną na polskim rynku. Spółka jest w trakcie finalizowania kolejnej rundy inwestycyjnej na poziomie 5 mln euro.
Finiata łączy się z Saly.pl. "Chcemy wspierać MSP elastycznymi narzędziami finansowymi"
Finiata nawiązuje partnerstwo z platformą sprzedażową Saly.pl. Jak wyjaśniają przedstawiciele obu spółek, współpraca w obszarze e-commerce dla B2B ma zapewnić klientom biznesowym “one-stop-shop” zarówno do zarządzania zakupami, jak i optymalizacji procesu płatności, oferując finansowanie obrotowe dla firm z sektora MŚP i do minimum skracając drogę, jaką muszą one przejść, by sfinansować swoje zakupy.
Poczta Polska uruchomiła sklep internetowy. W ofercie hity znane ze stacjonarnych placówek
Nowy sklep internetowy to kolejna zmiana dotycząca rozwiązań internetowych wykorzystywanych przez Pocztę Polską. W ostatnim czasie spółka uruchomiła swoją stronę internetową w nowej odsłonie.
Ekspansja międzynarodowa w e-commerce – 10 kroków do sukcesu
Chcesz podbijać zagraniczne rynki? Świetnie! Zanim ruszysz do boju, dobrze się do tej międzynarodowej ekspansji przygotuj. I sprawdź, na czym zwykle potykają się polscy przedsiębiorcy.
Logistyczny must-have
Jaki jest współczesny must-have i dotyczący logistyki dla e-commerce? Jaka będzie przyszłość, czyli w jakim kierunku idą firmy logistyczne – wyjaśnia Paweł Gierszewski, Head of e-Commerce Development CEE w DHL Supply Chain.
Omnimisja. Jak wykorzystać omnichannel do budowy e-sklepu
Bądź omni, czyli myśl kompleksowo. To jedyna droga, by dziś odnieść sukces w e-commerce. Oto inspiracje od firm, które poznały, jak się na niej poruszać.
Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost
W świecie e-commerce, firmy często zmagają się z nieprzewidywalnymi kosztami wysyłki, sezonowymi wahaniami sprzedaży oraz zmiennością popytu. InPost, ceniony dostawca usług logistycznych, proponuje rozwiązanie tych problemów: abonament dla firm, który stabilizuje koszty i usprawnia proces wysyłki.
Adyen łączy siły z Prada Group. Unowocześnią rozwiązania płatnicze w sklepach i wprowadzą strategię omnichannel
Adyen, globalna platforma technologii finansowych, ogłosiła partnerstwo z Prada Group, które ma na celu integrację płatności za zakupy dokonywane w wielu kanałach sprzedaży.
Mieć nosa do biznesu: Polska sieć perfumerii niszowych podbija Paryż
Mood Scent Bar to niszowa polska perfumeria, która podbija Paryż, zaś Google uznaje ją za najszybciej rosnące przedsiębiorstwo e-commerce w branży beauty. Sprawdźmy, jak pachnie sukces!
Quantia pozyskała 4,8 mln zł. Chce pomóc markom konsumenckim zwiększyć sprzedaż dzięki AI
Polski startup Quantia pozyskał około 4,8 mln zł (1,2 mln dolarów) na rozwój platformy, która pomaga markom konsumenckim zwiększać sprzedaż dzięki rekomendacjom opartym o AI. Rundę finansowania poprowadziły fundusz Inovo VC i kolektyw Team X, na czele z Arielem Finkelsteinem, przy udziale aniołów biznesu. Quantia wykorzysta środki na dalszy rozwój produktu i wzmacnianie swojej pozycji na rynkach Europy Zachodniej.
Jak znaleźć zyskowny sweet-spot pomiędzy CAC a CLTV
Kluczową kwestią dla firm działających w e-commerce jest znalezienie właściwej równowagi pomiędzy kosztem pozyskania klienta (CAC) a długoterminową wartością klienta w czasie (CLTV). „Wzrost za wszelką cenę” zostaje wyparty w ostatnich latach określeniem „zyskownego wzrostu”.
Niejedno imię. Najlepsze startupy e-commerce 2023
Poprzedni przegląd startupów e-commerce opublikowaliśmy ponad dwa lata temu w czasie rekordowych wyników całego sektora. Choć dziś dynamika rozwoju e-commerce nieco wyhamowała, ta branża wciąż daje ogromne pole do popisu.
Dlaczego umarły aukcje internetowe
Zanim rynek e-commerce stał się „commerce”, na świecie rządziły aukcje. Ich era przeminęła tak jak samodzielność partii Kukiza – niemal niezauważalnie.
cux.io jednym z kluczowych graczy na rynku analityki produktowej. W planach spółki kolejna runda
cux.io - startup specjalizujący się w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy predyktywnej - znalazł się w raporcie MarketsandMarkets poświęconym globalnemu rynkowi analityki produktowej. To jedna z dwóch polskich spółek, jaką ujętą w publikacji.
7 sposobów na zrównoważony rozwój w e-commerce
Panuje mit, że branża e-commerce jest mało ekologiczna. To nieprawda! Na przykładzie Amazon, globalnego lidera sprzedaży internetowej i jednej z największych na świecie firm technologicznych, pokazujemy, jak biznes może się zaprzyjaźnić ze środowiskiem. Wiele wskazówek można znaleźć w opublikowanym właśnie „Raporcie rocznym Amazon na temat zrównoważonego rozwoju za 2022 r.”.
Ruszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce
W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są trendy na tym rynku? Jakie benefity i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze? Te i wiele innych pytań stawia HRK w najnowszym badaniu. Wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego.
Centuria i Adminotaur łączą siły, aby zdobyć pozycję lidera rynku business continuity
Pierwsza fuzja w polskich usługach business continuity (ciągłości działania). Łączące się marki dostarczają usługi dla e-biznesów generujących rocznie ponad 3 mld zł sprzedaży.
Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]
Marzy mi się sytuacja, kiedy nie będę musiał przeszukiwać e-sklepów, tylko zwrócę się do wirtualnego asystenta, powiem mu, czego potrzebuję, a on znajdzie dla mnie najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym oraz jakościowym - mówi Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat.
Radosław Dobrołęcki dołącza do zespołu PayEye
Radosław Dobrołęcki dołączył do zespołu PayEye. Objął stanowisko Chief Commercial Officer i będzie odpowiedzialny za rozwój ekspresowych płatności e-payeye w e-commerce.
Sztuczna inteligencja dopasuje sklep do wymogów klientów
Przy tworzeniu interfejsu sklepu internetowego niejednokrotnie pojawiają się pytania: Jak ma wyglądać któryś z elementów, który wariant interfejsu jest lepszy, który da lepszą konwersję, a który poprawi użyteczność strony? Wiele razy chciałoby się odpowiedzieć, że to zależy od grupy klientów, bo tych jest wiele i mają różne oczekiwania.
Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]
W niedalekiej przyszłości odroczone płatności będą standardem w każdym e-commerce. Klienci chętnie korzystają z takich rozwiązań, bo to dla nich forma zabezpieczenia. Nawet jeśli produkt nie spełni oczekiwań, to można go zwrócić bez konieczności długiego oczekiwania na zwrot środków – przekonują Agnieszka Kubiczek i Damian Cichoński z Orange Polska.
Raport E-commerce. Jak sprzedawać online w 2023 roku
Tak jak cała gospodarka, tak i e-commerce łapie zadyszkę. Giganci tną koszty zwalniają ludzi a mniejsi niejednokrotnie padają. Taka sytuacja może być jednak wielką okazją dla tych, którzy wiedzą, jak zbudować sprawny e-sklep.
Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów
Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?
SmartyMeet zamknął pierwszą rundę finansowania. Polski videobot usprawnia wideorozmowy
Polski startup SmartyMeet zaledwie kilka miesięcy od inauguracji zakończył etap finansowania pre-seed na poziomie ponad 1 mln zł. Środki pozyskane od funduszu LT Capital i Amazon Web Services (AWS) Portfolio spółka przeznaczy na rozwój technologii videobota „Boe”, czyli asystenta sztucznej inteligencji podnoszącego efektywność spotkań online oraz na ekspansję na rynek brytyjski.
Czy retailerzy są gotowi na zwroty w szczytach handlowych?
Domeną IV kwartału każdego roku jest szaleństwo zakupowe w wielu sektorach. Niestety, wraz z nim rośnie prawdopodobieństwo nietrafionych decyzji i liczba dokonywanych zwrotów. Biorąc pod uwagę, że 1/4 klientów zwraca od 5 do 15 proc. artykułów zakupionych online, szaleństwo zakupowe może trwać do stycznia. Czy sektor handlu w Polsce jest gotowy na zwroty akcji?
Jak silniki rekomendacji mogą wzmocnić zdolności zakupowe klienta?
Silniki rekomendacji istnieją już od kilkunastu lat i dzisiaj to jeden z najlepszych sposobów na to, aby utrzymać klienta i zwiększyć konwersję na stronie. Używają ich w zasadzie wszyscy liczący się na rynku gracze. Ponadto klienci chętniej zostają przy markach, którym ufają i które mają do nich indywidualne podejście. Personalizowane doświadczenie zapewniają właśnie silniki rekomendacji.
Metoda „na wnuczka” to przeszłość. Przestępcy w internecie próbują wyłudzać… „na fryzurę”
Z danych IDENTT wynika, że w takie okresy jak Święta Bożego Narodzenia czy Black Friday aż o 27,5 proc. wzrasta ilość sytuacji, kiedy ktoś próbuje się podszyć pod kogoś lub na fałszywe dane chce zrealizować np. zakupy. Mechanizm jest powtarzalny, a ostatnio szczególnie „modne” są zdjęcia w przebraniu lub z nową fryzurą.
Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową
Internet to królestwo danych. Dziś w 48 godzin gromadzi się w nim więcej danych, niż zgromadzono na całym świecie od początku istnienia ludzkości. Co z nimi robić i dlaczego należy obchodzić się z danymi jak z ropą naftową?