Gaming
Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki gamingowej w Polsce od trzech lat. Pozyskane środki w całości zasilą budżet produkcyjny gry Play of Battle.
Czasem boisko, czasem zapomniane miasteczko
Idzie zima, wieczory stają się coraz dłuższe, może więc to najodpowiedniejszy moment na odkurzenie konsoli do gier? Oto dwa tytuły, które warto wypróbować.
Ponad 33 000 zarejestrowanych uczniów do drugiego sezonu Predator Games
Do rywalizacji w drugim sezonie zgłosiło się aż 33 658 uczniów, co jasno dowodzi, że esport staje się istotnym elementem kultury młodzieżowej. Predator Games zyskało na znaczeniu jako kluczowa platforma wspierająca młode talenty w świecie profesjonalnych rozgrywek. Liczba szkół wzrosła o 110% w stosunku do poprzedniej edycji – z 1 024 placówek w pierwszym sezonie do 2 142 w obecnym, a liczba drużyn zwiększyła się o 170% – z 4 096 w pierwszym sezonie do 11 044, które będą rywalizować w pięciu grach, wyraźnie potwierdzają rosnącą skalę i prestiż Predator Games.
Taki moment już się nie powtórzy. Wywiad z twórcami BLANK
Po latach pracy dla CD Projekt Red poczuliśmy z chłopakami, że potrzebujemy znaleźć sobie zupełnie nowe miejsce – o planach BLANK rozmawiamy z Marcinem Jefimowem i Mikołajem Marchewką, co-founderami studia.
Giełdowy proletariat: Film o Game Stop
„Ryczący kotek”, czyli drobny amerykański inwestor Keith Gill, w 2019 r. postanowił kupić śmieciowe akcje za 53 tys. dol. Dwa lata później – dzięki stworzeniu społecznego ruchu przeciwko rekinom z Wall Street – ich wartość osiągnęła astronomiczną kwotę 48 mln. Film „Inwestorzy amatorzy” pokazuje prawdziwą historię giełdowej przygody firmy GameStop. Obraz powstał na podstawie „The Antisocial Network”, świetnej książki Bena Mezricha.
Powstaje gra na podstawie Thorgala. "Jesteśmy w trakcie tworzenia głównych mechanik" [WYWIAD]
O planach studia Mighty Koi opowiada Marcin Grzegórski, dyrektor studia, odpowiedzialny za jego strategię.
Nowa era rekrutacji: Zagraj w grę i zgarnij pensję. Ikea płaci za pracę w Robloxie
Szwedzka sieć meblowa Ikea wprowadza innowacyjne podejście do zatrudnienia, poszukując pracowników do swojego wirtualnego sklepu na platformie Roblox. Nowa inicjatywa pozwoli zatrudnionym osobom zarabiać, obsługując klientów w cyfrowym środowisku. Za serwowanie słynnych klopsików w świecie gamingu pracownicy otrzymają tę samą stawkę, co kasjerzy w stacjonarnej Ikei.
Przeszukania w biurach Sony i dwóch wydawców gier. Steam i PlayStation Store na celowniku polskiego urzędu
Na rynku gier wideo mogło dojść do zmowy cenowej - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W biurach kilku firm odbywają się przeszukania. Na celowniku polskiego urzędu jest m.in. Sony i Steam.
Alioth Group dołącza do Play of Battle jako inwestor i partner strategiczny
Alioth Group, trzeci co do wielkości inwestor w projekcie, nie tylko wzmocni go finansowo, ale będzie także aktywnie uczestniczyć w jego rozwoju.
CD Projekt na fali wzrostów: Akcje biją rekordy na WIG20
W ostatnich dniach, akcje CD Projektu, czołowego polskiego producenta gier, wykazały imponującą dynamikę wzrostu, stając się liderem zysków na poniedziałkowej sesji wśród wszystkich spółek WIG20.
Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?
Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 r. był wart ponad 180 mld dol., z czego ponad 80 mld dol. to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. rocznie. Na świecie jest ok. 3 mld graczy. Żal nie wykorzystać takiej szansy, prawda?
Lenovo wspiera polski gaming
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Lenovo wspiera polski gaming!
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?
W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.
Pierwszy w Polsce Związek Pracowników Branży Gier powstaje z inicjatywy pracowników CD Projekt
Niecodzienna inicjatywa w polskiej branży gamingowej. Pracownicy CD Projekt zakładają Związek Pracowników Branży Gier, otwierając nowy rozdział w historii relacji pracodawców i pracowników w sektorze tworzenia gier.
Eksperci branży gamingowej: Apple Vision Pro odmieni rynek VR
- Meta Quest 3 i Apple Vision Pro zapowiadają nową erę w świecie VR i AR. Szczególnie nadchodząca premiera tego drugiego produktu jest ogromną szansą, na którą czekamy z niecierpliwością - mówi Bartosz Rosłoński, prezes Immersion Games.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Fuzja Microsoftu z Activision Blizzard - czy Call of Duty zniknie z PlayStation?
Activision Blizzard, jeden z największych wydawców gier na świecie, odpowiedzialny za takie tytuły jak "Call of Duty", "World of Warcraft", "Diablo" czy "Overwatch", jest na ustach graczy i mediów ze względu na swoją niedawną fuzję z Microsoftem.
Sundog przyspiesza pracę nad grą na podstawie powieści Olgi Tokarczuk
Sundog - spółka z branży gier wideo - planuje, że prototyp Ibru zostanie ukończony do grudnia 2023 roku. Studio w ostatnim czasie zwiększyło zatrudnienie do 11 osób, a także rozważa pozyskanie finansowania w kolejnej rundzie inwestycyjnej. Przypomnijmy, że Sundog pracuje nad tytułem inspirowanym książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. Szacowany budżet produkcji wyniesie ok. 15 mln zł.
Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]
Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.
Cyberpunk 2077: zapowiedź dodatku do gry podbija wartość akcji CD Projekt
To będzie jedyny płatny dodatek do epickiej gry wydanej na świat przez giganta polskiej branży gamingowej. Efekt kampanii marketingowej okazał się owocny dla CD Projekt.
CD Projekt wypłaca 100 mln zł dywidendy akcjonariuszom
O takiej zaliczce można pomarzyć - 20 czerwca akcjonariusze CD Projekt otrzymają środki na poczet dywidendy. Spóła poinformowała o zmianie statutu w związku z tą sprawą.
CD Projekt zaskakuje wynikami sprzedaży: 75 mln sprzedanych kopii gry Wiedźmin
Polski gigant branży gier komputerowych ogłosił wyniki sprzedażowe za pierwszy kwartał 2023 roku, które okazały się lepsze niż oczekiwano. CD Projekt zanotował 69,7 mln zł zysku netto w I kw. 2023 r. i 96,6 mln zysku EBITDA.
Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry
Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".
Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe
O gamingu jeszcze do niedawna mówiło się jako o perle polskiej giełdy. Choć dziś nastroje są mniej entuzjastyczne, perła odzyskuje dawny blask. Duża w tym zasługa innowacyjnych spółek, które na gaming patrzą holistycznie.
Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D
Digimans AI tworzy oprogramowanie, dzięki któremu w prosty sposób i na dużą skalę można tworzyć tzw. bohaterów NPC, czyli niezależnych, będących częścią tła dla graczy. To wszystkie te przypadkowe postaci, w które nie wciela się żaden z graczy, ale spotyka na swojej drodze, a odgrywane są przez program. Dlaczego stały się tak ważne?
Insert Stonks ma już 15 tys. graczy. W planach kolejna runda finansowa [TYLKO U NAS]
Kwota finansowania nie jest jeszcze ustalona, ale rundę powinniśmy domknąć w ciągu kolejnych sześciu miesięcy - zdradzają w rozmowie z mycompanypolska.pl przedstawiciele startupu Insert Stonks.
Powstaje gra o inwazji na Ukrainę. "Mamy nadzieję, że produkcja wywoła też pozytywne emocje"
Death From Above przeniesie graczy na Ukrainę, gdzie wcielą się w ukraińskiego operatora drona wojskowego i zawalczą z siłami wroga. Wydawcą projektu jest Lesser Evil, którego misją jest promowanie gier dotykających ważnych tematów. Premiera Death From Above planowana jest w 2023 roku.
Sundog zebrał pieniądze od lokalnych inwestorów. Wraz z akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk, stworzy grę
Polski startup Sundog zakończył emisję prywatną dla inwestorów, w której pozyskał niemal 1,5 mln złotych. Firma chce sfinansować w ten sposób produkcję gry Ibru, którą tworzy wraz z pisarką i jednocześnie swoją akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk.
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach
Cooking Simulator – sprzedażowy hit Big Cheese Studio - już niedługo będzie dostępny na największym rynku gier wideo. Chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games SA polski producent otrzyma 80 proc. przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania.
Milion sprzedanych egzemplarzy Gas Station Simulator. DRAGO entertainment kończy prace nad nową grą
DRAGO entertainment podało oficjalne dane sprzedażowe hitowej produkcji Gas Station Simulator, która zadebiutowała na Steam jesienią 2021 roku, a od października 2022 dostępna jest na konsolach PlayStation, Nintendo Switch i Xbox. Do teraz grę oraz dodatek Can Touch This nabyło łącznie ponad 1 mln graczy.
Idris Elba dołącza do obsady Widma wolności. Nowy zwiastun dodatku do Cyberpunka 2077
CD PROJEKT RED zaprezentował nowy zwiastun Widma wolności, nadchodzącego dodatku do gry Cyberpunk 2077. Zwiastun ujawnia nowego członka obsady oraz zawiera nieprezentowane wcześniej ujęcia z gry.
SimFabric dołuje na giełdzie za sprawą społeczności graczy?
Każda firma powinna zrozumieć, że wystawianie fejkowych recenzji ich produktów może obrócić się przeciwko niej. Czy SimFabric zadarł ze społecznością graczy, czy padł ofiarą praktyk marketingowych innych sprzedawców?
Game over? Nie żyjesz. Google VR, które niosą śmierć
Nie można ich kupić, ale chętnych nie brakuje. Gogle VR, zdolne uśmiercić gracza po wirtualnej porażce w grze, ściągnęły uwagę całego świata.