Centra handlowe po pandemii: Oszczędności i promocje na pierwszym miejscu

Centra handlowe po pandemii: Oszczędności i promocje na pierwszym miejscu
Zachowania zakupowe klientów w centrach handlowych zmieniły się po pandemii. Dowodzi temu badanie firmy Inquiry, które wskazuje, że wybieramy galerie z niskimi cenami, bez względu na lokalizację. Wcześniej konsumenci kierowali się wygodą.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Centra handlowe po pandemii coraz częściej są wybierane przez klientów ze względu na potencjalne oszczędności na zakupach - wynika z danych firmy Inquiry. Zmieniające się preferencje konsumentów sprawiają, że czynniki takie jak promocje, wyprzedaże i przystępne ceny stają się kluczowymi czynnikami przy wyborze miejsca do robienia zakupów.

Centra handlowe: im niższe ceny tym więcej klientów

Według badań, prawie połowa klientów centrów handlowych (49%) wskazuje promocje i wyprzedaże jako najważniejszy czynnik wpływający na ich wybór. Na kolejnych miejscach znalazły się różnorodna oferta handlowa (46%) oraz atrakcyjne ceny (44%). Jak wskazuje portal wiadomoscihandlowe.pl lokalizacja czy łatwy dojazd, które wcześniej były istotne, obecnie nie grają już roli. Klienci są gotowi dojechać do bardziej oddalonego centrum handlowego, jeśli mogą tam znaleźć atrakcyjne ceny i okazje.

Pepco Group osiąga silny wzrost przychodów przy zmniejszeniu zysku. Będzie wzrost marż

Powody wizyt w centrach handlowych

Warto zauważyć, że głównym powodem wizyty w centrach handlowych są zaplanowane zakupy artykułów niespożywczych (44%) oraz spożywczych (37%). Promocje i wyprzedaże nadal mają duże znaczenie (35%), a konsumenci również chcą sprawdzić aktualną ofertę sklepów (29%).

Co ciekawe, w tegorocznej edycji badania zauważono wzrost odsetka osób, które udają się do centrów handlowych głównie w celu skorzystania z usług gastronomicznych (18% w porównaniu do 14% w roku 2021). To może być związane z brakiem ograniczeń związanych z pandemią.

Dostosowanie strategii: koncentracja na oszczędnościach

Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry, komentując wyniki badań, zauważa, że w pewnym stopniu powrócono do centrów handlowych, ale sposób robienia zakupów zmienił się w porównaniu do okresu przed pandemią. Klienci bardziej skupiają się na oszczędnościach, promocjach, wyprzedażach i tańszych sklepach, niż na dodatkowych usługach i atrakcjach oferowanych przez centra handlowe.

Takie zmiany preferencji konsumentów wymuszają dostosowanie strategii przez właścicieli centrów handlowych.
W obecnej sytuacji rynkowej kluczową kwestią dla centrów handlowych jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów oraz dynamiczna adaptacja do zmieniających się trendów konsumenckich.

Długi weekend a gastronomia. Drożyzna zniszczy popyt na usługi restauratorów

ZOBACZ RÓWNIEŻ