bValue Growth z kolejną inwestycją. Tym razem wsparł platformę e-commerce

Sportano
Sportano / Fot. mat. pras.
bValue Growth zainwestował kilkadziesiąt milionów złotych w Sportano. Oprócz zapewnienia niezbędnego kapitału na rozwój, fundusz będzie wspierał Sportano w dalszej cyfryzacji jego działalności.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Od momentu uruchomienia na początku 2022 roku, Sportano szybko rozszerzyło swoją działalność na 12 krajów, w tym Polskę, Niemcy, Czechy, Słowację, Austrię, Grecję, Bułgarię, Węgry, Rumunię, Litwę, Ukrainę i Włochy. W 2022 r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 52,1 mln zł, które w 2023 r. wzrosły do 188 mln zł. Sportano zamierza w tym roku przekroczyć 300 mln zł przychodów, utrzymując imponujące tempo wzrostu rok do roku na poziomie 90%. Firma zbliża się do rentowności i spodziewa się osiągnąć zysk netto do 2025 roku.

Michał Bartosz, Partner w bValue, skomentował inwestycję: – Sportano doskonale wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną. Współpracując z ambitnym zespołem zarządzającym firmy, zapewniamy kapitał niezbędny do realizacji ich śmiałej wizji stania się wiodącą europejską platformą sportowego e-commerce.

Czym zajmuje się Sportano?

Strategia firmy koncentruje się na niedocenianym segmencie entuzjastów sportu, którzy aktywnie angażują się w różne dyscypliny sportowe i poszukują markowych produktów. Sportano oferuje jeden z najszerszych asortymentów markowych produktów w Europie, w tym Hoka, ASICS, HEAD, THULE, Rossignol, New Balance, Helly Hansen, On Running, Skechers i wiele innych. W przeciwieństwie do amatorów, którzy robią zakupy sporadycznie i profesjonalistów skupionych na jednym sporcie, ten segment klientów angażuje się w różne sporty w zależności od sezonu. Takie podejście zapewnia Sportano stabilne przychody przez cały rok i sprzyja lojalnej bazie klientów, którzy stale powracają po nowe produkty.

Marcin Grzymkowski, założyciel Sportano, powiedział: – Jesteśmy podekscytowani, że bValue podziela naszą wizję wzrostu na rynku markowych produktów sportowych. Dzięki ich wsparciu chcemy przekroczyć 300 milionów złotych sprzedaży w 2024 roku. Pomimo trudnych warunków rynkowych, nadal szybko się rozwijamy i z powodzeniem realizujemy nasze plany.

bValue utworzył fundusz typu growth o kapitalizacji 90 mln euro

W kwietniu tego roku bValue poinformował, że trzeci fundusz dysponuje kapitałem w wysokości 90 mln euro, co oznacza, że przekroczył zakładany cel (target cap) w wysokości 80 mln euro. BVG będzie finansował rozwój przedsiębiorstw technologicznych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Fundusz ma również możliwość dokonywania częściowych wykupów. 

Około połowy zgromadzonego kapitału pochodzi od instytucji finansowych, w tym Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego (EIF) oraz Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Reszta kapitału została uzyskana od inwestorów prywatnych, w tym polskich i zagranicznych family office.

ZOBACZ RÓWNIEŻ