Zostańmy przyjaciółmi
fot. Adobe StockWspółpracę kończy dziś zazwyczaj mniej lub bardziej oficjalne pożegnanie, a w lepszej wersji tzw. exit interview. – To zdecydowanie za mało – mówi Katarzyna Tang, specjalistka od rekrutacji oraz założycielka Recruitment Open Community Polska. Jej zdaniem pracodawcy powinni utrzymywać dobre relacje ze swoimi byłymi pracownikami, bo dzięki temu mogą wzmocnić wizerunek dobrego miejsca pracy, ułatwić procesy rekrutacyjne i znaleźć nowych utalentowanych ludzi. – Były pracownik to skarb, bo jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o naszej firmie. Nie korzystając z jego wiedzy, doświadczeń, a także pomocy przy znalezieniu nowego pracownika i zapełnieniu zwalnianego stanowiska, strzelamy sobie w stopę – podkreśla Tang.
Mosty i drzwi
Taki strzał w stopę to powszechna praktyka w polskich firmach. Z badań Pracuj.pl wynika, że tylko 8 proc. ankietowanych pracowników utrzymuje kontakt z byłym pracodawcą z inicjatywy dawnych przełożonych. Zdecydowana większość (63 proc.) tego nie robi, a zapewne mogłaby, bo tylko co 10. badany urwał kontakt z byłą firmą ze względu na mało przyjazną atmosferę rozstania. – Nie każdy szef umie rozstać się w dobrej atmosferze. Niestety, wciąż zdarzają się sytuacje, że menedżer czuje się dotknięty faktem, że pracownik odchodzi. Słyszałam nawet o przypadku, gdy szef nie odzywał się do podwładnego przez cały okres wypowiedzenia. Można mieć...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 3/2020 (54) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.