FedEx stawia na Polskę. Inwestycje pomogą firmom
Jak zapewniają przedstawiciele FedEx., ostatnie wielkie inwestycje firmy mają na celu poprawę jakości i sprawności dostaw na terenie całej Europy. To wielka okazja dla polskich firm. Lepsza logistyka umożliwi im szybszą, międzynarodową ekspansję. Potrzeba wsparcia rozwoju międzynarodowego jest coraz bardziej istotna – w ciągu dekady udział eksportu w polskim PKB wzrósł aż o 18 punktów procentowych i stanowi już 62,2 proc.
Nowa inwestycja w Kielcach
Ostatnią wielką inwestycją firmy było uruchomienie nowego magazynu w Kielcach. Nowy obiekt w Kielcach zajmuje powierzchnię ponad 2 600 metrów kwadratowych. Operacje prowadzone są przez 40 bram dla pojazdów kurierskich i 5 dla pojazdów liniowych. Automatyczny sorter może równocześnie skanować i ważyć do 2 000 paczek w ciągu godziny. Przesyłki frachtowe obsługiwane są w wydzielonej części magazynu, wyposażonej w specjalistyczną wagę i skaner.
- Dla firmy, która działa na rynku od ponad 50 lat, niezmienne pozostaje nasze zaangażowanie w tworzenie nowych możliwości, usuwanie barier i tworzenie rozwiązań, które pomagają klientom rozwijać się - mówi Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe, FedEx Express.
Nowy magazyn FedEx w Kielcach został zlokalizowany przy zjeździe z trasy S7, oferując połączenie zarówno z resztą kraju, jak i Europą. Lokalizacja oferuje również szybkie połączenie z katowickim lotniskiem, z którego wysyłane są przesyłki międzynarodowe do Azji, czy Ameryki Północnej.
- Inwestowanie w infrastrukturę i udoskonalanie naszej sieci lotniczej i drogowej konsekwentnie odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie naszym klientom najlepszych możliwych usług i zarazem zaspokajanie ich zmieniających się potrzeb – dodaje Mariusz Mik.
Kolejny projekt w Polsce
Od 2020 roku FedEx Express rozbudował, zmodernizował lub wybudował 12 obiektów w sześciu krajach regionu. W samej Polsce nowe obiektyFedEx powstały w Gdańsku, Toruniu, Kaliszu i Jeleniej Górze. Przykładowo, obiekt w Gdańsku zajmuje powierzchnię ponad 9 000 metrów kwadratowych. Składa się z biura oraz magazynu wyposażonego w wysokiej klasy rozwiązania magazynowe dedykowane operacjom kurierskim: system sortowania może obsłużyć do 4500 paczek na godzinę, dysponuje 159 bramami dla pojazdów kurierskich oraz 10 bramami dla zestawów linowych. Jedna część magazynu została zaprojektowana do obsługi standardowych przesyłek, natomiast w drugiej obsługiwane są większe przesyłki frachtowe.
Co więcej, dzięki inwestycji, FedEx dodał do siatki połączeń nowy punkt lotów z lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, łącząc tym samym region z największą na świecie siecią lotniczą typu cargo, jaką oferuje firma. Co oznacza taka inwestycja? Dziesiątki tysięcy firm działających w rejonie Trójmiasta uzyskały dostęp do szybkiego transportu towarów w skali globalnej – nie tylko na poziomie Unii Europejskiej. Tego typu operacje pozwalają na obniżenie kosztów transportu lotniczego, czyli główną barierą wykorzystania go w realizacji międzynarodowych dostaw.
Rozwój w Europie
FedEx inwestuje nie tylko w Polsce. To też ważna informacja dla naszych przedsiębiorców. Ewentualna ekspansja zagraniczna jest łatwiejsza, kiedy nasze towary mogą dotrzeć do klientów szybciej i bez problemów.
Z tego względu kilka miesięcy temu FedEx Express uruchomił duży hub drogowy w Novarze. Inwestycja jest wzorcem dla logistyki we Włoszech i w Europie. Hub, w którego powstanie zainwestowano 70 mln euro, stanowi punkt, który łączy Włochy z głównymi rynkami Europy, w tym z rynkiem polskim. Powiązanie z głównymi hubami drogowymi i lotniczymi kraju umożliwia przedsiębiorstwom z regionu dostęp do najważniejszych szlaków handlowych oraz całego basenu Morza Śródziemnego. Novara, wraz z pobliskim lotniskiem Malpensa, czyli głównym punktem lotniczym obsługującym FedEx we Włoszech, pełni rolę centrum logistycznego dla regionu.
To największy i najbardziej zaawansowany technologicznie hub drogowy FedEx w Europie. Zlokalizowany jest na terenie o powierzchni 210 000 metrów kwadratowych, z czego sam hub zajmuje 32 000 metrów kwadratowych. Magazyny wyposażono w 240 bram dla pojazdów liniowych. Zainstalowany na miejscu sorter to najbardziej zaawansowane urządzenie tego typu na rynku. Dysponuje przenośnikiem taśmowym o łącznej długości 3,73 km i w ciągu godziny może przesortować 21 600 paczek standardowych oraz 8 000 mniejszych przesyłek i dokumentów. Budynek do obsługi frachtu został wyposażony w urządzenia, które mogą obsłużyć w ciągu godziny 4 000 przesyłek frachtowych, w tym wielkogabarytowych.
Podobny hub powstał w Duiven. Obiekt jest usytuowany na obszarze określanym jako tzw. "Blue Banana”, zurbanizowanego i rozwiniętego gospodarczo korytarza, rozciągającego się od północno-zachodniej Anglii do północnych Włoch. W praktyce oznacza to, że hub jako jedyny dysponuje bezpośrednim połączeniem z każdym innym hubem drogowym firmy w Europie, co stawia go w samym sercu europejskiej oferty FedEx.
Dzięki tego typu projektom i inwestycjom FedEx, polskie firmy mogą jeszcze szybciej rozwijać swoją międzynarodową aktywność. Bez obaw o logistykę, ich celem pozostaje ekspansja oferty produktowej i marketingowej. Potem pozostaje już tylko wysłać przesyłkę szybko i bezpiecznie.