Temat numeru

zobacz inne tematy
Czas solidarności. Wywiad z Igorem Klają

Czas solidarności. Wywiad z Igorem Klają

– W moim słowniku nie ma słowa bezradność. W czasie pandemii zrozumiałem też, że zespoły trzeba budować, bardziej opierając się na wartościach niż kompetencjach – mówi Igor Klaja, prezes firmy OTCF, producenta odzieży i akcesoriów sportowych, do której należy znana marka 4F.

Solidarni pracodawcy ubezpieczają pracowników od Covid-19

Solidarni pracodawcy ubezpieczają pracowników od Covid-19

W odpowiedzi na rosnącą liczbę zachorowań wywołanych koronawirusem Generali wprowadziło nowy produkt w ramach Grupowego Ubezpieczenia Covid-19. Pracodawca może ubezpieczyć całą swoją załogę na wypadek zarażenia się wirusem SARS-CoV-2. Od rozpoczęcia przez Generali sprzedaży tego produktu ochroną objętych zostało już ok. 30 tys. pracowników.

Solidarni w biznesie

Solidarni w biznesie

W pierwszym etapie walki z pandemią polski biznes wzorcowo zdał test solidarności. Teraz czeka go jednak trudniejszy egzamin – z wytrwałości. „My Company Polska” wyróżniło 30 firm, które w obliczu kryzysu wykazały się największą społeczną odpowiedzialnością.

Co obiecuje rząd

Co obiecuje rząd

W momencie zamykania tego numery „My Company Polska” poznaliśmy tylko zarys pomocy, jaką przedsiębiorcom chce udzielić rząd. Ma ona wynieść 212 mld zł. Program ma być w ciągu tygodni przełożony na konkretne ustawy. Oto pięć filarów pakietu.

Czy kupować, kiedy leje się krew

Czy kupować, kiedy leje się krew

Nasza giełda od lat spisuje się poniżej oczekiwań, ale nawet w jej przypadku spadek głównego indeksu giełdowego o 40 proc. w czasie trzech tygodni jest wydarzeniem nadzwyczajnym.

Co robić kiedy atakuje koronakryzys

Co robić kiedy atakuje koronakryzys

Kryzys to sytuacja wyjątkowa, wiec i ty musisz działać wyjątkowo. Przede wszystkim szybko podejmować decyzje i myśleć bardzo niekonwencjonalnie. Nie ma rzeczy niemożliwych i nie ma sytuacji, z których nie ma wyjścia.

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Ograniczenie działalności setek tysięcy firm, krach na giełdzie, zwolnienia pracowników i masowe zamknięcia sklepów. To wydarzyło się tylko w pierwszej połowie marca. Czy to dopiero początek większego kryzysu, czy za kilka miesięcy wrócimy do wzrostów. Oto nasze trzy scenariusze.

Hip-hop wchłonął pop

Hip-hop wchłonął pop

Schemat na zarobek w polskim rapie jest bardzo prosty: przychody z twórczości danego artysty muszą być większe niż poniesione koszty. To oznacza, że możesz zarobić na płycie, której sprzedało się zaledwie 500 sztuk, a możesz stracić na albumie sprzedanym w nakładzie 15 tys. – mówi Marcin „Tytus” Grabski, prezes zarządu Asfalt Records.

Raper to też zawód

Raper to też zawód

Nie mieliśmy pojęcia, jak się robi biznes. Debiut wydaliśmy za pożyczone pieniądze. Moja mama wzięła kredyt, a my go spłacaliśmy. Na początku skupialiśmy się głównie na płytach – muzyka, teledyski – a z czasem poszerzyliśmy portfolio o ubrania – mówi Rahim, raper i założyciel MaxFloRec.

Żyć trzeba umić!

Żyć trzeba umić!

Czasy, kiedy liczył się li wyłącznie – jak nawijał Peja – szacunek ludzi ulicy minęły bezpowrotnie. Teraz raperzy nie tylko rapują, ale również prowadzą mniej lub bardziej efektowne biznesy. Bo, o czym opowiada w jednym z utworów Wojtek Sokół, żyć trzeba umić!

Fitnessowy gangster

Fitnessowy gangster

Mam w sobie żądzę zwycięstwa. Lubię się widzieć wysoko w lidze. W ciągu następnych trzech lat otworzymy 100 klubów. Do końca 2022 r. będzie ich 135 – mówi Łukasz Dojka, właściciel sieci salonów Xtreme Fitness Gyms.

Fit ekonomia

Fit ekonomia

21 mln Polaków jest aktywnych fizycznie, 3 mln ma wykupione karty do klubów fitness, a i tak siłownia to jeden z trudniejszych biznesów. By zarobić, trzeba dać coś więcej niż sale do ćwiczeń.

Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Czy da się zarobić miliony pokazując, jak należy dbać o własną sylwetkę? Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy zarabiają nawet kilkaset tysięcy złotych miesięcznie. Zobacz nasz ranking.

10 najbardziej szokujących prognoz na 2020 r.

10 najbardziej szokujących prognoz na 2020 r.

Poniżej przedstawiamy naszą listę zaskakujących wydarzeń, które wprawdzie są mało prawdopodobne, ale gdyby się spełniły mogłyby sporo namieszać na świecie. Pamiętajcie, że po raz pierwszy przeczytaliście o nich w „My Company Polska”.

Jak się zarabia na smogu

Jak się zarabia na smogu

Oddychamy najgorszym powietrzem w Europie i szukamy sposobów, aby się przed tym uchronić. Rosnący popyt na usługi i produkty sprawia, że jest też coraz więcej firm chcących na smogu zarobić.

Chcemy badać powietrze na całym świecie. Wywiad z twórcą Airly

Chcemy badać powietrze na całym świecie. Wywiad z twórcą Airly

Dziś jesteśmy pierwszym źródłem informacji na temat jakości powietrza w kraju. To samo, co dla Polski, chcemy zrobić dla Europy, a potem dla świata. Już jesteśmy obecni w 25 krajach – mówi Wiktor Warchałowski, CEO i współzałożyciel Airly.

Biznes al dente

Biznes al dente

Zaczynali od przyczepy gastronomicznej w Krakowie, dziś ich dania można jeść w Dubaju, a już niedługo także w Afryce i USA. Twórcy sieci spaghetterii Makarun spotkali się na studiach.

Słomiana polska pościel podbija Europę

Słomiana polska pościel podbija Europę

Małgorzata i Marcin Dziembaj, właściciele szczecińskiej firmy Foonka, tęsknili za spaniem na sianie i nocami spędzonymi pod gołym niebem. Stworzyli więc pościel, która przywraca wspomnienia z dzieciństwa i przybliża emocje bez wychodzenia z sypialni.

25 najlepszych polskich startupów

25 najlepszych polskich startupów

To nie jest klasyczny ranking (bo trudno porównać firmy działające na różnych rynkach w różnych branżach), a raczej zestawienie. Redakcja „My Company Polska” postanowiła wybrać 25 najgorętszych i najlepszych według nas polskich startupów.

Nigdy się nie poddaję. Wywiad ze Stefanem Batorym

Nigdy się nie poddaję. Wywiad ze Stefanem Batorym

Toczymy walkę o cały globalny rynek beauty, a w tej grze zwycięzca bierze wszystko. Albo jesteś tym zwycięzcą i bierzesz wszystko, albo wypadasz z rynku – mówi Stefan Batory, twórca Booksy, jednego z najlepszych polskich startupów. Opowiada o swoich największych porażkach, niepewności, o tym jak szukać inwestorów i jak się buduje startupy w Polsce, a jak w Dolinie Krzemowej.

Kręci mnie progres [WYWIAD]

Kręci mnie progres [WYWIAD]

Miałem 16 lat, kiedy stworzyłem swój pierwszy zespół. Był w nim czterdziestokilkuletni programista i grafik oraz marketingowiec – obaj przed trzydziestką. Największym wyzwaniem było ich znalezienie i przekonanie, by poświęcili czas na mój projekt – mówi 18-letni Krystian Gontarek, który pomysł na pierwszy startup pokazał w wieku 10 lat.

5 sposobów na milionera

5 sposobów na milionera

Nauką i pracą ludzie się bogacą – tak mówi ludowe polskie przysłowie. Badania naukowe i życiorysy ludzi, którzy osiągają spektakularne efekty w biznesie pokazują, że klucz do sukcesu ukryty jest gdzie indziej.

Jak nauczyć 
dziecko przedsiębiorczości

Jak nauczyć 
dziecko przedsiębiorczości

Dziecko nie rodzi się z genem przedsiębiorczości, tylko dlatego, że jego rodzice np. mieli swoje firmy i doskonale na nich zarabiali. Przedsiębiorczość to raczej zespół cech, które można w dziecku kształtować – mówi dr Marta Majorczyk, pedagog i wykładowczyni akademicka.

20 firm, które zmienią świat. Nowa fala polskiego biznesu

20 firm, które zmienią świat. Nowa fala polskiego biznesu

Chcą, by ich firmy rozwiązywały realne problemy społeczne. Angażują się w życie lokalnych wspólnot. Wtrącają się w świat i wierzą, że mają narzędzia i energię, by zmieniać go na lepsze. Zysk jest na drugim miejscu.

Zbudowałam wszystko od nowa

Zbudowałam wszystko od nowa

Dziedziczka? Budujemy z bratem tę firmę tak naprawdę od początku. Wprawdzie bazujemy na tradycji, doświadczeniu, kapitale nazwiska mojego taty, ale wszystkiego musieliśmy się uczyć od podstaw. Zakładałam moją firmę, gdy miałam 25 lat. Traktuję ją, jak własne dziecko – mówi Ania Kruk, która rozwija swoją markę jubilerską.

Jak zarażać ludzi  ideami

Jak zarażać ludzi ideami

Żeby tworzyć wirusowe treści, trzeba znać kilka schematów, które podnoszą temperaturę naszych emocji. Zwykle jest to coś, co budzi lęk, gniew i frustrację. Najpierw jednak musi być interesujące.

50 najpopularniejszych YouTuberów

50 najpopularniejszych YouTuberów

Prowokują, komentują, grają, eksperymentują, rozśmieszają i przekraczają kolejne granice absurdu. I choć wydaje się, że to wszystko zabawa, polscy youtuberzy zarabiają miliony, a ich kanały to prawdziwe przedsiębiorstwa. Oto ranking 50 najpopularniejszy

Abstra filmiki, sprzedaż,  wyniki

Abstra filmiki, sprzedaż, wyniki

Kiedyś wystarczył nam pomysł i od razu braliśmy się do roboty. Teraz mamy castingi, rekrutację, scenarzystów, aktorów. To prawdziwa fabryka treści wideo. Nasz nieoficjalny slogan to: Abstra: filmiki, sprzedaż, wyniki – śmieją się Rafał Masny i Olek Wandzel, członkowie zarządu Abstra.

Gwiazdy sprzedaży

Gwiazdy sprzedaży

Entuzjastyczny sprzedawca-prezenter odchodzi do lamusa. Powoli ubywa też szefów, których interesuje tylko domknięcie transakcji, a nie choćby to, jak klient zapamiętał handlowca. Sukcesy święcą ci, którzy klienta traktują jak partnera – nadal powinni chcieć wygrywać, ale już nie za wszelką cenę.

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.