ecommerce
zobacz inne tematyCzego (za)pragnie konsument 2.0
Przeszedł pandemię, zwiększył liczbę zakupów w sieci albo przynajmniej zaczął je tam robić. Nie lubi cieszyć się wygodą, szybkością i bezpieczeństwem – on ich bezwzględnie oczekuje. Wie, że jeśli nie ten sklep, to inny. Że jeśli nie teraz stacjonarnie, to być może mobilnie.
BLIK – system płatności, który zrewolucjonizował polską bankowość mobilną
Płatności mobilne już dawno przestały być dla polskich konsumentów tylko ciekawostką. Według danych ZBP już ponad 18 mln Polaków na co dzień korzysta z bankowych aplikacji mobilnych, z czego 67 proc. to klienci mobile only, czyli osoby, które logują się do bankowości elektronicznej wyłącznie na smartfonach.
Idzie nowe w e-commerce
Właściciele e-sklepów powinni dostosować biznes do nowych warunków. Co można zrobić?
Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku
Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.
E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!
W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.
Future Mind wzmacnia zespół i rozwija struktury. Izabela Franke objęła stanowisko Head of Advisory
Do zespołu Future Mind dołączyła Izabela Franke. Jako Head of Advisory będzie odpowiedzialna m.in. za doradztwo klientom w zakresie transformacji cyfrowej ze szczególnym uwzględnieniem: hiperpersonalizacji komunikacji i doświadczeń oraz budowy zaangażowania konsumentów. Wesprze ona kluczowy filar rozwoju spółki, tj. usługi doradcze.
To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce
Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.
Jak przygotować się na problemy w e-commerce
– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.
Optymalizuj koszty w e-commerce
Kryzys energetyczny doprowadził do ogromnej presji na wszystkie firmy w polskim biznesie. Wbrew pozorom cierpi na nim nie tylko handel tradycyjny, ale też e-commerce. Celem firm powinno być dążenie do optymalizacji kosztów i automatyzacji procesów. Jak to zrobić?
Płatności mobilne na fali - to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji w e-commerce
Bez zróżnicowanych metod płatności nie masz szans na zwiększenie konwersji w e-commerce. Hitem ostatnich lat są płatności mobilne – także w sferze offline!
Black Friday: zamówienie w twoim e-sklepie co 0,94 sekundy
Black Friday to wyzwanie dla e-commerce. Trzeba zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.
Niezły patent!
Jak napisać ciekawą nawet dla laików książkę o e-commerce? Znaleźć ciekawych rozmówców! Takich, którzy szczerze opowiedzą o swojej biznesowej drodze i podzielą się swoimi patentami na e-sprzedaż. I to udało się cyber_Folks i Krzysztofowi Domaradzkiemu, twórcom książki „Patent na e-commerce”, doskonale.
To będzie szczególny Black Friday. Co może zrobić sklep, by zarobić?
Black Friday w tym roku przypada 25 listopada. Tradycyjnie już święto zakupów generuje duże obroty. Okres pandemii dodatkowo zmotywował konsumentów do zakupów w sieci. Wygląda na to jednak, że także pod tym względem rok 2022 nie będzie przypominał poprzedniego.
Zakupy w rozszerzonej rzeczywistości. Jak WEARFITS chce zmienić branżę modową?
Łukasz Rzepecki wraz ze swoimi współpracownikami wprowadzają do branży modowej cyfrową rewolucję. Dzięki WEARFITS, aby przymierzyć ubrania oraz buty, nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy telefon lub komputer.
Appet to nowy startup w branży pet tech. Czy internetowa porównywarka karmy odniesie sukces?
Appet.pl to pierwszy startup na międzynarodowym rynku, będący połączeniem marketplace i konfiguratora dobierającego karmę dla zwierząt domowych. Serwis w ciągu 5 pierwszych tygodni działalności zanotował 35 tys. unikalnych użytkowników.
Black Friday - zamówienie w Twoim e-sklepie co 0,94 sekundy?
Black Friday to wyzwanie dla eCommerce’ów. Muszą zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.
Commerce Transformation Days – jak przygotować się na nieprzewidywalne
Cyfrowa transformacja handlu i działanie w zmiennym otoczeniu – to główne zagadnienia poruszone podczas tegorocznej edycji Commerce Transformation Days. W jakich barwach rysuje się przyszłość handlu i jego postępującej digitalizacji?
Jakub Pietraszek nowym dyrektorem ds. przychodów w Nethansa
Jakub Pietraszek dołączył we wrześniu do polskiej firmy technologicznej Nethansa, tworzącej oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży na platformach handlowych, obecnie Amazon i Kaufland.de. Pietraszek objął stanowisko dyrektora ds. przychodów (Chief Revenue Officer).
2,5 mln zł na rozwój inteligentnych botów. W planach ekspansja na rynki anglojęzyczne
PerfectBot, spółka z Grupy K2, pozyskała właśnie dwóch inwestorów i 2,52 mln zł na dalszy rozwój czatbota nowej generacji, automatyzującego obsługę klientów e-commerce. Z narzędzia korzystają już takie marki jak Reserved, Sinsay czy 4F. Nowe finansowanie pozwoli spółce przyspieszyć międzynarodową ekspansję.
Digital First AI to rewolucja w marketingu? "Dajemy marketerom narzędzia do optymalizacji pracy"
Liczymy, że niebawem dojdziemy do momentu, w którym przedsiębiorca weźmie do ręki telefon, powie kilka zdań na temat swojej firmy, a my na tej podstawie będziemy w stanie dostarczyć mu precyzyjną strategię marketingową oraz zaproponować kontent - mówi Rafał Tromczyński, CEO Digital First AI.
Stawki freelancerów – w jakiej branży wzrosły najbardziej?
Aż 52 proc. polskich freelancerów przyznało, że podniosło w ostatnim czasie swoje stawki. Widać to również w danych pochodzących z umów zawartych przez platformę Useme – największe zmiany można zaobserwować zwłaszcza wśród wolnych strzelców zajmujących się programowaniem. Jak to wygląda w pozostałych branżach?
Kacper Nowicki, Nomagic: "Nasze roboty mają intuicję" [WYWIAD]
Nasze roboty uczą się, zbierają doświadczenie w poszczególnych magazynach, osiągają pewien stopień intuicji – nie znając nowego opakowania, mimo wszystko dają sobie z nim radę, bo to opakowanie w miarę podobne do innych, z którymi miały do czynienia w przeszłości - tłumaczy Kacper Nowicki, współzałożyciel startupu Nomagic.
Biznes B2B w e-commerce. Jak zadbać o bezpieczny rozwój
Wygraj wyścig o klienta i uruchom odroczone płatności w segmencie B2B. Jak to zrobić szybko i zapewnić sobie dodatkowe źródła przychodów?
Polski startup SmartyMeet chce podnieść efektywność spotkań online. Nadchodzi czas video botów?
Sławomir Kroczak, Monika Wyszyńska i Rafał Fic zakładają SmartyMeet, technologiczny start-up oferujący rozwiązania dla efektywniejszych spotkań online. W ramach spółki powstaje innowacyjny asystent AI (sztucznej inteligencji), który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.
Commerce Transformation Days: nowe modele biznesowe napędzają transformację handlu
Kompleksowa, wielopłaszczyznowa i efektywna - taka powinna być dobrze skrojona transformacja cyfrowa handlu. Jej poprawne przeprowadzenie musi wynikać z przyjętej koncepcji i często mieć wpływ na kształt modelu biznesowego: w skrajnych przypadkach transformacja cyfrowa biznesu równa się całkowitej zmianie strategii biznesowej. W tak kluczowej sprawie nie ma miejsca na przypadek.
Ukraiński startup Lalafo pisze nową historię w Polsce. "Mamy charytatywną misję pomocy rodakom"
Polska okazała się bezpieczną przystanią dla wielu ukraińskich firm, których przedstawiciele po wybuchu wojny musieli uciekać z kraju. Wśród nich znaleźli się founderzy Lalafo – startupu rozwijającego second-hand online. Choć Polska nie była w planach ich ekspansji zagranicznej, to właśnie nad Wisłą Lalafo rozwija nowy model swojej działalności – charytatywnej, bo szytej na miarę czasów.
Cena bylejakości w e-biznesie
Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.
Krzysztof Adamski: "Organizacje charytatywne praktycznie nie istnieją na rynku płatniczym" [WYWIAD]
Polacy mają w sobie gen dobroczynności, jednak powszechność i dostępność technologii mogą go zdecydowanie pobudzić. Wielka Brytania jest kolebką fundraisingu w dużej mierze dzięki temu, że dostęp fundacji do technologii jest powszechny - uważa Krzysztof Adamski, założyciel platformy Donateo.
Polski startup AR-Labs.io nawiązuje współpracę z marką Belutti. Efektem - wirtualna przymierzalnia
Marka AR-Labs.io tworząca wirtualne przymierzalnie okularów, dostarcza firmom z branży fashion innowacyjne rozwiązanie. Klienci, pobierając aplikację, w swoim telefonie mogą przymierzyć wirtualne modele okularów 1:1, czyli tak, jak w prawdziwym lustrze. Z nowoczesnego rozwiązania, skorzystała właśnie marka Belutti.
Szybkie dostawy to jeden z najgorętszych trendów na rynku. Jednak branża złapała zadyszkę
Błyskawiczne dostawy to jeden z najgorętszych tematów na rynku e-commerce. Tak zwany quick commerce złapał właśnie zadyszkę.
Voice commerce to trend, z którym trzeba się liczyć. Jak wdrożyć system w swoim sklepie?
To po prostu wygodne: zamiast pisać, mówimy. Sztuczna inteligencja rozpoznaje nasz głos i składa zamówienie. W ten sposób konsumenci dostają nowy kanał dostępu do sklepów. To trend, z którym trzeba się liczyć.
Jak zarabiać na e-commerce w czasie kryzysu na rynku?
Rok 2022 jest dla branży e-commerce trudniejszy niż poprzednie. E-sklepy notują spadek liczby klientów. Pandemiczna fala osiągnęła swój szczyt i zanim na powrót się wzniesie, wiele biznesów upadnie.
Raport: E-commerce. Kierunek: omnichannel
Nawet jeśli nie posiadasz tradycyjnego sklepu, postaw na omnichannel. To najlepsze rozwiązanie, gdy koszty dotarcia do klienta wciąż rosną.
Mądre zakupy
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na e-commerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Ciemne chmury nad e-commerce?
Rosnące ceny produktów i usług, a tym samym spadek realnych dochodów, deglobalizacja oraz powszechna niepewność i powolne wyczekiwanie recesji to wyzwania, z którymi zmierzyć musi się każda firma bez względu na wielkość.