Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry

Założyciele Sundog
Założyciele Sundog, fot. materiały prasowe
Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

– W najnowszym materiale key art pokazujemy szczegóły najniższej dzielnicy miasta. Jest to obszar slumsów, które zbudowane są w dużej mierze na ruinach starożytnego miasta. Mieszkańcy tej dzielnicy budowali ją ze znalezionych kamieni, starych materiałów budowlanych. Wykorzystane są duże, wysokie kolumny, które są kolejną warstwą miasta i historii w nich ukrytej. Slumsy Ibru to opuszczona przestrzeń, która rządzi się swoimi prawami – mówi Carlos Castañon, współzałożyciel i dyrektor artystyczny Sundog. I dodaje: – Przestrzeń ta jest zamieszkiwana przez najbiedniejszych mieszkańców. Z drugiej strony pomimo tego szarego życia, ta dzielnica jest bardzo kolorowa i różnorodna. Mieszają się tu kultury. Może w niej się znaleźć każdy, kto spadł z drabiny społecznej, przez to ta okolica jest tak niesamowita.

Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Niektóre stroje i lokalizacje powiązane są z faktami geograficznymi i problemami społecznymi krajów z tamtego obszaru.

– Trafiamy do miasta, które lata swojej świetności ma za sobą. Trudno powiedzieć, kiedy były te czasy. Całe miasto jest „postczasowe”, nie wiadomo, czy to co się w nim dzieje jest współczesne, czy antyczne. Nad dolną dzielnicą dominuje zupełnie inny świat, górna część miasta. Mieszkają tam postacie, które podają się za bogów. Boskość w naszym świecie jest dziwnym zjawiskiem, można się urodzić bogiem, albo przybliżyć się do tego statusu przez czyny. Ten motyw jest bardzo stary, nawiązujemy tutaj do opowieści o Gilgameszu, który przez swoje czyny został półbogiem – opisuje Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog.

Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 10 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20 osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry przekroczy 10 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin.

W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji.

Sundog - najlepsze startupy gamingowe

Sundog znalazł się w naszym zestawieniu najlepszych startupów gamingowych. Materiał jest dostępny TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ