Rekordowe przychody polskiej branży e-commerce. Te sklepy radzą sobie najlepiej

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz wysoka rentowność w branży e-commerce świadczą o bardzo dobrej kondycji polskich przedsiębiorstw. Według danych wyniki sprzedaży internetowej można porównywać do skoku zainteresowania sprzedażą online z czasów pandemii.
Polski rynek e-commerce odnotował w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 16,6 proc., osiągając wartość 39,3 mld zł – wynika z danych Dun & Bradstreet. Największy udział w rynku mają sklepy z odzieżą, elektroniką, kosmetykami i żywnością. Ich status określa się jako dobrze, a nawet bardzo dobrze prosperujące.
Szczególnie dobrze radzą sobie średnie firmy, które wygenerowały 1,1 mld zł z 1,2 mld zł zysków całego sektora. Rentowność branży przekroczyła 3 proc. (w porównaniu do 4 i 5,3 proc. w czasie pandemii) wciąż świadczy o stabilnej kondycji rynku.