Raporty
Kuszenie ofertami
Firmy to najlepsi nabywcy aut, bo kupują dużo i zwykle pozwalają sobie na bogatsze wersje wyposażenia. Jakie atrakcyjne oferty mają dzisiaj dla nich importerzy?
Nowe auto co trzy lata
Najłatwiej samochód do firmy jest kupić za gotówkę. Problem powstaje, gdy jej nie mamy. Wtedy najlepszy jest leasing albo wynajem długoterminowy. Dziś już mała firma może mieć ofertę taką jak średnie przedsiębiorstwo kilka lat temu. To najmniejsi teraz n
Prawdziwy partner małej firmy
Idea Bank należy w swojej branży do pionierów usług tworzonych specjalnie dla MŚP, w tym zwłaszcza dla mikro i małych firm. Towarzyszy im od lat, wspierając przedsiębiorców w prowadzeniu działalności i rozwijaniu biznesu. Łączy przy tym doświadczenie z innowacyjnością.
Skąd wziąć pieniądze na biznes
Jak polscy mali i średni przedsiębiorcy korzystają z różnych rodzajów zewnętrznego finansowania? Coraz chętniej, bo wybór, jaki mają do dyspozycji, wciąż się poszerza, w dużym stopniu właśnie z myślą o nich.
Elektryczny impuls dla biznesu
Małe firmy mogą zarobić na inwestycjach w energetykę. Bardzo szybko rośnie rynek fotowoltaiki, coraz więcej inwestorów stawia na energię ze słońca.
Energia: jak ją zdobyć taniej
Rosnące ceny energii elektrycznej przyprawiły niejednego przedsiębiorcę o wielki ból głowy. Są jednak rozwiązania, które pozwalają prąd zdobywać i używać taniej.
Nest Bank gotowy na rewolucję
Wprowadzając nową bankowość elektroniczną, Nest Bank, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął na taką skalę współpracę z fintechami. Zapowiada jednak, że to dopiero początek i zaprasza kolejne podmioty do współpracy.
Mobilna teraźniejszość i przyszłość
Nie ma wątpliwości, że bankowość mobilna w Polsce, która z roku na rok poszerza zakres swoich funkcjonalności, będzie wypierać system bankowości internetowej. Idea Bank stosuje technologie, które lokują go w czołówce tych zmian.
Szybcy i tani
Alternatywą dla mobilnej oferty tradycyjnych banków są coraz liczniejsze propozycje fintechów – z licencją bankową lub bez. Niektóre z nich z rozmachem zdobywają klientów w całej Europie, a w tym roku dotarły również do nas.
Mobilne bankowanie mamy we krwi
Nowoczesne technologie stosowane w bankowości padają w Polsce na podatny grunt – to wiemy od dawna. Nie dziwi więc, że z otwartymi ramionami witamy także rozwiązania mobilne.
Koło zamiast linii
Gospodarka o obiegu zamkniętym może być ratunkiem dla naszej planety. Coraz lepiej rozumie to biznes (szczególnie duży) – kluczowy dla powodzenia całej sprawy, ale do przełomu jeszcze daleka droga.
Wyższa jakość relacji
Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej.
Odpowiedzialność 2.0
Społeczna odpowiedzialność biznesu zmienia się na naszych oczach. Firmy nie tylko wszczepiają zasady CSR do swych strategii, ale czynią z nich wręcz sedno swojej działalności.
Poza niezbędnymi, także wyjątkowe
Niejeden przedsiębiorca dojrzewa do myśli, że ma dużo do stracenia, uczy się przewidywać ryzyka i ich konsekwencje. Zastanawia się, co może się stać z jego rodziną, biznesem, domem, co zrobić na wypadek, gdy nie będzie zdolny do pracy. Siłą rzeczy zastanawia się też, czy się nie ubezpieczyć.
Panorama rynku ubezpieczeń
Oferta ubezpieczeń dla MSP zaczęła się robić coraz bardziej kompleksowa i elastyczna – bo takiej właśnie ochrony szukają przedsiębiorcy. Ale nie tylko to się zmienia w ich relacjach z ubezpieczycielami.
Siła w grupie
Tańsze zakupy, bardziej rentowna czy większa sprzedaż, realizacja biznesowej strategii, wzmocnienie branży – to cele, dla których przedsiębiorstwa tworzą grupy zakupowe, konsorcja, kooperatywy, klastry. Rzecz jasna te wspólne inicjatywy mają sens, jeśli ich członkowie mogą sobie zaufać, a one same są dobrze zarządzane.
Eksporter nie powinien być sam
Polscy eksporterzy z MSP nie zwalniają tempa, ale napotykają liczne bariery. I potrzebują silniejszego wsparcia ze strony państwa.
W dół i w górę, czyli warunki do rozwoju MSP
Małe i średnie firmy to rdzeń polskiej gospodarki. Dziś sprzyja im łatwiejsze, niż jeszcze niedawno, pozyskiwanie środków na rozwój, ale ten coraz bardziej utrudniają sytuacja na rynku pracy i zmiany w prawie.
Cash flow w firmie
Aby właściwie zarządzać środkami finansowymi przedsiębiorstwa, trzeba mieć rzetelną wiedzę o ich poziomie, źródłach pochodzenia czy głównych kierunkach wydatkowania. Najbardziej wartościowym źródłem informacji w tym obszarze jest rachunek przepływów pieniężnych (cash flow).
Faktoring ratunkiem dla płynności firm
Polskie firmy na co dzień borykają się z problemami płynnościowymi. Kupujący oczekują odroczonych terminów płatności, dostawcy chcą uzyskać swoją należność w relatywnie krótkim czasie. Brak płatności w terminie lub zgoda na udzielenie kredytu kupieckiego, na który de facto przedsiębiorca nie jest w stanie sobie pozwolić, stają się początkiem jego problemów płynnościowych.
Leasing bez problemów, czyli jak najkorzystniej sfinansować zakup auta
Sprzedaż samochodów dla firm nieustannie rośnie. Najczęstszą formą ich finansowania jest leasing, który w ostatnim czasie przybiera bardzo ciekawe formy. Która z nich będzie optymalna w naszym przypadku? Podpowiadamy, na co zwracać uwagę podczas rozmowy z leasingodawcą.
Panorama rynku faktoringu
W czasach prosperity faktoring zapewnia szybki zastrzyk gotówki, pomagając firmie utrzymać się na wysokich obrotach, a gdy sytuacja jest kryzysowa, zabezpiecza ją przed utratą płynności finansowej. Na dojrzałych rynkach ma też wiele różnych form. Polskie MSP zaczynają mieć do tego wyboru dostęp.
Źródła i źródełka
Po pieniądze z zewnątrz sięgnęło w ostatnim czasie 43 proc. polskich MSP, które najczęściej korzystają z własnego kapitału. Czasem nie mają wyjścia, bo wciąż im na przykład trudniej o kredyt niż w większości europejskich krajów. Ale oferta finansowania zewnętrznego coraz lepiej dostosowuje się u nas do potrzeb mniejszych firm.
Handel i metoda
Zakaz handlu w niedziele na razie rynkiem nie wstrząsnął. Podsumowujemy, co się działo przez pierwsze trzy miesiące.
Handel, czyli wielkie przemodelowanie
Galerie handlowe z kilkuset sklepami czy potężne hipermarkety, które zajmują tyle miejsca co boisko piłkarskie, powoli tracą na znaczeniu. Polacy zmienili swoje oczekiwania i zwyczaje, jeśli chodzi o zakupy, a handel się dostosowuje.
Wielkie emocje – duże korzyści
Dobrze poprowadzona kampania związana ze sponsoringiem sportu może przynieść mnóstwo korzyści – od wykreowania pożądanego wizerunku, poprzez tańsze dotarcie do klientów niż w przypadku tradycyjnej reklamy, po wzrost sprzedaży. Jak w przypadku każdej inwes
Gotowi na mundial
Piłkarskie mistrzostwa świata to wydarzenie rangi globalnej. Ale zarabiają na nim nie tylko światowe marki, rynkowi giganci czy firmy z kraju-organizatora mundialu. Wśród tych, którzy na nim skorzystają, są też mali przedsiębiorcy z Polski.
Mistrzostwa okiem buchaltera
Organizacja dużej imprezy sportowej to gigantyczne przedsięwzięcie logistyczne i finansowe. Wydane miliardy często się nie zwracają, choć przykład Polski i Euro 2012 pokazuje, że jest to możliwe. Czy uda się w Rosji? Wątpliwości jest wiele.
Jubileuszowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego
Przed nami jubileuszowa, 10. edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego – najważniejszego wydarzenia gospodarczego w Europie Środkowej, które odbędzie się 14–16 maja w Katowicach. Międzynarodowe Centrum Kongresowe i kultowy Spodek będą gościć uczestników z Europy i świata.
Nie tylko w biznesie, czyli gamingowe wcielenie HP
Firma HP jest doskonale znana jako producent komputerów i drukarek biurowych, ale również coraz mocniej zaznacza swą obecność w świecie gamingu. Od pewnego czasu proponuje nową, nieprzyzwoicie mocną i piękną serię OMEN X.
Ekosystem na trójkę
Najsłabsze obszary polskiego ekosystemu startupowego to niewystarczający kapitał i nieumiejętność współpracy. Za plus należy za to uznać otoczenie instytucjonalne.
Ludzkie oblicze ideału
Więcej otwartości i więcej zaufania – ta rada wydaje się kluczowa w procesie tworzenia i doskonalenia w Polsce dobrego ekosystemu dla startupów.
E-sport: koniec dzieciństwa
E-sport wyrasta na jedną z kluczowych polskich specjalizacji. Związany z nim rynek rozwija się dynamicznie, lecz musi sprostać kilku poważnym wyzwaniom, a o jego przyszłości zdecydują najbliższe lata.
Nad Ganges ciągle nam niespieszno
Polskie firmy na razie niechętnie eksportują czy inwestują na indyjskim rynku. Niesłusznie, bo chociaż, robiąc biznes z Indiami, trzeba być gotowym na różne, często niełatwe wyzwania, sprostanie im może przynieść ogromne korzyści.
Bezpieczeństwo firmy w cyfrowym świecie
Badania Canon Office Insights 2017, przeprowadzone na grupie ponad 2500 pracowników zajmujących kierownicze stanowiska w europejskich organizacjach, wskazują, że bezpieczeństwo cyfrowego biura jest jednym z kluczowych wyzwań nowoczesnych organizacji.