Raporty

Od przybytku głowa nie boli

Od przybytku głowa nie boli

Z tym akurat jest dobrze: małe i średnie przedsiębiorstwa mają na rynku coraz większy wybór narzędzi do cyfryzacji swojego biznesu.

Eryk Rutkowski, współpraca Maciej Kot 26.03.2018
Dla chmury nie ma alternatywy

Dla chmury nie ma alternatywy

Do tej pory małe firmy niezbyt chętnie korzystały z chmur obliczeniowych, aby przechowywać w nich swoje dane, z obawy o bezpieczeństwo tych ostatnich. Wejście w życie RODO może odwrócić to podejście o 180 stopni.

Bardziej analogowi niż cyfrowi

Bardziej analogowi niż cyfrowi

Mniejsi gracze mogą mnóstwo zyskać na cyfryzacji: większą efektywność, niższe koszty, łatwiejszy dostęp do nowych rynków. Co więcej – mogą dzięki niej stawać w szranki z gigantami. Niestety, rodzime mikro i małe przedsiębiorstwa wloką się pod względem digitalizacji w ogonie Europy, ryzykując, że pędzący do przodu świat przejedzie po nich jak walec.

Kolejne rekordy branży leasingowej

Kolejne rekordy branży leasingowej

Rok 2017 był kolejnym, w którym branża leasingowa odnotowała rekordowe wyniki. Łączna wartość sfinansowanych środków trwałych wyniosła 67,8 mld zł, czyli 15,7 proc. więcej niż przed rokiem. To było również najlepsze 12 miesięcy w historii BZ WBK Leasing, który sfinansował środki trwałe warte blisko 4,2 mld zł i niezmiennie pozostaje liderem finansowania maszyn i urządzeń.

Dynamiczne statystyki

Dynamiczne statystyki

Dynamika rynku leasingu od kilku lat nie traci impetu, a największa jego klientela to małe i średnie firmy. Zwraca uwagę ponad 20-procentowy wzrost wartości finansowania maszyn i urządzeń. To dobry wskaźnik rozwoju sektora MSP.

Bez większych wstrząsów

Bez większych wstrząsów

Na 2018 r. zaplanowano wprowadzenie bardzo wielu zmian podatkowych, ale na razie dla branży leasingowej i leasingobiorców w większości wydają się one neutralne.

Eryk Rutkowski 20.02.2018
Leasing zwierciadłem naszych czasów

Leasing zwierciadłem naszych czasów

Powodem, dla którego coraz więcej mikro- i małych firm sięga po leasing, są nie tylko prostsze procedury i rozwijająca się, bardziej elastyczna oferta, ale również technologiczne możliwości i... moda.

Biuro na torach

Biuro na torach

Podróż koleją nigdy nie musiała być jedynie przemieszczaniem się z punktu A do punktu B. Dziś zaś pojawiły się dodatkowe możliwości wykorzystania czasu spędzonego „na torach” dla dobra swojego biznesu.

Latanie na żądanie

Latanie na żądanie

Prowadzenie biznesu wymaga nieraz błyskawicznych podróży, których nie zapewnią transport lądowy czy rejsowe loty. Z odsieczą przychodzą prywatne loty biznesowe, dzięki którym można być elastycznym i zaoszczędzić czas, łączą się też z prestiżem.

Przemyśl swoje zakupy

Przemyśl swoje zakupy

Optymalizacja zakupów to dla przedsiębiorcy wyzwanie, szczególnie gdy ma być prowadzona z głową. Ale może bardzo pomóc ograniczyć wydatki, zwłaszcza że zakup materiałów i usług odpowiada często za przytłaczającą większość z nich, a w przypadku firm produkcyjnych – nawet za 90 proc.

Aleksander Sławiński 07.12.2017
Dążenie do optimum

Dążenie do optimum

Chcecie zwiększyć swoją wydajność i zyski? Spróbujcie wykryć w firmie bezsensowne czy kulejące procesy, które generują niepotrzebne koszty i marnują czas pracowników. Pomoże wam w tym optymalizacja.

Wielkie przyspieszenie

Wielkie przyspieszenie

W Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach na Dolnym Śląsku uruchomiono klasę o profilu e-sportowym, z czterema godzinami grania tygodniowo. E-sport jest już u nas traktowany serio i staje się masowy. Przybywa też firm, które widzą w nim szansę na dobry interes.

E-sport i technologia

E-sport i technologia

Wielu fanów e-sportu też lubi grać w ulubione gry. A że te z roku na rok mają coraz lepszą grafikę i bardziej zaawansowane algorytmy, potrzebne są do nich superszybkie komputery i wiele akcesoriów: zoptymalizowane odpowiednio pady, klawiatury, monitory, słuchawki, mikrofony, kamery, a nawet biurka i fotele.

E-sport podbija świat

E-sport podbija świat

Wielu z nas uwielbia gry komputerowe, ale najczęściej to czysta rozrywka. Jednak rzesza ludzi na całym świecie, szczególnie w Azji, Europie i USA, rywalizuje w nich ze sobą. Mamy już do czynienia z e-sportem, e-kibicami czy e-transferami, na czym zarabia się niemal 1 mld dol. rocznie.

Wielki brat patrzy

Wielki brat patrzy

Dawniej kierowca firmowego auta, pytany, kiedy dojedzie do celu, zawsze mógł naciągnąć nieco rzeczywistość. Mógł też nie zgłosić niektórych przejazdów. Dziś wystarczy jeden ruch myszką, by zweryfikować jego informacje i to, co dzieje się z autem. Ale nowoczesne systemy zarządzania flotą samochodową nie służą tylko do nadzoru.

Jarosław Horodecki 18.10.2017
Auto i fiskus

Auto i fiskus

Zastanawiając się, czy kupić auto dla firmy, czy sfinansować jego użytkowanie (i w jaki sposób), warto wziąć również pod uwagę podatkowe skutki takiej decyzji.

Nowe, stare, byle jare

Nowe, stare, byle jare

Wysłużone auto z silnikiem Diesla, które eksploatuje się tak długo, jak to tylko możliwe – taki jest, według Instytutu Keralla, statystyczny samochód we flotach małych i średnich firm w Polsce. Ale to się zaczyna zmieniać.

Dostawczak w firmie – jak go sfinansować

Dostawczak w firmie – jak go sfinansować

Sposobów na sfinansowanie zakupu (czy użytkowania) samochodu jest wiele i firmy wykorzystują właściwie każdy z nich. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb i, co nawet ważniejsze, możliwości. Jak więc najkorzystniej pozyskać do firmy auto dostawcze?

Auto musi pracować

Auto musi pracować

Z samochodami dostawczymi jest jak z samolotami: zarabiają na siebie, jeśli są w ruchu. A gdy nie są przy tym optymalnie wykorzystane – zarabiają za mało. Wybierając więc taki pojazd dla swojej firmy, trzeba go dobrze dopasować do jej potrzeb.

W sklepie i w fabryce

W sklepie i w fabryce

Wirtualni asystenci i doradcy, samouczące się systemy zarządzania produkcją czy wykrywające internetowych oszustów – oto niektóre tylko przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w rodzimym biznesie, i to dzięki rozwiązaniom polskich inżynierów.

Eryk Rutkowski 19.08.2017
Samochód inteligentny

Samochód inteligentny

Dużo mówi się o tym, że już za kilka lat autonomiczne samochody masowo pojawią się na drogach. Ze względu na złożoność problemu, szczególnie w ruchu miejskim i lokalnym, poczekamy chyba na to nieco dłużej.

Gdy komputer myśli za nas

Gdy komputer myśli za nas

Dopiero ogromne magazyny danych i gigantyczna moc obliczeniowa komputerów sprawiły, że sztuczna inteligencja zstąpiła z kart powieści fantastyczno-naukowych do świata realnego. Jak korzysta z niej dziś biznes i jaka to właściwie inteligencja?

7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych

7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych

Aby działania lojalnościowe były skuteczne, muszą być przemyślane, spójne ze strategią danej firmy i konsekwentnie realizowane. Choć w teorii wydaje się to proste, w praktyce przedsiębiorcy często wpadają w pułapkę pochopnie podejmowanych decyzji albo błędnego wyobrażenia o potrzebach swojej grupy docelowej. Co jeszcze utrudnia skuteczną realizację programów lojalnościowych?

To już nie tylko przyszłość

To już nie tylko przyszłość

Deweloperzy, zachęceni zwłaszcza przez młodszą część swojej klienteli, coraz częściej realizują w polskich miastach inwestycje spełniające wymogi zrównoważonego rozwoju, sięgają po najnowsze technologie, podnoszą coraz wyżej poprzeczkę. Nie tylko w domach czy mieszkaniach, ale wręcz na całych osiedlach.

Miasto po godzinach

Miasto po godzinach

Polskie miasta, jako miejsca, w których nie tylko mieszka się i pracuje, ale także aktywnie spędza wolny czas, stają się coraz bardziej interesujące. Czytaj: inteligentne.

Marek Szymaniak 19.06.2017
Gdy mały gracz zaczyna eksportować

Gdy mały gracz zaczyna eksportować

Wchodzenie na inne rynki to biznesowa szansa, ale i spore ryzyko. Małe i średnie firmy mają przy tym gorzej niż większe, choćby dlatego, że trudniej im zdobyć dofinansowanie eksportu czy zabezpieczyć transakcje. W ofercie polskich banków są jednak propozycje interesujące także dla nich.

Małe firmy oczekują od banków coraz więcej

Małe firmy oczekują od banków coraz więcej

MSP są najliczniejszą grupą przedsiębiorstw w kraju. Mają przy tym swoje specyficzne potrzeby związane z sektorem finansowym i rosnące wobec niego wymagania. Banki zaczęły w końcu na nie odpowiadać, a ich oferta z roku na rok robi się ciekawsza.

Dane - nowa waluta w biznesie

Dane - nowa waluta w biznesie

Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego, to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać i jak efektywnie je wykorzystywać?

Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych

Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych

Zbudowanie trwałej relacji z uczestnikami programów lojalnościowych zależy w dużej mierze od odpowiedniej komunikacji – jej treści, formy i częstotliwości. Jednak organizatorzy często marginalizują jej znaczenie, kładąc nacisk na atrakcyjne nagrody i formułę programu.

red. 26.04.2017
Porównywarka, czyli auto za raty

Porównywarka, czyli auto za raty

Kredyt, leasing operacyjny czy wynajem długoterminowy? Które rozwiązanie jest bardziej korzystne, gdy przedsiębiorca potrzebuje samochodu dla firmy, ale nie chce go kupować za gotówkę?

Samochód bardziej indywidualnie

Samochód bardziej indywidualnie

Najważniejszym trendem na rynku leasingu samochodów jest przejście od produktów z niską wartością wykupu auta do tych z wartością wysoką i personalizacja oferowanych rozwiązań. Wszystko to jest dużo bardziej przyjazne mniejszym przedsiębiorcom.

Rzecz do sprawdzenia

Rzecz do sprawdzenia

Choć leasing to forma finansowania wielu rodzajów środków trwałych, to największy w nim udział (niemal 30-procentowy) mają pojazdy. Dlatego skupiamy się poniżej na autach, tym bardziej że ta część leasingu jest wyjątkowo urozmaicona i najwięcej tu zależy od tego, czy odrobiliśmy pracę domową przed podpisaniem umowy.