Żyć trzeba umić!

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
Czasy, kiedy liczył się li wyłącznie – jak nawijał Peja – szacunek ludzi ulicy minęły bezpowrotnie. Teraz raperzy nie tylko rapują, ale również prowadzą mniej lub bardziej efektowne biznesy. Bo, o czym opowiada w jednym z utworów Wojtek Sokół, żyć trzeba umić!

Teraz

Jest rok 2020. Związek Producentów Audio Video publikuje coroczne zestawienie najchętniej kupowanych płyt minionych miesięcy w Polsce. Na czele listy ląduje – co nie jest specjalnym zaskoczeniem – Dawid Podsiadło i jego „Małomiasteczkowy”. Dużo ciekawsze jest to, co dzieje się za młodym piosenkarzem. 

W pierwszej dziesiątce mamy jeszcze kilka składanek (m.in. kompilację największych przebojów zespołu Queen) oraz aż sześć płyt hiphopowych! W zestawieniu znaleźli się nie tylko weterani gatunku – tacy jak O.S.T.R. – ale też młode gwiazdy na czele z Taco Hemingwayem, którego „Pocztówka z WWA, lato’19” zajmuje dziesiątą lokatę. Dalej sytuacja się nie zmienia, bo na kolejnych miejscach również są raperzy m.in. Pezet, Paluch czy bożyszcze współczesnych nastolatków Bedoes. – Liczba słuchaczy hip-hopu rośnie w postępie logarytmicznym – przyznaje w rozmowie z „My Company Polska” Marcin „Tytus” Grabski, prezes zarządu Asfalt Records, a więc jednej z najprężniej działających wytwórni muzycznych w kraju.

Kiedyś

Lata 90. Po przaśnych „ejtisach” – ech! te pierwsze imprezy z Kombi czy Papa Dance – w polskiej muzyce nadchodzi zupełnie nowy okres. W 1994 r. szefem rozrywki Programu 1 TVP zostaje Andrzej Horubała, członek ekipy „pampersów”, a więc trzydziestolatków skupionych wokół ówczesnego prezesa TVP Wiesława Walendziaka. Między innymi dzięki staraniom właśnie Horubały rozkręcają się kariery...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2020 (54)

Więcej możesz przeczytać w 3/2020 (54) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY