ecommerce

zobacz inne tematy
Czego (za)pragnie konsument 2.0

Czego (za)pragnie konsument 2.0

Przeszedł pandemię, zwiększył liczbę zakupów w sieci albo przynajmniej zaczął je tam robić. Nie lubi cieszyć się wygodą, szybkością i bezpieczeństwem – on ich bezwzględnie oczekuje. Wie, że jeśli nie ten sklep, to inny. Że jeśli nie teraz stacjonarnie, to być może mobilnie.

BLIK – system płatności, który zrewolucjonizował polską bankowość mobilną

BLIK – system płatności, który zrewolucjonizował polską bankowość mobilną

Płatności mobilne już dawno przestały być dla polskich konsumentów tylko ciekawostką. Według danych ZBP już ponad 18 mln Polaków na co dzień korzysta z bankowych aplikacji mobilnych, z czego 67 proc. to klienci mobile only, czyli osoby, które logują się do bankowości elektronicznej wyłącznie na smartfonach.

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.

E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!

E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!

W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.

Future Mind wzmacnia zespół i rozwija struktury. Izabela Franke objęła stanowisko Head of Advisory

Future Mind wzmacnia zespół i rozwija struktury. Izabela Franke objęła stanowisko Head of Advisory

Do zespołu Future Mind dołączyła Izabela Franke. Jako Head of Advisory będzie odpowiedzialna m.in. za doradztwo klientom w zakresie transformacji cyfrowej ze szczególnym uwzględnieniem: hiperpersonalizacji komunikacji i doświadczeń oraz budowy zaangażowania konsumentów. Wesprze ona kluczowy filar rozwoju spółki, tj. usługi doradcze.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Jak przygotować się  na problemy w e-commerce

Jak przygotować się na problemy w e-commerce

– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.

Optymalizuj koszty w e-commerce

Optymalizuj koszty w e-commerce

Kryzys energetyczny doprowadził do ogromnej presji na wszystkie firmy w polskim biznesie. Wbrew pozorom cierpi na nim nie tylko handel tradycyjny, ale też e-commerce. Celem firm powinno być dążenie do optymalizacji kosztów i automatyzacji procesów. Jak to zrobić?

Black Friday: zamówienie w twoim e-sklepie co 0,94 sekundy

Black Friday: zamówienie w twoim e-sklepie co 0,94 sekundy

Black Friday to wyzwanie dla e-commerce. Trzeba zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.

Niezły patent!

Niezły patent!

Jak napisać ciekawą nawet dla laików książkę o e-commerce? Znaleźć ciekawych rozmówców! Takich, którzy szczerze opowiedzą o swojej biznesowej drodze i podzielą się swoimi patentami na e-sprzedaż. I to udało się cyber_Folks i Krzysztofowi Domaradzkiemu, twórcom książki „Patent na e-commerce”, doskonale.

Black Friday - zamówienie w Twoim e-sklepie co 0,94 sekundy?

Black Friday - zamówienie w Twoim e-sklepie co 0,94 sekundy?

Black Friday to wyzwanie dla eCommerce’ów. Muszą zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.

Jakub Pietraszek nowym dyrektorem ds. przychodów w Nethansa

Jakub Pietraszek nowym dyrektorem ds. przychodów w Nethansa

Jakub Pietraszek dołączył we wrześniu do polskiej firmy technologicznej Nethansa, tworzącej oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży na platformach handlowych, obecnie Amazon i Kaufland.de. Pietraszek objął stanowisko dyrektora ds. przychodów (Chief Revenue Officer).

Stawki freelancerów – w jakiej branży wzrosły najbardziej?

Stawki freelancerów – w jakiej branży wzrosły najbardziej?

Aż 52 proc. polskich freelancerów przyznało, że podniosło w ostatnim czasie swoje stawki. Widać to również w danych pochodzących z umów zawartych przez platformę Useme – największe zmiany można zaobserwować zwłaszcza wśród wolnych strzelców zajmujących się programowaniem. Jak to wygląda w pozostałych branżach?

Kacper Nowicki, Nomagic: "Nasze roboty mają intuicję" [WYWIAD]

Kacper Nowicki, Nomagic: "Nasze roboty mają intuicję" [WYWIAD]

Nasze roboty uczą się, zbierają doświadczenie w poszczególnych magazynach, osiągają pewien stopień intuicji – nie znając nowego opakowania, mimo wszystko dają sobie z nim radę, bo to opakowanie w miarę podobne do innych, z którymi miały do czynienia w przeszłości - tłumaczy Kacper Nowicki, współzałożyciel startupu Nomagic.

Polski startup SmartyMeet chce podnieść efektywność spotkań online. Nadchodzi czas video botów?

Polski startup SmartyMeet chce podnieść efektywność spotkań online. Nadchodzi czas video botów?

Sławomir Kroczak, Monika Wyszyńska i Rafał Fic zakładają SmartyMeet, technologiczny start-up oferujący rozwiązania dla efektywniejszych spotkań online. W ramach spółki powstaje innowacyjny asystent AI (sztucznej inteligencji), który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.

Commerce Transformation Days:  nowe modele biznesowe napędzają transformację handlu

Commerce Transformation Days: nowe modele biznesowe napędzają transformację handlu

Kompleksowa, wielopłaszczyznowa i efektywna - taka powinna być dobrze skrojona transformacja cyfrowa handlu. Jej poprawne przeprowadzenie musi wynikać z przyjętej koncepcji i często mieć wpływ na kształt modelu biznesowego: w skrajnych przypadkach transformacja cyfrowa biznesu równa się całkowitej zmianie strategii biznesowej. W tak kluczowej sprawie nie ma miejsca na przypadek.

Ukraiński startup Lalafo pisze nową historię w Polsce. "Mamy charytatywną misję pomocy rodakom"

Ukraiński startup Lalafo pisze nową historię w Polsce. "Mamy charytatywną misję pomocy rodakom"

Polska okazała się bezpieczną przystanią dla wielu ukraińskich firm, których przedstawiciele po wybuchu wojny musieli uciekać z kraju. Wśród nich znaleźli się founderzy Lalafo – startupu rozwijającego second-hand online. Choć Polska nie była w planach ich ekspansji zagranicznej, to właśnie nad Wisłą Lalafo rozwija nowy model swojej działalności – charytatywnej, bo szytej na miarę czasów.

Cena bylejakości w e-biznesie

Cena bylejakości w e-biznesie

Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.

Mądre zakupy

Mądre zakupy

Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na e-commerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?

Ciemne chmury nad e-commerce?

Ciemne chmury nad e-commerce?

Rosnące ceny produktów i usług, a tym samym spadek realnych dochodów, deglobalizacja oraz powszechna niepewność i powolne wyczekiwanie recesji to wyzwania, z którymi zmierzyć musi się każda firma bez względu na wielkość.