Poczta Polska likwiduje całodobowe strefy do samoobsługi. Zastąpi je Pocztex

pocztex
Fot. shutterstock.
Poczta Polska, w odpowiedzi na zmieniające się preferencje klientów, zdecydowała się na likwidację samoobsługowych stref 24h, skupiając się natomiast na rozwijaniu usług Pocztex.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Poczta Polska, postanowiła dostosować swoje usługi do rosnących oczekiwań i potrzeb klientów. W odpowiedzi na zmieniające się preferencje, firma zdecydowała się na likwidację samoobsługowych "stref 24h". Zamiast tego, skoncentrowano się na rozwijaniu usług Pocztex, które oferują klientom większą wygodę i różnorodność opcji dostawy.

Wizyty w placówce pocztowej to przeszłość

Według informacji udostępnionych przez Pocztę Polską, Polacy coraz częściej wybierają inne opcje dostarczania i odbierania przesyłek, które są oferowane przez tę instytucję. Jak wskazuje portal dlahandlu.pl klienci poszukują rozwiązań prostych, dostosowanych do ich trybu dnia. Preferują możliwość nadania i odbioru przesyłek w miejscach blisko swojego domu, po drodze z/do pracy lub nawet w najbliższym sklepie spożywczym. I to własnie umożliwia usługa Pocztex.

Dotychczasowe całodobowe strefy do samodzielnego nadawania i odbioru przesyłek były dostępne najczęściej w dużych miastach, gdzie firma nie widzi już sensu kontynuacji takiej usługi. Mieszkańcy metropolii nie mają czasu by wybrać się do placówki pocztowej.  Poczta Polska, reagując na te preferencje, dostosowuje swoje usługi, aby sprostać oczekiwaniom klientów.

Domy mobilne na celowniku funduszu. Avallon przejmuje Letniskowo

Pocztex idzie w ślady InPostu

Jednym z priorytetów Poczty Polskiej jest rozwój usługi Pocztex, która ma na celu zapewnić klientom większą elastyczność i wybór w zakresie odbioru przesyłek. W komunikacie na stronie państwowego przedsiębiorstwa czytamy, że klienci mogą teraz wybrać spośród trzech możliwych wariantów odbioru: Pocztex PUNKT, Pocztex AUTOMAT lub Pocztex KURIER. Opcja Pocztex PUNKT obejmuje dostawę do sieci blisko 17 000 punktów na terenie całej Polski, co daje klientom szeroki wybór lokalizacji. Pocztex AUTOMAT to dostawa do automatów paczkowych, które są rozmieszczone w różnych miejscach w kraju, umożliwiając klientom wygodne odbieranie paczek o dowolnej porze. Natomiast opcja Pocztex KURIER umożliwia dostarczenie przesyłki pod wskazany adres przez kuriera.

Poczta Polska próbuje dostosować się do potrzeb klientów, by dogonić swojego głównego konkurenta - InPost.

Innowacje w Poczcie Polskiej

Ostatnio wprowadzono możliwość nadawania przesyłek bez konieczności drukowania etykiety w punktach partnerskich, co przyspiesza i ułatwia proces nadawania. Drukowanie etykiety to rzeczywiście spory kłopot dla wielu użytkowników usług pocztowych.

Inną innowacją Poczty jest usługa Pocztex Thermo Tracking, która umożliwia monitorowanie temperatury paczek przewożonych w ramach tej usługi.

Czyszczenie butów w Żabce. Sieć wprowadza nową usługę

ZOBACZ RÓWNIEŻ