Abstra filmiki, sprzedaż, wyniki

fot. Filip Miller fot. Filip Miller
Kiedyś wystarczył nam pomysł i od razu braliśmy się do roboty. Teraz mamy castingi, rekrutację, scenarzystów, aktorów. To prawdziwa fabryka treści wideo. Nasz nieoficjalny slogan to: Abstra: filmiki, sprzedaż, wyniki – śmieją się Rafał Masny i Olek Wandzel, członkowie zarządu Abstra.

Zaczynaliście od krótkiej parodii życia gimnazjalistów. Dziś macie 15 kanałów i 90 osób w ekipie. Wiedzieliście, że to wyjdzie aż tak poważnie?

Rafał Masny: Wiedzieliśmy, że w internecie można na tym zarobić, a w USA ludzie nie dość, że zarabiają, to jeszcze stają się popularni. Przyjrzeliśmy się temu, co robią Amerykanie, po czym stwierdziliśmy,  że w Polsce to też powinno chwycić. Zaczęliśmy od sparodiowania gimnazjalistów. Po kilku dniach mieliśmy 0,5 mln odsłon. To naprawdę dużo.

Promowaliście go jakoś?

RM: Nie mieliśmy na to pieniędzy. Wykorzystałem jednak doświadczenie z małego wydawnictwa, dla którego wcześniej pisałem felietony. To tam nauczyłem się, jak promować treści, gdzie je umieszczać. Wrzuciłem nasze wideo na odpowiednie strony, poprosiłem znajomych o komentarze, materiał zaczął krążyć po sieci. Czyli pomogliśmy szczęściu. Było to świadome i przemyślane, wręcz półprofesjonalne.

Od razu stwierdziliście: rzucamy wszystko, to jest to! 
RM: Ja i Czarek nie mieliśmy czego rzucać. Ja miałem 19 lat, on 20 i żaden z nas nie pracował. On właśnie zaczynał studia na finansach i rachunkowości, ja zaś studiowałem PR i marketing medialny. Jedynie Robert miał już pracę w marketingu pewnej knajpy. Założenie było takie, że jeśli po tygodniu nasze wideo będzie miało mniej niż 100 tys. wyświetleń, przestajemy to...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 5/2019 (44)

Więcej możesz przeczytać w 5/2019 (44) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY