ecommerce

zobacz inne tematy
Co Polacy kupują online? Ile wydają? Jak płacą? Co zwracają?

Co Polacy kupują online? Ile wydają? Jak płacą? Co zwracają?

Najnowszy raport “Kupione 2024” jest już dostępny. Raport podzielony jest na dwie główne części. Część pierwsza “Koszyk w makro skali” analizuje zakupy online Polaków i Polek w ujęciu makro na przestrzeni lat 2021 - 2024. Dowiemy się z niej jak zakupy zmieniały się w ostatnich latach, czego Polacy kupują mniej a czego więcej, jak płacą, jakie metody dostaw wybierają i co najczęściej zwracają.

ERLI rośnie prawie 7 razy szybciej niż rynek e-commerce

ERLI rośnie prawie 7 razy szybciej niż rynek e-commerce

ERLI, jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie, zakończyła trzeci kwartał 2024 roku z imponującymi wynikami finansowymi i operacyjnymi. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. platforma niemal podwoiła swoje przychody netto względem analogicznego okresu rok wcześniej, a w samym Q3 wzrost ten wyniósł 87%.

W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego

W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego

Polska jest bardzo rozwinięta pod względem rozwiązań finansowych, a na lokalnym rynku działa mnóstwo graczy, z którymi ściśle współpracujemy. Konkurencyjny krajobraz jest tutaj pozytywną wartością, napędzającą innowacje – przekonuje Efi Dahan, wiceprezes i dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael.

Finiata łączy się z Saly.pl. "Chcemy wspierać MSP elastycznymi narzędziami finansowymi"

Finiata łączy się z Saly.pl. "Chcemy wspierać MSP elastycznymi narzędziami finansowymi"

Finiata nawiązuje partnerstwo z platformą sprzedażową Saly.pl. Jak wyjaśniają przedstawiciele obu spółek, współpraca w obszarze e-commerce dla B2B ma zapewnić klientom biznesowym “one-stop-shop” zarówno do zarządzania zakupami, jak i optymalizacji procesu płatności, oferując finansowanie obrotowe dla firm z sektora MŚP i do minimum skracając drogę, jaką muszą one przejść, by sfinansować swoje zakupy.

Logistyczny must-have

Logistyczny must-have

Jaki jest współczesny must-have i dotyczący logistyki dla e-commerce? Jaka będzie przyszłość, czyli w jakim kierunku idą firmy logistyczne – wyjaśnia Paweł Gierszewski, Head of e-Commerce Development CEE w DHL Supply Chain.

Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost

Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost

W świecie e-commerce, firmy często zmagają się z nieprzewidywalnymi kosztami wysyłki, sezonowymi wahaniami sprzedaży oraz zmiennością popytu. InPost, ceniony dostawca usług logistycznych, proponuje rozwiązanie tych problemów: abonament dla firm, który stabilizuje koszty i usprawnia proces wysyłki.

Quantia pozyskała 4,8 mln zł. Chce pomóc markom konsumenckim zwiększyć sprzedaż dzięki AI

Quantia pozyskała 4,8 mln zł. Chce pomóc markom konsumenckim zwiększyć sprzedaż dzięki AI

Polski startup Quantia pozyskał około 4,8 mln zł (1,2 mln dolarów) na rozwój platformy, która pomaga markom konsumenckim zwiększać sprzedaż dzięki rekomendacjom opartym o AI. Rundę finansowania poprowadziły fundusz Inovo VC i kolektyw Team X, na czele z Arielem Finkelsteinem, przy udziale aniołów biznesu. Quantia wykorzysta środki na dalszy rozwój produktu i wzmacnianie swojej pozycji na rynkach Europy Zachodniej.

Jak znaleźć zyskowny sweet-spot pomiędzy CAC a CLTV

Jak znaleźć zyskowny sweet-spot pomiędzy CAC a CLTV

Kluczową kwestią dla firm działających w e-commerce jest znalezienie właściwej równowagi pomiędzy kosztem pozyskania klienta (CAC) a długoterminową wartością klienta w czasie (CLTV). „Wzrost za wszelką cenę” zostaje wyparty w ostatnich latach określeniem „zyskownego wzrostu”.

Niejedno imię. Najlepsze startupy e-commerce 2023

Niejedno imię. Najlepsze startupy e-commerce 2023

Poprzedni przegląd startupów e-commerce opublikowaliśmy ponad dwa lata temu w czasie rekordowych wyników całego sektora. Choć dziś dynamika rozwoju e-commerce nieco wyhamowała, ta branża wciąż daje ogromne pole do popisu.

Dlaczego umarły aukcje internetowe

Dlaczego umarły aukcje internetowe

Zanim rynek e-commerce stał się „commerce”, na świecie rządziły aukcje. Ich era przeminęła tak jak samodzielność partii Kukiza – niemal niezauważalnie.

7 sposobów na zrównoważony rozwój w e-commerce

7 sposobów na zrównoważony rozwój w e-commerce

Panuje mit, że branża e-commerce jest mało ekologiczna. To nieprawda! Na przykładzie Amazon, globalnego lidera sprzedaży internetowej i jednej z największych na świecie firm technologicznych, pokazujemy, jak biznes może się zaprzyjaźnić ze środowiskiem. Wiele wskazówek można znaleźć w opublikowanym właśnie „Raporcie rocznym Amazon na temat zrównoważonego rozwoju za 2022 r.”.

Ruszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

Ruszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są trendy na tym rynku? Jakie benefity i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze? Te i wiele innych pytań stawia HRK w najnowszym badaniu. Wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego.

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Marzy mi się sytuacja, kiedy nie będę musiał przeszukiwać e-sklepów, tylko zwrócę się do wirtualnego asystenta, powiem mu, czego potrzebuję, a on znajdzie dla mnie najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym oraz jakościowym - mówi Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat.

Sztuczna inteligencja dopasuje sklep do wymogów klientów

Sztuczna inteligencja dopasuje sklep do wymogów klientów

Przy tworzeniu interfejsu sklepu internetowego niejednokrotnie pojawiają się pytania: Jak ma wyglądać któryś z elementów, który wariant interfejsu jest lepszy, który da lepszą konwersję, a który poprawi użyteczność strony? Wiele razy chciałoby się odpowiedzieć, że to zależy od grupy klientów, bo tych jest wiele i mają różne oczekiwania.

Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]

Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]

W niedalekiej przyszłości odroczone płatności będą standardem w każdym e-commerce. Klienci chętnie korzystają z takich rozwiązań, bo to dla nich forma zabezpieczenia. Nawet jeśli produkt nie spełni oczekiwań, to można go zwrócić bez konieczności długiego oczekiwania na zwrot środków – przekonują Agnieszka Kubiczek i Damian Cichoński z Orange Polska.

Raport E-commerce. Jak sprzedawać online w 2023 roku

Raport E-commerce. Jak sprzedawać online w 2023 roku

Tak jak cała gospodarka, tak i e-commerce łapie zadyszkę. Giganci tną koszty zwalniają ludzi a mniejsi niejednokrotnie padają. Taka sytuacja może być jednak wielką okazją dla tych, którzy wiedzą, jak zbudować sprawny e-sklep.

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?

SmartyMeet zamknął pierwszą rundę finansowania. Polski videobot usprawnia wideorozmowy

SmartyMeet zamknął pierwszą rundę finansowania. Polski videobot usprawnia wideorozmowy

Polski startup SmartyMeet zaledwie kilka miesięcy od inauguracji zakończył etap finansowania pre-seed na poziomie ponad 1 mln zł. Środki pozyskane od funduszu LT Capital i Amazon Web Services (AWS) Portfolio spółka przeznaczy na rozwój technologii videobota „Boe”, czyli asystenta sztucznej inteligencji podnoszącego efektywność spotkań online oraz na ekspansję na rynek brytyjski.

Czy retailerzy są gotowi na zwroty w szczytach handlowych?

Czy retailerzy są gotowi na zwroty w szczytach handlowych?

Domeną IV kwartału każdego roku jest szaleństwo zakupowe w wielu sektorach. Niestety, wraz z nim rośnie prawdopodobieństwo nietrafionych decyzji i liczba dokonywanych zwrotów. Biorąc pod uwagę, że 1/4 klientów zwraca od 5 do 15 proc. artykułów zakupionych online, szaleństwo zakupowe może trwać do stycznia. Czy sektor handlu w Polsce jest gotowy na zwroty akcji?

Jak silniki rekomendacji mogą wzmocnić zdolności zakupowe klienta?

Jak silniki rekomendacji mogą wzmocnić zdolności zakupowe klienta?

Silniki rekomendacji istnieją już od kilkunastu lat i dzisiaj to jeden z najlepszych sposobów na to, aby utrzymać klienta i zwiększyć konwersję na stronie. Używają ich w zasadzie wszyscy liczący się na rynku gracze. Ponadto klienci chętniej zostają przy markach, którym ufają i które mają do nich indywidualne podejście. Personalizowane doświadczenie zapewniają właśnie silniki rekomendacji.

Metoda „na wnuczka” to przeszłość. Przestępcy w internecie próbują wyłudzać… „na fryzurę”

Metoda „na wnuczka” to przeszłość. Przestępcy w internecie próbują wyłudzać… „na fryzurę”

Z danych IDENTT wynika, że w takie okresy jak Święta Bożego Narodzenia czy Black Friday aż o 27,5 proc. wzrasta ilość sytuacji, kiedy ktoś próbuje się podszyć pod kogoś lub na fałszywe dane chce zrealizować np. zakupy. Mechanizm jest powtarzalny, a ostatnio szczególnie „modne” są zdjęcia w przebraniu lub z nową fryzurą.

Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową

Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową

Internet to królestwo danych. Dziś w 48 godzin gromadzi się w nim więcej danych, niż zgromadzono na całym świecie od początku istnienia ludzkości. Co z nimi robić i dlaczego należy obchodzić się z danymi jak z ropą naftową?

Czego (za)pragnie konsument 2.0

Czego (za)pragnie konsument 2.0

Przeszedł pandemię, zwiększył liczbę zakupów w sieci albo przynajmniej zaczął je tam robić. Nie lubi cieszyć się wygodą, szybkością i bezpieczeństwem – on ich bezwzględnie oczekuje. Wie, że jeśli nie ten sklep, to inny. Że jeśli nie teraz stacjonarnie, to być może mobilnie.