50 najpopularniejszych YouTuberów
mat. PrasoweProwokują, komentują, grają, eksperymentują, rozśmieszają i przekraczają kolejne granice absurdu. I choć wydaje się, że to wszystko zabawa, polscy youtuberzy zarabiają miliony, a ich kanały to prawdziwe przedsiębiorstwa. Oto ranking 50 najpopularniejszych youtuberów w Polsce.
Jak stworzyliśmy ranking? Z serwisu Social Blade, który zbiera statystyki stron społecznościowych pobraliśmy dane dotyczące subskrypcji i liczby wyświetleń polskich kanałów na YouTube. Nie braliśmy pod uwagę kanałów telewizyjnych oraz kanałów agregujących treści innych: np. z bajkami dla dzieci czy muzyką. Chodziło nam o oryginalną, autorską twórczość. Każdej z tych danych przypisaliśmy wagę. Nieco większe znaczenie w rankingu ma więc liczba wyświetleń, mniejszą liczba subskrypcji. Uznaliśmy, że nie każdy, kto zasubskrybuje koniecznie obejrzy dany film. Oczywiście z każdym dniem, te liczby systematycznie rosną.
1. AbstrachujeTV
subskrypcje: 3,3 mln
wyświetlenia: 1,05 mld
Zaczynali od krótkich skeczy o tym, co mówią studenci, dresiarze czy blogerki. Dzisiaj prowadzą już małą e-korporację z kilkunastoma kanałami, własną marką odzieżową i produkcją treści wideo w sieci. Za sukcesem Abstrachuje stoi Robert Pasut, Cezary Jóźwik i Rafał Masny. Trzech kumpli z których tylko jeden skończył studia. Kiedy w 2012 r. założyli swój pierwszy kanał umówili się, że jeśli po kilku tygodniach nie będą mieli 100 tys. wyświetleń, zwijają biznes. Okazało się, że już po siedmiu dniach ich produkcje obejrzało 0,5 mln widzów. Trafili do telewizji śniadaniowych, zaczęli współpracę z aktorami z pierwszych stron gazet, później sami wylądowali na okładkach, a jeden z nich dostał program w telewizji. Po drodze nie obyło się bez wpadek: nie wypaliła założona przez nich knajpa Om Nom Nom z japońskim i meksykańskim jedzeniem czy klub Bal w samym centrum Warszawy. To była nauczka, żeby w internetowym biznesie stawiać jednak na... internet. We wrześniu 2017 r. w ich spółkę zainwestowali byli współwłaściciele Legii Warszawa: Bogusław Leśnodorski i Maciej Wandzel. Z 2,9 mln zł za 2017 r. przychody podskoczyły im w zeszłym roku do 8,24 mln zł. Oprócz zarabiania na wyświetleniach, koszą też grubą kasę z reklam. Współpracowali z takimi amerykańskimi gigantami, jak Google, Coca-Cola czy McDonald’s, polskimi firmami Orlen czy PZU, a nawet z Ministerstwem Cyfryzacji. Drugą biznesową nogą jest ich sklep internetowy, gdzie można kupić ciuchy sygnowane logiem ich odzieżowej marki AbstraWear.
2. Vito Minecraft
subskrypcje: 1,6 mln
wyświetlenia: 1,03 mld
Guru wszystkich maniaków Minecrafta, drugiej po Tetrisie najpopularniejszej gry wszech czasów. Na całym świecie sprzedała się w ponad 150 mln kopii. Vito Minecraft, a właściwie Adam Witkowski, swoje pierwsze filmiki na kanale zaczął dodawać 5 lat temu. Miały po parę tysięcy wyświetleń. Dzisiaj jego produkcje obejrzano już ponad miliard razy. Sukces zawdzięcza temu, że nie stworzył kolejnego nudnego kanału, gdzie ludzie patrzą na to, jak ktoś gra w grę. Vito wprowadza nowe modyfikacje i komendy do gry, kusi ciekawymi challenge’ami, a wszystko oplata dynamiczną narracją. Uroku dodaje też współprowadząca kanał dziewczyna Vito, Paulina Woźniak, w internecie znana jako Bella. Co jakiś czas para odpowiada na intymne pytania widzów: czy jeszcze są razem, czy kiedyś ze sobą zerwą? Vito oprócz działalności na YouTube prowadzi również własny sklep internetowy. W Vito Shop do kupienia są czapki, bluzy, plecaki, koszulki, kubki, plakaty i naklejki z logiem kanału youtubera ze Szczecina. Kolejny pomysł na biznes to własny magazyn Vito Team. W marcu ukazał się już dziewiąty numer pisma, w którym Vito i Bella wprowadzają czytelników w świat Minecrafta i Robloxa, kolejnej gry edukacyjnej, w której buduje się własny świat. Youtuberzy wiedzą, jak przyciągnąć najmłodszych czytelników. Pismo ma mnóstwo dodatków: autografy Vito i Belli, karty kolekcjonerskie, plakaty. Najtańszy taki pakiet kosztuje niecałe 10 zł.
3. SPInka Film Studio
subskrypcje: 1,6 mln
wyświetlenia: 851 mln
Miliony wyświetleń dali im dresiarze. Spejson, Walo i Wojtas, pseudokibice Legii Warszawa, którzy są głównymi bohaterami kreskówki „Blok Ekipa”, najpopularniejszego animowanego serialu komediowego na polskim YouTube. Chociaż SPInka Film Studio jest znana na rynku już od kilkunastu lat, to właśnie w internecie przeżywa drugą młodość. Jeszcze dekadę temu warszawskie studio zajmowało się produkcją takich filmów jak „Jasne błękitne okna” z Joanną Brodzik. Produkowało też reklamy i udostępniało licencje na wiele polskich i zagranicznych filmów. Sześć lat temu właściciele SPInki odkryli YouTube, gdzie zaczęli wrzucać swoje kolejne produkcje. Zaczęło się od bajki „Koń Rafał”, później była parodia kina akcji, czyli emitowany w odcinkach film „Wściekłe pięści Węża”. Najwięcej popularności zdobyła jednak kreskówka „Blok Ekipa” o losach trzech pseudokibiców Legii, którzy piją piwo na ławce, palą marihuanę i słuchają hip-hopu. Ich największe problemy to oczywiście nieustanny brak pieniędzy i konflikt z prawem. Internetowa kreskówka okazała się tak popularna, że trafiła do telewizji. Można było ją zobaczyć na kanale Comedy Central, później na platformie Showmax. Na podstawie losów bohaterów powstały też gra planszowa i karciana. Na pniu schodzą ubrania i gadżety z wizerunkami Spejsona i Wojtasa do kupienia w internetowym sklepie. Ale nie obyło się bez kryzysów. Kilka tygodni temu kanał SPInki został zawieszony na YouTube. Oddech wstrzymało ponad 1,5 mln fanów. Po trzech dniach sytuacja wróciła do normy wraz z kolejnym odcinkiem „Blok Ekipy”.
4. Stuu 3
subskrypcje: 8 mln
wyświetlenia: 794 mln
YouTube poznał go jako Anglika, ale docenił dopiero jako Polaka. Zaczynał jako Polski Pingwin, bo pod takim pseudonimem wypuszczał do sieci swoje pierwsze filmiki. Recenzował gry w języku angielskim. Później przerzucił się na polski. Dzisiaj jego znakiem rozpoznawczym jest właśnie charakterystyczny akcent. Stuu, a tak naprawdę Stuart Kluz-Burton, urodził się w Luton niedaleko Londynu. W Anglii spędził dzieciństwo, później przeniósł się do Polski. Zamieszkał w Warszawie, potem w Katowicach. Otwarcie mówi o rozwodzie swoich rodziców, o swojej depresji i stanach lękowych. Choroba nie zabiła w nim jednak poczucia humoru. Parodiuje seriale telewizyjne, gra w najmniejszego bilarda na świecie, robi z żelków największą na świecie pizzę. Stuu pozostaje jednym z największych twórców na polskim YouTube. 27-latek prowadzi cztery autorskie kanały, modowego bloga oraz sklep z ubraniami własnej marki – Stuu Official. Niedawno zdradził swoim widzom nowy pomysł na biznes. W Mikołowie niedaleko Katowic otworzył własny klub fitness Forma & Siła.
5. SA Wardęga
subskrypcje: 3,6 mln
wyświetlenia: 754 mln
Naczelny prowokator YouTube. Swój złoty strzał zaliczył filmikiem o psie-pająku. Wideo „Mutant Giant Spider Dog”, w którym jego 10-letnia suczka Czika przeobraziła się we włochatego pająka i straszyła ludzi, tylko w ciągu tygodnia wyświetlono ponad 33 mln razy. W skali roku wyświetleń było prawie cztery razy tyle, co dało polskiej produkcji tytuł najpopularniejszego filmu na całym YouTube AD 2014. Sylwester Wardęga jest znany z licznych prowokacji, które czasem prowadzą do konfliktu z prawem. Na oczach policji pił sok z butelki po piwie albo rozmawiał w aucie przez ciasteczkowy telefon, który zjadał przy drogówce. Chciał w ten sposób obnażyć słabą kondycję polskiej policji i absurdy polskiego prawa. Polskie sądy obnażyły za to lekkomyślność youtubera, który za swoje wybryki ma na koncie już kilka wyroków skazujących. Kilka tysięcy złotych grzywny szybko się zwróciły z milionowych wyświetleń, ale Wardęga i tak powiedział dość. „Nie chcę być już głupkiem, co ucieka przed policją” – ogłosił pod koniec zeszłego roku i postanowił wyjechać do Indii. Swoimi nowymi produkcjami chce podbić tamtą część świata.
6. ReZigiusz
subskrypcje: 3,5 mln
wyświetlenia: 747 mln
Pierwszy film na YouTube opublikował jeszcze jako 14-latek. Zaczynał od najbardziej intratnej części serwisu, czyli opowiadania o grach komputerowych. Wraz ze wzrostem popularności przerzucił się na większe produkcje. Między innymi relacjonował swoją podróż po Los Angeles śladami słynnej gry komputerowej. ReZigiusz, czyli tak naprawdę Remigusz Wierzgoń, pochodzi z Wodzisławia na Górnym Śląsku. Pływa, śpiewa, driftuje szybkimi samochodami, jeździ na offroadowych motocyklach. Dwa lata temu został jurorem programu Polsatu „The Brain. Genialny Umysł”. Wśród tych wszystkich talentów, ReZigiusz ma też talent do biznesu. Prowadzi własny sklep internetowy z ubraniami spod marki Rezi Style oraz drukarnię tekstylną, która w ciągu doby może wypuścić 2 tys. sztuk koszulek z dowolnym nadrukiem. Ale szybkie tempo prowadzenia interesów może wykończyć nawet 23-latka. Kilka miesięcy temu ReZi zapowiedział, że musi wrzucić na luz, bo publikowanie co tydzień trzech nowych filmików na YouTube wymaga od niego bardzo dużego poświęcenia.
7. Blowek
subskrypcje: 4 mln
wyświetlenia: 725 mln
Nazywany najmłodszym polskim milionerem. Nie chodzi tu jednak o stan jego konta, a liczbę internautów obserwujących jego kanał na YouTube. W tym roku Blowek, czyli Karol Gązwa, przebił magiczną barierę 4 mln subskrybentów i wszedł do pierwszej ligi polskich youtuberów. Zaczynał jak inne gwiazdy internetu od filmików o Minecrafcie. Dzisiaj recenzuje dziwaczne gadżety, testuje najostrzejsze chipsy świata albo wkręca swoją mamę, że ogolił się na łyso. Takie filmy przynoszą mu miliony wyświetleń. Popularność przyciąga dużych klientów. Blowek reklamował już samochody Renault, konta w mBanku i telefony od Play. W 2016 r. dostał swój program na platformie Player. pl. W każdym odcinku „Blowstar”, youtuber zapraszał celebrytów na partyjkę gry na konsoli. Przy okazji goście podejmowali najdziwniejsze wyzwania i zwierzali się prowadzącemu z życia prywatnego. Rok po starcie programu Blowek odebrał statuetkę „Gwiazda sieci” w plebiscycie organizowanym przez portal show-biznesowy Plejada. Zresztą już od lat youtuber pojawia się w rankingach najbardziej wpływowych polskich nastolatków układanych przez „Gazetę Wyborczą” czy „Newsweeka”.
8. Izak Live
subskrypcje: 2 mln
wyświetlenia: 590 mln
To on komentował mecze podczas zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. To o tyle dziwne, bo Izak, czyli Piotr Skowyrski, do tej pory nie relacjonował tego, co dzieje się na murawie stadionu, a na ekranie komputera. Od lat jest uznanym komentatorem e-sportowym, który relacjonował najważniejsze turnieje gamingowe na świecie. Sam zresztą kiedyś był graczem drużyny e-sportowej. Dzisiaj prowadzi swoją. W zeszłym roku jego Izako Boars zostały najlepszą drużyną na świecie w strzelankę Zula. Polski team zaczął przyciągać dużych sponsorów, m.in. znanego producenta napojów Sprite. Oprócz kanału YouTube Skowyrski prowadzi również własny portal informacyjny IzakTv, gdzie publikuje aktualności ze świata e-sportu. 32-letni youtuber pozostaje najpopularniejszą twarzą tej dyscypliny w Polsce. Przy okazji tegorocznych zawodów Intel Extreme Masters w Katowicach to on przeprowadzał wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim, który był specjalnym gościem imprezy.
9. ŚmiechawaTV
subskrypcje: 1,3 mln
wyświetlenia: 534 mln
Kamil Hryniewicki i Andrzej Załoga – dwóch szwagrów, którzy zawojowali internet. Od pięciu lat wrzucają na YouTube filmiki o tym, co tam słychać u nich w Mońkach. W krzywym zwierciadle przedstawiają życie w swoim rodzinnym miasteczku na Podlasiu. Pędzą bimber, chodzą na grzyby, bawią się przy disco polo i ciągle myślą o tym, jakby tu szybko zarobić. Tak wygląda ich życie w sieci, ale w rzeczywistości rozkręcili już niezły biznes. Filmy Śmiechawy na YouTube mają ponad 0,5 mld wyświetleń. Szwagrowie zadebiutowali także w serwisie Patronite, w którym to internauci płacą za ich produkcje. Na razie uzbierali od nich prawie 60 tys. zł. O wiele więcej zarabiają jednak na kampaniach. Reklamowali już piwo Kasztelan, nowe programy od Discovery Channel czy unijne dotacje z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Do tego dochodzą też wpływy ze sklepu internetowego, gdzie można kupić ubrania i gadżety z najlepszymi tekstami twórców Śmiechawy. W rodzinnych Mońkach organizują też Dzień Szwagra, podczas którego mieszkańcy Podlasia mogą się spotkać z najsłynniejszymi youtuberami w Polsce.
10. Kaluch
subskrypcje: 1,4 mln
wyświetlenia: 512 mln
Kolejny duży gracz na polskim YouTube. Dosłownie i w przenośni, bo Kaluch, czyli Kamil Kaliński, swoje setki milionów wyświetleń nabił na graniu w gry komputerowe. 21-latek bierze na warsztat te najpopularniejsze, czyli Minecrafta, Fifę, GTA. Najwięcej wyświetleń mają te filmiki, w których Kaluch zakłada maskę z twarzą króla Juliana i naśladuje głos lemura z filmu „Madagaskar”. Może to i infantylne, ale Kaluch wie, co robi. Uruchomił własny sklep, w którym sprzedaje ubrania i gadżety. Dba o fanów, dołączając do każdego zamówienia w gratisie swój autograf. Wpływy przynoszą także kampanie reklamowe. Promował już Fantę, Frugo czy Lenovo. Razem z kolegą po fachu reklamowali też serwis do zamawiania jedzenia Pizzaportal.pl. Zachęceni przez youtuberów widzowie złożyli przez internet 6 tys. zamówień za przynajmniej 180 tys. zł.
11. Mandzio
subskrypcje: 1,6 mln
wyświetlenia: 506 mln
Poławiacz perełek w morzu gier. Miłośnik niezależnych produkcji, które recenzuje na swoim kanale. Mandzio, czyli Łukasz Samoń, jest specjalistą od mało znanych tytułów wydawanych przez samodzielnych twórców, a nie wielkie studia. Na YouTube jest już od 13 lat. Podobnie jak większość graczy w Polsce, zaczynał od grania w Minecrafta. Oprócz działalności na YouTube, funkcjonuje też w biznesie. Razem z kilkoma kolegami z branży założył sklep odzieżowy Richzone. Wspólnie organizują również spotkania z fanami z serii Rich Tour, odwiedzając po drodze różne polskie miasta.
12. IsAmU
subskrypcje: 1,9 mln,
wyświetlenia: 498 mln
Pierwszy wojownik YouTube. Fanatyczny gracz Counter Strike’a i jeden z najbardziej bezpośrednich youtuberów w Polsce. Jego znaki rozpoznawcze: ekspresyjne wypowiedzi, kontrowersyjne tematy i sporo wulgaryzmów. Isamu, a właściwie Szymon Kasprzyk zbudował wokół siebie Pompa Team, organizacje e-sportową, która gra w ligowych rozgrywkach Counter-Strike’a. Do tego dochodzi sklep internetowy z koszulkami i akcesoriami dla graczy. Pod koniec marca Isamu walczył też w klatce podczas Fame MMA, jedynej w Polsce gali mieszanych sportów walki, podczas której telewizyjni celebryci bili się z gwiazdami polskiego YouTube.
13. 5 sposobów na...
subskrypcje: 2,3 mln
wyświetlenia: 483 mln
Jak przeżyć za 5 zł dziennie, jak zrobić domowy alkohol i co dać dziewczynie na walentynki? Na te i wiele innych pytań pięć odpowiedzi przedstawia pięciu kumpli: Klamer, Arczi, Primosz, Sztaba i Abi. Twórcy kanału „5 sposobów na...” zdążyli już opracować kilka tysięcy pomysłów na to, jak ułatwić sobie życie. Do swoich produkcji potrafią umiejętnie wpleść elementy reklamowe. Z Castoramą tworzyli gadżety do łazienki. Z piwem Warka zdradzali pomysły na imprezę z kolegami. Zainspirowali nie tylko ponad 2 mln widzów, ale też swoje partnerki, które stworzyły damski kanał o podobnej tematyce, czyli Sprytne Babki.
14. Remigiusz Maciaszek
subskrypcje: 1,47 mln
wyświetlenia: 480 mln
Koneser w świecie gier, który jako jeden z nielicznych youtuberów z tej branży pamięta jeszcze, jakie dźwięki wydawała Amiga 500, Commodore i pierwsze pecety. Jego droga na szczyt nie była łatwa. Od pracy na budowie przez własną wypożyczalnię filmów po ikonę polskiego YouTube. Dzisiaj 42-letni Rock Alone, jak brzmi jego internetowa ksywka, recenzuje gry, omawia premiery i komentuje największe imprezy gamingowe na świecie. Prowadzi portal Ja, Rock!, gdzie prezentuje technikalia gier i zapowiada nadchodzące tytuły. Serwis jest wyświetlany średnio 4 mln razy miesięcznie.
15. Ponki
subskrypcje: 1,45 mln
wyświetlenia: 459 mln
Na YouTube trafili z castingu, bo Ponki to kanał tworzony na licencji niemieckiej firmy Mediakraft w wielu krajach. Są Ponki holenderskie, a nawet tureckie. Jednak to wersja tworzona przez Dominikę, Wiktora, Vina i Dakanna z Polski sprawdziła się najlepiej. Od pięciu lat przedstawiają w krzywym zwierciadle różne scenki z życia. Znają typowe kłamstwa rodziców. Wiedzą, co facet myśli sobie przed randką. Radzą, czego nigdy nie mówić po alkoholu. Ich czarny humor bywa czasem mocno kontrowersyjny, ale to nie odstrasza widzów, którzy obejrzeli ich filmy już prawie 0,5 mld razy.
16. Karolek
subskrypcje: 1,88 mln
wyświetlenia: 451 mln
Zwykły gościu ze Śląska z niezwykłym podejściem do komentowania gier – mówi o sobie Karolek, czyli Karol Dąbrowski. Na polskim YouTube pojawił się w 2010 r., kiedy zaczynał od gry w Silent Hill 5. Dzisiaj gry przerzucił na kanał KarolekGames, a jego główna działalność skoncentrowała się na challenge’ach. Poza YouTube handluje koszulkami, plecakami czy okularami nawiązującymi do Miszczów Karolka, facebookowej grupy kilkudziesięciu tysięcy fanów youtubera.
17. GPlay Minecraft Jest Nasz!
subskrypcje: 1,18 mln
wyświetlenia: 446 mln
Legenda polskiego Minecrafta. Od 5 lat konsekwentnie wrzuca filmiki dotyczące tej drugiej po Tetrisie najpopularniejszej gry na świecie. Prezentuje nowe modyfikacje do gry, udziela wskazówek graczom i organizuje rozgrywki. Sprzedaje koszulki i kubki z logiem swojego kanału. Reklamuje też sprzęt i akcesoria gamingowe.
18. Tomasz „Gimper” Działowy
subskrypcje: 1,63 mln
wyświetlenia: 421 mln
Youtuber, raper, influencer, prowadzący program „Lekko nie będzie”, jeden z największych talk-show na polskim YouTube. Twórczość Gimpera bywała kontrowersyjna. W 2015 r. zwrócono mu uwagę, że jego filmy, często pełne wulgaryzmów, oglądają również dzieci. Pod wpływem krytyki wygładził nieco swój styl. Poza YouTube Tomasz Działowy, już pod pseudonimem Gimpson, wydał dwa albumu muzyczne. Ostatni zatytułowany „Niepowstrzymany” uzyskał status platynowej płyty. W marcu ogłoszono, że 25-latek wystąpi w nowej edycji polsatowskiego „Tańca z gwiazdami”.
19. Disowskyy
subskrypcje: 1,38 mln
wyświetlenia: 421 mln
Zaczynał jako profesjonalny e-sportowiec z osiągnięciami w zagranicznych ligach. Teraz za pośrednictwem YouTube Disowskyy, czyli Przemysław Woźnica, zdradza swoją kuchnię i pokazuje światu, jak gra. Obecnie koncentruje się przede wszystkim na mało znanych grach z pogranicza horroru i kryminału. Krótkie, dynamiczne filmiki okraszone zabawnym komentarzem dają za każdym razem niepowtarzalny efekt.
20. RoxMb
subskrypcje: 1,32 mln
wyświetlenia: 405 mln
Człowiek, który chce rozszyfrować Minecrafta. Od 6 lat wrzuca filmiki z ciekawostkami, mapami, poradnikami i mechanizmami, które rządzą grą, w którą co miesiąc gra 74 mln ludzi na świecie. Poza tym RoxMb, a właściwie Michał Baraniak, sprzedaje, ubrania i akcesoria dla graczy we własnym sklepie internetowym RoxStore.
21. Beksy
subskrypcje: 1,67 mln
wyświetlenia: 392 mln
Najpopularniejsze kobiety polskiego YouTube i pierwsze panie w naszym zestawieniu. Beksy, czyli Nadia Długosz i Ola Nowak, to para przyjaciółek z Warszawy, które od czterech lat publikują na YouTube krótkie skecze o dylematach współczesnych dwudziestoparolatek. O co kłócą się dziewczyny, jakie są rodzaje mężczyzn w związku, czym przyjaciółka różni się od koleżanki to tylko kilka z setek pomysłów na scenariusze ich filmów. Youtuberki mają też własną markę modową Beksa. Reklamowały m.in. Coca-Colę, Martini, Crunchipsy czy gumę Orbit. W zeszłym roku wycisnęły ze swojego kanału ponad 1,3 mln zł przychodów.
22. Rojson
subskrypcje: 1,64 mln
wyświetlenia: 377 mln
Zapalony gracz komputerowy, który z grania zrobił sobie zawód. Drugą jego pasją jest paintball, w który stara się wciągnąć swoich widzów. Wspiera młodych twórców gier wideo, a poprzez swój projekt T@RCZ@ walczy ze stereotypem gracza – wychudzonego nastolatka siedzącego po nocach przed komputerem w piwnicy. Rojson, a właściwie Patryk Rojewski, prowadzi również własny sklep internetowy Rojov13, gdzie sprzedaje ubrania i akcesoria dla graczy.
23. Marcin Malczyński
subskrypcje: 1,66 mln
wyświetlenia: 372 mln
Testuje najohydniejsze napoje na świecie, parodiuje raperów i typowych polskich kibiców. 27-letni wrocławianin prowadzi jeden z popularniejszych kanałów rozrywkowych na polskim YouTube. Ostatnio najwięcej swoich filmików poświęca przygotowaniom do walki w klatce na gali Fame MMA 3.
24. Vertez
subskrypcje: 1,16 mln
wyświetlenia: 363 mln
Przygodę z YouTube zaczynał od serii filmów o Minecrafcie, ale granie w jedną grę może się znudzić nawet takiemu fanatykowi jak on. Rozszerzył więc tematykę swojego kanału o wiele innych tytułów. Vertez, a właściwie 28-letni Bartek Kwaśniewski z Wrocławia, prowadzi również własny sklep internetowy VertezHub, gdzie handluje koszulkami i akcesoriami dla graczy.
25. The NitroZyniak
subskrypcje: 1,558 mln
wyświetlenia: 345 mln
Większość życia spędził w Hiszpanii, skąd nagrywa swoje filmy. Na jego kanale każdy znajdzie coś dla siebie. Są gry, są challenge, są vlogi o hiszpańskim życiu 23-latka. Szczególną popularnością cieszyła się seria rozmów telefonicznych, kiedy Nitrozyniak, czyli Sergiusz Górski, dzwonił do przypadkowych ludzi, żeby ich powkręcać. W sieci handluje koszulkami z najsłynniejszymi cytatami z jego filmów.
26. Lord Kruszwil
subskrypcje: 2,59 mln
wyświetlenia: 343 mln
Samozwańczy milioner, geniusz manipulacji i marketingowy wytwór internetu. W koszulce Gucci i ze szklaneczką whisky w ręce uczy widzów, jak poderwać dziewczynę na drogi zegarek albo jak wybrać sobie szofera. Nabija się z biednych, żeby zwiększyć sobie prestiż, co jest najczęściej powtarzanym słowem na jego kanale. To wszystko oczywiście ironia, bo Marek Kruszel o głosie i fizjonomii nastolatka w niczym lorda nie przypomina. Pytanie, czy tę ironię zrozumieją gimnazjaliści oglądający jego „prestiżowe” produkcje?
27. Niekryty Krytyk
subskrypcje: 1,62 mln
wyświetlenia: 335 mln
Jeden z protoplastów polskiego YouTube, na którym działa już od prawie dekady. Jego surowa recenzja polskiej rzeczywistości, która czasem bawi, a czasem irytuje przyniosła mu masę fanów. Niekryty krytyk, a właściwie Maciej Frączyk, był nazywany jednym z pierwszych youtube’owych milionerów, bo oprócz milionów fanów, zrobił też jako jeden z pierwszych karierę poza siecią. Dostał własną audycję w Radiu Zet, wydał kilka książek, otworzył internetową księgarnię i sklep z odzieżą. Nagrywa dalej w swoim starym stylu, ale po dawnych biznesach nie ma już śladu.
28. Naruciak
subskrypcje: 2,74 mln
wyświetlenia: 328 mln
Naczelny zgrywus polskiego YouTube. Recenzował już najdziwniejsze gry, robił najrozmaitsze challenge, teraz Naruciak, a właściwie Adam Zimmerman z Poznania, parodiuje sceny z seriali paradokumentalnych Polsatu i TVN. W sieci 21-latek sprzedaje też odzież i akcesoria spod marki Ciurak Wear.
29. Planeta Faktów
subskrypcje: 2,47 mln
wyświetlenia: 328 mln
Najpopularniejszy kanał z ciekawostkami na polskim YouTube. Jeśli chcielibyście poznać 10 rzeczy, o których zastosowaniu nie mieliście pojęcia albo 10 dowodów na to, że Donald Trump znęca się nad swoją żoną, to jest to kanał dla was.
30. Friz
subskrypcje: 2,1 mln
wyświetlenia: 320 mln
Popularność przyniosły mu filmiki o Pokemon Go, gry na smartfony, na punkcie której parę lat temu zwariował cały świat. Pokemonowe szaleństwo już minęło, ale Friz nagrywa dalej. Karol Wiśniewski, bo tak naprawdę nazywa się twórca kanału, przerzucił się teraz na challenge i vlogi, w których opowiada o tym, co się u niego dzieje na co dzień. Promuje również ciuchy własnej marki Fuck Fame.
31. Poszukiwacz
subskrypcje: 1,21 mln
wyświetlenia: 310 mln
Przedstawia się jako Adam Knowshow. Imię prawdziwe, a nazwisko to luźne tłumaczenie na angielski jego nazwiska. Adam Wiejak, czyli Poszukiwacz, poluje w sieci na śmieszne filmiki, które później recenzuje swoim widzom. Kiedyś swój osobliwy przegląd internetu prowadził również w TVP.
32. Skkf
subskrypcje: 1,49 mln
wyświetlenia: 296 mln
Największą popularnością cieszą się jego filmy o Minecrafcie i GTA. Wyróżnia go bardzo bliski kontakt z widzami, z którymi tak naprawdę tworzy swój kanał. Fani nie pozostają mu dłużni, układając o nim piosenki. Poza YouTube, Skkf, czyli Florian Skowron, poszedł też w handel. Sprzedaje w sieci koszulki, bluzy, kubki, a nawet poduszki nawiązujące do tematyki jego kanału.
33. Z Dvpy
subskrypcje: 1,41 mln
wyświetlenia: 288 mln
Dla jednych bezlitosny szyderca, który wyśmiewa wszystkich i wszystko. Dla innych zawodowy obserwator prozy życia, który łamie tabu i wypuszcza trochę powietrza z nadętych Polaków. Człowiek Warga, czyli Maciej Dąbrowski, autor kanału Z Dvpy mówi o wszystkim, co nas otacza, a najczęściej o tym, co nas po prostu wkurza. Kontrowersyjny, szczery do bólu i zgrabnie żonglujący słowem.
34. Agnieszka Grzelak Vlog
subskrypcje: 1,27 mln
wyświetlenia: 245 mln
Właścicielka największego na polskim YouTube kanału o podróżach i jedzeniu. Testuje egzotyczne dla naszego podniebienia przekąski z Japonii, śpi na drzewie w amazońskiej dżungli, pływa z wielorybami na Hawajach... Oprócz tego Agnieszka Grzelak prowadzi jeszcze jeden kanał, gdzie testuje kosmetyki i robi makijaże.
35. Red Lipstick Monster
subskrypcje: 1,33 mln
wyświetlenia: 265 mln
Pierwsza kobieta polskich kosmetyków. Najpopularniejsza youtuberka i influencerka z branży beauty, która codziennie inspiruje miliony Polek do zmiany swojego wyglądu. Prywatnie, Ewa Grzelakowska-Kostoglu, 33-letnia absolwentka kosmetologii, która jako pierwsza youtuberka w Polsce przebiła magiczną barierę miliona subskrybentów na YouTube. Współpracuje z wieloma markami kosmetycznymi, a od niedawna pracuje również nad swoją.
36. Martin Stankiewicz
subskrypcje: 1,27 mln
wyświetlenia: 245 mln
Niezależny scenarzysta i reżyser, youtuber, a przede wszystkim satyryk, który w kolejnych filmikach przedstawia scenki z życia codziennego w krzywym zwierciadle. Uwagę widzów przykuł wysoką jakością swoich produkcji oraz dbałością o każdy szczegół oryginalnych scenariuszy.
37. Mateusz M
subskrypcje: 1,18 mln
wyświetlenia: 244 mln
Na YouTube wrzucił zaledwie 23 filmy, które dały mu łącznie prawie 0,25 mld wyświetleń. To filmiki motywacyjne, które mają dodawać skrzydeł. Nie tylko Polakom, bo z racji tego, że produkcje są anglojęzyczne ogląda je cały świat.
38. Zajcu37
subskrypcje: 1,38 mln
wyświetlenia: 13 mln
Spec od animacji, w których zakochał się ponad milion fanów. Wszystkie jego prace są utrzymane w konwencji gry komputerowej Five Nights at Freddy’s z pogranicza survivalu i horroru.
39. Fit Lovers
subskrypcje: 1,64 mln
wyświetlenia: 219 mln
Miłośnicy fitnessu, zdrowej żywności i aktywnego trybu życia. Promują się jako power couple, a wszystko, co robią, robią razem. Pamela Stefanowicz i Mateusz Janusz poznali się na gdańskiej AWF. Dzisiaj inspirują miliony Polaków do zmiany nawyków na lepsze. Wzięli udział w TVN-owskiej produkcji „Ameryka Express”, gdzie doszli aż do finału.
40. AdBuster
subskrypcje: 1,32 mln
wyświetlenia: 203 mln
Nienawidzą go agencje reklamowe, a sprzedawcy z telezakupów Mango palą się przy nim ze wstydu. AdBuster, czyli Marek Hoffman to bezlitosny pogromca ściemy, którą producenci karmią nas w reklamach.
41. JDabrowsky
subskrypcje: 1,46 mln
wyświetlenia: 202 mln
Sam o sobie mówi, że jest grabarzem ludzkiego smutku. Nagrywa covery piosenek z bajek Disneya, podejmuje się zabawnych wyzwań, a we vlogach portretuje swoje codzienne życie. Jan Dąbrowski zaczął też robić karierę poza YouTube. Dostał własną audycję w radiowej Czwórce, był prowadzącym drugiej edycji muzycznego turnieju „The Voice Kids”, wręczał nagrody na gali Bestsellery Empiku transmitowanej przez TVN. Prowadzi też własną markę odzieżową JDabrowski Wear. Jest także ambasadorem obozów wakacyjnych TereCamp.
42. Trenuj z Krzychem
subskrypcje: 1,25 mln
wyświetlenia: 195 mln
Mistrz świata trików piłkarskich i najbardziej doświadczony piłkarski performer w Polsce. Krzysztof Golonka wykonał już ponad tysiąc pokazów i warsztatów ze swoimi piłkarskimi sztuczkami w ponad 40 krajach. Sprzedaje sportową odzież i akcesoria we własnym sklepie. Na zlecenie takich klientów, jak Canon, New Balance czy Coca-Cola prezentuje swój niespotykany dar przyciągania piłki.
43. DeeJayPallaside
subskrypcje: 1,61 mln
wyświetlenia: 183 mln
Duchy, demony, UFO, nawiedzone domy i hotele. Takimi filmami walczy o widza DeeJayPallaside, czyli 25-letni Daniel Pawlak z Obornik. A po jego youtube’owym pseudonimie można by się spodziewać, że wrzuca do sieci głównie muzykę.
44. The Unboxall
subskrypcje: 1,55 mln
wyświetlenia: 182 mln
Mistrz unboxingu, czyli po prostu odpakowywania różnych przedmiotów. Recenzuje najgorsze prezenty dla kobiet, militarne gadżety czy najnowszy model iPhone’a. Sławę przyniosła mu też seria filmów z prasą hydrauliczną w roli głównej. Pod 20 tonami masy zgniata wszystko, co popadnie – od butelki Coca-Coli po orzechy kokosowe.
45. Multi
subskrypcje: 1,94 mln
wyświetlenia: 172 mln
Kiedyś tester gier, dzisiaj przede wszystkim muzyk występujący na scenie pod ksywką Young Multi. Milionowych wyświetleń teledysków pozazdrości mu każdy polski raper. Multi, a właściwie 22-letni Michał Rychlik, wydał już dwie płyty w klimacie trapu, czyli odmiany hip-hopu, która rozwinęła się w latach 90. na południu USA. Pierwszy album Multiego zyskał w Polsce status złotej płyty. Nagrywał z Peją, Żabsonem czy Smolastym. Sprzedaje ubrania we własnym sklepie Multisquad.
46. Dawid Frank
subskrypcje: 1,2 mln
wyświetlenia: 163 mln
Szalony chemik, który na YouTube jest znany ze swoich niekonwencjonalnych eksperymentów. Wlewa butan do Coca-Coli, robi rękawiczki z wosku, miesza piankę do golenia z mąką. Większość z tych doświadczeń oczywiście nigdy nie przyda się w życiu. Ale popatrzeć można.
47. Nieprzygotowani: Nowe pokolenie
subskrypcje: 1,28 mln
wyświetlenia: 155 mln
Youtube’owy miniserial o perypetiach współczesnych licealistów. Pierwsze randki, pierwsze zdrady i rozstania. Plotki na szkolnym korytarzu, dzień wagarowicza, występ kółka teatralnego i najbardziej wyczekiwany dzwonek na długą przerwę. W serialu występują również chłopaki z Abstrachuje. Ale Czarek, Robert i Rafał nie grają głównych ról, bo maturę mają już dawno za sobą.
48. Wojan
subskrypcje: 1,3 mln
wyświetlenia: 144 mln
Na YouTube dopiero od trzech lat, a parę miesięcy temu już przebił pierwszy milion subskrybentów. Wojan proponuje raczej prostą rozrywkę dla najmłodszych. Je lizaka z mrówkami, oblepia samochód samoprzylepnymi karteczkami, piecze gigantycznego chipsa.
49. Kamerzysta
subskrypcje: 162 mln
wyświetlenia: 77 mln
Pobił rekord polskiego YouTube w najszybszym zdobyciu pierwszego miliona subskrybentów. Potrzebował na to dokładnie 57 dni i 11 wrzuconych do sieci filmów. Jeszcze do niedawna pozostawał tajemniczym kamerzystą Lorda Kruszwila (nr 26 w rankingu). Dziś już wiadomo, że człowiek ukrywający swoją twarz w worku po butach to Łukasz Wawrzyniak, kiedyś gwiazda Askfm, portalu społecznościowego dla nastolatków.
50. Boxdel
subskrypcje: 1,41 mln
wyświetlenia: 4,3 mln
Trzy miesiące temu usunął wszystkie swoje filmy z YouTube, na których pokazywał ciekawostki ze świata i nieznane fakty o sławnych ludziach. Skasował swoją twórczość na znak protestu przeciwko surowym algorytmom YouTube, które często niesłusznie blokują treści. Stąd jego niższa pozycja w rankingu.