Smart city po polsku
fot. materiały prasowePod koniec lutego br. władze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii poinformowały o uruchomieniu „innowacyjnego sposobu płacenia za przejazdy w komunikacji miejskiej w Tychach i okolicy”. Po wejściu do pojazdu pasażer zbliża kartę płatniczą do kasownika, rejestrując tym samym wejście – przy korzystaniu z taryfy odległościowej, gdzie cena podróży jest uzależniona od długości pokonywanej trasy. Po zakończeniu podróży system obciąży konto tylko za przejechaną trasę. Poza tą taryfą kasownik umożliwia również zakup biletów w taryfie strefowo-czasowej oraz odległościowej dla współpasażera lub przejazdu ulgowego.
Wdrożenie programu w 190 autobusach i trolejbusach umożliwi docelowo zrezygnowanie z typowych biletów – nawet w ich elektronicznej formie. I jest jednym z kolejnych przejawów inwestycji w smart city w Polsce.
Pomysły wchodzą w życie
Liczne inicjatywy ma Łódź. W mieście rozbudowywane są stacje ładowania pojazdów elektrycznych, tworzone są bezkolizyjne przejścia dla pieszych i systemy wspierające zmniejszanie korków w centrum miasta oraz zwiększające poczucia bezpieczeństwa mieszkańców Łodzi. – W Łodzi funkcjonują systemy zarządzania transportem publicznym, ruchem ulicznym i parkingami. Wprowadzony najnowocześniejszy monitoring miejski zdecydowanie wpłynął na poprawę poziomu bezpieczeństwa w Łodzi, szczególnie w centrum. Ponadto, w naszym mieście funkcjonuje program „Teleopieka”, którego celem jest zapewnienie kompleksowej zdalnej opieki medycznej oraz wsparcia niesamodzielnym mieszkańcom Łodzi. Obecnie programem objętych jest ponad 2 tys....
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.