e-commerce
zobacz inne tematyStartupowy Święty Graal
Kamil Pionkowski, założyciel RevBox, stworzył narzędzie, które nazywa gamechangerem na rynku e-commerce. Przy okazji wygrał zorganizowany przez „My Company Polska” konkurs „Święty Graal startupu”.
CryptoProcessing debiutuje na polskim rynku. To dostawca płatności krypto dla firm i e-commerce w Europie
CryptoProcessing oficjalnie otworzył swój oddział w Polsce. To marka stworzona przez CoinsPaid, jednego z europejskich liderów w dostarczaniu płatności kryptowalutowych dla firm. Rozwijana od ponad 5 lat firma jest dobrze znana w Europie. Co miesiąc CryptoProcessing przetwarza ponad 800 mln EUR, umożliwiając w tym czasie w ponad 1 mln transakcji m.in. w serwisach e-commerce.
Polski e-handel postuluje do UE o wyrównanie zasad konkurencji dla wszystkich graczy z branży
Izba Gospodarki Elektronicznej wystosowała postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE w sprawie e-handlu. Propozycje e-Izby zostały przedstawione na spotkaniu z Ignacym Niemczyckim - Wiceministrem Rozwoju i Technologii.
Statystyczny polski e-commerce odnotowuje rocznie zysk w wysokości 250 tys. zł netto
Dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce w pierwszej połowie 2024 r. spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale i tak na koniec roku liczba zarejestrowanych w tej kategorii podmiotów zapewne przekroczy 70 tys. W Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie.
Polska mapa e-handlu. MŚP sprzedają 1 produkt na sekundę
Przedsiębiorcy w Polsce odgrywają kluczową rolę w gospodarce, generując blisko dwie trzecie PKB (67,9 proc.), z czego niemal połowę (45,3 proc.) wnoszą sprzedawcy z sektora MŚP. Najnowsze dane Amazon wskazują, że mali i średni przedsiębiorcy odnoszą sukcesy w e-commerce.
Platforma Detalistów z kilkumilionowym finansowaniem. Spółkę wsparł fundusz DC24
Platforma Detalistów wdraża cyfrowe paragony (eparagony.pl). Spółka otrzymała od funduszu DC24 zarządzanego przez Piotra Kurczewskiego kolejny wsparcie finansowe by zeskalować biznes i rozpocząć handel stacjonarny.
bValue Growth z kolejną inwestycją. Tym razem wsparł platformę e-commerce
bValue Growth zainwestował kilkadziesiąt milionów złotych w Sportano. Oprócz zapewnienia niezbędnego kapitału na rozwój, fundusz będzie wspierał Sportano w dalszej cyfryzacji jego działalności.
Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI
Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?
Kuchnia e-commerce, czyli trzy przepisy na wzrost konwersji
Jedni myślą o swoim e-sklepie w kategoriach romantycznych: „Jeśli będę miał najlepsze produkty i najniższe ceny, podbiję świat”. Inni myślą w kategoriach pragmatycznych: „Koszt zakupu plus 10 proc. kosztów plus 10 proc. marży równa się sprzedaż”. Które podejście jest słuszne? I jedno, i drugie.
VAS, czyli dla każdego coś dobrego
Na naszych oczach ma miejsce rewolucja w zachowaniach konsumenckich. „Wszystko w jednym miejscu” zaczyna także odmieniać biznes.
Konsument Nowej Generacji
Dobre wieści! Wraz ze spadkiem inflacji Polacy wracają do sklepów, a zwłaszcza e-sklepów. Jak sprawić, by klienci trafili prosto do nas, nie do konkurencji? Oczywiście najlepiej wykorzystać do tego nowe technologie.
Wszyscy jesteśmy konsumentami
Jeśli przyjąć – za Johnem F. Kennedym – że „wszyscy jesteśmy konsumentami”, to kwestia praw, które przysługują kupującym, zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej że Polacy coraz lepiej się w nich orientują. To najważniejszy wniosek z najnowszego badania Forum Konsumentów i Amazon.
Tomasz i Piotr Karwatka inwestują w Rigby. Będą także doradzać przy rozwoju technologii Medusa
Spółka Rigby, specjalizująca się we wdrażaniu eCommerce w technologii Medusa.js, ogłosiła dzisiaj, że dołączają do niej znani inwestorzy Piotr i Tomasz Karwatka, współzałożyciele takich firm jak Divante, Callstack, czy VueStorefront. Piotr i Tomasz, którzy od lat aktywnie działają w świecie eCommerce, wzbogacą Rigby swoim doświadczeniem przy realizacji projektów dla klientów klasy enterprise.
Usługi dodane coraz mocniejsze w bankowości
Szybko, łatwo i przyjemnie. Klienci nie chcą marnować czasu, stąd tak duża popularność wszelkiego rodzaju agregatorów sprzedażowych i VAS-ów, czyli usług dodanych.
Platformy marketplace będą przymuszone do udzielania informacji o dochodach sprzedających
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która będzie implementacją nowego prawa unijnego DAC7. W praktyce doprowadzi do przekazywania informacji o sprzedających do urzędów skarbowych przez platformy marketplace.
Leroy Merlin uruchamia marketplace w Polsce: Rewolucja w handlu budowlanym
Leroy Merlin, znana sieć hipermarketów budowlanych, rozszerza swoją ofertę o innowacyjny marketplace w Polsce. Ta nowa inicjatywa stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku oraz na sukces podobnych platform w innych krajach, gdzie Leroy Merlin już z powodzeniem wprowadził ten model sprzedaży.
Rekordowe wyniki InPostu. Co szykuje w 2024 roku?
Ubiegły rok Grupa InPost zakończyła rekordowymi poziomami zarówno jeżeli chodzi o przychody, jak i obsłużone wolumeny przesyłek oraz zyski.
Innowacje w e-commerce, czyli jak wyprzedzić konkurencję
Nawet jeśli prowadzisz rentowny e-sklep, musisz trzymać rękę na pulsie. A to oznacza szukanie coraz to nowszych pomysłów na rozwój. Oto kilka pomysłów, które pomogą ci zwiększyć zasięgi i ściągnąć klientów.
To nie były „bogate” święta, ale będzie lepiej. Czy 2024 będzie przełomowy dla e-commerce?
Grudzień 2023 r. nie przyniósł oczekiwanego odbicia w handlu internetowym, sprzedaż była gorsza niż przed rokiem. Firmy z branży e-commerce na szczęście patrzą w przyszłość. Bo 2024 r. ma być przełomem!
Duże pieniądze dla edrone. Będzie ekspansja w Polsce i Brazylii
Startup Edrone pozyskał łącznie 20 mln złotych od inwestorów. Jak deklarują jego twórcy, pieniądze zostaną wykorzystane do ekspansji w Polsce i Brazylii.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Duża operacja policji. To cios w podróbkowe gangi
Funkcjonariusze KAS i CBŚP przejęli dwa podwarszawskie magazyny z ponad 5 tys. podrobionych ubrań, galanterii i perfum. Ich wartość to ponad 2 mln złotych.
Top 10 trendów w e-commerce
To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.
Jak zapomnieć o logistyce
Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.
Sztuka omni, czyli jak rozwijać firmę w świecie e-commerce
Najwięksi arcymistrzowie szachowi słynęli z umiejętności grania wielu, równoległych partii, czasem dosłownie z zasłoniętymi oczami. To chyba najlepsza metafora tego, czym dziś jest omnichannel. Podejmiesz wyzwanie?
Kupowałeś w sklepie Duka? Mogłeś kupić niechciane produkty. Jest kara
Sklep internetowy Duka dostał 1,5 mln złotych kary za naruszenie interesów klientów. Firma sama dodawała do koszyków produkty.
Tar Heel Capital Pathfinder z nową inwestycją. Dwa miliony złotych otrzymał Boxmarket
Boxmarket, platforma internetowa oferująca akcesoria do sprzedaży wysyłkowej i inne produkty niezbędne do prowadzenia działalności przez sklepy online, pozyskała 2 mln zł od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder.
Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]
Postis - działająca na 25 rynkach europejskich firma opierająca swoją technologię na AI i Big Data - otwiera oddział w Polsce. W perspektywie dwóch lat chce być nad Wisłą jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. - Polska jest naszym pierwszym krokiem przed eksploracją rynków niemieckiego i francuskiego - deklaruje w rozmowie z mycompanypolska.pl Mircea Stan, CEO Postis.
BLIK chwali się rekordowymi wynikami. "Wzrost liczby transakcji o 40 proc."
Pomimo wciąż trudnej sytuacji w branży handlowej, jak wynika z najnowszego komunikatu BLIK, polski system płatności zanotował jeden z najlepszych wyników w historii. W porównaniu do minionego roku, liczba transakcji wzrosła aż o 40 proc.
Krok za płot. Jak zarobić na eksplozji globalnego e-handlu
Świat na nowo zmienia definicję granic. Dotyczy to również rynku e-commerce. Zarobisz, jeśli pomyślisz o sprzedaży także poza Polską.
Jak Cię widzą, tak u Ciebie kupują - AI przy personalizacji interfejsu e-sklepu
Kiedy budujemy swój e-commerce, rozumiemy, jak ważny jest jego UX i użyteczny, estetyczny interfejs sklepu online. Dbamy więc o to, by wygląd sklepu był na tyle uniwersalny, aby podobał się wielu różnym klientom i pozwolił im komfortowo robić zakupy.
Szybciej, lepiej, sprawniej. Jak zbudować dobrą logistykę dla e-commerce
Jak zbudować dobrą logistykę dla sklepów w branży e-commerce, bez względu na ich wielkość.
FedEx stawia na Polskę. Inwestycje pomogą firmom
FedEx, jedna z największych na świecie firm logistycznych, przygotowała fundamenty pod dużą ekspansję w Europie. Mogą z niej skorzystać m.in. polskie firmy.
Foodcom uruchomił działalność w e-commerce. Do tej pory specjalizował się w handlu hurtowym
Firma handlowa Foodcom kontynuuje swoją ekspansję i uruchamia nową stronę internetową, wprowadzając możliwość zakupu towarów bezpośrednio przez platformę, a także zamrożenia ich cen na okres 3 dni dzięki funkcji rezerwacji.
Premiera aplikacji Erli. "To sposób na obniżenie kosztów dotarcia do konsumentów"
Erli - jeden z najszybciej rozwijających się marketplace w Polsce - rusza z kolejną ofensywą na rynku e-commerce. Do końca 2024 roku Erli zamierza zainwestować 80 mln zł w rozwijanie funkcjonalności aplikacji, promowanie ofert sprzedawców oraz wzmacnianie pozycji marki.