ecommerce
zobacz inne tematyBrexit wyzwaniem dla logistyki. Jakie zmiany odczują konsumenci kupujący online?
Opóźnienia, papierkowa robota, dodatkowe cła – to tylko niektóre z negatywnych skutków Brexitu. Branża logistyczna stoi obecnie przed potężnym wyzwaniem, aby zapewnić ciągłość handlu. Ale Brexit może dotknąć każdego z nas, indywidulanych konsumentów, a wówczas przyjdzie nam zapłacić więcej i poczekać znacznie dłużej na kupione produkty.
Jak Polacy płacą za e-zakupy? "Klienci cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość"
Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Tpay, 80 proc. internautów najczęściej wybiera płatności natychmiastowe do finalizacji zamówień internetowych. Szczególną popularnością cieszy się BLIK.
Modivo rozszerza działalność. "To kolejny rynek, na którym osiągniemy sukces"
Modivo, platforma z modą premium sygnowana przez eobuwie.pl S.A., uruchomiła kolejny europejski rynek. Tym razem startuje z domeną w języku ukraińskim.
Uber Eats dowiezie wódkę. Firma kupiła za 1 mld dol. platformę do zamawiania alkoholu
Drizly to amerykańska platforma, na której użytkownicy mogą zamówić ulubione piwa, wina oraz mocniejsze alkohole. Tam, gdzie jest to legalne - również marihuanę. Uber poinformował właśnie o kupnie stratupu za 1,1 mld dol.
Zakupy online w Biedronce dostępne w kolejnych miastach. Także w niedziele niehandlowe
Elbląg, Gorzów Wielkopolski, Kielce i Opole – o te miasta poszerzyła się właśnie lista miejsc, gdzie bez wychodzenia z domu można zrobić zakupy w Biedronce. Z monitoringu zachowań konsumenckich wynika, że klienci korzystający z internetowego sklepu sieci Biedronka coraz częściej wkładają do wirtualnego koszyka warzywa i owoce.
Jak wykorzystać możliwości social sellingu? "To temat, który dużo obiecuje" [WYWIAD]
Główne korzyści z social sellingu odnosi sprzedaż. Skuteczny i dynamiczny program social sellingowy buduje również markę oraz rozpoznawalność firmy i jej ekspertów - mówi Dariusz Borowski, partner w agencji Business Edge.
PayU będzie oferować płatności odroczone z Twisto
Twisto - fintech oferujący płatności odroczone - i PayU zawarły umowę o współpracy. Dzięki temu w ciągu kilku najbliższych tygodni płatności odroczone z Twisto, w ramach platformy PayU Płacę Później, staną się dostępne dla klientów tysięcy sklepów internetowych w Polsce, korzystających z systemu PayU.
Sztuczna inteligencja pomaga projektować strony www. Litewski startup już w Polsce
Movens VC, w kooperacji z litewskim Open Circle Capital i Litewską Agencją Wspierania Biznesu (LVPA) zainwestowali łącznie ponad 800 tys. EUR w Attention Insight. To startup rozwijający globalną platformę opartą na AI a służącą do m.in. projektowania stron www i testowania kampanii reklamowych. Startup właśnie otworzył nowy oddział w Warszawie.
Prawie 6 mln zł dla wrocławskiego Vue Storefront. Niebawem kolejny przełom w e-commerce?
Vue Storefront, zamknął właśnie jedną z największych rund seed w Polsce w ostatnich miesiącach, opiewającą na 5,9 mln zł. Finansowanie pozwoli rozwinąć wersję komercyjną produktu używanego już przez setki globalnych e-sklepów i trafić w potrzeby największych e-commerce na świecie, podnosząc ich sprzedaż w kanałach mobilnych.
Kubisiak: Szukający pracy powinni być bardziej elastyczni. Kryzys wymusza zmiany [WYWIAD]
Młodzi najbardziej cierpią w okresie kryzysu. Z pewnością wydłuża się czas szukania pracy, co jest oczywiście związane z mniejszą liczbą ofert. Niektóre przedsiębiorstwa radzą sobie wyjątkowo dobrze, a inne wyjątkowo źle – to wymusza większą elastyczność u kandydatów, warto wyjść poza dotychczasową branżę - mówi Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytuty Ekonomicznego.
Badanie SAS: Klienci zwracają większą uwagę na bezpieczeństwo niż niską cenę produktu lub usługi
Jak wynika z badania SAS, 65 proc. klientów wskazuje bezpieczeństwo jako kluczowy czynnik wpływający na ich przywiązanie do marki. Wzrósł również poziom akceptacji dla technologii angażujących użytkowników, co ma związek z pandemią COVID-19.
Sklepy pozwą Skarb Państwa? "Za wcześnie, by zapowiadać zmierzch centrów handlowych"
Przedstawiciele firm zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług rozważają pozwy wobec Skarbu Państwa. Kancelarie prawne współpracujące ze Związkiem oraz jego członkami rekomendują takie rozwiązanie jako ratunek dla branży, którą pogrąża decyzja o przedłużeniu lockdownu.
Sztuczna inteligencja pomaga Empikowi otwierać nowe salony
W identyfikacji lokalizacji z największym potencjałem Empik korzysta ze sztucznej inteligencji, w oparciu o innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science.
Częstsze płatności bezdotykowe, więcej programów lojalnościowych. Trendy płatnicze w 2021 roku
Eksperci Adyen prognozują, które trendy związane z rynkiem e-commerce i cyfrowych płatności zyskają na znaczeniu i zdominują 2021 rok.
Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach
Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.
Allegro sprzedaje vouchery na telekonsultacje z lekarzami
Klienci Allegro mogą kupować vouchery na usługi medyczne świadczone zdalnie, w formie telefonicznej, chatu lub online. Pierwszą firmą sprzedającą usługi w nowo powstałej kategorii „Telemedycyna - vouchery” jest HomeDoctor, który umożliwia konsultacje 24/7 z lekarzami ponad 20 specjalizacji i zapewnia pierwszy kontakt z pacjentem w ciągu 15 minut od zgłoszenia.
Co drugi Polak wyda na prezenty świąteczne 500 zł. Hitami zabawki oraz elektronika
Agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Zakupy prezentów świątecznych”. Z badania wynika, że tradycja wręczania prezentów świątecznych jest silnie zakorzeniona wśród Polaków i nie rezygnujemy z ich zakupów mimo panującej epidemii.
Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?
Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już 75% konsumentów. Korzystając z tego trendu, marki coraz chętniej wychodzą poza własne domeny online i rozpoczynają sprzedaż na największych platformach jak Allegro czy Amazon.
Polski rynek słodyczy ze wzrostem pomimo pandemii. Hitem tabliczki czekolady
Polski rynek słodyczy w tym roku notuje wzrosty, pomimo licznych wyzwań wynikających m.in. z pandemii i wprowadzanych obostrzeń. Mijający rok to także przełom, jeżeli chodzi o sprzedaż słodyczy w Internecie i rozwój kanały e-commerce.
Po Świętach sklepy czeka rekordowa liczba zwrotów? "Firmy będą walczyć z chaosem"
Po szale zakupowym w listopadzie i grudniu, następuje ogromna fala zwrotów - analitycy branżowi przewidują, że nawet 40 proc. zakupów online wraca do sprzedawców. Wzrost popularności sklepów internetowych zapewne spowoduje jeszcze większy wzrost liczby konsumentów zwracających towary.
Wykiwani na akcjach, zawiedzeni Cyberpunkiem. Polski gaming to nie tylko CD Projekt
256,40 zł - taka była cena za akcję CD Projekt dziś rano. Gracze skarżą się na liczne błędy, a studio przeprasza i zapowiada, że posiadacze PlayStation 4 i Xbox One będą mogli ubiegać się o zwrot pieniędzy. Choć CD Projekt już dawno przestał być odbiciem polskiego gamedevu, niewykluczone, że kryzys firmy wpłynie na wizerunek całej branży.
W Polsce działa już 10 tys. Paczkomatów. Ale przed świętami urządzenia i tak będą przepełnione
Paczkomat o numerze 10 000 został uruchomiony we Wrocławiu przy ul. Łódzkiej. Choć liczba maszyn stale rośnie, przedstawiciele inPostu ostrzegają, że w okresie przedświątecznym popyt na dostawy do Paczkomatów jest na tyle duży, że może skutkować brakiem przepustowości w niektórych lokalizacjach.
Wyrafinowana próba wyłudzenia danych karty kredytowej poprzez OLX. Przestępcy mają nawet live chata
Jeden z użytkowników Facebooka dokładnie opisał próbę wyłudzenia danych karty kredytowej poprzez serwis OLX, z jaką zetknął się w ostatnich dniach. Sądząc po komentarzach pod postem, zdecydowanie nie był to jednostkowy przypadek, dlatego - za zgodą autora - publikujemy oryginalną wiadomość.
IKEA łączy siły z Kauflandem. Będzie więcej punktów odbioru zakupów
Pod wybranymi marketami Kaufland pojawiły się Mobilne Punkty Odbioru Zamówień IKEA. Działają na razie w siedmiu lokalizacjach, ale niebawem usługa zostanie rozszerzona o kolejne miejsca.
Zakupy z Empiku odbierzemy w Żabce. Darmowa dostawa dla użytkowników Empik Premium
Żabka rozpoczyna współpracę z Empikiem, rozszerzając sieć punktów odbioru zamówień z Empik.com o swoje sklepy w całej Polsce. Za dostarczenie zamówień odpowiada Poczta Polska S.A.
Omnipack zbiera 10 mln zł na dalszy rozwój. W planach ekspansja zagraniczna i rozwój technologii
Omnipack - polski startup zarządzający operacjami logistycznymi dla e-commerce - pozyskał kolejne 10 mln zł na dalszą ekspansję zagraniczną i rozwój technologii. Wśród inwestorów prywatnych znaleźli się aniołowie biznesu, którzy zainwestowali już w poprzednich latach, ale też nowi eksperci od e-commerce.
Black Friday i Cyber Monday - UOKiK przestrzega przed oszustwami
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystartował z kampanią, w której przestrzega przed oszustwami związanymi z nadchodzącymi wyprzedażami. Instytucja przypomina również o prawach klienta podczas e-zakupów.
Koszty przesyłki często przewyższają cenę produktu. Czy da się tego uniknąć?
Coraz więcej Polaków robi zakupy online, kupujący oczekują jednak, że koszty przesyłki będą możliwie najniższe. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy za sam produkt trzeba zapłacić raptem kilkanaście złotych.
Alibaba z rekordowym wynikiem podczas Dnia Singla
Alibaba - chiński gigant e-commerce - podczas wyprzedaży zorganizowanej z okazji Dnia Singla sprzedał produkty o wartości ponad 74 mld dolarów. To prawie dwa razy więcej, niż podczas tej samej promocji w ubiegłym roku.
Bobrukiewicz: "Kiedy awansuję kobiety, to widzę, że one w siebie po prostu nie wierzą" [WYWIAD]
- Mam nadzieję, że za pięć lat w ogóle nie będziemy dyskutować o tym, czy kobietom jest źle. Liczę, że częściej będziemy słyszeć o kobietach sukcesu, które prowadzą własne firmy i świetnie się w tym sprawdzają - mówi Agnieszka Bobrukiewicz, przedsiębiorczyni i mentorka.
Koniec tanich zakupów z AliExpress? Zmiany w ustawie o podatku VAT
VAT na towary z chińskich platform sprzedażowych - z których najpopularniejsza to AliExpress - ma obowiązywać od 1 lipca 2021 roku.
Jakub Roskosz: "Polska często dyktuje trendy w światowym e-commerce" [TYLKO U NAS]
Jeśli ktoś radzi sobie w branży online w naszym kraju, to jest na dobrej drodze do budowy globalnej pozycji. Często znane nam rozwiązania ze sporym opóźnieniem wchodzą na inne rynki. Nie mamy się tu czego wstydzić - uważa Jakub Roskosz, dyrektor zarządzający Mosquito.
Nowe automaty paczkowe Poczty Polskiej powstaną m.in. na "terenach parafii". Czyli gdzie?
Poczta Polska poinformowała, że do 2022 r. udostępni klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. Część z nich ma stanąć - jak czytamy w komunikacie - "na terenach parafii". Pytamy przedstawicieli firmy, o jakie konkretnie lokalizacje chodzi.
Sztuczna inteligencja w sklepie internetowym CCC. Jak pomoże klientom?
CCC wprowadza wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia. Klient może teraz zrobić dowolne zdjęcie obuwia czy torebki i za pomocą wyszukiwarki obrazu zobaczyć najbardziej podobne produkty w ofercie sklepu.
Poczta Polska rozbudowuje sieć zewnętrznych automatów
Jednym z najważniejszych celów strategicznych Poczty Polskiej na najbliższe lata jest udostępnienie klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. Docelowo firma będzie mieć ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect w 2022 roku.