Rynki
Polski Ład. Wszystko, co musisz wiedzieć
Przedsiębiorcy długo czekali na gruntowną reformę prawa podatkowego… I się doczekali. Szkoda tylko, że dostaną coś zupełnie przeciwnego niż to, czego potrzebowali.
Trzy elementy, które mają kluczowe znaczenie podczas ewaluacji językowej pracownika
Pracownicy posługujący się językiem angielskim mogą pracować szybciej i efektywniej, a to daje wymierne korzyści firmie. Jak sprawdzić znajomość języka obcego w czasie rekrutacji?
Tokenowa rewolucja. Czy polskie startupy jej nie prześpią?
Boom na NFT trwa w najlepsze, a startupy z tej branży osiągają miliardowe wyceny. Polacy mają także i swoje pomysły.
Nikt nie jest doskonały. Czy kryzysów wizerunkowych można uniknąć?
„Cały świat jest sceną” – to słowa Williama Szekspira, które budując markę godną zaufania, warto mieć w pamięci. Kryzysy wizerunkowe to wyzwania, z jakimi firmy muszą mierzyć się każdego dnia.
Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema
Im bardziej klienci dbają o ekologię, tym częściej na swoje sztandary – a dokładnie reklamy – biorą ją duże koncerny. Zielone logo, tekturowe opakowania, akcje sadzenia drzew... Greenwashing ma wiele form, ale cel jest jeden – firma ma uchodzić za przyjazną środowisku.
Flipper. Jak zarabia się na obrocie mieszkaniami
Flipowanie, czyli kupowanie mieszkań poniżej ceny rynkowej a następnie sprzedaż za znacznie wyższą kwotę np. po remoncie stało się częścią polskiego biznesu. Jak wygląda "od kuchni"?
Czy kampanie z udziałem influencerów są skuteczne? "Profil nasycony reklamami nie jest atrakcyjny"
Internetowi celebryci reklamują najróżniejsze produkty, często bez głębszej refleksji. Na ile są skuteczni? Kiedy ostatnio zdecydowaliście się na usługę, gdyż polecił ją wasz ulubiony twórca?
Ślub humanistyczny, czyli jak rozpędza się nowy biznes
Nie ma księdza, jest opiekun i dobry scenariusz. Zamiast kazania historia miłości. Branża ślubów humanistycznych to ciągle nisza. Ale się mocno rozpędza.
Marka godna zaufania. Pracownik równa się ambasador
Klienci nie wierzą markom, wierzą ludziom. Co zrobić, by nasi pracownicy stali się ambasadorami naszej firmy? Jak sprawić, by to oni byli podstawą budowania marki godnej zaufania?
IWG rozwija w Polsce program franczyzowy. "Główną potrzebą klientów jest elastyczność" [WYWIAD]
Przy obecnym poziomie zainteresowania biurami elastycznymi nie jesteśmy w stanie rozwijać się wystarczająco szybko, bazując wyłącznie na własnym kapitale. Dlatego potrzebujemy partnerów franczyzowych, abyśmy mogli wspólnie z nimi rosnąć coraz dynamiczniej - mówi Michał Dorszewski, dyrektor ds. franczyzy IWG w regionie CEE.
Raport Ekspansja zagraniczna. Kto nam może pomóc
Jest decyzja – inwestujemy! Tylko jak sprawnie przeprowadzić ten proces?
Raport Ekspansja zagraniczna. Jak zrywać owoce z najwyższej gałęzi
Wiele biznesów najpierw rozwinęło się w Polsce, a teraz sięgają po zyski na innych rynkach. Świat podbija także nowa grupa polskich firm stworzonych po to, by rozwijać się za granicą – mówi Weronika Achramowicz, partner w kancelarii Baker McKenzie.
Raport Ekspansja zagraniczna. Skok za jeden klik
To właśnie branża e-commerce okazała się jedną z najsilniejszych w ostatnich miesiącach. Sprzedaż w internecie jest najłatwiejszym sposobem na zdobycie innego rynku.
Zielone Strony Biznesu. Zielone, czyli zaoszczędzone
Wiele osób błędnie sądzi, że bycie eko jest kosztowne. A tak naprawdę najbardziej zielone jest to, czego nie zużywamy i czego nie marnujemy. I czym dobrze zarządzamy, np. energią – mówi Jacek Hutyra, Climate Officer w Orange Polska.
Raport Ekspansja zagraniczna. Mistrzowie ekspansji
Polskie firmy kosmetyczne pokazały, że można zbudować silną pozycję na rynkach zagranicznych. Dla wielu z nich było to dodatkową osłoną, która obroniła ich w kryzysie. Część z nich wykorzystała okazję, by wzmocnić się bardziej.
Apetyt na sukces. Najlepsze startupy z branży foodtech [RANKING]
Współczesne foodtechy to już nie tylko inicjatywy promujące zdrowe odżywianie. To wiele innowacyjnych rozwiązań z zakresu nowych technologii, które pomagają prowadzić restaurację, ułatwiają sprzedaż online, a także walczą z takimi zjawiskami jak marnotrawienie żywności.
Tai Chi, czyli medytacja w ruchu. Trening sztuk walki dobrym miejscem na spotkanie biznesowe?
Tai Chi idealnie pasuje do naszych czasów. Pozwala odetchnąć przeciążonemu umysłowi, daje dystans i uczy odpoczywać – mówi Mariusz Sroczyński, instruktor Tai Chi Chuan z ponad 25-letnim doświadczeniem.
Słodkie, choć bez cukru. Biznes "niesłodyczy" kwitnie w Polsce
Czy może być coś bardziej kuszącego niż wizja delektowania się słodkim smakiem bez wyrzutów sumienia i przykrych konsekwencji w postaci nadprogramowych kilogramów? Właśnie tę wizję sprzedają rozkochanym w słodkościach Polakom producenci przekąsek fit i sprzedawcy „niesłodyczy”, które właśnie wypełniają sklepowe półki.
Polacy przestaną być najbardziej zestresowanymi pracownikami w UE? Pomogą w tym innowacyjne startupy
Psychoterapia online przed pandemią praktycznie w Polsce nie istniała. Doświadczenie wielomiesięcznej pracy zdalnej, sytuacji zagrożenia i ograniczeń spowodowało jednak, że nabrała ona wiatru w żagle. A po pandemii na pewno z nami zostanie.
Ranking 25 najlepszych polskich startupów. Edycja 2021
E-commerce, fotowoltaika, pożyczki, edukacja online, meble, oprogramowanie – polscy startupowcy tworzą firmy z coraz większym rozmachem. Pandemia i lockdown, wbrew wcześniejszym obawom, ich nie wyhamowały. Wręcz przeciwnie – w minionych miesiącach obserwowaliśmy rekordowe inwestycje. Bo dobre pomysły bardzo szybko przyciągają inwestorów.
Zielone Strony Biznesu. Magia wodoru
Wodór można wykorzystać jako nośnik energii pierwotnej będący swoistym magazynem stabilizującym funkcjonowanie systemu energetycznego opartego o OZE. Wodór, w technologiach typu Power-to-Gas może także pełnić funkcję integratora systemów. Stąd dziś na świecie trwa wyścig o to, kto pierwszy dopracuje te technologie. Polska i polskie firmy mają szansę być jednym z liderów.
Zamienić pasję w dochodowy biznes. Jak sprzedawać rękodzieło?
Rękodzieło przeżywa prawdziwy renesans. Wbrew konsumpcjonizmowi i masowej produkcji coraz więcej klientów kupuje u rzemieślników. Doceniają pomysł, ręczne wykonanie oraz limitowane serie. Skoro wszystko wygląda tak pięknie, to dlaczego większość rękodzielników ma problem z zamianą pasji na dochodowy biznes?
Widmo bańki czy bańka widmo - tak wygląda rynek mieszkaniowy w Polsce
Z kwartału na kwartał rynek mieszkaniowy w Polsce staje się coraz bardziej rozgrzany. Wielu komentatorów ocenia nawet, że to już bańka cenowa. Ale jest ona jak yeti – wszyscy o niej mówią, ale trudno ustalić, czy rzeczywiście istnieje.
Energia z kawy, ekofryzjer, biżuteria wielofunkcyjna. 25 pomysłów na biznes na 2021 rok
Własny biznes to marzenie wielu osób. Okazuje się, że pomysłowość Polaków w tworzeniu sposobów na zarabianie jest nieograniczona. Obecnie wiele nowych firm powstaje wokół idei zero waste oraz byciu eko - w szerokim znaczeniu. Przedstawiamy 25 pomysłów biznesowych, które mogą cię zainspirować.
Najlepsze polskie DEEPtechy. Superbohaterowie
Z połączenia trzech żywiołów – innowacji, technologii i biznesu – powstały one: startupy, które mogą sprawić, że wszystkim będzie żyło się lepiej. „Deeptech” pojawił się w gospodarczym słowniku relatywnie niedawno, ale już teraz napędza międzynarodowy przełom.
5 błędów przedsiębiorcy, które skutkują brakiem płynności finansowej
W wyniku pandemii co drugi Polak jest zadłużony. Kryzys okazał się szczególnie dotkliwy dla jednoosobowych działalności gospodarczych. Jakich błędów unikać, by zachować płynność finansową firmy, zwłaszcza przed prawdopodobną czwartą falą koronawirusa?
Wyjeżdżają i nie wracają. Jak żyje się polskiej diasporze technologicznej?
Informatycy, którzy plasują się w górnych granicach zarobków mogą pracować wszędzie. Polski Ład może sprawić, że niektórzy zechcą wypróbować emigrację? A ci co tego spróbowali mówią, że o powrocie nie myślą.
Diagnoza chorób, ochrona, zabawa. To najważniejsze trendy w dziedzinie sztucznej inteligencji
Diagnozuje choroby, przejmuje od ludzi najbardziej żmudne prace, prowadzi pojazdy, chroni nas, bawi, ale też sprawdza i kontroluje. Gdzie i w jakich dziedzinach w Polsce najszybciej się rozwija sztuczna inteligencja.
7 wskazówek, jak przeprowadzić proces powrotu pracowników do biura
Po ponad roku od chwili, kiedy za sprawą pandemii pracownicy z dnia na dzień musieli przejść na pracę zdalną, nadszedł czas, gdy firmy zaczynają zachęcać pracowników do powrotu do biur. Czy pracownicy chcą rzeczywiście tego powrotu?
Duży wzrost popularności gadżetów erotycznych. "Seks pomaga radzić sobie z pandemiczną niepewnością"
Wielu przedsiębiorców liczy straty po kolejnym lockdownie, inni już pogodzili się z tym, że szans na ratunek dla ich biznesu nie ma. Ale jest branża, która w pandemii rozkwitła. Gadżety erotyczne nigdy wcześniej nie były tak pożądane. I na świecie, i w Polsce.
Polski Ład. Czy da się przed tym uciec?
Nie ma jeszcze konkretnych ustaw i na razie możemy oceniać zmiany wprowadzone przez Polski Ład jedynie na podstawie informacji podawanych przez rząd, które są dawkowane, aby przesadnie nie irytować przedsiębiorców. Zapytaliśmy doradców podatkowych, co można zrobić, aby poprawić swoją sytuację, jeśli Polski Ład wejdzie w życie w takiej formie, w jakiej został zaprezentowany.
Podróże szyte na miarę coraz popularniejsze. Jacy są turyści nowej ery?
Pandemia nie powaliła na kolana całej turystyki. Spersonalizowane, kameralne wyjazdy przeżywają prawdziwy boom. Dają klimat, bezpieczeństwo i niezapomniane atrakcje. I choć są nie na każdą kieszeń, ci którzy je organizują liczą zyski.
Boom na hulajnogi elektryczne trwa. O klientów walczy coraz więcej firm
W tym roku lato przyjedzie do nas, jak w wierszu Jana Brzechwy, „raczej na hulajnodze”. Te elektryczne jednoślady od kilku lat podbijają polskie miasta. Do tego właśnie zmieniły się przepisy prawa o ruchu drogowym, co będzie dodatkowym impulsem do rozwoju branży.
Bony turystyczne nadal w użyciu. Na przedsiębiorców z branży turystycznej czeka 1 mld zł
Przynajmniej 1 mld zł jest obecnie do zarobienia przez przedsiębiorców działających w branży turystycznej. W rękach polskich rodzin znalazło się bowiem już 1,4 mln bonów turystycznych o wartości 1,22 mld zł, z czego dotychczas w ramach tego programu wydano tylko nieco ponad 300 mln.
Wciąż jest szansa na festiwalowe lato? "Na pewno czeka nas intensywna koncertowa jesień" [WYWIAD]
Branża koncertowa liczy straty i wciąż mierzy się z niepewnością, ale pojawia się już światełko w tunelu. Obserwatorzy rynku zapewniają, że latem na wielkie imprezy plenerowe nie ma co liczyć, jednak momentów na śpiew i taniec nie zabraknie.