Moja firma

Jak zwolnić pracownika. Akademia Młodego Szefa

Jak zwolnić pracownika. Akademia Młodego Szefa

Podobno prawdziwym szefem zostaje się wtedy, gdy po raz pierwszy zwalnia się swojego pracownika. Brzmi okrutnie, ale jest w tym ziarno prawdy, bo możliwość usunięcia kogoś z zespołu to jedno z najważniejszych narzędzi zarządzania. Podpowiadamy, jak zwalniać, ale nie niszczyć siebie, zwalnianego i firmy.

Marcin Dzierżanowski 24.06.2021
Twoja spółka jest w fazie wzrostu? Myślisz o ekspansji? Aplikuj o środki na rozwój!

Twoja spółka jest w fazie wzrostu? Myślisz o ekspansji? Aplikuj o środki na rozwój!

Małe i średnie firmy prowadzące działalność innowacyjną i badawczo-rozwojową mogą liczyć na wsparcie funduszy venture capital. Jednym z ciekawszych na rynku jest obecnie NCBR Investment Fund (NIF), który dla firm, będących w fazie wzrostu lub ekspansji, komercjalizujących wyniki prac badawczo-rozwojowych (B+R+I) będzie miał budżet aż 700 mln zł.

Prawny start w startup: Masz innowacyjny pomysł? Zabezpiecz go przed kradzieżą

Prawny start w startup: Masz innowacyjny pomysł? Zabezpiecz go przed kradzieżą

Startup zaczyna się od dobrego pomysłu - to on zdobywa klientów, przyciąga inwestorów i intryguje konkurencję. Pomysłowi należy się zatem szczególna ochrona, ale na to jak go chronić nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Są kroki, które warto podjąć zawsze i wszędzie, ale i takie których zastosowanie możliwe jest tylko w przypadkach określonych przez przepisy prawa. Zacznijmy od początku.

Zagrożone segmenty, czyli auta, które mogą zniknąć

Zagrożone segmenty, czyli auta, które mogą zniknąć

Małe, miejskie auta nie przetrwają – stwierdził Luca de Meo, szefujący Renault. Powodem są normy emisji spalin Euro 7 i rosnące koszty produkcji. Ale to nie jest jedyna przyczyna zmian na rynku. Wiele z nich wymuszają rynkowe trendy. Czasami bardzo korzystne dla producentów.

Monitoring, chmura, inteligentny dom. Jak dbać o bezpieczeństwo w domu i firmie?

Monitoring, chmura, inteligentny dom. Jak dbać o bezpieczeństwo w domu i firmie?

Mieszkanie, dom, siedziba firmy, jej magazyny – z użyciem współczesnych technologii można łatwo i stosunkowo tanio objąć takie miejsca nadzorem. Fakt, tracimy przez to prywatność, jednak kamery, czujniki wody czy dymu uchronią nas przez dużymi stratami i – co ważniejsze – niebezpieczeństwem. Tym bardziej że reagują natychmiast, przywołując na czas potrzebną pomoc.

Jarosław Horodecki 17.06.2021
Cyfryzacja branży leasingowej, czyli najnowsze trendy w biznesie [OKIEM EKSPERTA]

Cyfryzacja branży leasingowej, czyli najnowsze trendy w biznesie [OKIEM EKSPERTA]

Leasing w swojej obecnej formie kojarzy się z dwiema rzeczami – z wyborem odpowiedniego pojazdu oraz formalnościami, procedurami i procesami, z którymi trzeba się zmierzyć. Pomimo gigantycznego skoku w rozwoju bankowości, chociażby dzięki różnorodnym platformom bankowości elektronicznej czy cyfrowym metodom płatności, branża finansowania pojazdów do tej pory pozostawała lekko w tyle.

3 powody, dla których warto wspierać pracowników w budowaniu własnego brandu. Marka Godna Zaufania

3 powody, dla których warto wspierać pracowników w budowaniu własnego brandu. Marka Godna Zaufania

Wydaje się, że marka osobista ma niewiele wspólnego z budowaniem wizerunku firmy. Wiele firm bagatelizuje ten aspekt, uważając, że liczy się co najwyżej marka szefa czy najważniejszych menedżerów. To błąd, bo personal branding pracowników jest ważnym elementem składowym w tworzeniu marki godnej zaufania. Oto trzy powody, dla których warto wspierać swoich ludzi w budowaniu ich osobistego brandu.

Magda Kozińska 11.06.2021
eVoting-board: KDPW digitalizuje głosowania

eVoting-board: KDPW digitalizuje głosowania

Digitalizacja i automatyzacja stały się kluczowymi trendami zarówno w sektorze finansowym, jak i w innych obszarach gospodarki. Procesy te przyspieszyły w ostatnich miesiącach, gdy z powodu globalnej pandemii musieliśmy poradzić sobie z nową rzeczywistością, ograniczającą codzienne interakcje między ludźmi.

Prawny start w startup. Finansowanie startupu ze środków publicznych

Prawny start w startup. Finansowanie startupu ze środków publicznych

Startupy nie muszą liczyć tylko na własne zasoby finansowe lub prywatnych inwestorów. Jednym z rozwiązań jest nawiązanie współpracy z instytucjami, oferującymi programy dedykowane dla startupów, których celem jest finansowanie ich rozwoju. Jak można z nich skorzystać?

Pandemiczne przeciąganie liny [FELIETON]

Pandemiczne przeciąganie liny [FELIETON]

„Wszyscy jesteśmy drużyną narodową”. Warto przypomnieć to stare hasło kampanii marketingowej Biedronki związane z promocją reprezentacji Polski w piłce nożnej przygotowującej się na mistrzostwa Europy w 2012 r. Po 10 latach myśl w nim zawarta stała się rzeczywistością!

Franczyza. Jak nie nabić się w butelkę

Franczyza. Jak nie nabić się w butelkę

Prowadzenie biznesu franczyzowego to szansa, ale i wyzwanie. Oprócz tradycyjnego ryzyka biznesowego dochodzi jeszcze jeden czynnik – podejście franczyzodawcy. Współpraca z nierzetelnym partnerem może się źle skończyć.

Cezary Szczepański 26.05.2021
Raport Zielony Ład. Polska droga do wodoru

Raport Zielony Ład. Polska droga do wodoru

Budowa farm morskich na Bałtyku oznaczać będzie nie tylko ekstradostawy niedrogiej energii z odnawialnych źródeł. To też szansa na wykorzystanie nadwyżek taniej i czystej energii do produkcji wodoru i rozwoju gospodarki wodorowej, która będzie jednym z filarów naszej transformacji energetycznej.

Czas na zielone inwestycje. Debata My Company Polska

Czas na zielone inwestycje. Debata My Company Polska

To nie jest pytanie „czy?” ale „kiedy?”. Kiedy polskie firmy powinny ruszyć z „zielonymi inwestycjami”? Zdaniem uczestników debaty zorganizowanej przez My Company Polska, jak najszybciej.

5 popularnych mitów na temat budowania społeczności

5 popularnych mitów na temat budowania społeczności

We współczesnym niespokojnym świecie, w którym sporo czasu spędzamy przed ekranami komputerów, coraz mocniej zaczynamy odczuwać brak więzi z innymi. Starając się wypełnić tę lukę, marketerzy zaczynają lawinowo tworzyć społeczności wokół marek. Co jednak sprawia, że nie wszystkim się to udaje?