30 inwestorów wykłada 2 mln zł na Baseig. Startup rozwinie sztuczną inteligencję w e-commerce

Kamil Stanek, prezes zarządu Baseig S.A.
Kamil Stanek, prezes zarządu Baseig S.A. / fot. mat. pras.
Baseig S.A., polski startup z branży AI-commerce, zakończył z sukcesem ofertę publiczną. Spółka pozyskała 2 mln zł, czyli pełną zakładaną kwotę, a zapisy na akcje zostały zakończone przed planowanym terminem z uwagi na bardzo duże zainteresowanie ze strony inwestorów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W emisji wzięło udział około 30 inwestorów, co stanowi pozytywny prognostyk przed planowanym debiutem spółki na rynku NewConnect, który – zgodnie z zapowiedziami – ma nastąpić jeszcze w 2025 roku. Proces wspiera Dom Maklerski INC.

– Ogromne zainteresowanie emisją i szybkie jej zakończenie to dla nas nie tylko dowód zaufania inwestorów, ale również potwierdzenie, że nasz model biznesowy odpowiada na potrzeby rynku. Zebrany kapitał pozwoli nam przyspieszyć rozwój technologii, zwiększyć skalę działań na rynkach zagranicznych i jeszcze bardziej dynamicznie rosnąć – komentuje Kamil Stanek, prezes zarządu Baseig S.A.

Na co pójdą pieniądze? 

Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego, rozwój zaawansowanej technologii AI wspierającej influencerów w tworzeniu marek odzieżowych, a także na dalszą ekspansję zagraniczną. Jak podkreśla zarząd spółki, celem jest istotne zwiększenie przychodów oraz wyników finansowych jeszcze w 2025 roku. Obecnie Baseig S.A. finalizuje formalności związane z zakończoną ofertą publiczną i niezwłocznie przystępuje do kolejnych kroków przygotowujących spółkę do debiutu na rynku NewConnect.

– Zainteresowanie emisją pokazało, że inwestorzy dostrzegają potencjał naszego modelu opartego na technologii i współpracy z twórcami. To dla nas potężna motywacja do dalszego skalowania działań i budowy globalnej marki – dodaje Kamil Stanek.

Sprzedaż na sztucznej inteligencji 

Baseig S.A. tworzy i rozwija platformę sprzedażową baseig.com opartą na sztucznej inteligencji, która umożliwia twórcom internetowym budowę własnych marek modowych. System wspiera influencerów na każdym etapie — od projektowania kolekcji, przez produkcję i logistykę, aż po działania marketingowe. Dzięki analizie danych i trendów rynkowych baseig.com rekomenduje optymalne momenty kampanii sprzedażowych, maksymalizując ich efektywność i zyski. Obecnie spółka działa na ponad 20 rynkach, w tym w USA, Niemczech, Skandynawii, Australii czy Nowej Zelandii.

Spółka może pochwalić się bardzo dobrym startem roku 2025. W pierwszym kwartale Baseig S.A. osiągnął ok. 500 tys. zł przychodu ze sprzedaży, a zysk netto przekroczył 310 tys. zł – co oznacza, że w zaledwie trzy miesiące spółka wypracowała lepsze wyniki niż w całym 2024 roku. To efekt m.in. rosnącej popularności europejskich produktów na rynku amerykańskim oraz globalnych zmian w modelach zakupowych, które napędzają sprzedaż internetową. Baseig S.A. intensyfikuje obecnie działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych – szczególnie w USA, gdzie widzi największy potencjał wzrostu.

Baseig szuka finansowania. Startup łączy e-commerce z modowymi influencerami

Baseig szuka finansowania. Startup łączy e-commerce z modowymi influencerami

Na polskim rynku pojawił się nowy gracz z w branży fashion-tech. Startup Baseig zapowiada planowane wejście na rynek NewConnect jeszcze w tym roku. Spółka działa na przecięciu trzech dynamicznie rozwijających się obszarów: handlu internetowego, marketingu twórców internetowych oraz sztucznej inteligencji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ