Temat numeru

zobacz inne tematy
Gwiazdy sprzedaży

Gwiazdy sprzedaży

Entuzjastyczny sprzedawca-prezenter odchodzi do lamusa. Powoli ubywa też szefów, których interesuje tylko domknięcie transakcji, a nie choćby to, jak klient zapamiętał handlowca. Sukcesy święcą ci, którzy klienta traktują jak partnera – nadal powinni chcieć wygrywać, ale już nie za wszelką cenę.

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.

To sukces motywuje

To sukces motywuje

Rynek farmaceutyczny zacieśnia się z powodu fuzji i przejęć, ubywa miejsc pracy, rośnie fluktuacja handlowców. – Przez to ich silna więź z szefem i identyfikacja z firmą stają się kluczowe dla uzyskiwania przez sprzedaż dobrych wyników – mówi Paweł Filipe

Dobry produkt to za mało

Dobry produkt to za mało

Rynek będzie coraz bardziej nieprzewidywalny. Jako szef sprzedaży muszę więc łączyć potrzeby klientów, amunicję dla działu sprzedaży oraz to, co firma jest w stanie dostarczyć. To ciągłe wyzwanie – mówi Michał Reck

Sprzedaż to okazja do nauki

Sprzedaż to okazja do nauki

Michał Cieciak jest wielbicielem nowych technologii i udaje mu się te zainteresowania łączyć z pracą w firmie reklamowej, która zajmuje się kampaniami w internecie. Ma stały kontakt z technicznymi nowinkami. – Jako sprzedawca muszę być na bieżąco – podkre

Wystrzegam się arogancji

Wystrzegam się arogancji

Skuteczny sprzedawca powinien mieć dużą empatię, aby rozumieć klienta i jego potrzeby, a także ambicję, by tę wiedzę wykorzystać i sprzedać produkt – uważa Janusz Gaudnik. Jeśli występuje tylko jedna z tych cech, to będziemy mieć do czynienia albo z fanta

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki. Potrafią zadbać o swą efektywność, wyżywią się same, a przy tym zapewniają spore wpływy do budżetu. Niestety, mogą też ginąć w chorym środowisku gospodarczym, zwłaszcza prawnym.

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Nie palą opon pod Sejmem, nie błyszczą w telewizji. Politycy się z nimi nie liczą. Ale to oni generują prawie co drugą złotówkę polskiego PKB i zapewniają pracę ponad sześciu milionom ludzi. Oni, czyli mali i średni przedsiębiorcy. Czego oczekują od nowego rządu? Żeby nie tyle dobrze rządził, ile wreszcie dobrze zarządzał.