Rynki

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.

Cezary Szczepański 14.07.2020
Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.

Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia

Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia

Facebook? A skądże! Instagram? Kiedyś był fajniejszy. Snapchat? Już dawno umarł. Wydaje się, że w świecie mediów społecznościowych to TikTok rozdaje coraz lepsze karty. Startując od zera, można tam zarobić. I nie są to małe pieniądze.

Sell in may and go away. Pełny obraz Kuczyńskiego [KOMENTARZ]

Sell in may and go away. Pełny obraz Kuczyńskiego [KOMENTARZ]

Wydaje się, że Fed i inne banki centralne znacznie przesadziły z tsunami pieniędzy zalewającym rynki i ludzi. Wynikiem tego są potężne, absurdalne skoki indeksów giełdowych. W maju należało jednak sprzedawać akcje.

Prosto z pola. Jak rolnicy wchodzą w duży biznes

Prosto z pola. Jak rolnicy wchodzą w duży biznes

Zamiast wyprawy do sklepu, wycieczka na wieś. Zakupy żywności bezpośrednio od rolnika są coraz bardziej popularne. A to, co popularne, trafia na celownik dużego biznesu.

Cezary Szczepański 21.05.2020
Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem

Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem

... jeszcze będzie normalnie – śpiewał niegdyś Tomek Lipiński. Teraz, w okresie epidemii koronawirusa, słowa popularnej piosenki znów stają się boleśnie aktualne. Branża eventowo-koncertowa mierzy się z największym kryzysem od wielu lat i wciąż trudno ocenić, jak bardzo poobijana wyjdzie z tej walki.

Kursujemy w sieci

Kursujemy w sieci

W czasie kwarantanny wystrzelił rynek kursów online. Mając więcej czasu, ludzie uczą się nowych umiejętności, języków czy rozwijają swoje hobby. Biznes na kursach się kręci, jednak by wygrać, trzeba mieć dobry produkt.

Wspinaczka po ścianie strachu. Pełny obraz Kuczyńskiego

Wspinaczka po ścianie strachu. Pełny obraz Kuczyńskiego

Komisja Europejska ma pokazać plan opiewający na 2 bln euro, będący odpowiednikiem powojennego planu Marshalla. Pytanie jednak czy „oszczędne” kraje (Skandynawia, Austria, Niemcy) się na te wydatki zgodzą. Dziś 49 proc. Włochów popiera opuszczenie Unii Europejskiej…

Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa

Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa

Im dłużej przebywamy na przymusowym odpoczynku od ludzi, tym częściej w naszych głowach pojawia się wspólne marzenie: sobotni wieczór spędzony ze znajomymi i nieznajomymi nad kuflami pysznego piwa w ulubionym, zatłoczonym lokalu. Podczas gdy podobne sceny śnią się coraz większej liczbie Polaków, rzeczywistość pubów i browarów przypomina raczej koszmar.

Hanka Dziubińska-Kopka 30.04.2020
Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Łódź od lat podejmuje liczne działania, by ściągnąć do siebie inwestorów. Dotyczą one zarówno przestrzeni prawno-podatkowej, jak i podwyższenia poziomu życia mieszkańców. Efekt?

Wyłuskać pieniądze z gryki

Wyłuskać pieniądze z gryki

Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.

Zdrowo i ziołowo

Zdrowo i ziołowo

Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.

Nadzieja w e-commerce

Nadzieja w e-commerce

Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.

Cezary Szczepański 23.04.2020
Gwiazdy znad Wisły

Gwiazdy znad Wisły

Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.

Na ratunek

Na ratunek

W niezwykłych czasach potrzebne są niezwykłe rozwiązania. Zrozumiały to duże firmy, które błyskawicznie ruszyły z pomocą swoim kontrahentom i klientom.

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.

Przyszłościowy biol-chem

Przyszłościowy biol-chem

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Krzysztof Orłowski  25.03.2020
Biegnę, więc jestem konsumentem!

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.

Zamknięte koło

Zamknięte koło

Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Ograniczenie działalności setek tysięcy firm, krach na giełdzie, zwolnienia pracowników i masowe zamknięcia sklepów. To wydarzyło się tylko w pierwszej połowie marca. Czy to dopiero początek większego kryzysu, czy za kilka miesięcy wrócimy do wzrostów. Oto nasze trzy scenariusze.

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz

Cezary Szczepański 13.03.2020
Znaleźć odpowiedzi na choroby

Znaleźć odpowiedzi na choroby

W diagnostyce i telemedycynie w przypadku sukcesu wygrana może być bardzo duża, lecz szanse na nią niestety są zwykle niepewne. Kluczem do sukcesu w tej branży często jest – poza świetnym pomysłem – umiejętne połączenie wykorzystywania przez firmę środków unijnych oraz inwestycji kapitałowych.

Jak zarobić na Armagedonie

Jak zarobić na Armagedonie

Atak zombie? Wojna? Powódź? Huragan? Epidemia śmiertelnego szczepu wirusa? A może długotrwała awaria dostaw wody i prądu? To tylko niektóre niespodziewane zagrożenia, na które przygotowują się prepersi. A z nimi robi to biznes.

Hulajnogi gonią rowery

Hulajnogi gonią rowery

Popularność miejskich rowerów rosła dopóki na drogi nie wjechały elektryczne hulajnogi. Ale rowery nie dają za wygraną. Operatorzy mówią, że na dłuższą metę to właśnie rowery ten wyścig wygrają.

Mięso z roślin

Mięso z roślin

Bezmięsne mięso, które smakuje i wygląda jak mięso. Masło maślane? Nie, przyszłość polskiego rynku spożywczego oraz okazja biznesowa dla producentów… mięsa.

Zielony rynek

Zielony rynek

Pierwszoligowi gracze rynku spożywczego nie mają złudzeń: wege to nie chwilowa moda, ale styl życia, który już silnie wpływa na globalny rynek, a będzie jeszcze bardziej. Nawet, jeśli statystyki wskazują, że w Polsce spożycie mięsa rośnie.

Małgorzata Mierżyńska 20.02.2020
Zarób na tym jeszcze raz

Zarób na tym jeszcze raz

Wydajesz kilkadziesiąt złotych na grę i możesz grać bez ograniczeń. Rzeczywistość? Raczej utopia. Producenci zarabiają więcej na mikropłatnościach, a gracze płacą, mimo że produkt już przecież kupili. Oto jak się dziś zarabia na grach.

Zmienić odpady w pieniądze

Zmienić odpady w pieniądze

Firmy, dla których obszarem działania jest gospodarka o obiegu zamkniętym, dziś dostają potężny wiatr w żagle. Talerze z otrębów, meble z firmowych odpadów czy recykling butelek PET. Polskie firmy znalazły już swoje nisze. Choć przez pierwsze lata mocno się męczyły.

Bezcenny spokój rodzica

Bezcenny spokój rodzica

Rodzice nie szczędzą na produkty zwiększające bezpieczeństwo swoich dzieci. Korzystają na tym firmy oferujące artykuły chroniące najmłodszych. Ale uwaga, konkurencja jest spora, trzeba mocno się wyróżnić.

Polskie meble poszły w świat

Polskie meble poszły w świat

Osłabienie dynamiki rozwoju czołowych europejskich gospodarek oraz potrzeba dywersyfikacji rynków zbytu sprawiają, że polscy producenci mebli coraz częściej szukają odbiorców dla swoich produktów na innych kontynentach. Za najbardziej perspektywiczne uznawane są Azja i Ameryka Północna.