Raporty

Raport Pracownik w centrum uwagi. Uważność i empatia to dobra komunikacja

Raport Pracownik w centrum uwagi. Uważność i empatia to dobra komunikacja

Wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników i empatyczne reagowanie na nie to podstawowe wyzwania, jakie stoją przed działami komunikacji – przekonuje Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, rzeczniczka prasowa BNP Paribas Bank Polska. Dodaje, że choć to trudne, trzeba unikać zalewania pracowników informacjami.

Magda Kozińska 28.02.2022
Raport Elektromobilność. Raz, dwa, elektryki

Raport Elektromobilność. Raz, dwa, elektryki

Powoli, ale jednak przyspieszamy. W elektromobilności Polska ma kilka dobrych przyczółków. Jeśli przybędzie stacji ładowania, rynek ruszy z kopyta. Wkrótce bowiem trudniej będzie kupić auto spalinowe niż elektryka.

Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce

Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce

Miejsce w e-commerce jest dla każdego. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, możesz rozpocząć działania online. Pandemia zdynamizowała wzrost nierówności między graczami e-handlu a podmiotami offline, ale też otworzyła tym drugim drzwi do wyścigu – możemy sprzedawać już w całej Europie, jeśli jesteśmy online. Jak powinny to zrobić marki, które pozornie nie pasują do e-świata?

Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce

Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce

Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.

Cezary Szczepański 23.02.2022
Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy

Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy

Jeśli nie znasz zwyczajów swojego klienta, nic mu nie sprzedasz. Reguła ta sprawdza się też w internecie. A jeśli sprzedajesz w różnych krajach i kulturach, sprawa robi się jeszcze bardziej złożona. By osiągnąć sukces w e-commerce, nie wystarczy wiedzieć, że na Zachodzie klienci płacą w euro.

Raport Pracownik w centrum uwagi. ERGO Hestia, czyli siła wspólnoty

Raport Pracownik w centrum uwagi. ERGO Hestia, czyli siła wspólnoty

Kiedy przez pandemię pracownicy byli zmuszeni do przejścia na pracę zdalną, jednym z najważniejszych celów dla HR-owców było zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu zaangażowania. ERGO Hestia postawiła na rozwiązania nieszablonowe, a nastawione na utrzymanie relacji w zespołach.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowie w 5 krokach

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowie w 5 krokach

Zaczyna się kolejny miesiąc pandemii, a wraz z nim kolejne zagrożenia czyhają na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Oto pięć kroków, które powinniśmy robić każdego dnia, żeby utrzymać dobrą formę i przetrwać ten trudny czas.

Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]

Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]

Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki. Weszło do obszaru ryzyka biznesowego. Jak zadbać o kondycję emocjonalną pracowników i budować bezpieczne i stabilne miejsce pracy w niepewnych czasach – podpowiada dr Katarzyna Kulig-Moskwa, kierownik zespołu dydaktycznego ZZL z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Sektor usług dla biznesu 2022: wzrost zatrudnienia, wyższe płace, nowe biura

Sektor usług dla biznesu 2022: wzrost zatrudnienia, wyższe płace, nowe biura

Najwyższy wzrost ofert pracy w sektorze usług dla biznesu (BSS) jest zauważalny w zawodach związanych z łańcuchem dostaw, HR i obsługą płac oraz obsługą klienta. Zarobki pracowników branży zwiększyły się na przestrzeni ostatniego roku o 6-11 proc. i nadal będą rosły - to główne wnioski szóstej edycji raportu „Business Services 2022”, opracowanego przez Grafton Recruitment.

Kuba Dobroszek (oprac.) 16.02.2022
Raport Pracownik w centrum uwagi. Bliżej pracownika

Raport Pracownik w centrum uwagi. Bliżej pracownika

Dwa lata niepewności, ciągłej zmiany, strachu o zdrowie swoje i bliskich odbiły się na kondycji psychicznej Polaków. Nagle ten aspekt zdrowia zaczął mieć kluczowe znaczenie dla wydajności i efektywności pracy oraz stał się obszarem zainteresowania pracodawców.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowe zasady w niezdrowych czasach

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowe zasady w niezdrowych czasach

Siłą każdej firmy są ludzie. Ich potrzeby i oczekiwania kształtują rynek pracy, definiują pojęcie dobrego miejsca pracy. Przez lata zmieniały się one ewolucyjnie, pandemia sprawiła, że doszło do rewolucji. Jak dziś powinna wyglądać kultura organizacyjna firmy oraz pakiet benefitów pracowniczych, by być atrakcyjnym pracodawcą.

Raport Great place to work. Droga na szczyt, czyli jak się to robi w naszej firmie

Raport Great place to work. Droga na szczyt, czyli jak się to robi w naszej firmie

Czy w najlepszych firmach pracują najlepsi pracownicy? Czy dobre miejsce pracy sprawia, że są najbardziej optymalnymi wersjami siebie? I w końcu – czy muszą być najlepsi, żeby „zasłużyć” na pracę w świetnym miejscu? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzieli laureaci międzynarodowego konkursu Great Place to Work.

Krystyna Romanowska 09.02.2022
Od spółdzielni pracy do spółki pracowniczej

Od spółdzielni pracy do spółki pracowniczej

W 2021 r. Grupa ANG zakończyła proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Dziś większościowy pakiet akcji, czyli ponad 59 proc. jest w posiadaniu współpracowników i współpracowniczek. Tym samym ponad 350 osób współdecyduje o kierunkach rozwoju Grupy ANG.

Idego. Kultura zaufania

Idego. Kultura zaufania

Pandemia i lockdown zmieniły tryb życia wielu z nas. Nawet osoby, którym praca zdalna nie była obca, musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami - obecnością innych domowników czy opieką nad dziećmi w czasie pracy. Nowe potrzeby stały się wyzwaniem dla pracodawców. Oto, jak poradziliśmy sobie z tym w Idego.

Nasz cel. Inkluzywna przyszłość dla wszystkich

Nasz cel. Inkluzywna przyszłość dla wszystkich

Celem Cisco jest tworzenie inkluzywnej przyszłości dla wszystkich. Aby to osiągnąć , wykorzystujemy technologię i inspirujemy naszych ludzi do pozytywnego wpływania na społeczności na całym świecie.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Nowe rozwiązania na trudne czasy

Raport Pracownik w centrum uwagi. Nowe rozwiązania na trudne czasy

Czy obecne grupowe ubezpieczenie na życie pokryje koszty prywatnego leczenia pracowników? Czy są oni na tyle zabezpieczeni finansowo, żeby nie martwić się o koszty wizyt lekarskich czy zabiegów medycznych? Czy ich bliscy są odpowiednio zabezpieczeni finansowo na wypadek, gdy zabraknie głównego żywiciela rodziny? Nie – to najczęstsza odpowiedź na te pytania. Ale można to zmienić.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Dobry życie to dobre nawyki

Raport Pracownik w centrum uwagi. Dobry życie to dobre nawyki

Pandemia uświadomiła nam, jak kruche jest zdrowie – nie tylko fizyczne, ale też psychiczne oraz jak ważne jest dbanie o siebie i relacje z bliskimi – przekonuje Aleksandra Polakowska-Szymańska z Unum Życie TUiR S.A.

Atak na termostat. Bez edukacji nie ma cyberbezpieczeństwa [WYWIAD]

Atak na termostat. Bez edukacji nie ma cyberbezpieczeństwa [WYWIAD]

Cyberzagrożeń będzie więcej, tym bardziej że podłączamy do internetu coraz więcej urządzeń. Internet Rzeczy nie jest już ciekawostką czy chwilowym trendem. Musimy mieć świadomość, że atakujący mogą każde takie urządzenie wykorzystać do swoich celów – mówi Krzysztof Białek, dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.

Materiał powstał we współpracy z partnerem 22.01.2022
Raport Kobiety w biznesie. Technologia potrzebuje kobiet

Raport Kobiety w biznesie. Technologia potrzebuje kobiet

Inżynieria, informatyka, programowanie – te dziedziny będą rozwijały świat. Jeżeli zabraknie w nich kobiet, nasze potrzeby i perspektywa nie zostaną należycie uwzględnione – mówi Alicja Tatarczuk, public affairs & CSR manager w Huawei Polska.

Zielone Strony Biznesu. Wodór na ratunek energetyki

Zielone Strony Biznesu. Wodór na ratunek energetyki

Do 2030 r. po naszych ulicach mają jeździć wodorowe autobusy, a część energii ma być produkowana z czystego, zielonego wodoru. Czy to realne? Nasza wodorowa rewolucja jest ambitna i będzie wymagała pieniędzy. Dużo pieniędzy.

Robert Mierwiński 05.01.2022
Zielone Strony Biznesu. Ten wyścig możemy wygrać

Zielone Strony Biznesu. Ten wyścig możemy wygrać

Stawiamy na wodę, węgiel i wodór. Ale nie ten czarny, brudny węgiel, tylko grafen, fulereny, nanorurki węglowe. To wszystko może być prawdziwym game changerem polskiej gospodarki – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes BGK.

Raport Kobiety w biznesie. Nasza firma jest kobietą

Raport Kobiety w biznesie. Nasza firma jest kobietą

Na przestrzeni ostatnich lat świat finansów zmienia swoje oblicze i coraz bardziej się feminizuje. W zasadzie nie musieliśmy się zmieniać, bo kobiety zawsze były fundamentem naszego biznesu – przekonuje Agnieszka Krajnik, koordynator ds. CSR w Provident Polska.