Prościej znaczy lepiej
Fot. Adobe StockW Polsce przybywa instytucji oraz firm dążących do używania prostego języka w zewnętrznej i wewnętrznej komunikacji. – Żyjemy w natłoku informacji, dlatego ważne jest, żeby informacje upraszczać. Chcemy, aby język używany w naszym banku był zrozumiały dla wszystkich – tłumaczy Izabela Mościcka, dyrektor departamentu komunikacji i marketingu w Banku Gospodarstwa Krajowego. Pierwsze kroki w upraszczaniu języka ten polski bank państwowy, należący do Skarbu Państwa, podjął trzy lata temu. – Zaczęliśmy od podnoszenia kompetencji językowych pracowników. Organizowaliśmy warsztaty prowadzone przez językoznawców, konsultacje filologiczne, quizy sprawdzające poziom trudności przygotowywanych przez nas tekstów. Pragniemy nasz język uczynić prostszym, a przy tym sprawić, aby nadal był precyzyjny i profesjonalny – dodaje Mościcka.
Od 30 stycznia 2020 r. Bank Gospodarstwa Krajowego, powołany do życia w 1924 r. z inicjatywy ówczesnego premiera Władysława Grabskiego, jest sygnatariuszem „Deklaracji na rzecz upraszczania języka”. Dokument podpisano w Warszawie podczas spotkania „Dostępnie, czyli prosto. I kropka”.
Bez napuszenia
Od 2018 r. ten ważny dokument podpisało już wiele instytucji i firm w Polsce, wśród nich m.in. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Powszechny Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Narodowy Fundusz Zdrowia czy Państwowy Zakład Ubezpieczeń. Deklaracja na rzecz upraszczania języka jest cyklicznie uzupełniana kolejnymi podpisami. Instytucje i firmy, które chcą...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.