Raporty
W co inwestować? Tak robią to Polacy. Raport
Pandemia przyniosła boom nie tylko, jeśli chodzi o ceny nieruchomości. Padł historyczny rekord sprzedaży obligacji oszczędnościowych. Co oznacza, że Polacy masowo zainteresowali się inwestycjami. Gdzie jeszcze można zarobić?
Oszczędności w Polsce, czyli jak to robią Polacy? Raport
25 Lat temu aż 7 proc. Polaków uważało, że żyje biednie, a jedynie 5 proc., że dobrze. Dziś o biedzie mówi już tylko 1 proc. rodaków, a co trzeci z nas twierdzi, że żyje dobrze. I choć dokonaliśmy ogromnego skoku na drabinie dobrobytu, to nie zmieniło się jedno: od 25 lat wciąż prawie połowa Polaków nie ma odłożonych pieniędzy „na czarną godzinę”. Dlaczego?
Porażka przepisem na sukces? Jak nauczyć się kompetencji miękkich [WYWIAD]
O tym, dlaczego kompetencje miękkie są przewagą konkurencyjną na rynku pracy i jak się ich nauczyć, rozmawiamy z Alicją Dettlaff, konsultantką HR i wykładowczynią Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.
Jakie kompetencje trzeba posiadać w przyszłości? Raport
W dynamicznie zmieniającym się świecie zdecydowanie mniejsze znaczenie zaczyna mieć dogłębna, latami zdobywana, skomplikowana wiedza. Dużo większego znaczenia nabierają pierwotne cechy, które przez tysiące lat pozwalały przetrwać gatunkowi ludzkiemu.
Marzenia o szczycie. Jak radzić sobie z nadmierną ambicją? [WYWIAD]
Osobom chorobliwie ambitnym może pomóc psychoterapeuta. Tyle że one często boją się, że terapia skupi się na tym, by stali się przeciętniakami. Jak radzić sobie z nadmierną ambicją – pytamy dr. Konrada Piotrowskiego, psychologa.
Wykształcić sobie specjalistę
Masz problem ze znalezieniem specjalisty? Możesz wykształcić go sam. Ergo Hestia od dwóch lat prowadzi program bootcampów, czyli specjalnych akcji szkoleniowych. Dzięki nim firma była w stanie wyedukować kilkudziesięciu ekspertów z różnych dziedzin.
Cyfrowe życie ponad stan. Jakie zagrożenia niesie za sobą dług technologiczny?
O długu technologicznym wciąż mówi się za mało, choć niemal każda firma się z nim boryka. To dziś dla przedsiębiorstw prawdziwa zmora – by szybko osiągnąć biznesowy cel, idziemy najkrótszą drogą. Działanie przestaje być racjonalne, a inwestycje nie mają wymiernych korzyści. Dług narasta, stajemy się bankrutami – dosłownie i w przenośni.
Szybkie dostawy to jeden z najgorętszych trendów na rynku. Jednak branża złapała zadyszkę
Błyskawiczne dostawy to jeden z najgorętszych tematów na rynku e-commerce. Tak zwany quick commerce złapał właśnie zadyszkę.
Zastój w budownictwie: brakuje 40 proc. pracowników
Wojna w Ukrainie zmieniła oblicze branży budowlanej na terenie całej Polski: brakuje ponad sto tysięcy pracowników.
Jak zarabiać na e-commerce w czasie kryzysu na rynku?
Rok 2022 jest dla branży e-commerce trudniejszy niż poprzednie. E-sklepy notują spadek liczby klientów. Pandemiczna fala osiągnęła swój szczyt i zanim na powrót się wzniesie, wiele biznesów upadnie.
"Nie chodzi o to, by odbierać odwagę mężczyznom, ale by kobiety mocniej uwierzyły w siebie"
Kobiety w biznesie nadal w różnych miejscach spotyka systemowa dyskryminacja, ale równie trudne do pokonania są bariery, które tkwią w naszych głowach – mówi dr Anna Kieszkowska-Grudny, inicjatorka Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Tanie bilety lotnicze to już przeszłość. Złe wieści dla podróżujących
W tym roku ceny biletów lotniczych w Europie według Allianz Trande wzrosną o średnio 21 proc. To z pewnością nie koniec podwyżek, bo mimo wzrostu cen linie lotnicze będą w 2022 r. ponosiły straty.
Raport: E-commerce. Kierunek: omnichannel
Nawet jeśli nie posiadasz tradycyjnego sklepu, postaw na omnichannel. To najlepsze rozwiązanie, gdy koszty dotarcia do klienta wciąż rosną.
Żuchowicz: "Przedsiębiorcy wciąż zbyt często nie rozumieją, czym jest dług cyfrowy" [WYWIAD]
Jeśli masz biznes, który zależy od technologii, to dług cyfrowy może sprawić, że twoja firma przestanie sprawnie działać, a konkurencja zyska dużą przewagę. U podstaw tego problemu często tkwi ignorowanie sygnałów od pracowników, klientów i brak porozumienia na linii biznes i IT – mówi Marcin Żuchowicz, CEO e-point SA.
Prezeska Provident Polska: "Określenia męski i żeński styl zarządzania są raczej umowne" [WYWIAD]
Empatyczne i demokratyczne przywództwo jest nie tyle kobiece, co po prostu dojrzalsze i skuteczniejsze niż zarządzanie strachem – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
Zabratańska: "Siłą różnorodności w firmie jest bogactwo różnych punktów widzenia" [WYWIAD]
W dzisiejszym świecie tylko ignorant albo bogacz może sobie pozwolić na to, by nie zajmować się w swej firmie różnorodnością i inkluzywnością – mówi Katarzyna Zabratańska, menedżerka ds. równości i włączającej kultury organizacyjnej w Żabce.
Czuła menedżerka. Nadchodzi epoka "kobiecego stylu zarządzania"?
Pandemia, kryzys ekonomiczny, wojna w Ukrainie. Nowe, niepewne warunki funkcjonowania biznesu sprawiają, że nadchodzi epoka „kobiecego stylu zarządzania”. Będziemy się go musieli nauczyć niezależnie od płci.
Raport: Kobiety w IT. Rzeczy niemożliwe robimy od ręki
Jeśli w branży IT nie będzie kobiet, to inni zaprojektują nam przyszłość i świat – przekonują uczestniczki Programu dla kobiet „Bez cukru” w Banku Pekao S.A. , które na co dzień zajmują się nowymi technologiami: Justyna Banaś, Paulina Kałużna i Renata Machała.
Raport: Różnorodność. Informatyka jest kobietą
Już za kilka lat kobiety będą stanowiły prawie połowę wszystkich zatrudnionych w branży IT. Na naszych oczach pada więc jeden z ostatnich męskich bastionów na rynku. Z korzyścią dla kobiet, mężczyzn, ale też dla branży.
Homofobia w biznesie nosi białe rękawiczki
– Firma, która jest otwarta na różnorodność, ściąga lepszych specjalistów, a tym samym osiąga lepsze rezultaty biznesowe i tworzy przewagę konkurencyjną – mówi Grzegorz Miecznikowski, specjalista od marketingu inkluzywnego.
Poziom życia w Polsce wyższy niż w Portugalii
Mimo trudności ekonomicznych rośnie konsumpcja. Polacy spożywają więcej dóbr i usług niż niektóre kraje Europy Zachodniej.
Raport Różnorodność. Nieruchomości równych szans
Miejsca ciszy służące modlitwie, medytacji lub refleksji, przestrzenie przyjazne mamom, strefy neutralne płciowo czy zastosowanie odpowiedniego oświetlenia i ławek do odpoczynku – brzmi jak idealny pomysł na relaks po godzinach? Nie. To rozwiązania niezbędne do zastosowania przez firmy chcące działać zgodnie z ideą wspierania różnorodności w miejscu pracy.
Wyścig po technologie. Czy klienci rzeczywiście tego potrzebują?
Kolejne firmy chwalą się nowinkami technicznymi, które mają rozszerzać zakres dostępnych płatności mobilnych. Czy klienci rzeczywiście tego potrzebują?
Raport Różnorodność. Biznes w kolorach tęczy
Czerwiec to tradycyjnie miesiąc dumy, w którym wiele osób wyraża wsparcie dla praw osób LGBT+. Coraz częściej robi to też biznes. W tym roku w warszawskiej Paradzie Równości pójdą grupy pracownicze z co najmniej 20 korporacji. Dlaczego opłaca się być firmą wspierającą różnorodność? I w jaki sposób to robić?
Biznes bez granic. Wywiad z Piotrem Kubą
– Bezpośrednie inwestycje zagraniczne to dla wielu firm kolejny krok rozwojowy. Bez wyjścia poza granice nie mogłyby dalej rosnąć – mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Jak wsiąść do pociągu zwanego ESG?
ESG to dziś dla nowoczesnej firmy pozycja obowiązkowa. Szefowie koncernów, ale i małych firm, które chcą się liczyć na rynku, muszą się kierować tymi zasadami na co dzień. Od tego m.in. zależy budowanie marki w oczach inwestorów i klientów.
Polski biznes chce podbijać świat. Czy ma na to szansę?
Pandemia nie zmniejszyła apetytu polskiego biznesu na inwestowanie za granicą. Przeciwnie – zainteresowanie ekspansją kapitałową jest dziś nawet wyższe niż dwa lata temu. Zmieniają się jednak państwa, w których chcemy robić biznesy, a także skala i charakter inwestycji.
Świadomie zrezygnowali z etatu, wybierając elastyczność, czyli czy czeka nas GIGekonomia?
63 proc. GIGerów uważa, że współpraca w modelu B2B jest zdecydowanie korzystniejsza niż praca na etacie, a 73 proc. poleciłoby tę formę swoim znajomym - wynika z nowych badań. Kim są polscy GIGerzy?
Marka Godna Zaufania. Poznaliśmy laureatów badania najlepszych marek zdaniem przedsiębiorców
Ufam ci – to bardzo osobista deklaracja. W czasach pełnych niepewności związanych z pandemią, konfliktem w Ukrainie, trudną sytuacją gospodarczą nabiera ona jeszcze większego znaczenia. Polskie firmy każdego dnia starają się zasłużyć na tytuł Marki Godnej Zaufania. Oto lista tych, którym polscy przedsiębiorcy ufają najbardziej.
Narzekaliście na zalew fake newsów w przestrzeni publicznej? To była rozgrzewka
Trolle dopiero zaczynają się rozkręcać, by coraz sprytniej nami manipulować. Nauczmy się przed tym bronić. Na początek – jak rozróżniać fejki od prawdy.
Sypień: "Carrefour to jedyna sieć na polskim rynku, która istnieje w różnych kanałach dystrybucji"
Nie widzę możliwości, by przedsiębiorca, który otworzy z nami supermarket, nie zarabiał – mówi Wojciech Sypień, dyrektor supermarketów franczyzowych Carrefour Polska.
Raport Efektywność Kosztowa. Narzędzia dla poprawy firmy
Zoptymalizować da się każdy element funkcjonowania firmy. Przedstawiamy nietypowe rozwiązania, które zdobywają coraz większą popularność w Polsce i na świecie.
Raport Efektywność Kosztowa. Sprawdzian dla biznesu
Masz firmę? Zacznij szukać oszczędności! To ostatni dzwonek na poprawę efektywności prowadzenia działalności gospodarczej.
Franczyza. Ratunek czy rzeźnia dla polskich sklepów
Pandemia przyniosła od dawna oczekiwane wyhamowanie liczby zamykanych sklepów spożywczych w Polsce. Główny powód? Wielka ekspansja franczyzy.
Raport Cyberbezpieczeństwo. Cyfrowe krwawe diamenty
Zero-day w cyfrowym świecie to potężna broń. Niczym peleryna niewidka osłania szpiegów i cyberprzestępców. W cyberprzestrzeni najbardziej niebezpieczni są gracze niewidzialni. Dziś to najpilniej strzeżony, okryty tajemnicą i niewidzialny rynek na świecie.