Jak przygotować pitch deck i zdobyć inwestora
fot. Adobe StockPitch deck to krótka prezentacja, często tworzona w programie PowerPoint, Keynote lub Prezi. Jej celem jest zapewnienie odbiorcom szybkiego przeglądu planu biznesowego oraz informacji o firmie. Najczęściej pitch deck wykorzystywany jest jako „pierwszy kontakt” z inwestorem, ale też z klientami biznesowymi, partnerami czy przyszłymi współzałożycielami. I choć wydaje się, że stworzenie krótkiej prezentacji nie powinno być dla przedsiębiorcy trudne, praktyka pokazuje coś zupełnie innego.
– Analizujemy blisko 4 tys. projektów każdego roku. Pierwszej preselekcji projektów dokonujemy bardzo szybko, co oznacza, że startup ma dosłownie parę minut, aby zwrócić naszą uwagę i wyróżnić się spośród innych prezentacji – przyznaje Marcin Kurek, partner zarządzający w funduszu Market One Capital. – Przejrzenie pitch decka jest zazwyczaj pierwszym kontaktem ze spółką, dlatego musi on być po prostu dobrym produktem – dodaje.
Gdy pracujemy nad pitch deckiem powinniśmy przede wszystkim zdawać sobie sprawę, że jest to prezentacja, której celem jest doprowadzenie do spotkania między założycielami startupu a funduszem, który miałby zainwestować w jego dalszy rozwój. Przedsiębiorcy popełniają jednak sporo błędów, gdy tworzą swój pitch deck. Przez to tracą zarówno zainteresowanie ze strony inwestora, jak i – co ważniejsze – szansę na pozyskiwanie środków finansowych.
Zachęcamy do firmy, nie do produktu
Po wysłaniu prezentacji do funduszu najczęściej...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.