Raporty

Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych

Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych

Zbudowanie trwałej relacji z uczestnikami programów lojalnościowych zależy w dużej mierze od odpowiedniej komunikacji – jej treści, formy i częstotliwości. Jednak organizatorzy często marginalizują jej znaczenie, kładąc nacisk na atrakcyjne nagrody i formułę programu.

red. 26.04.2017
Porównywarka, czyli auto za raty

Porównywarka, czyli auto za raty

Kredyt, leasing operacyjny czy wynajem długoterminowy? Które rozwiązanie jest bardziej korzystne, gdy przedsiębiorca potrzebuje samochodu dla firmy, ale nie chce go kupować za gotówkę?

Samochód bardziej indywidualnie

Samochód bardziej indywidualnie

Najważniejszym trendem na rynku leasingu samochodów jest przejście od produktów z niską wartością wykupu auta do tych z wartością wysoką i personalizacja oferowanych rozwiązań. Wszystko to jest dużo bardziej przyjazne mniejszym przedsiębiorcom.

Rzecz do sprawdzenia

Rzecz do sprawdzenia

Choć leasing to forma finansowania wielu rodzajów środków trwałych, to największy w nim udział (niemal 30-procentowy) mają pojazdy. Dlatego skupiamy się poniżej na autach, tym bardziej że ta część leasingu jest wyjątkowo urozmaicona i najwięcej tu zależy od tego, czy odrobiliśmy pracę domową przed podpisaniem umowy.

Polski leasing dojrzewa

Polski leasing dojrzewa

Jak zmieniła się w Polsce oferta leasingu, jakie są w nim najnowsze trendy i dlaczego robi się coraz ciekawszy i bardziej przystępny z punktu widzenia mniejszych firm?

Piotr Ceregra 17.04.2017
Jak może zmienić się świat

Jak może zmienić się świat

Praca – jej rodzaje, sposoby wykonywania, podaż i popyt – jest ściśle sprzężona z naszym cywilizacyjnym rozwojem, jego osiągnięciami i bolączkami, kluczowymi czynnikami. Są one też sygnałami pozwalającymi snuć prognozy, jaka będzie przyszłość pracy. Stąd pięć najbardziej prawdopodobnych scenariuszy na najbliższe pięć do 20 lat.

Ofert pracy w bród, a wymarzonych kandydatów brak

Ofert pracy w bród, a wymarzonych kandydatów brak

Rekrutując dziś nowych pracowników, szczególnie menedżerów, warto przemyśleć kwestie związane nie tylko z wynagrodzeniem, ale też ze wszelkimi innymi warunkami oferowanej pracy, uruchomić detektywistyczną dociekliwość, wyobraźnię, empatię i przygotować się na większe wydatki niż kiedyś. Trzeba też się bardziej starać, by pracownika zatrzymać.

Gospodarka chwilowego niedoboru

Gospodarka chwilowego niedoboru

Rąk do pracy w Polsce brakuje i przez pewien czas będzie ich brakować coraz bardziej. Pracowników szukają przemysł, usługi, handel, rolnictwo. Naszą gospodarkę ratują na razie przybysze ze Wschodu, ale konieczne są poważne zmiany systemowe. Niektóre mogą się okazać pomocne także wtedy, gdy rąk do pracy będzie za dużo.

Pięć mitów na temat programów lojalnościowych

Pięć mitów na temat programów lojalnościowych

Wokół tego, jak przeprowadzić skuteczny program lojalnościowy, narosły mity, które potrafią niepotrzebnie zniechęcić do sięgnięcia po to rozwiązanie, podczas gdy mogłoby świetnie pomóc zrealizować biznesowe cele. Mity mogą nas też narazić na ryzyko porażki. Zdecydowanie warto je odczarować.

Nie wymyślajcie koła na nowo

Nie wymyślajcie koła na nowo

Wiecie już, że program lojalnościowy pomógłby zdynamizować sprzedaż, ale czy dacie radę zrobić go sami? Wiele zależy od tego, jak jest skomplikowany, jednak zwykle lepiej zdać się na specjalistów z zewnątrz. Oto dlaczego.

Dariusz Styczek 21.02.2017
Programowanie lojalności

Programowanie lojalności

Chcąc mieć stałych kontrahentów, należy o nich dbać. Jak to jednak robić, żeby naprawdę byli nam wierni? A kiedy mamy biznesowy cel do zrealizowania, jak dodatkowo motywować naszych partnerów, żeby pomogli nam go osiągnąć?

Wożąc Europę

Wożąc Europę

O tym, że pojazdy transportu publicznego stały się polską specjalnością, mówi się od dawna. Coraz więcej autobusów, tramwajów i pociągów znad Wisły trafia do coraz bardziej egzotycznych miejsc, stając się wizytówką naszego przemysłu.

Jak nie drzwiami, to oknem...

Jak nie drzwiami, to oknem...

Ciężko dziś znaleźć kraj w Europie, który nie byłby zalewany przez nasze nowoczesne okna, drzwi, krzesła czy meble biurowe. Wśród ich producentów wyrośli liderzy, z którymi musi się liczyć praktycznie każdy konkurent.

Sukces z łyżką dziegciu

Sukces z łyżką dziegciu

Towary rolno-spożywcze i żywność to od lat niekwestionowany król polskiego eksportu. – Nasze firmy wygrywają na zagranicznych rynkach bardzo dobrą jakością swojej produkcji sprzedawanej po konkurencyjnych cenach – mówią eksperci. Jednak zrobiło się trochę mniej różowo.

Kraj to za mało

Kraj to za mało

Jakie mamy dziś hity eksportowe? Dokąd je wysyłamy? Co się tu zmienia i co ma szansę dołączyć do największych polskich przebojów na rynkach świata?

Bartłomiej Mayer 21.02.2017
Musimy uwolnić ten potencjał

Musimy uwolnić ten potencjał

Chcemy być wśród tych firm, które jako pierwsze będą dostrzegać i budować biznesy jutra – zapowiada Kamil Kamiński, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. zarządzania korporacyjnego.

Kto zyska na energetyce węglowej

Kto zyska na energetyce węglowej

Czy deklarowany przez władze zwrot Polski ku energetyce opartej na węglu może oznaczać biznesową szansę dla rozmaitych firm z sektora MSP? Odpowiedzi szukamy, przyglądając się m.in. inwestycji PGE w Opolu.

Ostrożnie z tym biogazem

Ostrożnie z tym biogazem

W połowie zeszłego roku, wraz z nowelizacją Ustawy o odnawialnych źródłach energii, rząd dał jasny sygnał – stawiamy na biogazownie. Co to oznacza dla biznesu?

Umowy na celowniku

Umowy na celowniku

Od kilku lat rynek sprzedaży energii elektrycznej do firm jest w Polsce w pełni zliberalizowany. Warunki jej zakupu, w tym m.in. cena, są ustalane indywidualnie między przedsiębiorstwem a sprzedawcą. Teoretycznie to świetnie, ale diabeł tkwi w szczegółach.

Ściąć rachunki za prąd

Ściąć rachunki za prąd

Wśród towarów i usług, za które przyjdzie nam w tym roku płacić więcej, są energia elektryczna i jej dostawa. Pytanie, jak przedsiębiorca może obniżyć wysokość swych rachunków za prąd, nabiera więc dodatkowych rumieńców. Eksperci wskazują sposoby.

Bartłomiej Mayer 22.01.2017
Swobody tyle, ile potrzeba

Swobody tyle, ile potrzeba

Im bardziej ścisła i sformalizowana współpraca, tym więcej profitów dla obu stron umowy franczyzowej. Choć czasami właśnie lepiej poluzować.

Biznes ze społecznym zacięciem

Biznes ze społecznym zacięciem

Franczyza, w której liczą się wartości społeczne, jest nastawiona na budowę silnych i partnerskich więzi, opłacalnych dla wszystkich jej uczestników. Tutaj dba się np. o kompetencje, prestiż i dobry wizerunek franczyzobiorców, a ci są franczyzodawcy naprawdę oddani.

Polska franczyza jak Balaton

Polska franczyza jak Balaton

Trwa dobra passa systemów franczyzowych w Polsce. Jednak zarówno ci, którzy dają franczyzową licencję, jak i ci, którzy ją biorą, powinni solidnie się do tego przygotować i uważać na lekkoduchów, niedoświadczonych i szarlatanów.

Zacznijcie od siebie

Zacznijcie od siebie

Wiele firm uważa, że CSR, czyli przedsiębiorczość odpowiedzialna społecznie, to typowo marketingowe działania na pokaz. Tymczasem powinna się ona zaczynać od uporządkowania własnego podwórka. Wtedy faktycznie wpływa na motywację i wyniki pracowników, na budowanie lepszych więzi z klientami i większą przewidywalność biznesu.

Gospodarka z odzysku

Gospodarka z odzysku

Polskie tłumaczenie terminu circular economy, stosowane choćby przez speców od zrównoważonego rozwoju, nie brzmi najlepiej. Bo niby z czym ma się kojarzyć „gospodarka okrężna”? To określenie warto jednak zapamiętać, bo już niedługo może się okazać, że będziemy je łączyć z rewolucją w sposobie produkowania i konsumowania dóbr.

Jarosław Horodecki, Ewa Wrzesień 13.11.2016
Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Aż 335 mld dol. ma do 2025 r. wynieść globalny przychód z ekonomii współdzielenia – twierdzą eksperci PwC. Na dodatek chodzi tylko o pięć najważniejszych obszarów: finanse, transport, hotelarstwo, turystykę i zatrudnienie. Zjawiska tego nie można więc ignorować.

Polskie miasta w światowych rankingach

Polskie miasta w światowych rankingach

Jak wypadają w międzynarodowych rankingach nasze miasta pod kątem jakości życia, jego kosztów czy atrakcyjności inwestycyjnej? Różnie, ale nigdy naprawdę fantastycznie albo bardzo źle. Co prawda, najczęściej uwzględnia się w nich tylko Warszawę...

Doliny i inteligentne specjalizacje

Doliny i inteligentne specjalizacje

Prawie trzy lata temu województwa wybrały sobie „inteligentne specjalizacje” – dziedziny gospodarki, na których będą się koncentrować. Ważne w strategii ich rozwoju także dlatego, że są kluczowe dla otrzymania unijnego wsparcia. Czy widać już tego efekty?

Nie tylko tania praca

Nie tylko tania praca

Dziś każdy region naszego kraju może być interesujący dla biznesowych inwestorów, głównie dlatego, że infrastruktura przestaje być problemem. Słabym ogniwem ciągle jednak pozostaje przygotowywanie dobrych ofert przez samorządy.

Jarosław Horodecki, Alicja Hendler 19.10.2016
Podaruj im trochę słońca

Podaruj im trochę słońca

Tam, gdzie wiele firm walczy o stałą współpracę z tymi samymi kontrahentami, nabierają znaczenia takie rzeczy, jak business gifting. Jak się tutaj dobrze wyróżnić? Można skorzystać z elektronicznego vouchera Click e Pass, który daje jednorazowy dostęp do bogatego katalogu nagród i pozwala w prosty sposób nagradzać lojalność partnerów biznesowych.

Jak oni to robią

Jak oni to robią

Programy lojalnościowe skierowane do firm można stosować na każdym rynku, w każdej branży i przy każdym typie biznesowych relacji. Poniżej pokazujemy ciekawe wdrożenia i ich rezultaty.

Program lojalnościowy krok po kroku

Program lojalnościowy krok po kroku

Każda firma, również mała, może stworzyć swój program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży skierowany do klientów biznesowych. Jak się do tego zabrać? Zupełnie tak samo, jak powinny to zrobić firmy duże. A fakt, że nie stać nas np. na superatrakcyjne i drogie nagrody dla uczestników, nie wyklucza innych przemyślanych i skutecznych rozwiązań.

Doświadczenie? Jak najszybciej!

Doświadczenie? Jak najszybciej!

Wymarzony model pracownika teraz i w nadciągającej przyszłości: nadąża za tempem zmian na świecie, rozumie ich sens, czerpie z nowych możliwości. Jednocześnie nie poddaje się dyktatowi technologii i docenia relacje międzyludzkie. A jeśli wkracza na rynek pracy, to ma za sobą edukację praktyczną.