Rynki

Zdrowo i ziołowo

Zdrowo i ziołowo

Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.

Marek Szymaniak 23.04.2020
Nadzieja w e-commerce

Nadzieja w e-commerce

Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.

Gwiazdy znad Wisły

Gwiazdy znad Wisły

Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.

Na ratunek

Na ratunek

W niezwykłych czasach potrzebne są niezwykłe rozwiązania. Zrozumiały to duże firmy, które błyskawicznie ruszyły z pomocą swoim kontrahentom i klientom.

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.

Marek Szymaniak 25.03.2020
Przyszłościowy biol-chem

Przyszłościowy biol-chem

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.

Zamknięte koło

Zamknięte koło

Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Ograniczenie działalności setek tysięcy firm, krach na giełdzie, zwolnienia pracowników i masowe zamknięcia sklepów. To wydarzyło się tylko w pierwszej połowie marca. Czy to dopiero początek większego kryzysu, czy za kilka miesięcy wrócimy do wzrostów. Oto nasze trzy scenariusze.

Cezary Szczepański 25.03.2020
Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz

Znaleźć odpowiedzi na choroby

Znaleźć odpowiedzi na choroby

W diagnostyce i telemedycynie w przypadku sukcesu wygrana może być bardzo duża, lecz szanse na nią niestety są zwykle niepewne. Kluczem do sukcesu w tej branży często jest – poza świetnym pomysłem – umiejętne połączenie wykorzystywania przez firmę środków unijnych oraz inwestycji kapitałowych.

Jak zarobić na Armagedonie

Jak zarobić na Armagedonie

Atak zombie? Wojna? Powódź? Huragan? Epidemia śmiertelnego szczepu wirusa? A może długotrwała awaria dostaw wody i prądu? To tylko niektóre niespodziewane zagrożenia, na które przygotowują się prepersi. A z nimi robi to biznes.

Hulajnogi gonią rowery

Hulajnogi gonią rowery

Popularność miejskich rowerów rosła dopóki na drogi nie wjechały elektryczne hulajnogi. Ale rowery nie dają za wygraną. Operatorzy mówią, że na dłuższą metę to właśnie rowery ten wyścig wygrają.

Mięso z roślin

Mięso z roślin

Bezmięsne mięso, które smakuje i wygląda jak mięso. Masło maślane? Nie, przyszłość polskiego rynku spożywczego oraz okazja biznesowa dla producentów… mięsa.

Cezary Szczepański  21.02.2020
Zielony rynek

Zielony rynek

Pierwszoligowi gracze rynku spożywczego nie mają złudzeń: wege to nie chwilowa moda, ale styl życia, który już silnie wpływa na globalny rynek, a będzie jeszcze bardziej. Nawet, jeśli statystyki wskazują, że w Polsce spożycie mięsa rośnie.

Zarób na tym jeszcze raz

Zarób na tym jeszcze raz

Wydajesz kilkadziesiąt złotych na grę i możesz grać bez ograniczeń. Rzeczywistość? Raczej utopia. Producenci zarabiają więcej na mikropłatnościach, a gracze płacą, mimo że produkt już przecież kupili. Oto jak się dziś zarabia na grach.

Zmienić odpady w pieniądze

Zmienić odpady w pieniądze

Firmy, dla których obszarem działania jest gospodarka o obiegu zamkniętym, dziś dostają potężny wiatr w żagle. Talerze z otrębów, meble z firmowych odpadów czy recykling butelek PET. Polskie firmy znalazły już swoje nisze. Choć przez pierwsze lata mocno się męczyły.

Bezcenny spokój rodzica

Bezcenny spokój rodzica

Rodzice nie szczędzą na produkty zwiększające bezpieczeństwo swoich dzieci. Korzystają na tym firmy oferujące artykuły chroniące najmłodszych. Ale uwaga, konkurencja jest spora, trzeba mocno się wyróżnić.

Polskie meble poszły w świat

Polskie meble poszły w świat

Osłabienie dynamiki rozwoju czołowych europejskich gospodarek oraz potrzeba dywersyfikacji rynków zbytu sprawiają, że polscy producenci mebli coraz częściej szukają odbiorców dla swoich produktów na innych kontynentach. Za najbardziej perspektywiczne uznawane są Azja i Ameryka Północna.

Mariusz Golak 23.01.2020
Muzyczna ziemia obiecana

Muzyczna ziemia obiecana

Branża muzyczna rośnie kolejny rok z rzędu, ale rośnie inaczej niż kiedyś. Dziś króluje streaming, z którego na całym świecie korzysta kilkaset milionów osób. Mało kto kupuje dziś płyty, zresztą artyści wolą wydawać pojedyncze utwory.

Strażnik wirtualnych płatności

Strażnik wirtualnych płatności

Internetowi oszuści wykradają miliardy dolarów przy płatnościach w sieci. Polska firma stworzyła narzędzie wykrywające ich zamiary, zanim ci popełnią przestępstwo. Na jej czele stoi Hubert Rachwalski, prezes Nethone.

Fit ekonomia

Fit ekonomia

21 mln Polaków jest aktywnych fizycznie, 3 mln ma wykupione karty do klubów fitness, a i tak siłownia to jeden z trudniejszych biznesów. By zarobić, trzeba dać coś więcej niż sale do ćwiczeń.

Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Czy da się zarobić miliony pokazując, jak należy dbać o własną sylwetkę? Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy zarabiają nawet kilkaset tysięcy złotych miesięcznie. Zobacz nasz ranking.

Kto słucha nie błądzi

Kto słucha nie błądzi

Polacy stworzyli technologię, która zamienia tekst w mowę. Dziś to jeden z najważniejszych trendów technologicznych i motor napędowy biznesu giganta z USA.

Agata Rzędowska 19.12.2019
Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Producenci odzieży mają konkurencję. Świadomi ekologicznie klienci nie chcą kupować więcej nowych ciuchów, wolą stare i używane. Dla firm, które weszły w ten segment, hasło „mniej znaczy więcej” zwykle oznacza więcej zysków.

Biznes na zimowej fali

Biznes na zimowej fali

Zima to najlepszy okres do ślizgania się po falach Bałtyku. Rosnąca popularność surfingu, windsurfingu czy kitesurfingu napędza polskie firmy, które oferują specjalistyczny sprzęt czy szkolenia.

Jak rosną rodzime konopie

Jak rosną rodzime konopie

Konopie w Polsce nie miały dobrej marki. Kojarzyły się z narkotykami i nielegalną nad Wisłą marihuaną. A to błąd, bo w odmianie przemysłowej konopie to duży biznes. W Polsce niestety on dopiero raczkuje.

20 zmian na 2020 rok

20 zmian na 2020 rok

Kolejny rok z ważnymi zmianami dla przedsiębiorców. O rewolucji trudno mówić, ale firmy powinny szykować się zarówno na zmiany w prawie podatkowym, jak i na wyzwania w postaci znów rosnących kosztów prowadzenia działalności.

Cezary Szczepański  10.12.2019
10 najbardziej szokujących prognoz na 2020 r.

10 najbardziej szokujących prognoz na 2020 r.

Poniżej przedstawiamy naszą listę zaskakujących wydarzeń, które wprawdzie są mało prawdopodobne, ale gdyby się spełniły mogłyby sporo namieszać na świecie. Pamiętajcie, że po raz pierwszy przeczytaliście o nich w „My Company Polska”.

Stacja prawie od wszystkiego

Stacja prawie od wszystkiego

Stacje paliw przestają być miejscem, w którym przede wszystkim tankuje się pojazdy. Można w nich zrobić zakupy, odebrać pocztę czy zjeść wegańskie potrawy. A niebawem zakres usług będzie jeszcze większy.

Sieciowa trampolina

Sieciowa trampolina

Współpraca z dużymi sieciami handlowymi daje możliwość szybkiego zwiększenia skali produkcji. Często wiąże się to z produkcją pod inną marką niż własna. Ale nie zawsze, bo niektóre sieci handlowe stawiają na polskie produkty.

Na czterech łapach

Na czterech łapach

Co najmniej jeden czworonożny pupil znajduje się już w co drugim polskim domu. W całym kraju żyje łącznie ponad 14 mln psów i kotów. Ta ogromna i wciąż rosnąca baza „klientów” sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań dla ich właścicieli. A ci nie żałują grosza, aby dogodzić swoim pupilom.