Moja firma
Algorytm dobrostanu
W czasach, gdy tak trudno o pracowników, każda firma chciałaby ich zrozumieć. Ponad 200 osób na żywo i 3 tys. online rozmawiało o wellbeingu pracowników, jego wpływie na funkcjonowanie i wyniki firm oraz zasadach jego wdrażania i mierzenia jego poziomu. Okazją do wymiany zdań była październikowa konferencja Benefit Systems „Wellbeing Summit. Poznaj Algorytm Dobrostanu”.
Bogaty jak prezes. Ile zarobili szefowie dużych spółek
W 2022 r. prezesi firm notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zarobili przeciętnie o 15 proc. więcej, niż rok wcześniej. Problem w tym, że inflacja niemal w całości "zjadła" te podwyżki.
HR-owy must have
Rozwijająca się w błyskawicznym tempie technologia zrewolucjonizowała rynek pracy i zakresy pożądanych kompetencji. To, co potrzebne jest w firmie dzisiaj, jutro może okazać się już nieprzydatne lub niewystarczające. Pojawiły się nowe potrzeby i wyzwania, na które działy HR będą musiały szybko reagować. Ci, którzy nie nadążą za trendami, nie podołają konkurencji.
Benefity żywieniowe w pracy coraz bardziej pożądane
Aby przyciągnąć i zatrzymać talenty, firmy coraz częściej już na etapie rekrutacji informują o wartości finansowej benefitów, ponieważ kandydaci nie mają świadomości, z czego składa się całkowity pakiet wynagrodzeń.
CX, czyli nowy język biznesu
Powiedzenie „klient nasz pan” zyskało zupełnie nowe oblicze. W biznesie nie chodzi już tylko o to, by traktować potrzeby klientów priorytetowo. Dziś najważniejsze jest to, by poznać je i dostosować się do nich, zanim jeszcze klient skorzysta z naszej oferty.
Jak uniknąć kłopotów
„Zapłaci czy nie zapłaci?”. Nie musisz zrywać płatków stokrotki, by ocenić, czy dany kontrahent wart jest współpracy. Apfino wdrożyło narzędzie, które przedsiębiorcy automatycznie w tym pomoże.
Amazon deklaruje własną rewolucję w AI. Oto, co szykuje firma
Podczas konferencji AWS re:Invent 2023 przedstawiciele firmy Amazon ogłosili szereg nowości. Głównym jest powtanie nowego asystenta biznesowego Amazon Q. Oprócz tego zaprezentowano szereg rozwiązań, które już niebawem trafią do oferty AWS.
Sąd Najwyższy stanął po stronie ZUS-u. To zła wiadomość dla przedsiębiorców
Pod koniec listopada Sąd Najwyższy podzielił opinię ZUS-u na temat podstawy wymiaru składek odprowadzanych przez przedsiębiorców. Zgodnie z uchwałą, ZUS może swobodnie kontrolować i obniżać jej podstawę. Zdaniem Rzecznika MŚP, taka decyzja kłóci się z dotychczasowym dorobkiem orzeczniczym i jest mocno niekorzystna dla firm.
Złośliwy jak... przedsiębiorca. Dowiedzieliśmy się, dlaczego firmy oszukują kontrahentów
Aż 80 proc. respondentów badania „Zaufanie w biznesie” twierdzi, że przedsiębiorcy z ich branży są uczciwi. Mimo to niemal każdy biznes biznes w tym kraju dotykają opóźnienia w płatnościach. KRD zbadało, dlaczego firmy decydują się postępować nieuczciwie względem swoich kontrahentów
Wdrażanie AI w polskich firmach na dramatycznym poziomie. "Tylko 6 proc. firm jest na to przygotowana"
Nie wystarczy używać ChatGPT, by w pełni korzystać z dobrodziejstw rewolucji AI. Na świecie, jak wynika z nowego raportu Cisco AI Readiness Index, niemal każdy przedsiębiorca jest świadomy, że wdrożenie AI jest koniecznością. Niestety, w Polsce w pełni gotowych na ten proces jest zaledwie 6 proc. firm.
Trans misja. Jak stworzyć inkluzywną firmę
Osoby transpłciowe to jedna z najbardziej dyskryminowanych grup w Polsce. Także na rynku pracy. Jak stworzyć firmę wrażliwą na różne tożsamości płciowe?
Zaufanie w świecie technologii
Cyfryzacja życia oznacza dla marek nie tylko korzyści, ale też wyzwania. By zasłużyć na miano Marka Godna Zaufania, trzeba wziąć odpowiedzialność za technologiczne przemiany i zarządzać nimi tak, by nie wpłynęły negatywnie na wizerunek marki.
Architekci marzeń
Jaka będzie firma przyszłości? Czym przyciągać będzie do siebie najlepszych na rynku pracowników? I jaka będzie w tym rola nowych technologii? Odpowiedzi na te pytania szukałyśmy w czasie debaty „Architekci marzeń”. Naszymi gośćmi były przedstawicielki firm, które zdobyły tytuł „Marka Godna Zaufania”: Anna Zarzycka – kierownik projektu zespołu budowania marki pracodawcy, Orlen, Anna Szlawska-Witczak – dyrektor Departamentu Kompetencji Bankowości Detalicznej, bank Credit Agricole, oraz Jadwiga Wojtas – szefowa produkcji i rozwoju, Soneta, czyli marka enova365.
Jak przyciągać do firmy talenty
Budując pozytywny wizerunek pracodawcy, musimy podjąć wiele działań zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy. Szczególnie warto zadbać o te wewnętrzne. Zatrudnieni pracownicy są bowiem naszymi najlepszymi ambasadorami – mówi Edyta Wątor, dyrektor Biura Zarządzania Rozwojem Pracowników i Budowania Marki Pracodawcy, ORLEN.
Wellbeingowy system operacyjny
Jak dostosować ofertę wellbeingową do zróżnicowanych potrzeb pracowników i zmieniającego się rynku? Wystarczy postawić na MultiLife – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems.
Cicha rewolucja, czyli kobiety w technologiach
Wpływ kobiet na nowe technologie przez dziesięciolecia był niewielki. To już jednak przeszłość – obecnie ich rola w branży high-tech bardzo wzrasta, coraz więcej jest też ich na stanowiskach zarządczych. Tempo przemian jest tak duże, że można już mówić o cichej rewolucji.
Znów coś przywiezie. Jak wprowadzić zmiany w firmie?
Jak wprowadzać zmiany w firmie, by okazały się sukcesem – radzi Ewa Tylman, coach, trenerka i mentorka.
Nowe technologie w firmach. Czego dziś potrzebuje biznes
Nowe technologie poprawiają rentowność lub zwiększają efektywność działania organizacji – zdaniem większości firm, które wzięły udział w badaniu KPMG. Najlepiej ocenione pod tym względem zostały data analytics, chmura i modele XaaS oraz sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja.
Polskie firmy coraz częściej wdrażają narzędzia AI [RAPORT]
Już 20 proc. polskich firm zakończyło wdrażanie narzędzi AI w biznesie - wynika z najnowszego raportu EY. Wiele z nich jest w trakcie tego procesu.
Eksporterzy zadłużeni na potęgę. Firmy będą się jednak rozwijać
Branże motoryzacyjna i rolno-spożywcza oraz przemysł metalowy to od lat koła napędowe polskiego eksportu. Według Rejestru Długów BIG InfoMonitor, ponad 5 proc. firm z tych sektorów ma zaległości w regulowaniu swoich zobowiązań. Ich suma wynosi już 3,2 mld zł.
W zespole nie warto mieć samych gwiazd
Z mojego doświadczenia wynika, że by zespół działał efektywnie, nie musi go tworzyć 20 topowych „gwiazd”. Słabość pracowników świadczy też o słabości szefa – mówi Maciej Piołunowicz, dyrektor Departamentu Audytu Wewnętrznego w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Barometr Retail: 43 proc. firm deklaruje chęć korzystania z AI w większym stopniu
Barometr Retail pokazuje ciekawe dane na temat użycia AI w przedsiębiorstwach. Uczestnicy badania deklarują, że ich organizacje planują korzystać ze sztucznej inteligencji w coraz większym stopniu. Wskazało tak 43 proc. ankietowanych.
Upskilling i reskilling – daj szansę talentom!
Pracownicy chcą się rozwijać – podnosić i zdobywać nowe kwalifikacje. Dla firm to wyzwanie, ale jednocześnie szansa. Dobry program rozwojowy i możliwości szkoleń przyciągają talenty.
Praca dla kilku minut euforii
Wygrywanie jest niezwykle uzależniające, stale chcesz więcej. Kiedy masz chwilę wytchnienia lub okres bez sukcesów, zaczynasz tęsknić za zwycięstwami. Stajesz na rzęsach, żeby jeszcze raz doświadczyć tych wspaniałych uczuć – mówi Bartosz Zmarzlik, czterokrotny mistrz świata w żużlu.
Dopal swój startup chmurą
Startupowe community 12 października po raz kolejny spotkało się na evencie organizowanym w ramach programu Let’s get cloud. Inicjatywa stworzona przez Google Cloud i OChK do wspierania rozwoju startupów w zaledwie dwa lata pomogła już ponad 150 polskim firmom.
Oblicza różnorodności
Pinkwashing, greenwashing czy rainbowwashing – o oskarżenie o różne „washingi” nietrudno, zwłaszcza w dobie rosnących wymogów regulacyjnych i oczekiwań społecznych. Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas, zdradza, w jaki sposób tworzyć spójną, transparentną i różnorodną organizację.
Jak rozwinąć firmę w niestabilnych czasach
Kiedy otoczenie biznesowe zmienia się dosłownie z dnia na dzień, nie uda ci się rozwinąć firmy, jeśli nie zwrócisz uwagi na jej fundamenty.
UP i RE. Nowi szkoleniowi bogowie
W zderzeniu ze sztuczną inteligencją szansą na utrzymanie się na rynku pracy jest nasz rozwój. Inwestycja w upskilling i reskilling sprawi, że wciąż będziemy atrakcyjni dla pracodawców i po spotkaniu z robotami wyjdziemy z tarczą, a nie na tarczy.
AI w sprzedaży, czyli jak zwiększyć wydajność zespołu o 100 proc.
Czy wiesz, że przeciętny handlowiec poświęca na faktyczną sprzedaż tylko 28 proc. swojego czasu pracy?
Gambit przedsiębiorcy
Biznes to gra bez końca, ale odbywająca się według ściśle określonych zasad. Bez dobrej strategii o osiągnięcie sukcesu będzie bardzo trudno. Z pomocą przychodzą szachy, które uczą wielu cech, tak ważnych w trakcie rywalizacji z biznesowym konkurentem.
Bardzo mały biznes, całkiem spore możliwości
Swobodna działalność gospodarcza – bez uciskającego administracyjnego gorsetu – to bardzo sensowne rozwiązanie. Niestety dotyczy to tylko osób, które chcą prowadzić biznes w ograniczonym zakresie. Jak się do tego zabrać?
Pomysł na biznes – placówka pocztowa
Jednym z bezpieczniejszych sposobów na własny interes jest współpraca partnerska. Pod parasolem silnej marki, która ma za sobą dziesiątki udanych przedsięwzięć zdecydowanie łatwiej wystartować ze swoją własną działalnością. O tym, jak wygląda prowadzenie partnerskiej placówki pocztowej opowiadają agenci firmy Speedmail.
Pracodawcy nie doceniają znaczenia rewolucji AI. "Brakuje planów na reskilling pracowników"
Mimo, że duża część pracowników podejmuje działania mające na celu zdobycie podstawowych kompetencji w zakresie obsługi narzędzi AI, to w przypadku samych pracodawców nowe technologie nie skłaniają do dużych zmian - wynika z raportu przygotowanego przez Cpl, JustJoinIT i RocketJobs.
Marketingowe czarne skrzynki. Narzędzia AI, które pomogą ci w marketingu
Chcesz mieć dobry marketing bez marketera? Oto nowe narzędzia do budowy własnej przewagi na polu automatycznego marketingu.
Zmniejszasz gramaturę produktu w opakowaniu? Będziesz musiał ostrzec konsumenta
Wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez manipulację gramaturą i ceną produktu – tak w skrócie można opisać zjawisko shrinkflacji. Zarówno Francja, jak i Niemcy planują wprowadzenie restrykcji przeciwko tej praktyce. Karą dla producenta ma być jasna informacja na produkcie, że liczba gramów uległa zmianie.