Rekordowe przychody polskiej branży e-commerce. Te sklepy radzą sobie najlepiej

e-commerce
Rekordowe wyniki sprzedaży e-commerce / Fot. Shutterstock/A9 STUDIO
Polski rynek e-commerce wygenerował aż 39,3 mld przychodu. To niemal rekord porównywalny z czasami pandemii. Rentowność branży określana jest jako bardzo dobra.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz wysoka rentowność w branży e-commerce świadczą o bardzo dobrej kondycji polskich przedsiębiorstw. Według danych wyniki sprzedaży internetowej można porównywać do skoku zainteresowania sprzedażą online z czasów pandemii. 

Polski rynek e-commerce odnotował w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 16,6 proc., osiągając wartość 39,3 mld zł – wynika z danych Dun & Bradstreet. Największy udział w rynku mają sklepy z odzieżą, elektroniką, kosmetykami i żywnością. Ich status określa się jako dobrze, a nawet bardzo dobrze prosperujące. 

Szczególnie dobrze radzą sobie średnie firmy, które wygenerowały 1,1 mld zł z 1,2 mld zł zysków całego sektora. Rentowność branży przekroczyła 3 proc. (w porównaniu do 4 i 5,3 proc. w czasie pandemii) wciąż świadczy o stabilnej kondycji rynku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ