e-commerce
zobacz inne tematyRuszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce
W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są trendy na tym rynku? Jakie benefity i wysokość zarobków zapewniają firmy? Te i wiele innych pytań, stawia HRK w najnowszym badaniu. Wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego. W oparciu o wyniki opracowany zostanie raport „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”.
Plastic is not fantastic
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.
Erli: Mamy coraz większą popularność
Erli.pl zarejestrował 2 milionowego klienta na swojej platformie. Wynik ten firma wypracowała w dwa i pół roku od rozpoczęcia działalności.
E-commerce z lekką zadyszką. Wielki wyścig po klienta
Po pandemicznych rekordach branża e-commerce dostała lekkiej zadyszki. Dlatego dziś wyścig nabiera tempa, ale warunki rajdu są coraz bardziej wymagające.
Ukraińskie Allegro wchodzi do Polski. Rozetka ma plan na podbój e-commerce
Ukraińska platforma e-commerce o nazwie Rozetka rozpoczęła działalność w Polsce.
Wyślij zamówienie natychmiast albo pozwól klientom odejść do konkurencji, czyli po co są integracje
Twoja platforma sprzedażowa nie będzie się rozwijać bez tego kluczowego elementu – poprawnie wykonanej integracji.
Jak zwiększyć sprzedaż na marketplace?
Przygotowaliśmy pięć prostych porad, jak skutecznie poprawić wyniki twojego e-sklepu, który działa na platformie typu marketplace.
Konsument Nowej Generacji 2023
Polski konsument się zmienia. Jest coraz starszy, coraz bardziej wymagający i coraz sprawniej posługujący się technologiami mobilnymi. Czas na zmiany!
Seniorzy kupują coraz więcej w internecie. Raport
Jak wynika z raportu „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%), ale już ponad połowa (51%) robi zakupy on-line. Seniorzy coraz odważniej korzystają z aplikacji mobilnych (85%) oraz dokonują płatności bezgotówkowych.
Szybko i bezpiecznie, także w internecie
Od niedawna możesz skorzystać z narzędzia, które umożliwia szybkie i bezpieczne dostarczanie przesyłek elektronicznych. Witajcie Q-Doręczenia!
Bez zaufania nie ma sukcesu
W branży e-commerce sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – budując zaufanie kupujących – przekonują Aleksandra Borycka i Jakub Stefański z Amazon.pl.
Sprzedaż online. 5 zasad, o których należy pamiętać
Bez znajomości kilku podstawowych zasad, nie odniesiesz sukcesu w sprzedaży e-commerce. Poznaj je jeszcze zanim założysz swój pierwszy e-sklep.
Poczta Polska: 350 mln inwestycji w logistykę. Będą nowe rozwiązania dla e-commerce
Tylko w tym roku Poczta Polska zamierza wydać na inwestycje 500 mln złotych - powiedział prezes firmy, Krzysztof Falkowski. W ramach dodatkowych projektów powstaje zupełnie nowa sortownia paczek pod Warszawą, ale firma szykuje inne realizacje. Szykuje także zmiany w dostawach przesyłek do klientów.
RMA, czyli proces zwrotów i reklamacji, a jakość e-biznesu
O sukcesie decydują detale. Wdrożenie platformy sprzedażowej to pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia sprzedaży w e-commerce, ale też pierwsze schody. Dopiero teraz zaczyna się bowiem prawdziwe wyzwanie. Konsumenci coraz częściej realizują zakupy w sieci, ale też generują więcej zwrotów i reklamacji. Jak podnieść jakość swojego e-biznesu, dbając o proces zwrotów i reklamacji?
Optymalizacja stron internetowych w e-commerce. Jak zwiększyć wydajność
Jak zadbać o to, by strona ładowała się szybko, a jej wolniejsze elementy sprawiały wrażenie płynności? Firma GPT przygotowała krótki poradnik o optymalizacji stron internetowych w branży e-commerce.
Daj mi tę e-moc, czyli narzędzia dla rozwoju biznesu w e-commerce
Automatyzacja procesów powinna dziś stać się numerem jeden, jeśli chodzi o zmiany operacyjne w każdym biznesie e-commerce. Czas jak najszybciej wdrożyć to w twojej firmie. Jak to zrobić?
ChatGPT-4 w e-commerce. Sztuczna inteligencja zmieni oblicze handlu
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie internetowym jest jednym z najgorętszych trendów. Specjaliści od e-commerce połknęli bakcyla, odkąd ChatGPT został okrzyknięty przełomowym narzędziem zmieniającym zasady tworzenia treści.
Dlaczego warto sprzedawać na marketplace?
Zanim zaczniesz swój własny biznes w e-commerce pomyśl, co chcesz osiągnąć i jak duże pieniądze możesz włożyć na start. Jeśli nie jesteś CEO sieci Zara, to drugie jest szczególnie ważne jeśli sukces ma być realny.
Erli rośnie mimo spowolnienia? "Nasz model biznesowy jest odporny na zawirowania ekonomiczne"
Mimo dużego spowolnienia w branży e-commerce, platforma Erli.pl chwali się rekordowymi wynikami. Jak przekonuje Adam Ciesielczyk, prezes Erli, przyjęta strategia dopasowała się do trudnych czasów biorąc pod uwagę poszukiwanie oszczędności ze strony klientów.
Opłacalne i niskobudżetowe pomysły na biznes w 2023 roku
W 2023 roku możliwości biznesowe są szerokie i zróżnicowane, a wiele z nich może być opłacalnych. W dobie dynamicznie zmieniających się trendów i rosnącej konkurencji, wybór odpowiedniego biznesu może być kluczowy dla sukcesu.
Dropshipping jako model biznesowy zyskuje na znaczeniu
Dropshipping to coraz popularniejszy model biznesowy. Przyciąga przedsiębiorców z różnych branż, kusząc relatywnie łatwym sposobem na generowanie zysków. Czy to jednak faktycznie działa?
Erli uruchomił program „Na Start” dla nowych sprzedawców na platformie
Erli uruchomiła program obniżający finansowe bariery wejścia dla polskich przedsiębiorstw w branży e-commerce. Dla nowo zarejestrowanych sprzedawców czeka o połowę niższa prowizja przez sześć miesięcy.
Jak dać napiwek płacąc kartą? Wystarczy odpowiedni terminal. Rozwiązanie przygotował Fiserv
Firma Fiserv przygotowała rozwiązanie dla biznesów usługowych, w których standardem jest przekazywanie napiwków. To usługa PolCard from Fiserv, która pozwala klientowi dać napiwek płacąc kartą.
Trendy w e-commerce w 2023 roku, czyli co zrobić kiedy z dawnego boomu niewiele zostało
Z dawnego boomu niewiele zostało. Rynek e-commerce dopadło spowolnienie. Co to oznacza dla firm z tego sektora?
Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]
Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.
UOKiK stawia zarzuty kolejnemu gigantowi e-commerce. Po Allegro przyszedł czas na Amazon
Amazon EU SARL z siedzibą w Luksemburgu mogło naruszać zbiorowe interesy polskich konsumentów - uznał UOKiK po trwającym kilkanaście miesięcy postępowaniu wyjaśniającym. Teraz UOKiK stawia konkretne zarzuty, za które gigantowi grozi kara w wysokości nawet 10 proc. obrotu.
Omnichannel, czyli rynek pod presją doświadczeń klientów. Trendy na 2023
Immersyjność, personalizacja oraz CX - te trzy trendy zadecydują o sukcesie na rynku omnichannel. Firmy muszą jak najszybciej podjąć aktywne działania, by wdrożyć narzędzia pozwalające na wyróżnienie się w tych obszarach.
To koniec Shopee w Polsce. Platforma kończy działalność
13. stycznia br. kończy się historia Shopee w Polsce. Firma po niecałych dwóch latach działalności ogłosiła zakończenie działalności biznesowej w naszym kraju.
Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową
Internet to królestwo danych. Dziś w 48 godzin gromadzi się w nim więcej danych, niż zgromadzono na całym świecie od początku istnienia ludzkości. Co z nimi robić i dlaczego należy obchodzić się z danymi jak z ropą naftową?
Nie bójmy się inwestować w promocję e-sklepu
Mimo wyzwań związanych z obecną sytuacją gospodarczą, właściciele sklepów e-commerce muszą pamiętać o jednym – to najlepszy moment do rozwoju, jeśli tylko zastosujesz się do pięciu podstawowych rad w zakresie marketingu!
UOKiK skontroluje sklepy: "Nie wszyscy prawidłowo stosują się do obowiązującego prawa" [TYLKO U NAS]
Nie wszystkie polskie sklepy dostosowały się do unijnej dyrektywy Omnibus, która od 1 stycznia nakłada obowiązek informowania - w przypadku przecenionych towarów - o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. - Wspólnie z Inspekcją Handlową zadbamy, aby prawo było przestrzegane - zapowiada UOKiK. I grozi wielkimi karami.
Płatności. Aktualne trendy, które zmienią oblicze rynku dla polskiego klienta
Wygoda, stabilizacja i nowoczesna technologia – w ten sposób można nakreślić perspektywę dla sektora płatności w 2023 r. Na polskim rynku "biją" się najwięksi gracze, ale też i nasze lokalne pomysły. Dzięki temu wygranym są e-sklepy i klienci.
Zwroty w e-commerce
Możliwość dokonania zwrotu zakupionych w internecie towarów to dziś standard. Produkty zamawiane w e-commerce widzimy fizycznie dopiero po doręczeniu i nie zawsze spełniają one nasze oczekiwania. Obsługa zwrotów może być uciążliwa, lecz jest niezbędna, aby zapewnić sobie przychylność klienta. Wymaga jednak dobrze przemyślanej logistyki lub rozwiązań odciążających e-sklepy w tym obszarze.
Prosta droga do e-commerce. cyber_Folks inspiruje, najlepsi zdradzają swoje patenty
Nie musisz znać konstrukcji samochodu, by mieć frajdę z jazdy i parkować “kopertą” tam, gdzie inni się nie mieszczą. Tak samo nie musisz być programistą czy web developerem, żeby stworzyć dobrze prosperujący sklep internetowy. Skąd to wiemy? Z książki „Patent na e-commerce” autorstwa Krzysztofa Domaradzkiego, napisanej i wydanej dzięki cyber_Folks.
Nowe trendy w e-commerce. Dostawy next day i same day
Dostawa w ciągu 24 godzin w branży e-commerce staje się standardem. Jeszcze kilka lat temu dla wielu sprzedających było to trudne do pomyślenia. Dziś sprawny e-sklep, który nie dostosowuje się do nowych trendów, może przegrać w wyścigu o klienta.