Leasing w cyfrowych czasach

leasing
Fot. shutterstock.
Leasing online to rozwiązanie nie tylko wygodne, ale także korzystne dla klientów. Pozwala na podejmowanie szybkich i bezpiecznych decyzji biznesowych.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2023 (92)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Polski biznes stawia na rozwój, który w dużej mierze napędzany jest dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań. Firmy leasingowe, chcąc wspierać klientów w prowadzeniu ich działalności, również weszły  na drogę dynamicznych zmian w obszarze cyfryzacji usług i automatyzacji procesów. W efekcie bogata oferta produktów leasingowych, zawieranie umów, obsługa klienta czy dostęp do zrealizowanych transakcji zostały przeniesione do świata online. Firmy leasingowe chcą być dla przedsiębiorców atrakcyjnym partnerem, zapewniającym nowoczesne i atrakcyjne finansowanie inwestycji, spersonalizowaną ofertę, dbając jednocześnie o ich komfort i bezpieczeństwo.

Zawieranie umów leasingowych W NOWOCZESNYM wydaniu

Branża leasingowa, która jeszcze do niedawna opierała się na bezpośredniej relacji z klientem, dziś dynamicznie się cyfryzuje.  W 2021 r. PKO Leasing wdrożył nową usługę umożliwiającą zdalne podpisanie m.in umowy leasingu i pożyczki klientom, którzy nie posiadają podpisu kwalifikowanego, przy jednoczesnym zapewnieniu zdalnej weryfikacji tożsamości klienta.

Wideoweryfikacja klienta w procesie leasingowym odbywa się za pośrednictwem platformy Autenti. Przedsiębiorcy mogą wyrobić podpis kwalifikowany oraz mieć wgląd do przesłanej przez PKO Leasing dokumentacji bez konieczności złożenia odręcznego podpisu. Wideoweryfikacja trwa ok. 7 min, a wszystko, czego potrzebuje klient, to kamera internetowa, połączenie z internetem i dokument tożsamości. Podpisanie dokumentów, np. umowy leasingu podpisem kwalifikowanym, zajmuje średnio 1 min. Odbywa się w dowolnym miejscu, o dowolnej porze i na wybranym urządzeniu – komputerze, tablecie czy smartfonie.

– Stoimy u progu cyfrowej rewolucji w leasingu. Chcemy ułatwiać prowadzenie biznesu naszym klientom, ceniąc jednocześnie ich czas, dlatego usprawnienie procesu zawierania umów leasingowych w formie online było dla nas działaniem priorytetowym. Wykorzystanie narzędzi, dzięki którym klient ma dostęp do nowoczesnych rozwiązań w zakresie cyfrowej obsługi dokumentów, w tym pełną swobodę w kwestii terminu podpisania umowy leasingowej zdalnie, przy zachowaniu minimum formalności, niewątpliwie wpływa na usprawnienie całego procesu. Usługa zdalnej weryfikacji tożsamości przeprowadzona przez konsultanta Autenti, na podstawie której nasi klienci, dostawcy i doradcy mają możliwość wyrobienia podpisu kwalifikowanego InfoCert, to kolejne udogodnienie podnoszące jakość oferowanych przez nas usług – mówi Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.

Dzięki pełnej automatyzacji procesu zawierania umów leasingowych klienci PKO Leasing mogą podpisywać dokumenty bez udziału doradcy, nie wychodząc z domu. Dzięki temu skraca się czas zawierania umowy leasingowej. Proces przesyłania dokumentów i wglądu do nich jest prosty, szybki,  bezpieczny i – co warte podkreślenia – odbywa się w pełni online, zatem nie trzeba już drukować materiałów.

Leasing jako szybka forma płatności – finansowanie online bez wychodzenia z biura

Zdalna forma kontaktu i prowadzenie biznesu w formie online, które upowszechniły się kilka lat temu, w dobie COVID-19, obecnie stały się standardem. Branża leasingowa, chcąc dotrzymać kroku swoim klientom, skupia się więc na maksymalnym wykorzystaniu cyfrowych możliwości. Rozwiązaniem niosącym szereg korzyści dla właścicieli firm, którzy są zainteresowani sfinansowaniem leasingiem w prosty i szybki sposób sprzętu wybranego w sklepie internetowym lub stacjonarnym, jest skorzystanie z platformy PKO Leasing Online. Transakcja może zostać przeprowadzona od początku do końca online (w sklepie internetowym) lub przy udziale sprzedawcy (w sklepie stacjonarnym). Można również łączyć te dwie formy.

– Nasze rozwiązanie pozwala klientowi rozpocząć wnioskowanie o leasing w sklepie, a zakończyć w online (na laptopie lub telefonie) w innym miejscu i czasie, aby na przykład jeszcze raz na spokojnie przeanalizować ofertę – wyjaśnia Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.

Przedsiębiorcy, którzy są otwarci na nowe rozwiązania, cenią swój czas i wygodę, jak również ograniczone do minimum formalności. Doceniają komfort, jaki wiąże się z korzystaniem z produktów leasingowych w sposób zdalny lub na miejscu w sklepie partnera PKO Leasing bez konieczności wizyty w oddziale firmy i kontaktu z doradcą. 

Decyzja o  przyznaniu finansowania wydawana jest nawet w 3 min. od momentu złożenia wniosku, zaś cały proces kończy się popisaniem umowy z wykorzystaniem podpisu cyfrowego. Dzięki temu z obiegu wyeliminowana zostaje papierowa dokumentacja. Leasingowany przedmiot , np. komputer, dostarczany jest przez kuriera do domu lub można go odebrać osobiście w sklepie.  Niemałym atutem przemawiającym za wyborem leasingu w formie online jest także fakt, że zwykle rata leasingowa jest stałej wysokości przez cały okres umowy oraz zawiera ubezpieczenie sprzętu.

Biznes zarządzany zdalnie

Polskie przedsiębiorstwa cyfryzują się coraz szybciej i tego samego oczekują od swoich partnerów biznesowych. Rosnące wymagania klientów sprawiają, że firmy leasingowe muszą unowocześniać narzędzia cyfrowej obsługi klienta. Oferowana przez PKO Leasing platforma online do zarządzania umowami leasingowymi ułatwia obsługę leasingu niezależnie od liczby aktywnych umów i posiadanych przedmiotów. Przedsiębiorca na swoim koncie w Portalu Klienta może sprawdzić status umów i ważne terminy, wygodnie złożyć wniosek, zgłosić szkodę z opcją przekazania niezbędnej dokumentacji, pobrać e-faktury i opłacić je bezpośrednio z Portalu szybkim przelewem internetowym lub Blikiem, a także mieć dostęp do historii swoich dokumentów i rozliczeń.

– Portal Klienta to system, który pozwala na usprawnienie i zautomatyzowanie realizacji wielu procesów online. Obsługując największą bazę klientów na rynku leasingowym, bardzo dbamy o to, aby spełniał on wszelkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa – mówi Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.

Proces cyfryzacji branży finansowej zdynamizował się w 2020 r., gdy pandemia koronawirusa wymusiła na klientach i firmach leasingowych zdalną interakcję. Wdrażane przez ostatnie lata technologie i procesy upowszechniły się i dziś przedsiębiorcy mogą liczyć na to, że finansowanie otrzymają w nieskomplikowanej i zdigitalizowanej formie.

My Company Polska wydanie 5/2023 (92)

Więcej możesz przeczytać w 5/2023 (92) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ