ecommerce
zobacz inne tematyW co powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na eCommerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Omnipack wzmacnia kadry. Cztery nowe osoby na stanowiskach kierowniczych
Omnipack, specjalizujący się w logistyce dla e-commerce, powiększa zespół o cztery nowe osoby w toku ekspansji międzynarodowej. Do zespołu dołączają topowi specjaliści z branży: Marcin Borzoł - Head of Data, Karina Klimczak – Head of Delivery, Jakub Bączykowski - VP Sales, Michał Gębala - Head of Partnerships.
Obsługa nieruchomości w kurortach wakacyjnych. Vela Poland wystartowała z kampanią crowdinvestingową
Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową. W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii i Niderlandach. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
eCommerce otwiera się na sztuczną inteligencję
W świadomości biznesowej jasne jest, że utrzymanie dotychczasowych klientów opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowych. Dziś najlepszym narzędziem do podnoszenia satysfakcji i lojalizacji konsumentów jest to, co działa szybko, sprawnie i daje im wrażenie wyjątkowej personalizacji. Bo to właśnie personalizacja, według badań, stanowi kluczowe kryterium zadowolenia z zakupów. Jak ją osiągnąć?
Szymon Fiecek nowym prezesem Comperia.pl SA. Z spółką związany jest od 2008 roku
Szymon Fiecek obejmuje stery w Grupie Comperia.pl SA. Z notowaną na GPW spółką związany jest od 2008 roku. Ostatnio pełnił funkcję członka zarządu, wcześniej dyrektora IT. Ma kontynuować rozwój w segmencie fintech, e-commerce, ubezpieczeń i reklamy efektywnościowej.
Pricely ułatwia zarządzanie cenami. "Digitalizacja usprawnia procesy, ale nie zastąpi człowieka"
Digitalizacja danych nie zastąpi człowieka całkowicie. Dostarcza rekomendacje i usprawnia proces, ale to menadżer podejmuje decyzje o realizacji strategii i założeń biznesowych - mówi Marek Dmitruk, CMO Pricely.
Co sprzedawać w sieci?
Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.
Jak złowić klienta w sieci
Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie, musimy przetestować kilka platform, które pozwolą nam trafić do naszych potencjalnych klientów. Potem być może przyjdzie czas na influencerów. Jak zacząć przygodę z e-commerce i zdobywaniem klientów? Podpowiadamy.
Klarna udostępnia swoją autorską platformę otwartej bankowości pod nową marką
Klarna uruchomiła osobną markę i jednostkę biznesową "Klarna Kosma" będącą rezultatem szybkiego rozwoju wiodącej na świecie platformy Open Banking Klarny. Skorzystają z niej banki, sprzedawcy i fintechy.
Wśród przedsiębiorców rośnie zainteresowanie elektrykami
Co czwarta firma z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższego roku kupi przynajmniej jeden samochód. Przedsiębiorcy zdecydowanie częściej wybiorą nowe modele niż używane, choć popularność tych drugich z roku na rok idzie w górę. Znacznie wzrośnie zainteresowanie napędem elektrycznym i hybrydowym – wynika z drugiej edycji badania „Portfele Polaków pod lupą”.
Deli2 niebawem rozpocznie kampanię crowdinvestingową. W planach również debiut na NewConnect
Deli2 – spółka z rynku delikatesów premium z Bartoszem Kazimierczukiem na czele – jeszcze w tym kwartale rozpocznie kampanię crowdinvestingową. Celem emisji akcji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój marki. Docelowo spółka zależna notowanego na GPW Tower Investments ma w planach debiut na NewConnect.
Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce
Miejsce w e-commerce jest dla każdego. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, możesz rozpocząć działania online. Pandemia zdynamizowała wzrost nierówności między graczami e-handlu a podmiotami offline, ale też otworzyła tym drugim drzwi do wyścigu – możemy sprzedawać już w całej Europie, jeśli jesteśmy online. Jak powinny to zrobić marki, które pozornie nie pasują do e-świata?
Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy
Jeśli nie znasz zwyczajów swojego klienta, nic mu nie sprzedasz. Reguła ta sprawdza się też w internecie. A jeśli sprzedajesz w różnych krajach i kulturach, sprawa robi się jeszcze bardziej złożona. By osiągnąć sukces w e-commerce, nie wystarczy wiedzieć, że na Zachodzie klienci płacą w euro.
Europa zdusi rynek reklamy internetowej? "Zmiany spore, ale emocji mniej niż przy ACTA"
DMA I DSA nie rozpalają tak wyobraźni jak debata nad ACTA. Jednak rozwiązania przyjęte już przez Parlament Europejski zmienią internet – przynajmniej na terenie państw członkowskich wspólnoty. Zmienią się zasady wykorzystywania danych osobowych przez przedsiębiorców, a to m.in. na tym budowały swoją potęgę BIG-TECH’y.
Domek z kart. Jak nie zniszczyć firmy przez chwilową słabość?
Każda strona internetowa to misternie skonstruowana przestrzeń, która w jednej chwili może się zawalić. Wystarczy jeden błąd i „pyk” – tracisz dostęp do milionów klientów.
yestersen podwaja sprzedaż trzeci rok z rzędu. Firma nawiązała ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film
yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów – w 2021 roku wygenerował rekordowe przychody na poziomie ponad 20 mln zł, co oznacza wzrost aż o 89 proc. rok do roku. Sprzedaż online wzrosła w tym czasie o 84 proc. rdr., natomiast przychody wygenerowane przez kanał stacjonarny wzrosły aż o 140 proc. rdr.
Prawie 5 mln zł na rozwój AI Stylisty Modowego. Tak będzie wyglądać przyszłość branży fashion?
QuarticOn rozwija projekt dla branży fashion – AI Stylistę Modowego, pozwalającego na zastąpienie personalnego stylisty sztuczną inteligencją. Według planów, rozwiązanie pojawi się na rynku pod koniec 2023 r. Będzie dostępne zarówno dla sektora B2B, jak i B2C. Całkowity budżet projektu wynosi 6,3 mln zł, z czego 4,7 mlnzł pochodzi z dofinansowania NCBR.
Cenne podpowiedzi. Najlepsze książki dla przedsiębiorców
Aby osiągnąć sukces w biznesie, nie trzeba mieć wiedzy tajemnej. Czasem jednak przyda się jakiś drogowskaz, który wskaże drogę na skróty.
Co trzecie tradycyjne MŚP jest „chmurowo natywne”
Najnowsza analiza firmy Digital Ocean: Currents przekonuje, że dziś już 35 proc. „tradycyjnych” przedsiębiorstw MŚP z całego świata, w tym także z Europy i Polski, określa się mianem Cloud Native. Czyli organizacji zaawansowanych w wykorzystaniu cloud computingu na w każdym obszarze zarządzania zasobami.
Amazon daje szansę wejścia na zagraniczne rynki. Czy polskie firmy z niej korzystają?
Kubota to marka powstała jeszcze w latach 90., która niedawno otrzymała nowe życie i ponownie podbija serca Polaków. Teraz firma chce z sukcesem rozwinąć sprzedaż na zagranicznych rynkach, a w tym ma pomóc obecność na platformie Amazon oraz urozmaicenie oferty.
Raport Bezpieczna Firma. 10 narzędzi dla bezpiecznej firmy
Nie musisz wydawać milionów, by zwiększyć poziom bezpieczeństwa w swojej firmie. Oto 10 rozwiązań do wdrożenia nawet w małych biznesach.
Giełdowy LESS_ wzmacnia się doświadczonymi menedżerami i szykuje nową strategię
Ciąg dalszy zmian w LESS_. Do spółki przychodzi trzech nowych menedżerów z doświadczeniem m.in. w Domodi, Kross SA oraz Żabka Polska. Wzmocnienia kadrowe to jeden z fundamentów nowej strategii Grupy notowanej na GPW, zakładającej nie tylko dalszy rozwój platformy LESS_, ale także wejście w kanał sprzedaży offline i segment e-bike.
Rewolucja w handlu trwa. Jak nie dopuścić do upadku twojego e-sklepu?
Rewolucja w handlu trwa w najlepsze. Jeśli twój e-sklep nie jest wystarczająco efektywny, upadnie. Jak do tego nie dopuścić?
Innowacyjne produkty spożywcze z Polski trafią do USA. Spółka planuje emisję crowdinvestingową
Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa też debiut na giełdzie.
Mateusz Oleksiuk, LESS_: "Założenie startupu to nie bułka z masłem, rzeczywistość bywa brutalna"
Obecnie powstaje mnóstwo startupów, ludzie rezygnują z pracy w korporacjach, by zacząć robić coś po swojemu. Takich działań jest w tej chwili mnóstwo, ale udaje się nielicznym. Każdy myśli, że założenie startupu to bułka z masłem, ale rzeczywistość bywa brutalna, a młodzi founderzy odbijają się od ściany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Mateusz Oleksiuk, założyciel startupu LESS_.
Sztuczna inteligencja poprowadzi kampanie reklamowe? Warszawski startup chce zmienić rynek reklamy
Sztuczna inteligencja ma naśladować procesy myślowe człowieka. Z powodzeniem analizuje dane, prognozuje, a także podejmuje decyzje. Kluczem jest efektywne wykorzystanie tych umiejętności do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Warszawski startup, korzystając z potencjału technologii AI oraz uczenia maszynowego, ma zamiar zrewolucjonizować rynek reklamy online.
Funwisher Jarosława Kuźniara idzie po finansowanie społecznościowe. W planach globalna ekspansja
Funwisher – cyfrowa platforma oferująca m.in. unikalne życzenia wideo od gwiazd – chce zdobyć udział w światowym rynku personalizowanych filmów dla dzieci. Do 2026 roku chce sprzedawać swoje produkty w 6 językach na terenie 14 krajów. Jeszcze w IV kwartale 2021 ma odbyć się emisja crowdfundingowa spółki.
Raport Efektywność kosztowa. Za co zapłacimy mniej
Im większa firma, tym większe pole do popisu, by optymalizować koszty. Podpowiadamy na czym można zaoszczędzić i na jakie korzyści - poza dodatkowymi pieniędzmi - można liczyć.
Wytwarzają prąd z wody i papieru. BeFC wygrywa Infoshare Startup Contest
Francuski startup BeFC (Bioenzymatic Fuel Cells), który opracował technologię umożliwiającą wytwarzanie energii elektrycznej z papieru i wody, wygrał 20 tysięcy euro w konkursie, organizowanym podczas konferencji Infoshare 2021. O tytuł zwycięzcy Startup Contest, ubiegało się ponad 300 startupów z całego świata.
Vue Storefront z rekordową rundą A. Startup pozyskał 69 mln zł
Vue Storefront zamknął właśnie jedną z największych rund A w historii w Polsce pozyskując 69 mln zł przy wycenie spółki pre-money na poziomie 250 mln zł. Finansowanie pozwoli rozwinąć komercyjną dostępność produktu. Obecnie Vue Storefront jest używany przez setki globalnych e-sklepów i podnosi ich sprzedaż, głównie w kanałach mobilnych.
Raport Ekspansja zagraniczna. Jak zrywać owoce z najwyższej gałęzi
Wiele biznesów najpierw rozwinęło się w Polsce, a teraz sięgają po zyski na innych rynkach. Świat podbija także nowa grupa polskich firm stworzonych po to, by rozwijać się za granicą – mówi Weronika Achramowicz, partner w kancelarii Baker McKenzie.
Raport Ekspansja zagraniczna. Mistrzowie ekspansji
Polskie firmy kosmetyczne pokazały, że można zbudować silną pozycję na rynkach zagranicznych. Dla wielu z nich było to dodatkową osłoną, która obroniła ich w kryzysie. Część z nich wykorzystała okazję, by wzmocnić się bardziej.
Opontia zamierza przejąć 20 e-commerce’ów nad Wisłą. Chce wydać ponad 100 mln zł
Opontia rusza z ekspansją i inwestycjami w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - swoje wsparcie w zdynamizowaniu wzrostu i wypłynięciu na szerokie wody zaoferuje również właścicielom sklepów internetowych nad Wisłą. Do końca 2022 r. zamierza sfinalizować tu 20 transakcji i sfinansować je łącznie kwotą nawet ponad 100 mln zł.
Karol Milewski, Omnipack: "Polska jest w awangardzie e-commerce'u" [WYWIAD]
Świetnie przyjmują się u nas wszelkie nowinki technologiczne. Ponadto trzeba pamiętać, że nasz kraj jest dosyć dużym rynkiem, więc warto budować tu rozległe sieci sprzedażowe. Warto, choć oczywiście jednocześnie niesie to ze sobą wiele niebezpieczeństw - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karol Milewski, współtwórca Omnipack.