Raporty

Biznes niezależny energetycznie

Biznes niezależny energetycznie

Dynamiczny wzrost cen energii, który w ostatnim czasie dotkliwie zwiększa koszty działalności każdej firmy, skłania przedsiębiorców do szukania alternatywnych, tańszych źródeł energii. Jednym z nich jest instalacja fotowoltaiczna umożliwiająca wytwarzanie energii ze słońca.

Wapienne ekoigloo, czyli jak wykorzystać beton konopny

Wapienne ekoigloo, czyli jak wykorzystać beton konopny

Połączenie bardzo starych metod budowania z naturalnych materiałów z zupełnie nowoczesną troską o wygodę i bezpieczeństwo to pomysł startupu Domir. Firma oferuje budowę modułowych domów kopułowych z tzw. betonu konopnego.

Przestrzeń do rozwoju dla osób przedsiębiorczych

Przestrzeń do rozwoju dla osób przedsiębiorczych

Żabka zapewnia jeden z najnowocześniejszych modeli biznesowych na rynku oparty na wsparciu franczyzobiorców i tworzeniu dla nich coraz lepszych warunków do rozwoju biznesu.

Co sprzedawać w sieci?

Co sprzedawać w sieci?

Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.

Jak złowić klienta w sieci

Jak złowić klienta w sieci

Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie, musimy przetestować kilka platform, które pozwolą nam trafić do naszych potencjalnych klientów. Potem być może przyjdzie czas na influencerów. Jak zacząć przygodę z e-commerce i zdobywaniem klientów? Podpowiadamy.

Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!

Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!

Już niedługo nie tylko giełdowe spółki będą musiały wykazać, że działają w zrównoważony sposób, dbając o środowisko czy społeczność lokalną. Tajemniczy wciąż dla wielu skrót „ESG” oznacza, że tysiące przedsiębiorców będzie musiało spełnić dodatkowe wymagania. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Kroplówka w czasie kryzysu

Kroplówka w czasie kryzysu

Wojna nałożyła się na rosnącą inflację, słabego złotego i problemy z surowcami. Dlatego firmy czują się niepewnie. Ale jest też światełko w tunelu. Banki chcą pożyczać więcej.

Wymiana międzynarodowa kluczem do sukcesu

Wymiana międzynarodowa kluczem do sukcesu

Lidl funkcjonuje w 31 krajach, a to daje nie tylko niepowtarzalną szansę na wymianę doświadczeń w międzynarodowym otoczeniu, ale także gwarantuje rozwój i doskonalenie swoich umiejętności.

Mnożenie przez zero może się opłacać

Mnożenie przez zero może się opłacać

Głośno mówi się na świecie o potrzebie wdrożenia rozwiązań prowadzących do gospodarki zeroemisyjnej. Coraz ważniejszy w tej dyskusji staje się głos branży nieruchomości. Dlaczego? Bo aż 40 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzi z tego sektora.

Raport Elektromobilność. Czy auta na prąd mogą być tanie

Raport Elektromobilność. Czy auta na prąd mogą być tanie

Z roku na rok ceny elektryków maleją, poprawiają się parametry techniczne samochodów, pojawił się też program rządowych dopłat „Mój elektryk”. Mamy więc już sporo możliwości, by kupić elektryczne auto, które nie będzie kosztować tyle, co kawalerka w Warszawie.

Komunikacja firmowa z akuszerką w tle

Komunikacja firmowa z akuszerką w tle

Pracownik i firma potrzebują dobrej rozmowy – z feedbackiem dotyczącym wspólnych działań. To dzięki niej można budować wzajemne zaufanie i zaangażowanie. Dobra komunikacja wewnętrzna w firmie daje przestrzeń na tę rozmowę i sprawia, że obie strony mają głos – przekonuje dr hab. Jacek Wasilewski, medioznawca.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Komunikacja - tajna broń firmowa

Raport Pracownik w centrum uwagi. Komunikacja - tajna broń firmowa

Dzięki ciekawym pomysłom i rozwiązaniom komunikacja wewnętrzna może nie tylko informować pracowników o ważnych wydarzeniach firmowych, ale także angażować ich i sprawiać, że staną się ambasadorami marki. A to bezcenne w czasach, gdy pozyskanie i utrzymanie dobrego specjalisty jest tak trudne.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Uważność i empatia to dobra komunikacja

Raport Pracownik w centrum uwagi. Uważność i empatia to dobra komunikacja

Wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników i empatyczne reagowanie na nie to podstawowe wyzwania, jakie stoją przed działami komunikacji – przekonuje Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, rzeczniczka prasowa BNP Paribas Bank Polska. Dodaje, że choć to trudne, trzeba unikać zalewania pracowników informacjami.

Raport Cyfrowa rewolucja. Finanse - cyfrowa odnowa

Raport Cyfrowa rewolucja. Finanse - cyfrowa odnowa

Fintechy zmieniają świat finansów. Dzięki ich pomysłom usługi są bardziej dostosowane do potrzeb klientów. Tyle że z nowym problemem muszą poradzić sobie banki.

Cezary Szczepański 28.02.2022
Raport Elektromobilność. Raz, dwa, elektryki

Raport Elektromobilność. Raz, dwa, elektryki

Powoli, ale jednak przyspieszamy. W elektromobilności Polska ma kilka dobrych przyczółków. Jeśli przybędzie stacji ładowania, rynek ruszy z kopyta. Wkrótce bowiem trudniej będzie kupić auto spalinowe niż elektryka.

Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce

Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce

Miejsce w e-commerce jest dla każdego. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, możesz rozpocząć działania online. Pandemia zdynamizowała wzrost nierówności między graczami e-handlu a podmiotami offline, ale też otworzyła tym drugim drzwi do wyścigu – możemy sprzedawać już w całej Europie, jeśli jesteśmy online. Jak powinny to zrobić marki, które pozornie nie pasują do e-świata?

Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy

Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy

Jeśli nie znasz zwyczajów swojego klienta, nic mu nie sprzedasz. Reguła ta sprawdza się też w internecie. A jeśli sprzedajesz w różnych krajach i kulturach, sprawa robi się jeszcze bardziej złożona. By osiągnąć sukces w e-commerce, nie wystarczy wiedzieć, że na Zachodzie klienci płacą w euro.

Cezary Szczepański 22.02.2022
Raport Pracownik w centrum uwagi. ERGO Hestia, czyli siła wspólnoty

Raport Pracownik w centrum uwagi. ERGO Hestia, czyli siła wspólnoty

Kiedy przez pandemię pracownicy byli zmuszeni do przejścia na pracę zdalną, jednym z najważniejszych celów dla HR-owców było zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu zaangażowania. ERGO Hestia postawiła na rozwiązania nieszablonowe, a nastawione na utrzymanie relacji w zespołach.

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowie w 5 krokach

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowie w 5 krokach

Zaczyna się kolejny miesiąc pandemii, a wraz z nim kolejne zagrożenia czyhają na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Oto pięć kroków, które powinniśmy robić każdego dnia, żeby utrzymać dobrą formę i przetrwać ten trudny czas.

Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]

Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]

Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki. Weszło do obszaru ryzyka biznesowego. Jak zadbać o kondycję emocjonalną pracowników i budować bezpieczne i stabilne miejsce pracy w niepewnych czasach – podpowiada dr Katarzyna Kulig-Moskwa, kierownik zespołu dydaktycznego ZZL z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Sektor usług dla biznesu 2022: wzrost zatrudnienia, wyższe płace, nowe biura

Sektor usług dla biznesu 2022: wzrost zatrudnienia, wyższe płace, nowe biura

Najwyższy wzrost ofert pracy w sektorze usług dla biznesu (BSS) jest zauważalny w zawodach związanych z łańcuchem dostaw, HR i obsługą płac oraz obsługą klienta. Zarobki pracowników branży zwiększyły się na przestrzeni ostatniego roku o 6-11 proc. i nadal będą rosły - to główne wnioski szóstej edycji raportu „Business Services 2022”, opracowanego przez Grafton Recruitment.