Pepco Group osiąga silny wzrost przychodów przy zmniejszeniu zysku. Będzie wzrost marż

pepco
Pepco opuszcza Austrię. Co było powodem takiej decyzji? / Fot. shutterstock.
Pepco rośnie w siłę i planuje dalszą ekspansję mimo nieznacznie mniejszych zysków. Grupa odnotowała wzrost przychodów o 19,7% w pierwszym półroczu roku obrotowego (do 31 marca), osiągając wynik 2,839 mld euro.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Grupa Pepco opublikowała podsumowanie finansowe, z którego wynika, że zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 16,9% do 1,137 mld euro, jednak marża brutto nieznacznie zmalała (z 41% do 40,1%.). Pomimo tego, firma wykazuje pozytywne perspektywy na przyszłość i planuje otwarcie kolejnych sklepów.

Jak czytamy w komunikacie firmy Grupa Pepco, która w ofercie ma odzież, produkty codziennego użytku, czy akcesoria domowe i ozdobne zanotowała przychody na poziomie 2,839 mld euro, co oznacza wzrost o 19,7% w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku. 

Sukces Grupy Pepco

O rosnącej popularności i sukcesu sieci sklepów Pepco może świadczyć wzrost sprzedaży porównywalnej -
wyniósł ogółem 11,1%. W przypadku Pepco, wzrost ten sięgnął imponującego poziomu 15,8%, podczas gdy w przypadku Poundland Group wzrost wyniósł 4,9%.

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl na koniec marca br. Grupa Pepco posiadała już 4127 sklepów, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rozbudowa sieci jest wynikiem głównie otwarć nowych placówek Pepco w Europie Zachodniej. Firma planuje otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym.

Czyszczenie butów w Żabce. Sieć wprowadza nową usługę

Ekspansja Pepco w Europie

Według deklaracji Grupy Pepco Włochy i Hiszpania są największymi i najszybciej rozwijającymi się rynkami dla firmy. Marka osiąga też dobre wyniki z Portugali, która jest nowym kierunkiem ekspansji firmy.

Pomimo wzrostu inflacji w Europie Środkowej, Grupa Pepco utrzymuje się na rynku, koncentrując się na utrzymaniu pozycji lidera cenowego. Firma stawia również nacisk na optymalizację kosztów prowadzenia działalności w obecnym środowisku inflacyjnym.

Pepco zwiększy marże brutto

Trevor Masters, dyrektor generalny Pepco Group, podkreśla znaczące postępy firmy w realizacji celów strategicznych. W pierwszym półroczu roku obrotowego otworzono 166 nowych sklepów netto, co jest zgodne z planem. Firma pozostaje pewna osiągnięcia prognozowanego wzrostu EBITDA na cały rok.

Grupa Pepco nadal wykazuje silne perspektywy wzrostu i planuje zwiększenie marż brutto w drugim półroczu. Firma koncentruje się na realizacji swojej strategii rozwoju, utrzymując jednocześnie atrakcyjność cenową dla klientów.

Akcelerator DIANA NATO zadebiutuje w Polsce

ZOBACZ RÓWNIEŻ