Smart city po polsku

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 85
Nowoczesne technologie zmienią oblicze miast nie tylko polskich. Ewolucja trwa od lat, ale kolejne aglomeracje wprowadzają nowe rozwiązania, by zwiększyć komfort życia mieszkańców i poprawić warunki do prowadzenia biznesu.

Pod koniec lutego br. władze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii poinformowały o uruchomieniu „innowacyjnego sposobu płacenia za przejazdy w komunikacji miejskiej w Tychach i okolicy”. Po wejściu do pojazdu pasażer zbliża kartę płatniczą do kasownika, rejestrując tym samym wejście – przy korzystaniu z taryfy odległościowej, gdzie cena podróży jest uzależniona od długości pokonywanej trasy. Po zakończeniu podróży system obciąży konto tylko za przejechaną trasę. Poza tą taryfą kasownik umożliwia również zakup biletów w taryfie strefowo-czasowej oraz odległościowej dla współpasażera lub przejazdu ulgowego. 

Wdrożenie programu w 190 autobusach i trolejbusach umożliwi docelowo zrezygnowanie z typowych biletów – nawet w ich elektronicznej formie. I jest jednym z kolejnych przejawów inwestycji w smart city w Polsce. 

Pomysły wchodzą w życie

Liczne inicjatywy ma Łódź. W mieście rozbudowywane są stacje ładowania pojazdów elektrycznych, tworzone są bezkolizyjne przejścia dla pieszych i systemy wspierające zmniejszanie korków w centrum miasta oraz zwiększające poczucia bezpieczeństwa mieszkańców Łodzi. – W Łodzi funkcjonują systemy zarządzania transportem publicznym, ruchem ulicznym i parkingami. Wprowadzony najnowocześniejszy monitoring miejski zdecydowanie wpłynął na poprawę poziomu bezpieczeństwa w Łodzi, szczególnie w centrum. Ponadto, w naszym mieście funkcjonuje program „Teleopieka”, którego celem jest zapewnienie kompleksowej zdalnej opieki medycznej oraz wsparcia niesamodzielnym mieszkańcom Łodzi. Obecnie programem objętych jest ponad 2 tys....

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2020 (55)

Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie