ecommerce
zobacz inne tematyWEARFITS planuje globalną rundę inwestycyjną. "AR bez umieszczenia w kontekście jest tylko zabawką"
Technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Łukasz Rzepecki, CEO WEARFITS.
Kolejna sieć sklepów będzie otwarta w niedziele? "Uważnie obserwujemy trendy na rynku"
Sieć sklepów Kaufland wprowadza usługi pocztowe we wszystkich sklepach. Jeszcze do niedawna usługa była dostępna w ponad 100 marketach sieci, ale już teraz mogą korzystać z niej kupujący we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce.
SpeedUp Group inwestuje w inteligentną encyklopedię produktów opartą o AI
Productz.com - inteligentna encyklopedia produktów - to kolejne przedsięwzięcie Joanny i Dawida Piaskowskich. Firmę wsparli już pierwsi inwestorzy, w tym fundusz należący do SpeedUp Group, który inwestował też w poprzednie biznesy Piaskowskich.
BLIK w Messengerze. Innowacyjne rozwiązanie do płatności w e-commerce
Krajowy Integrator Płatności (Tpay) oraz KODA, dostawca systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, jako pierwsi w Polsce wdrożyli nowe rozwiązanie do płatności w e-commerce. Innowacyjna metoda wykorzystuje bezpieczne płatności BLIKIEM oraz rozwiązania chatbotowe, które umożliwiają rozliczenie płatności w komunikatorze, np. w Messengerze lub na chacie sklepu internetowego.
Omnipack skupi się na ekspansji zagranicznej. W planach rozwój w Wielkiej Brytanii i na rynku DACH
Już prawie 40 proc. naszego biznesu opiera się na zagranicznych rynkach. Szczególnie przyglądamy się krajom DACH i Wielkiej Brytanii, bo to miejsca, gdzie możemy zrobić dużą różnicę - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karol Milewski, współtwórca Omnipack.
Ruszyła emisja akcji Balticus SA. W planach m.in. zegarki sprzedawane z butelką whisky
Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Emisja jest promowana przez platformę Crowdway.
"Spotify dla ubrań" już wkrótce. Polski startup GetDressed chce podbić okoliczne rynki
Nasze plany jeśli chodzi o działania zagraniczne na razie dotyczą głównie okolicznych rynków, bo marki, z którymi zaczynamy współpracę, mają tam już swoje sklepy. To będzie bardzo naturalne wejście - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Agnieszka Pałka, CEO GetDressed.
Vue Storefront szykuje kolejną rundę inwestycyjną. "Wzrosty większe, niż zakładaliśmy" [TYLKO U NAS]
Prawdopodobnie pod koniec tego roku odbędzie się kolejna runda inwestycyjna. Chcemy zaatakować jeszcze więcej platform, a to wymaga od nas zbudowania takich wewnętrznych "plemion", które będą zajmowały się konkretnymi obszarami. Aktualnie zespół jest po prostu za mały, żeby zrealizować wszystkie plany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Patrick Friday, CEO Vue Storefront.
Czy firmy mogą znów działać w oparciu o przewidywalne prognozy? "Dominuje bierna obserwacja zmian"
Specjaliści od zarządzania operacyjnego zadają sobie pytanie, kiedy firmy będą mogły znów funkcjonować w oparciu o przewidywalne prognozy. Wciąż pojawiające się doniesienia o nowych mutacjach wirusa i kolejnych obostrzeniach sprawiają, że konieczna jest ciągła korekta planów na przyszłość.
Liczba sklepów internetowych stale rośnie. Jak zachęcić potencjalnych klientów?
Od lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada, za to rośnie liczba sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. przedsiębiorcy zarejestrowali 3,4 tys. sklepów internetowych i wykreślili 1,4 tys. Eksperci przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów online może sięgnąć nawet 55 tys.
Przesyłka z Aliexpress w 15 dni? Portal uruchamia gwarantowane terminy dostaw
Aliexpress uruchomiło specjalną usługę dla polskich klientów. To gwarantowana, 15-dniowa dostawa produktów. Oferta dotyczy produktów oznaczonych etykietą "15-dniowa dostawa".
Żywność w sklepach internetowych coraz droższa. "Przed świętami będzie wiele akcji promocyjnych"
Ceny w internetowych sklepach spożywczych są wyższe od tych w placówkach stacjonarnych od wielu miesięcy - tak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Przed nami przedświąteczne akcje cenowe, w ramach których walka o uwagę klientów, rozegra się zarówno w Internecie jak i w sklepach stacjonarnych.
Trendy technologiczne 2021, które spowodują rewolucję w firmach
Dwunasty raport Deloitte pt. „Trendy technologiczne 2021” opisuje trendy, które w najbliższych 18-24 miesiącach mogą spowodować rewolucję w firmach. Tegoroczny raport poświęcony jest m.in. zagadnieniom nierozłączności strategii biznesowej i technologii.
Czy Etsy Polska odniesie sukces?
Etsy Polska działa już online, ale nie do końca jest to w pełni polskojęzyczna wersja serwisu. W takiej formie raczej nie ma co liczyć na duży sukces.
Polskie obuwie rzemieślnicze rusza na podbój Europy. W planach debiut na NewConnect
Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – wyrusza na podbój Europy oraz zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. Debiut na NewConnect nastąpi nie wcześniej niż w 2023 roku.
Sklepy omijają zakaz i sprzedają alkohol przez Internet. "Zmiana przepisów jest potrzebna"
Formalnie handel produktami alkoholowymi w sieci jest zakazany, jednak w Polsce działa mnóstwo sklepów internetowych z alkoholem wykorzystujących niejasności w przepisach pochodzących jeszcze z 1982 r. Analiza ekspertów merce.com wskazuje, że umożliwienie sprzedaży online mogłoby pomóc producentom, których dotknęła pandemia.
Ważne zmiany na Allegro. "W trosce o bezpieczeństwo użytkowników"
Allegro zapowiedziało wprowadzenie nowego regulaminu. Już wkrótce nie będzie możliwe robienie zakupów bez zarejestrowanego konta.
Brexit wyzwaniem dla logistyki. Jakie zmiany odczują konsumenci kupujący online?
Opóźnienia, papierkowa robota, dodatkowe cła – to tylko niektóre z negatywnych skutków Brexitu. Branża logistyczna stoi obecnie przed potężnym wyzwaniem, aby zapewnić ciągłość handlu. Ale Brexit może dotknąć każdego z nas, indywidulanych konsumentów, a wówczas przyjdzie nam zapłacić więcej i poczekać znacznie dłużej na kupione produkty.
Jak Polacy płacą za e-zakupy? "Klienci cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość"
Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Tpay, 80 proc. internautów najczęściej wybiera płatności natychmiastowe do finalizacji zamówień internetowych. Szczególną popularnością cieszy się BLIK.
Modivo rozszerza działalność. "To kolejny rynek, na którym osiągniemy sukces"
Modivo, platforma z modą premium sygnowana przez eobuwie.pl S.A., uruchomiła kolejny europejski rynek. Tym razem startuje z domeną w języku ukraińskim.
Uber Eats dowiezie wódkę. Firma kupiła za 1 mld dol. platformę do zamawiania alkoholu
Drizly to amerykańska platforma, na której użytkownicy mogą zamówić ulubione piwa, wina oraz mocniejsze alkohole. Tam, gdzie jest to legalne - również marihuanę. Uber poinformował właśnie o kupnie stratupu za 1,1 mld dol.
Zakupy online w Biedronce dostępne w kolejnych miastach. Także w niedziele niehandlowe
Elbląg, Gorzów Wielkopolski, Kielce i Opole – o te miasta poszerzyła się właśnie lista miejsc, gdzie bez wychodzenia z domu można zrobić zakupy w Biedronce. Z monitoringu zachowań konsumenckich wynika, że klienci korzystający z internetowego sklepu sieci Biedronka coraz częściej wkładają do wirtualnego koszyka warzywa i owoce.
Jak wykorzystać możliwości social sellingu? "To temat, który dużo obiecuje" [WYWIAD]
Główne korzyści z social sellingu odnosi sprzedaż. Skuteczny i dynamiczny program social sellingowy buduje również markę oraz rozpoznawalność firmy i jej ekspertów - mówi Dariusz Borowski, partner w agencji Business Edge.
PayU będzie oferować płatności odroczone z Twisto
Twisto - fintech oferujący płatności odroczone - i PayU zawarły umowę o współpracy. Dzięki temu w ciągu kilku najbliższych tygodni płatności odroczone z Twisto, w ramach platformy PayU Płacę Później, staną się dostępne dla klientów tysięcy sklepów internetowych w Polsce, korzystających z systemu PayU.
Sztuczna inteligencja pomaga projektować strony www. Litewski startup już w Polsce
Movens VC, w kooperacji z litewskim Open Circle Capital i Litewską Agencją Wspierania Biznesu (LVPA) zainwestowali łącznie ponad 800 tys. EUR w Attention Insight. To startup rozwijający globalną platformę opartą na AI a służącą do m.in. projektowania stron www i testowania kampanii reklamowych. Startup właśnie otworzył nowy oddział w Warszawie.
Prawie 6 mln zł dla wrocławskiego Vue Storefront. Niebawem kolejny przełom w e-commerce?
Vue Storefront, zamknął właśnie jedną z największych rund seed w Polsce w ostatnich miesiącach, opiewającą na 5,9 mln zł. Finansowanie pozwoli rozwinąć wersję komercyjną produktu używanego już przez setki globalnych e-sklepów i trafić w potrzeby największych e-commerce na świecie, podnosząc ich sprzedaż w kanałach mobilnych.
Kubisiak: Szukający pracy powinni być bardziej elastyczni. Kryzys wymusza zmiany [WYWIAD]
Młodzi najbardziej cierpią w okresie kryzysu. Z pewnością wydłuża się czas szukania pracy, co jest oczywiście związane z mniejszą liczbą ofert. Niektóre przedsiębiorstwa radzą sobie wyjątkowo dobrze, a inne wyjątkowo źle – to wymusza większą elastyczność u kandydatów, warto wyjść poza dotychczasową branżę - mówi Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytuty Ekonomicznego.
Badanie SAS: Klienci zwracają większą uwagę na bezpieczeństwo niż niską cenę produktu lub usługi
Jak wynika z badania SAS, 65 proc. klientów wskazuje bezpieczeństwo jako kluczowy czynnik wpływający na ich przywiązanie do marki. Wzrósł również poziom akceptacji dla technologii angażujących użytkowników, co ma związek z pandemią COVID-19.
Sklepy pozwą Skarb Państwa? "Za wcześnie, by zapowiadać zmierzch centrów handlowych"
Przedstawiciele firm zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług rozważają pozwy wobec Skarbu Państwa. Kancelarie prawne współpracujące ze Związkiem oraz jego członkami rekomendują takie rozwiązanie jako ratunek dla branży, którą pogrąża decyzja o przedłużeniu lockdownu.
Sztuczna inteligencja pomaga Empikowi otwierać nowe salony
W identyfikacji lokalizacji z największym potencjałem Empik korzysta ze sztucznej inteligencji, w oparciu o innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science.
Częstsze płatności bezdotykowe, więcej programów lojalnościowych. Trendy płatnicze w 2021 roku
Eksperci Adyen prognozują, które trendy związane z rynkiem e-commerce i cyfrowych płatności zyskają na znaczeniu i zdominują 2021 rok.
Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach
Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.
Allegro sprzedaje vouchery na telekonsultacje z lekarzami
Klienci Allegro mogą kupować vouchery na usługi medyczne świadczone zdalnie, w formie telefonicznej, chatu lub online. Pierwszą firmą sprzedającą usługi w nowo powstałej kategorii „Telemedycyna - vouchery” jest HomeDoctor, który umożliwia konsultacje 24/7 z lekarzami ponad 20 specjalizacji i zapewnia pierwszy kontakt z pacjentem w ciągu 15 minut od zgłoszenia.
Co drugi Polak wyda na prezenty świąteczne 500 zł. Hitami zabawki oraz elektronika
Agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Zakupy prezentów świątecznych”. Z badania wynika, że tradycja wręczania prezentów świątecznych jest silnie zakorzeniona wśród Polaków i nie rezygnujemy z ich zakupów mimo panującej epidemii.
Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?
Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już 75% konsumentów. Korzystając z tego trendu, marki coraz chętniej wychodzą poza własne domeny online i rozpoczynają sprzedaż na największych platformach jak Allegro czy Amazon.