e-commerce
zobacz inne tematyDino idzie w e-commerce. Sklep internetowy eDino już działa
Właśnie wystartował sklep internetowy eDino. To pierwsza taka inicjatywa sieci, która dotychczas opierała się na zakupach stacjonarnych. Sieć planuje też uruchomić aplikację mobilną.
Historyczny moment. Temu wyprzedziło Allegro
Więcej Polaków robi zakupy korzystając z Temu niż z Alllegro. Tak wynika z pomiarów Mediapanelu - podał serwis Wirtualnemedia.pl
Znana sieć odzieżowa ogłasza upadłość. Wygryzły ją chińskie platformy Shein i Temu
Operator sieci odzieżowej Forever 21 oficjalnie złożył wniosek o upadłość i ogłosił zakończenie działalności na terenie Stanów Zjednoczonych. Powodem decyzji jest rosnąca konkurencja ze strony handlu internetowego, presja ze strony firm z sektora szybkiej mody oraz drastyczny spadek liczby klientów w tradycyjnych centrach handlowych.
Rekordowe przychody polskiej branży e-commerce. Te sklepy radzą sobie najlepiej
Polski rynek e-commerce wygenerował aż 39,3 mld przychodu. To niemal rekord porównywalny z czasami pandemii. Rentowność branży określana jest jako bardzo dobra.
Holenderski fundusz inwestuje w polski startup Strix. "Przyspieszamy rozwój"
Polska firma Strix, specjalizująca się w digital commerce, przyciągnęła uwagę inwestora. Holenderski fundusz private equity Delta Equity Partners postanowił wesprzeć rozwój spółki, dostrzegając jej potencjał w dynamicznie rosnącym sektorze technologii e-commerce.
Polski producent odzieży, właściciel Top Secret i wniosek o upadłość. To koniec Redana?
Top Secret, marka kojarzona z kultowymi reklamami i hasłem "Ubrania ściśle (T)fajne", zmaga się z poważnym kryzysem. Właściciel marki, Redan, złożył wniosek o przyspieszone postępowanie układowe, starając się uniknąć całkowitej upadłości. Co doprowadziło do tak dramatycznej sytuacji i jakie są szanse na uratowanie firmy?
Jak się nie dać naciągnąć na świąteczne promocje
Dlaczego co roku masowo nabieramy się na Black Friday, przedświąteczne okazje i inne naciągane promocje zakupowe? Odpowiedź znaleźli amerykańscy specjaliści od marketingu.
Startupowy Święty Graal
Kamil Pionkowski, założyciel RevBox, stworzył narzędzie, które nazywa gamechangerem na rynku e-commerce. Przy okazji wygrał zorganizowany przez „My Company Polska” konkurs „Święty Graal startupu”.
CryptoProcessing debiutuje na polskim rynku. To dostawca płatności krypto dla firm i e-commerce w Europie
CryptoProcessing oficjalnie otworzył swój oddział w Polsce. To marka stworzona przez CoinsPaid, jednego z europejskich liderów w dostarczaniu płatności kryptowalutowych dla firm. Rozwijana od ponad 5 lat firma jest dobrze znana w Europie. Co miesiąc CryptoProcessing przetwarza ponad 800 mln EUR, umożliwiając w tym czasie w ponad 1 mln transakcji m.in. w serwisach e-commerce.
Polski e-handel postuluje do UE o wyrównanie zasad konkurencji dla wszystkich graczy z branży
Izba Gospodarki Elektronicznej wystosowała postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE w sprawie e-handlu. Propozycje e-Izby zostały przedstawione na spotkaniu z Ignacym Niemczyckim - Wiceministrem Rozwoju i Technologii.
Statystyczny polski e-commerce odnotowuje rocznie zysk w wysokości 250 tys. zł netto
Dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce w pierwszej połowie 2024 r. spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale i tak na koniec roku liczba zarejestrowanych w tej kategorii podmiotów zapewne przekroczy 70 tys. W Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie.
Polska mapa e-handlu. MŚP sprzedają 1 produkt na sekundę
Przedsiębiorcy w Polsce odgrywają kluczową rolę w gospodarce, generując blisko dwie trzecie PKB (67,9 proc.), z czego niemal połowę (45,3 proc.) wnoszą sprzedawcy z sektora MŚP. Najnowsze dane Amazon wskazują, że mali i średni przedsiębiorcy odnoszą sukcesy w e-commerce.
Platforma Detalistów z kilkumilionowym finansowaniem. Spółkę wsparł fundusz DC24
Platforma Detalistów wdraża cyfrowe paragony (eparagony.pl). Spółka otrzymała od funduszu DC24 zarządzanego przez Piotra Kurczewskiego kolejny wsparcie finansowe by zeskalować biznes i rozpocząć handel stacjonarny.
bValue Growth z kolejną inwestycją. Tym razem wsparł platformę e-commerce
bValue Growth zainwestował kilkadziesiąt milionów złotych w Sportano. Oprócz zapewnienia niezbędnego kapitału na rozwój, fundusz będzie wspierał Sportano w dalszej cyfryzacji jego działalności.
Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI
Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?
Kuchnia e-commerce, czyli trzy przepisy na wzrost konwersji
Jedni myślą o swoim e-sklepie w kategoriach romantycznych: „Jeśli będę miał najlepsze produkty i najniższe ceny, podbiję świat”. Inni myślą w kategoriach pragmatycznych: „Koszt zakupu plus 10 proc. kosztów plus 10 proc. marży równa się sprzedaż”. Które podejście jest słuszne? I jedno, i drugie.
VAS, czyli dla każdego coś dobrego
Na naszych oczach ma miejsce rewolucja w zachowaniach konsumenckich. „Wszystko w jednym miejscu” zaczyna także odmieniać biznes.
Konsument Nowej Generacji
Dobre wieści! Wraz ze spadkiem inflacji Polacy wracają do sklepów, a zwłaszcza e-sklepów. Jak sprawić, by klienci trafili prosto do nas, nie do konkurencji? Oczywiście najlepiej wykorzystać do tego nowe technologie.
Wszyscy jesteśmy konsumentami
Jeśli przyjąć – za Johnem F. Kennedym – że „wszyscy jesteśmy konsumentami”, to kwestia praw, które przysługują kupującym, zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej że Polacy coraz lepiej się w nich orientują. To najważniejszy wniosek z najnowszego badania Forum Konsumentów i Amazon.
Tomasz i Piotr Karwatka inwestują w Rigby. Będą także doradzać przy rozwoju technologii Medusa
Spółka Rigby, specjalizująca się we wdrażaniu eCommerce w technologii Medusa.js, ogłosiła dzisiaj, że dołączają do niej znani inwestorzy Piotr i Tomasz Karwatka, współzałożyciele takich firm jak Divante, Callstack, czy VueStorefront. Piotr i Tomasz, którzy od lat aktywnie działają w świecie eCommerce, wzbogacą Rigby swoim doświadczeniem przy realizacji projektów dla klientów klasy enterprise.
Usługi dodane coraz mocniejsze w bankowości
Szybko, łatwo i przyjemnie. Klienci nie chcą marnować czasu, stąd tak duża popularność wszelkiego rodzaju agregatorów sprzedażowych i VAS-ów, czyli usług dodanych.
Platformy marketplace będą przymuszone do udzielania informacji o dochodach sprzedających
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która będzie implementacją nowego prawa unijnego DAC7. W praktyce doprowadzi do przekazywania informacji o sprzedających do urzędów skarbowych przez platformy marketplace.
Leroy Merlin uruchamia marketplace w Polsce: Rewolucja w handlu budowlanym
Leroy Merlin, znana sieć hipermarketów budowlanych, rozszerza swoją ofertę o innowacyjny marketplace w Polsce. Ta nowa inicjatywa stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku oraz na sukces podobnych platform w innych krajach, gdzie Leroy Merlin już z powodzeniem wprowadził ten model sprzedaży.
Rekordowe wyniki InPostu. Co szykuje w 2024 roku?
Ubiegły rok Grupa InPost zakończyła rekordowymi poziomami zarówno jeżeli chodzi o przychody, jak i obsłużone wolumeny przesyłek oraz zyski.
Innowacje w e-commerce, czyli jak wyprzedzić konkurencję
Nawet jeśli prowadzisz rentowny e-sklep, musisz trzymać rękę na pulsie. A to oznacza szukanie coraz to nowszych pomysłów na rozwój. Oto kilka pomysłów, które pomogą ci zwiększyć zasięgi i ściągnąć klientów.
To nie były „bogate” święta, ale będzie lepiej. Czy 2024 będzie przełomowy dla e-commerce?
Grudzień 2023 r. nie przyniósł oczekiwanego odbicia w handlu internetowym, sprzedaż była gorsza niż przed rokiem. Firmy z branży e-commerce na szczęście patrzą w przyszłość. Bo 2024 r. ma być przełomem!
Duże pieniądze dla edrone. Będzie ekspansja w Polsce i Brazylii
Startup Edrone pozyskał łącznie 20 mln złotych od inwestorów. Jak deklarują jego twórcy, pieniądze zostaną wykorzystane do ekspansji w Polsce i Brazylii.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Duża operacja policji. To cios w podróbkowe gangi
Funkcjonariusze KAS i CBŚP przejęli dwa podwarszawskie magazyny z ponad 5 tys. podrobionych ubrań, galanterii i perfum. Ich wartość to ponad 2 mln złotych.
Top 10 trendów w e-commerce
To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.
Jak zapomnieć o logistyce
Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.
Sztuka omni, czyli jak rozwijać firmę w świecie e-commerce
Najwięksi arcymistrzowie szachowi słynęli z umiejętności grania wielu, równoległych partii, czasem dosłownie z zasłoniętymi oczami. To chyba najlepsza metafora tego, czym dziś jest omnichannel. Podejmiesz wyzwanie?
Kupowałeś w sklepie Duka? Mogłeś kupić niechciane produkty. Jest kara
Sklep internetowy Duka dostał 1,5 mln złotych kary za naruszenie interesów klientów. Firma sama dodawała do koszyków produkty.
Tar Heel Capital Pathfinder z nową inwestycją. Dwa miliony złotych otrzymał Boxmarket
Boxmarket, platforma internetowa oferująca akcesoria do sprzedaży wysyłkowej i inne produkty niezbędne do prowadzenia działalności przez sklepy online, pozyskała 2 mln zł od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder.
Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]
Postis - działająca na 25 rynkach europejskich firma opierająca swoją technologię na AI i Big Data - otwiera oddział w Polsce. W perspektywie dwóch lat chce być nad Wisłą jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. - Polska jest naszym pierwszym krokiem przed eksploracją rynków niemieckiego i francuskiego - deklaruje w rozmowie z mycompanypolska.pl Mircea Stan, CEO Postis.