Gaming

Ponad 33 000 zarejestrowanych uczniów do drugiego sezonu Predator Games

Ponad 33 000 zarejestrowanych uczniów do drugiego sezonu Predator Games

Do rywalizacji w drugim sezonie zgłosiło się aż 33 658 uczniów, co jasno dowodzi, że esport staje się istotnym elementem kultury młodzieżowej. Predator Games zyskało na znaczeniu jako kluczowa platforma wspierająca młode talenty w świecie profesjonalnych rozgrywek. Liczba szkół wzrosła o 110% w stosunku do poprzedniej edycji – z 1 024 placówek w pierwszym sezonie do 2 142 w obecnym, a liczba drużyn zwiększyła się o 170% – z 4 096 w pierwszym sezonie do 11 044, które będą rywalizować w pięciu grach, wyraźnie potwierdzają rosnącą skalę i prestiż Predator Games.

Igor Blukowski (oprac.) informacja prasowa 05.11.2024
Giełdowy proletariat: Film o Game Stop

Giełdowy proletariat: Film o Game Stop

„Ryczący kotek”, czyli drobny amerykański inwestor Keith Gill, w 2019 r. postanowił kupić śmieciowe akcje za 53 tys. dol. Dwa lata później – dzięki stworzeniu społecznego ruchu przeciwko rekinom z Wall Street – ich wartość osiągnęła astronomiczną kwotę 48 mln. Film „Inwestorzy amatorzy” pokazuje prawdziwą historię giełdowej przygody firmy GameStop. Obraz powstał na podstawie „The Antisocial Network”, świetnej książki Bena Mezricha.

Nowa era rekrutacji: Zagraj w grę i zgarnij pensję. Ikea płaci za pracę w Robloxie

Nowa era rekrutacji: Zagraj w grę i zgarnij pensję. Ikea płaci za pracę w Robloxie

Szwedzka sieć meblowa Ikea wprowadza innowacyjne podejście do zatrudnienia, poszukując pracowników do swojego wirtualnego sklepu na platformie Roblox. Nowa inicjatywa pozwoli zatrudnionym osobom zarabiać, obsługując klientów w cyfrowym środowisku. Za serwowanie słynnych klopsików w świecie gamingu pracownicy otrzymają tę samą stawkę, co kasjerzy w stacjonarnej Ikei.

Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?

Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?

Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 r. był wart ponad 180 mld dol., z czego ponad 80 mld dol. to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. rocznie. Na świecie jest ok. 3 mld graczy. Żal nie wykorzystać takiej szansy, prawda?

Lenovo wspiera polski gaming

Lenovo wspiera polski gaming

Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.

Lenovo wspiera polski gaming!

Lenovo wspiera polski gaming!

Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 24.01.2024
Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?

Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?

W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.

Sundog przyspiesza pracę nad grą na podstawie powieści Olgi Tokarczuk

Sundog przyspiesza pracę nad grą na podstawie powieści Olgi Tokarczuk

Sundog - spółka z branży gier wideo - planuje, że prototyp Ibru zostanie ukończony do grudnia 2023 roku. Studio w ostatnim czasie zwiększyło zatrudnienie do 11 osób, a także rozważa pozyskanie finansowania w kolejnej rundzie inwestycyjnej. Przypomnijmy, że Sundog pracuje nad tytułem inspirowanym książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. Szacowany budżet produkcji wyniesie ok. 15 mln zł.

Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]

Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]

Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.

Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry

Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry

Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".

Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe

Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe

O gamingu jeszcze do niedawna mówiło się jako o perle polskiej giełdy. Choć dziś nastroje są mniej entuzjastyczne, perła odzyskuje dawny blask. Duża w tym zasługa innowacyjnych spółek, które na gaming patrzą holistycznie.

Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D

Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D

Digimans AI tworzy oprogramowanie, dzięki któremu w prosty sposób i na dużą skalę można tworzyć tzw. bohaterów NPC, czyli niezależnych, będących częścią tła dla graczy. To wszystkie te przypadkowe postaci, w które nie wciela się żaden z graczy, ale spotyka na swojej drodze, a odgrywane są przez program. Dlaczego stały się tak ważne?

Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne

Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne

Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji

Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach

Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach

Cooking Simulator – sprzedażowy hit Big Cheese Studio - już niedługo będzie dostępny na największym rynku gier wideo. Chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games SA polski producent otrzyma 80 proc. przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania.

Gaming - stracona perła polskiej giełdy?

Gaming - stracona perła polskiej giełdy?

Polski gaming musi poradzić sobie z rewizją przeszacowanych wycen i nadmiernych oczekiwań. Do odbicia obecnych trendów potrzebny jest nowy „czarny koń”. Czy 11 Bit Studios odbierze ten tytuł CD Projekt? Razem z Maciejem Kietlińskim, ekspertem rynku akcji, sprawdzamy nadchodzące premiery gier.