Gra Play of Battle pozyskała 1,65 mln zł w emisji prywatnej. Do budżetu produkcyjnego dorzuciło się 8 inwestorów

Play of Battle
Jacek Bartosiak i Jarosław Kotowski nie wyklucza kolejnej rudny finansowej - tym razem w trybie oferty publicznej. / fot. mat. pras.
1,65 mln zł zasili budżet produkcyjny gry Play of Battle tworzonej przez warszawskie studio gamedevowe o takiej samej nazwie. Środki pozyskano w ramach przeprowadzonej we wrześniu br. emisji prywatnej, w której uczestniczyło siedmiu inwestorów indywidualnych i jeden większy podmiot. Spółka nie wyklucza kolejnej rudny finansowej - tym razem w trybie oferty publicznej.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Na czele studia stoją m.in. Jacek Bartosiak, ekspert do spraw geopolityki oraz Jarosław Kotowski, wiceprezes Play of Battle S.A. Inwestorem strategicznym i partnerem Play of Battle jest Alioth Group.

- Dzięki pozyskanym od inwestorów środkom możemy w spokoju pracować nad kolejnymi kamieniami milowymi przy produkcji Play of Battle. Dziękujemy im za wsparcie i zaufanie, jakim nas obdarzyli. Kwotę 1,65 mln zł, która wpłynęła na konto spółki, w całości przeznaczymy na dalsze prace nad grą. Nasza produkcja to unikat na skalę światową. To nie będzie zwykła rozrywka. Tworzymy doświadczenie, które wciągnie gracza na wiele godzin do świata wojny, w której będzie aktywnie uczestniczył: podejmował decyzje, planował ruchy, a nawet zmieniał bieg historii - mówi Jacek Bartosiak, prezes zarządu Play of Battle S.A.

Play of Battle

Gra Play of Battle to połączenie Grand Strategy oraz bitew RTS. Akcja tytułu rozegra się w czasach współczesnych - między 2008, a 2025 rokiem, co - w ocenie zarządu - jest jedną z głównych przewag konkurencyjnych produkcji. Gracze będą mogli zagrać każdym państwem na świecie, a dla sześciu z nich opracowano unikatowy kontent. Zadecydują oni o ich gospodarce, polityce i dyplomacji, dodatkowo sprawdzą się także na polu bitwy. Tytuł wyróżnia m.in. realizm, który zapewni graczom niesamowite wrażenia i przeżycia. Będą mogli walczyć o budynki i miejsca, które znają m.in. z Warszawy czy innych polskich miast.

- Na rynku brakuje gier strategicznych obejmujących współczesną erę, zamierzamy wypełnić tę lukę i zaoferować graczom coś, czego do tej pory nie widzieli. Do współpracy przy Play of Battle zaprosiliśmy światowych ekspertów w dziedzinie stosunków międzynarodowych i strategii pola walki, co daje nam unikalną wiedzę, którą chcemy przełożyć na ekrany. Oprócz Jacka Bartosiaka, przy koncepcji gry pomagają nam m.in. Krystian Zięć - pilot F-16, gen. Waldemar Skrzypczak, dr George Friedman oraz prof. Norman Davies. Wspólnie tworzymy projekt, do którego będzie chciało się wracać po latach, który oddaje ducha naszej epoki - dodaje Jarosław Kotowski, game director i wiceprezes Play of Battle S.A.

Plany studia na najbliższy czas

Planowo w czwartym kwartale br. Play of Battle S.A. udostępni kartę Steam gry oraz zaprosi graczy na specjalny event, gdzie zaprezentuje publicznie najnowsze demo. W 2025 roku demo zostanie udostępnione graczom. Premiera pełnej gry zaplanowana jest na 2026 rok. W celu pozyskania środków na kolejne etapy produkcji gry studio rozważa przeprowadzenie oferty publicznej akcji.

Inwestorem strategicznym i partnerem Play of Battle jest Alioth Group, która zapewniła spółce możliwość konsultacji merytorycznych projektu - dostęp do unikalnych zasobów i specjalistycznej wiedzy z dziedzin obronności oraz wojskowości.

Strategia Play of Battle zakłada tworzenie mocno realistycznych gier strategicznych z silną narracją historyczną, przy aktywnym wsparciu międzynarodowych ekspertów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ