Śrubowanie jakości
Adobe StockNie wiadomo dokładnie, ilu jest bogatych Polaków, bo zamożne osoby nie lubią się chwalić swoim majątkiem. Tym bardziej nie wiemy też, ilu z nich dysponuje kwotą wolnych środków wyższą niż 1 mln dol., będąc tzw. HNWI (High Net Worth Individuals) – naturalnymi klientami bankowości prywatnej. Choć w przypadku rodzimej, aby z niej skorzystać, wystarczy mieć 1 mln zł.
Pozostają szacunki. Na przykład z raportu Global Wealth Databook wynika, że w 2017 r. było u nas prawie 62 tys. HNWI. Poza tym, jak pokazuje raport, stale ich przybywa. W 2015 r. było ich ok. 41 tys., a w 2016 już 57 tys.(choć za ten skok odpowiadały pewnie po części wahania kursu złotego).
Z kolei Getin Noble Bank ocenia, że grupa docelowa private bankingu w Polsce liczy ponad 100 tys. osób. Oprócz tego jest jeszcze kilkaset tysięcy zamożnych obywateli w tzw. segmencie affluent, czyli dysponujących płynnym majątkiem rzędu od 200 tys. do 1 mln zł., którzy są z kolei naturalnymi adresatami personal bankingu. Na nich zresztą Noble ostatnio szczególnie się koncentruje. Ma ich ponad 30 tys. i zauważył, że duża ich część to potencjalni klienci private bankingu. – Dostrzegając potencjał tej grupy, która rośnie najbardziej dynamicznie, byliśmy jej w stanie zaoferować w...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Portfele najgrubsze z grubych
O ile termin private banking zdążył się już w Polsce zadomowić, to wealth management wciąż może brzmieć obco. Zapewne dlatego, że tego typu usługa adresowana jest nadal do dość wąskiego grona bogaczy z najwyższej półki.
Doradca robo, zdalny i szybki
Zamożni klienci banków z dystansem podchodzą do nowoczesnych technologii. Do głosu dochodzi jednak nowe pokolenie, które potrzebuje innowacji.