Zarządzanie
Nie zwlekaj, działaj! PPK nadchodzi
Niecałe cztery miesiące – tylko tyle czasu będziesz miał na podpisanie umowy o zarządzanie PPK. Jeśli twoja firma zatrudnia od 50 do 249 pracowników, to zegar zacznie bić pierwszej nocy 2021 r. Przygotuj się na to już teraz!
PPK u największych
PPK to wyzwanie dla niemal każdej firmy w Polsce. Jak poradził sobie z nim największy prywatny pracodawca w kraju, Jeronimo Martins – właściciel m.in. sieci Biedronka?
Na ratunek
Polska jest w ogonie Europy, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drogach. Ale od niedawna należy też do nielicznych krajów, w których kierowcy mają dostęp do innowacji, jaką jest automatyczne wykrywanie wypadku połączone z błyskawiczną reakcją ubezpieczyciela, który organizuje pomoc.
PPK – zyskają pracownicy, zyskają firmy
Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych to przede wszystkim sposób na zwiększenie emerytur dla pracowników. Ale PPK to coś więcej, bo korzyści, jakie dają, mają też wymiar społeczny i gospodarczy.
PPK i co dalej
Do 25 października duże firmy miały obowiązek podpisać umowę z wybraną instytucją finansową o zarządzanie PPK. W styczniu przyszłego roku dołączą do nich biznesy średnie, a w lipcu – małe. Co powinny wiedzieć o tym programie?
Nadciąga PPK dla średnich firm. Nie powtórz błędów dużych!
Od 1 stycznia 2020 r. przedsiębiorstwa zatrudniające od 50 do 249 pracowników będą musiały oficjalnie rozpocząć proces wdrażania PPK. Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazują, że jeśli pierwsze działania nie zostaną podjęte jak najszybciej, dotrzymanie ustawowych terminów będzie arcytrudne.
Czego chcą pracownicy
Największym wyzwaniem dla pracodawców jest dopasowanie ich propozycji benefitów do tego, czego oczekuje personel – wynika z najnowszych badań.
Programowanie lojalności
Programy lojalnościowe przeżywają w Polsce rozkwit. Firma, która chce na tej ich dobrej passie skorzystać, powinna jednak pamiętać, że nie wystarczy po prostu dawać punkty i nagradzać. Potrzeba czegoś więcej.
Klucz do serca kluczowych
O kluczowych pracowników, od których zależy konkurencyjność naszej firmy, warto zabiegać i dbać o to, aby związali się z nami na dłużej. Przedsiębiorstwa zyskały w tych zabiegach silnego sprzymierzeńca: specjalne ubezpieczenie skierowane do najbardziej wartościowych pracowników, które łączy funkcję ochrony życia z dodatkowym programem emerytalnym.
Czego chcą pracownicy
Największym wyzwaniem dla pracodawców jest dopasowanie ich propozycji benefitów do tego, czego oczekuje personel – wynika z najnowszych badań.
Czyńcie korzyść
Benefity, czyli pozapłacowe świadczenia pracownicze, stały się już w Polsce standardem. W 2018 r. co najmniej jedno takie świadczenie dostawało 87 proc. pracowników. Rynek benefitów dynamicznie się rozwija, a wraz z nim świadomość tkwiącego w nich potencjału. Niestety – nietrudno go zmarnować.
Jak zorganizować firmowy event
Urodziny firmy, otwarcie nowej siedziby, osiągnięcie biznesowego sukcesu… Każdy powód do świętowania jest dobry. Gorzej z możliwościami zorganizowania firmowej imprezy. Podpowiadamy, jak to zrobić samodzielnie. A także kiedy lepiej zadzwonić po specjalistów.
5 kroków do zbudowania skutecznego zespołu sprzedażowego
Podstawą nowoczesnej firmy jest skuteczny dział sprzedaży. Dziś liczy się przede wszystkim jakość obsługi klienta, dlatego stworzenie zespołu sprawnych handlowców staje się wyzwaniem.
Elastyczność 2.0
Na polskim rynku ubezpieczeń dla firm pojawił się nowatorski produkt łączący w sobie możliwości prywatnej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla pracowników. Ale to nie jedyna jego zaleta.
Jak się uniezależnić od dekoncentracji
Badania wykazały, że aż 40 proc. pracowników przeznacza znaczną część swojej energii na działania operacyjne i „polityczne” (intrygi, plotki, dziesiątki niemerytorycznych maili dowodzących swojej racji, jałowe spotkania); zasypują siebie wzajemnie wiadomościami w trybie CC. Dopiero gdy zbliża się termin realizacji zadania, uwijają się nerwowo, wokoło narzekając.
Kiedy trzeba się spotkać
W każdej firmie, w której podejmuje się wiele decyzji biznesowych, trzeba mieć miejsce, w którym da się wygodnie przeprowadzić spotkanie. A jeśli jest więcej oddziałów? Wtedy dodatkowo przyda się nowoczesna technologia. Do tego potrzebna jest oczywiście sala konferencyjna – odpowiednio wyposażona i zaprojektowana z głową.
Fiat Tipo w leasingu, czyli dobre auto w korzystnej cenie
Z punktu widzenia przedsiębiorcy auto musi być funkcjonalne, niezawodne, oszczędne, czyli po prostu dobrze zaprojektowane. Dobrze jednak, by zakup takiego samochodu można było sfinansować na dobrych warunkach. Fiata Tipo można kupić bardzo korzystnie, bo
Flota bez problemów
Małe i średnie firmy nie potrzebują menedżerów floty, którzy zajmowaliby się tylko i wyłącznie obsługą samochodów. Tym bardziej że zarządzanie flotą stało się prostsze, dzięki technologiom oraz korzystniejszej niż kiedyś ofercie sprzedawców aut i firm finansujących zakup pojazdów.
Bądź radykalnie szczery
Buduje zaufanie, tworzy mosty. Radykalna szczerość otwiera drzwi do takiego rodzaju komunikacji, który pomaga osiągać zakładane rezultaty. Bo mówienie nawet trudnej prawdy to okazywanie troski.
Zajrzyj w duszę pracownika. To się opłaca!
Chcesz, żeby twoi pracownicy byli bardziej efektywni? Zapomnij o metodzie kija i marchewki. Zamiast tego zapytaj, co lubią i czego im potrzeba.
Jak rozwijać pracowników w małej firmie
Duża korporacja szkoli swoich pracowników systemowo, bo ma na to zasoby. Ale w małej firmie też można dbać o ciągły rozwój ludzi. Trzeba tylko wiedzieć jak.
Zielono i elastycznie w całej Polsce
Korzystny dla naszej gospodarki czas przełożył się na aktywność biurowych deweloperów. Nowe inwestycje powstają zarówno w dużych, jak i małych miastach. Są bardziej przyjazne pracownikom, środowisku naturalnemu, a także mniejszym firmom.
Technologia i dobrostan
Nowoczesne rozwiązania technologiczne nie tylko pomagają sporo zaoszczędzić na kosztach użytkowania biura, lecz także lepiej zorganizować w nim pracę i bardzo poprawić jej komfort. Z korzyścią dla biznesu, pracowników i środowiska.
Biuro jest nasze
Aranżacja biura powinna nie tylko odzwierciedlać wizję architekta oraz zadania i charakter firmy, ale także wspierać pracowników w ich codziennym funkcjonowaniu.
Firmowe auta do miasta
Małe miejskie auto dla firmy powinno być oszczędne, funkcjonalne i pakowne. Takich narzędzi pracy na czterech kółkach jest na rynku bez liku.
Firma pod nadzorem
Czujniki ruchu wszczepione w podłogę, czytniki linii papilarnych, zabezpieczone pomieszczenia i wszechobecne kamery – tak wyglądają kosztujące krocie systemy monitoringu w korporacjach. W małych firmach wystarczy jednak mądrze zaprojektowany zestaw kamer
Otwarty dialog się opłaca
Kiedy wdrażamy zmiany, usuwamy przeszkody na drodze do celu, poprawiamy jakość, efektywność – za każdym razem potrzebne są rozmowy ze współpracownikami. Tylko że często są trudne i nieraz źle się kończą. Nauczmy się więc prowadzić otwarty dialog.
Dam pracę przez aplikację
Najbardziej popularna jest ciągle rekrutacja online – w internecie najłatwiej spotkać młodych ludzi, fachowców i specjalistów, menedżerów. Ale pojawiła się kolejna możliwość – szukanie pracowników przez aplikacje mobilne. Na razie w Polsce przez dwie.
Mamy pomysł i co dalej?
Masz w głowie tysiące pomysłów na biznes i jesteś przekonany, że każdy z nich może przynieść ci miliony. To nieprawda. Większość tych idealnych konceptów zderza się z brutalną rzeczywistością. Albo klienci nie są zainteresowani, albo na rynku jest już sp
Jak z pracownika zrobić promotora
Zadowolony pracownik może się stać fantastyczną wizytówką firmy. Trzeba mu tylko do tego stworzyć warunki. Oto jak to zrobić.
Pokonać rywali w dogrywce
Ubiegacie się o intratny kontrakt. Większość rywali odpadła i na placu boju zostały tylko dwie, trzy najlepsze oferty. I wtedy zaczyna się dogrywka. To najtrudniejszy etap, zwłaszcza że potencjalny kontrahent zaproponuje wam pewnie obniżkę ceny. Popełni
Jak nie zabić kreatywności
Trudne do przewidzenia sytuacje, presja czasu, skomplikowane problemy do rozwiązania – temu dziś stawiają czoło pracownicy. Aby podołać tym wyzwaniom, powinni myśleć i działać niestandardowo. I nie chodzi tylko o fajerwerki pomysłów od święta, ale też o b
Dobrodziejstwa przerw i odskoczni
Przedsiębiorcy to ludzie czynu. Szukają wyzwań, realizują swą silną potrzebę wywierania wpływu, nie brak im energii. Ale i im zdarza się zwolnienie tempa czy nawet chwilowa rezygnacja. Wpadają wtedy w popłoch i chcą szybko odzyskać swoją dawną moc. Nie za
Philip Morris: wartości w działaniu
Philip Morris International w Polsce został uhonorowany prestiżowym Certyfikatem Równych Płac, który przyznawany jest przez Equal Salary Foundation, niezależną organizację non profit z siedzibą w Szwajcarii.
Ciągła ewolucja
Studia MBA pozwalają zdobyć nie tylko twarde umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Coraz częściej wprowadzane są tam zajęcia z miękkich kompetencji: motywowania, osiągania celów i równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. – Musimy się zmieniać, bo tego chcą nasi studenci – mówią rektorzy.