E-commerce
CryptoProcessing debiutuje na polskim rynku. To dostawca płatności krypto dla firm i e-commerce w Europie
CryptoProcessing oficjalnie otworzył swój oddział w Polsce. To marka stworzona przez CoinsPaid, jednego z europejskich liderów w dostarczaniu płatności kryptowalutowych dla firm. Rozwijana od ponad 5 lat firma jest dobrze znana w Europie. Co miesiąc CryptoProcessing przetwarza ponad 800 mln EUR, umożliwiając w tym czasie w ponad 1 mln transakcji m.in. w serwisach e-commerce.
Słowacka sieć salonów optycznych Eyerim otworzy showroom w Warszawie
Eyerim, firma z branży optycznej, rusza z ofensywą inwestycyjną na polskim rynku. Spółka jest w trakcie finalizowania kolejnej rundy inwestycyjnej na poziomie 5 mln euro.
Platforma Detalistów z kilkumilionowym finansowaniem. Spółkę wsparł fundusz DC24
Platforma Detalistów wdraża cyfrowe paragony (eparagony.pl). Spółka otrzymała od funduszu DC24 zarządzanego przez Piotra Kurczewskiego kolejny wsparcie finansowe by zeskalować biznes i rozpocząć handel stacjonarny.
Jak zbierać więcej wiarygodnych opinii i zachęcać kupujących do pisania rozbudowanych recenzji?
Tylko 3% klientów pisze recenzje i wystawia oceny w internecie z własnej inicjatywy. Co gorsza, są to zazwyczaj bardzo krótkie i powtarzające się opinie, zawierające zaledwie 20 znaków, których większość brzmi “wszystko ok, polecam”, wynika z najnowszych badań Trustmate. W taki sposób nie tylko nie da się uzyskać lepszych wyników pozycjonowania w wyszukiwarkach, ale także zwiększyć konwersji czy sprzedaży w e-commerce. Dodatkowym problemem jest zalew internetu fałszywymi opiniami.
Partnerstwo z PeP - pomysł na rozwój biznesu
Rynek płatności bezgotówkowych dynamicznie się rozwija, szczególnie w Polsce. Najnowsze badania Fundacji Polska Bezgotówkowa potwierdzają znaczący wzrost liczby transakcji cyfrowych - ponad 2/3 wszystkich transakcji w sklepach oraz punktach usługowych stanowią te bezgotówkowe.
Poczta Polska uruchomiła sklep internetowy. W ofercie hity znane ze stacjonarnych placówek
Nowy sklep internetowy to kolejna zmiana dotycząca rozwiązań internetowych wykorzystywanych przez Pocztę Polską. W ostatnim czasie spółka uruchomiła swoją stronę internetową w nowej odsłonie.
Ekspansja międzynarodowa w e-commerce – 10 kroków do sukcesu
Chcesz podbijać zagraniczne rynki? Świetnie! Zanim ruszysz do boju, dobrze się do tej międzynarodowej ekspansji przygotuj. I sprawdź, na czym zwykle potykają się polscy przedsiębiorcy.
UOKiK ostro zabiera się za złe informowanie o promocjach. Szykuje się duża kara dla dwóch e-sklepów
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko AzaGroup – właścicielowi sklepów internetowych Renee.pl i Born2Be.pl. Chodzi o błędne informowanie o promocjach - niezgodnie z dyrektywą Omnibus.
Logistyczny must-have
Jaki jest współczesny must-have i dotyczący logistyki dla e-commerce? Jaka będzie przyszłość, czyli w jakim kierunku idą firmy logistyczne – wyjaśnia Paweł Gierszewski, Head of e-Commerce Development CEE w DHL Supply Chain.
Zarób na tym jeszcze raz, czyli re-commerce w praktyce
Re-commerce, czyli działalność obejmująca odsprzedaż, wynajem, renowację i przeróbkę produktów, to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w ostatnich latach.
Omnimisja. Jak wykorzystać omnichannel do budowy e-sklepu
Bądź omni, czyli myśl kompleksowo. To jedyna droga, by dziś odnieść sukces w e-commerce. Oto inspiracje od firm, które poznały, jak się na niej poruszać.
Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI
Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?
"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców
Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej nie pozostaje bez wpływu na sektor prywatny. Włodzimierz Stańczak, znany z założenia firmy kurierskiej Siódemka, powraca na rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) z nowatorskim projektem 7box.eu. Rzuca tym samym wyzwanie InPostowi, który jest, co prawda, liderem rynku, ale użytkownicy narzekają na coraz wyższe ceny usług.
Rowery personalizowane w natarciu e-commerce
Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.
Shein zaświeci stacjonarnie na polskim rynku. Przedsiębiorcy obawiają się chińskiego giganta
Debiut stacjonarnego sklepu Shein będzie, póki co, tylko krótkim błyskiem i potrwa pięć dni, podczas których klienci będą mogli odwiedzić pop-up store w Galerii Młociny. Jednak branża tekstylna już teraz snuje obawy, co do dalszej ekspansji Shein, sieci deklasującej cenowo europejskie marki. Problem w tym, że za niskimi cenami mogą kryć się nieetyczne praktyki.
Naszą ambicją jest wsparcie sprzedających, nie tylko w płatnościach
Klarna rozszerza zakres usług dedykowanych sprzedawcom e-commerce. Celem jest kompleksowe wsparcie biznesu – opowiada w wywiadzie Łukasz Dwulit, Head of CEE Klarna.
Sposób na marketplace…
… czyli jak marki mogą zabłysnąć na tle konkurencji i zaprezentować się milionom klientów.
Platformy marketplace będą przymuszone do udzielania informacji o dochodach sprzedających
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która będzie implementacją nowego prawa unijnego DAC7. W praktyce doprowadzi do przekazywania informacji o sprzedających do urzędów skarbowych przez platformy marketplace.
Leroy Merlin uruchamia marketplace w Polsce: Rewolucja w handlu budowlanym
Leroy Merlin, znana sieć hipermarketów budowlanych, rozszerza swoją ofertę o innowacyjny marketplace w Polsce. Ta nowa inicjatywa stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku oraz na sukces podobnych platform w innych krajach, gdzie Leroy Merlin już z powodzeniem wprowadził ten model sprzedaży.
Kaufland w wersji e-commerce: Ekspansja w Polsce i Austrii
Niemiecka sieć supermarketów Kaufland, część Grupy Schwarz, ogłosiła ambitne plany ekspansji swojej platformy e-commerce, Kaufland Global Marketplace (KGM), na nowe rynki europejskie.
Jeszcze szybsze płatności na ERLI z BLIKIEM bez kodu
ERLI – marketplace nr 2 w Polsce – we współpracy z BLIKIEM, liderem płatności mobilnych, wdrożył nowoczesną i wygodną metodę płatności: BLIK bez kodu. Od teraz kupujący na ERLI nie będą musieli każdorazowo generować i wprowadzać sześciocyfrowych kodów podczas zakupów, dzięki czemu proces kupowania online staje się jeszcze szybszy, jednocześnie gwarantując użytkownikom bezpieczeństwo i wygodę, których oczekują. Już co druga transakcja na ERLI opłacona jest BLIKIEM.
CCC zaskakuje rynki: Zamknięcie sklepu HalfPrice.eu
W nietypowym ruchu biznesowym, Grupa CCC ogłosiła zamknięcie swojego e-sklepu halfprice.eu, pomimo że marka ta jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów firmy.
Re-commerce na fali Stawiamy na przemyślane zakupy
Coraz więcej Polaków otwiera się na kupno rzeczy z drugiej ręki. Nowa fala może zmienić cały rynek handlu w sieci – wynika z danych opublikowanych przez OLX.
Duże pieniądze dla edrone. Będzie ekspansja w Polsce i Brazylii
Startup Edrone pozyskał łącznie 20 mln złotych od inwestorów. Jak deklarują jego twórcy, pieniądze zostaną wykorzystane do ekspansji w Polsce i Brazylii.
Duża operacja policji. To cios w podróbkowe gangi
Funkcjonariusze KAS i CBŚP przejęli dwa podwarszawskie magazyny z ponad 5 tys. podrobionych ubrań, galanterii i perfum. Ich wartość to ponad 2 mln złotych.
Top 10 trendów w e-commerce
To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.
Jak zapomnieć o logistyce
Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.
Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”
Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.
Efi Dahan, PayPal: Jak utrzymać klientów pozyskanych w procesie międzynarodowej ekspansji
Efi Dahan, szef PayPal w komentarzu dla My Company Polska: Cyberzakupy rządzą - po pandemii 97 proc. europejskich konsumentów kupuje online. Polscy przedsiębiorcy kierują ofertę droższych produktów do bardziej zamożnych krajów - jak zatem utrzymać klientów pozyskanych w procesie międzynarodowej ekspansji?
InPost: Gwarantujemy dostawy przed świętami paczek nadanych do 21 grudnia
InPost ogłosił nietypowy program. Każdą przesyłka dostarczoną przez sprzedawcę do sieci InPost w dniu 21.12 do godz. 13.00 zostanie dostarczona przed świętami.
Zakładasz lub skalujesz biznes? Pamiętaj o wykupie domeny. Konkurencja nie śpi: Ali Express podebrał domenę Temu?
Chińska platforma Temu, należąca do firmy Pinduoduo, zanotowała dynamiczny wzrost popularności w Polsce. W ciągu pół roku od debiutu, strona internetowa temu.com znalazła się wśród dwudziestu najczęściej odwiedzanych witryn w kraju. Jednak jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło temu.pl zostaniemy przekierowani na stronę głównego konkurenta firmy.
Nielimitowane dostawy żywności za 10 dolarów. Czy Amazon rozpoczyna nowy trend w e-commerce?
Amazon, globalny gigant e-commerce, wprowadza nowy program subskrypcyjny dla członków Amazon Prime, oferując nielimitowane dostawy produktów z Amazon Fresh oraz Whole Foods. Testy nowej usługi, która kosztuje dodatkowe 10 dolarów miesięcznie, obecnie prowadzone są w trzech amerykańskich miastach: Denver, Sacramento i Columbus.
BLIK chwali się rekordowymi wynikami. "Wzrost liczby transakcji o 40 proc."
Pomimo wciąż trudnej sytuacji w branży handlowej, jak wynika z najnowszego komunikatu BLIK, polski system płatności zanotował jeden z najlepszych wyników w historii. W porównaniu do minionego roku, liczba transakcji wzrosła aż o 40 proc.
Aion Bank sfinansuje operacje PayPo. Fintech chce rozwinąć się w Rumunii
Fintech specjalizujący się w dostarczaniu płatności odroczonych dla sklepów internetowych – PayPo – podpisał umowę z Aion Bank SA/NV, na mocy której bank będzie kupował część portfeli wierzytelności klientów fintechu.
Szybciej, lepiej, sprawniej. Jak zbudować dobrą logistykę dla e-commerce
Jak zbudować dobrą logistykę dla sklepów w branży e-commerce, bez względu na ich wielkość.