Baseig szuka finansowania. Startup łączy e-commerce z modowymi influencerami

Ich ambicją jest wsparcie influencerów w tworzeniu autorskich marek odzieżowych – od projektu po sprzedaż – z pomocą zaawansowanych algorytmów predykcyjnych.
Początki startupu
Baseig powstał z inicjatywy dwóch przedsiębiorców: Kamila Stanka i Kamila Molińskiego, którzy postanowili połączyć doświadczenie technologiczne i kreatywne. Jeden z nich wywodzi się z branży IT i fintech i graficznego, drugi – z przemysłu modowego, z przeszłością w międzynarodowym modelingu. Razem stworzyli wehikuł, która daje influencerom możliwość tworzenia tzw. drop brandów – limitowanych kolekcji ubrań promowanych i sprzedawanych we własnych kanałach społecznościowych. Model działania zakłada pełną obsługę procesu – od koncepcji kolekcji, przez produkcję i magazynowanie, aż po optymalizację sprzedaży i kampanii marketingowych. Startup posiada własną szwalnię i centrum logistyczne, dzięki czemu jest w stanie utrzymać pełną kontrolę nad jakością i terminowością dostaw.
Sztuczna inteligencja dla odzieży
Serce Baseig stanowi autorski system wykorzystujący sztuczną inteligencję. Algorytmy analizują dane sprzedażowe, zachowania konsumentów i trendy rynkowe, co pozwala prognozować, które produkty osiągną największy sukces. Technologia wspiera również planowanie działań marketingowych – tak, by każda kampania była maksymalnie efektywna, a influencerzy mogli w pełni wykorzystać potencjał swojej społeczności.
– Stosowane przez nas narzędzia pozwalają identyfikować wzorce, które nie są oczywiste dla człowieka. Dzięki temu możemy lepiej dopasowywać moment i sposób komunikacji do konkretnej grupy odbiorców – wyjaśnia Kamil Stanek, prezes zarządu Baseig.
Chociaż spółka działa dopiero od 2023 roku, zdążyła już zdobyć zaufanie klientów na 24 rynkach, m.in. w USA, Niemczech i Australii. Ubrania z metką Baseig trafiają do tak odległych miejsc jak Nowa Zelandia, Puerto Rico czy Mikronezja. Hasło „Made in Poland” okazuje się być atutem – szczególnie na rynkach, gdzie jakość wykonania ma znaczenie.
Pozyskanie finansowanie i wejście na giełdę
W najbliższych miesiącach Baseig planuje pozyskać środki w ramach emisji akcji na realizację strategii rozwoju, następnie spółka planuje debiut na rynku NewConnect. Spółka liczy na zebranie kapitału, który zostanie przeznaczony na skalowanie działalności, rozwój nowych produktów (m.in. kolekcji inspirowanych mangą i anime) oraz rozbudowę portfolio własnych marek opartych na analizie danych i trendów. Startup już teraz wykazuje rentowność i finansuje się ze środków własnych jednak by zrealizować ambitne plany potrzebuje zastrzyku gotówki.
Moda jak z żurnala. Sztuczna inteligencja rozpycha się w świecie mody
StyleScan, Botika i Supptrail – zapamiętaj te nazwy. To firmy, które już niedługo zapełnią twoją szafę.