gaming
zobacz inne tematyRuszają zapisy na akcje Play of Battle. Spółka planuje pozyskać do 7,02 mln zł
Dziś o godz. 10:00 wystartowały zapisy na akcje Play of Battle S.A. w ramach oferty publicznej spółki. Warszawskie studio gamingowe, na którego czele stoi Jacek Bartosiak, oferuje do 309.090 akcji zwykłych na okaziciela serii L po cenie emisyjnej 22,72 zł. Środki w całości zasilą budżet unikatowej produkcji Play of Battle. Przyjmowanie zapisów na akcje spółki zakończy się 28 listopada br. o godz. 16:00.
Wirtualne doświadczenia
Zdefiniowaliśmy metaversum nie jako pojedynczą technologię, lecz jako sieć technologii.Naszym zdaniem, żeby w pełni doświadczyć metawersum, trzeba wykorzystać m.in. wirtualne przestrzenie, gaming, 5G czy blockchain – mówi Jakub Kaszuba, Product Manager zespołu Metaverse, Reaserch & Development, PKO Banku Polskiego.
Legendy rodzą się w szkole
Startuje druga edycja Predator Games – największych międzyszkolnych rozgrywek e-sportowych w Polsce. O projekcie oraz gamingu rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, Country Managerem w Acer Polska.
Gra Play of Battle pozyskała 1,65 mln zł w emisji prywatnej. Do budżetu produkcyjnego dorzuciło się 8 inwestorów
1,65 mln zł zasili budżet produkcyjny gry Play of Battle tworzonej przez warszawskie studio gamedevowe o takiej samej nazwie. Środki pozyskano w ramach przeprowadzonej we wrześniu br. emisji prywatnej, w której uczestniczyło siedmiu inwestorów indywidualnych i jeden większy podmiot. Spółka nie wyklucza kolejnej rudny finansowej - tym razem w trybie oferty publicznej.
Taki moment już się nie powtórzy. Wywiad z twórcami BLANK
Po latach pracy dla CD Projekt Red poczuliśmy z chłopakami, że potrzebujemy znaleźć sobie zupełnie nowe miejsce – o planach BLANK rozmawiamy z Marcinem Jefimowem i Mikołajem Marchewką, co-founderami studia.
Społeczeństwo potrzebuje emocjonujących atrakcji [WYWIAD]
MAGLY Game jest atrakcją hotelową stworzoną dla dzieci w formie terenowej, fabularnej, interaktywnej i edukacyjnej rozgrywki tworzącej silne więzi emocjonalne z odbiorcami. O rozwiązaniu oraz grywalizacji opowiada Filip Budny, CEO startupu.
Powstaje gra na podstawie Thorgala. "Jesteśmy w trakcie tworzenia głównych mechanik" [WYWIAD]
O planach studia Mighty Koi opowiada Marcin Grzegórski, dyrektor studia, odpowiedzialny za jego strategię.
Back to game - drugi sezon Predator Games już we wrześniu
Sukces pierwszego sezonu międzyszkolnych rozgrywek esportowych zwiastował drugą edycję projektu. Kolejna odsłona Predator Games rozpocznie się wraz z nowym rokiem szkolnym, we wrześniu 2024 roku i potrwa kilka miesięcy. Już teraz organizatorzy turnieju - agencje WE!RE Fantasy oraz Gam3rs_x wraz z Acer Polska - zapowiadają rozgrywki na szerszą skalę, tym samym umożliwiając większej liczbie placówek szkolnych i uczniów udział w tym rozwojowym przedsięwzięciu.
Coś więcej niż gry
Na sukces składają się proste nawyki, małe kroczki. Sam wspieram swoich synów w rozwoju pasji do gier wideo, gdyż e-sport to trochę opowieść o tym, że dzięki ciężkiej pracy da się osiągnąć naprawdę wiele – przekonuje Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.
Rozrywka a ekonomia. Na ile gry video wzmacniają kapitalizm? [WYWIAD]
Gry wideo pokazują użytkownikom świat, w którym nie ma alternatywy dla współczesnego kapitalizmu – przekonuje dr Stanisław Krawczyk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalista od gier.
Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?
Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 r. był wart ponad 180 mld dol., z czego ponad 80 mld dol. to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. rocznie. Na świecie jest ok. 3 mld graczy. Żal nie wykorzystać takiej szansy, prawda?
Gaming, gaming - wszędzie gaming. Kilka słów o grywalizacji w biznesie
Rozwój gamingu bezpośrednio wpłynął na powstanie innych ciekawych trendów technologicznych. Jednym z nich jest grywalizacja, którą coraz wyraźniej widać w działaniach innowacyjnych firm – nie tylko największych gigantów, ale także raczkujących startupów.
Lenovo wspiera polski gaming
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Lenovo wspiera polski gaming!
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Immersion Games we współpracy z popularnym TikTokerem stworzy grę VR z elementami horroru
Immersion Games, notowany na NewConnect producent gier VR, podpisał umowę z Enver Studio LLC na stworzenie gry w technologii wirtualnej rzeczywistości – Shark Bait VR. Warszawskie studio, w promocję tytułu i jego rozwój, zaangażuje Daybreak – popularnego na platformie TikTok twórcę specjalizującego się w branży technologicznej i VR.
Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?
W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]
Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.
Polski Insert Stonks nawiązuje ważną współpracę. "Fundamentalna zmiana w branży rozrywkowej"
Insert Stonks - polski startup budujący zaawansowaną infrastrukturę do monetyzacji gier wykorzystującą rozwiązania web3 - nawiązał współpracę z Soundpickr. Firma stworzyła i zarządza największą bazą danych muzyki web3, oferując unikalny standard muzyczny rozwiązujący problemy związane z opłatami licencyjnymi i wykorzystaniem muzyki w nowym dziedzictwie muzycznym.
CD Projekt wypłaca 100 mln zł dywidendy akcjonariuszom
O takiej zaliczce można pomarzyć - 20 czerwca akcjonariusze CD Projekt otrzymają środki na poczet dywidendy. Spóła poinformowała o zmianie statutu w związku z tą sprawą.
Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry
Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".
Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe
O gamingu jeszcze do niedawna mówiło się jako o perle polskiej giełdy. Choć dziś nastroje są mniej entuzjastyczne, perła odzyskuje dawny blask. Duża w tym zasługa innowacyjnych spółek, które na gaming patrzą holistycznie.
Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D
Digimans AI tworzy oprogramowanie, dzięki któremu w prosty sposób i na dużą skalę można tworzyć tzw. bohaterów NPC, czyli niezależnych, będących częścią tła dla graczy. To wszystkie te przypadkowe postaci, w które nie wciela się żaden z graczy, ale spotyka na swojej drodze, a odgrywane są przez program. Dlaczego stały się tak ważne?
Insert Stonks ma już 15 tys. graczy. W planach kolejna runda finansowa [TYLKO U NAS]
Kwota finansowania nie jest jeszcze ustalona, ale rundę powinniśmy domknąć w ciągu kolejnych sześciu miesięcy - zdradzają w rozmowie z mycompanypolska.pl przedstawiciele startupu Insert Stonks.
Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"
W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.
Sundog zebrał pieniądze od lokalnych inwestorów. Wraz z akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk, stworzy grę
Polski startup Sundog zakończył emisję prywatną dla inwestorów, w której pozyskał niemal 1,5 mln złotych. Firma chce sfinansować w ten sposób produkcję gry Ibru, którą tworzy wraz z pisarką i jednocześnie swoją akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk.
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach
Cooking Simulator – sprzedażowy hit Big Cheese Studio - już niedługo będzie dostępny na największym rynku gier wideo. Chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games SA polski producent otrzyma 80 proc. przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania.
Rozrywka to za mało? Play-to-earn pozwoli ci zarobić na graniu
Wartość rynku gier wynagradzających graczy w kryptowalutach podwoiła się w ciągu roku. Polski startup Elympics widzi w tym oznaki kolejnej rewolucji gamingowej i ma ambicje, aby stać się jej motorem napędowym.
Gaming - stracona perła polskiej giełdy?
Polski gaming musi poradzić sobie z rewizją przeszacowanych wycen i nadmiernych oczekiwań. Do odbicia obecnych trendów potrzebny jest nowy „czarny koń”. Czy 11 Bit Studios odbierze ten tytuł CD Projekt? Razem z Maciejem Kietlińskim, ekspertem rynku akcji, sprawdzamy nadchodzące premiery gier.
Polska branża gamingowa na targach Gamescom
Przedstawiciele kilkudziesięciu firm z branży gamingowej wezmą udział w największych europejskich targach Gamescom. Wydarzenie potrwa do 26 sierpnia.
Stań się legendą street artu! Games Box prezentuje Street Artist Simulator
Games Box, producent i wydawca gier wideo na PC oraz konsole, udostępnił kartę Steam oraz trailer swojego nowego projektu – Street Artist Simulator. Gra opowiada o życiu graficiarza, którego, jak się okazuje, nie jedyną bronią jest spray. Notowany na NewConnect warszawski deweloper równocześnie pracuje jeszcze nad dwoma autorskimi tytułami, które planuje wydać w 2023 roku.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Twórcy symulatora papieża ruszają po finansowanie. Chcą pozyskać 4 mln złotych
Studio gamingowe Golden Eggs Studio, producent m.in. symulatora papieża, opublikowało szczegóły zapowiadanej emisji akcji. Kampania crowdinvestingowa promowana jest na platformie Crowdway.