Raporty
Raport Great place to work. 5 kroków do dobrostanu
Dbałość o wellbeing to działania, które wpisują się w DNA najlepszych pracodawców. Oto, na czym powinni się skupić, przygotowując ofertę dla pracowników.
Domek z kart. Jak nie zniszczyć firmy przez chwilową słabość?
Każda strona internetowa to misternie skonstruowana przestrzeń, która w jednej chwili może się zawalić. Wystarczy jeden błąd i „pyk” – tracisz dostęp do milionów klientów.
Raport Great place to work. Droga na szczyt, czyli jak się to robi w naszej firmie
Czy w najlepszych firmach pracują najlepsi pracownicy? Czy dobre miejsce pracy sprawia, że są najbardziej optymalnymi wersjami siebie? I w końcu – czy muszą być najlepsi, żeby „zasłużyć” na pracę w świetnym miejscu? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzieli laureaci międzynarodowego konkursu Great Place to Work.
Raport Great place to work. Najlepsze miejsce pracy czeka na ciebie
Każdy z nas chciałby pracować w najlepszym na świecie miejscu pracy. I jest to możliwe – wystarczy zajrzeć do rankingu Best Workplaces. Od ponad 30 lat Great Place to Work bada w 150 krajach jakość miejsc pracy i wskazuje najlepszych z najlepszych.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Nowe rozwiązania na trudne czasy
Czy obecne grupowe ubezpieczenie na życie pokryje koszty prywatnego leczenia pracowników? Czy są oni na tyle zabezpieczeni finansowo, żeby nie martwić się o koszty wizyt lekarskich czy zabiegów medycznych? Czy ich bliscy są odpowiednio zabezpieczeni finansowo na wypadek, gdy zabraknie głównego żywiciela rodziny? Nie – to najczęstsza odpowiedź na te pytania. Ale można to zmienić.
Amazon daje szansę wejścia na zagraniczne rynki. Czy polskie firmy z niej korzystają?
Kubota to marka powstała jeszcze w latach 90., która niedawno otrzymała nowe życie i ponownie podbija serca Polaków. Teraz firma chce z sukcesem rozwinąć sprzedaż na zagranicznych rynkach, a w tym ma pomóc obecność na platformie Amazon oraz urozmaicenie oferty.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Dobry życie to dobre nawyki
Pandemia uświadomiła nam, jak kruche jest zdrowie – nie tylko fizyczne, ale też psychiczne oraz jak ważne jest dbanie o siebie i relacje z bliskimi – przekonuje Aleksandra Polakowska-Szymańska z Unum Życie TUiR S.A.
Nasz cel. Inkluzywna przyszłość dla wszystkich
Celem Cisco jest tworzenie inkluzywnej przyszłości dla wszystkich. Aby to osiągnąć , wykorzystujemy technologię i inspirujemy naszych ludzi do pozytywnego wpływania na społeczności na całym świecie.
Idego. Kultura zaufania
Pandemia i lockdown zmieniły tryb życia wielu z nas. Nawet osoby, którym praca zdalna nie była obca, musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami - obecnością innych domowników czy opieką nad dziećmi w czasie pracy. Nowe potrzeby stały się wyzwaniem dla pracodawców. Oto, jak poradziliśmy sobie z tym w Idego.
Od spółdzielni pracy do spółki pracowniczej
W 2021 r. Grupa ANG zakończyła proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Dziś większościowy pakiet akcji, czyli ponad 59 proc. jest w posiadaniu współpracowników i współpracowniczek. Tym samym ponad 350 osób współdecyduje o kierunkach rozwoju Grupy ANG.
Raport Bezpieczna Firma. 10 narzędzi dla bezpiecznej firmy
Nie musisz wydawać milionów, by zwiększyć poziom bezpieczeństwa w swojej firmie. Oto 10 rozwiązań do wdrożenia nawet w małych biznesach.
Raport Kobiety w biznesie. Polubmy się. To się opłaca
Sukces tworzą ludzie, dlatego dbamy o twój rozwój – to hasło przewodnie naszej firmy. Dotyczy zarówno naszych klientów, jak i naszych pracowników. Ponad 70 proc. z nich to kobiety.
Atak na termostat. Bez edukacji nie ma cyberbezpieczeństwa [WYWIAD]
Cyberzagrożeń będzie więcej, tym bardziej że podłączamy do internetu coraz więcej urządzeń. Internet Rzeczy nie jest już ciekawostką czy chwilowym trendem. Musimy mieć świadomość, że atakujący mogą każde takie urządzenie wykorzystać do swoich celów – mówi Krzysztof Białek, dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Raport efektywność finansowa. Wielkie cięcie, czyli 14 sposobów na obniżenie kosztów
Inflacja nie odpuszcza. Jeśli masz firmę, musisz szukać oszczędności i sposobów na obniżenie kosztów. Podpowiadamy, jak to zrobić. To nasze sprawdzone rozwiązania.
Raport Kobiety w biznesie. Technologia potrzebuje kobiet
Inżynieria, informatyka, programowanie – te dziedziny będą rozwijały świat. Jeżeli zabraknie w nich kobiet, nasze potrzeby i perspektywa nie zostaną należycie uwzględnione – mówi Alicja Tatarczuk, public affairs & CSR manager w Huawei Polska.
Kwalifikowane podpisy elektroniczne dla klientów Santander Leasing
Jak zabezpieczyć 73 tys. klientów Santander Leasing i 35 tys. zawieranych co roku umów? Firma wdrożyła projekt paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign.
Raport Kobiety w biznesie. Dlaczego świat potrzebuje przywództwa kobiet
Skoncentrowane na celu, wielozadaniowe, pracowite, ale także empatyczne i uważne. Takie są – według menedżerek Banku Pekao S.A. – kobiety w roli liderów.
Zielone Strony Biznesu. Wodór na ratunek energetyki
Do 2030 r. po naszych ulicach mają jeździć wodorowe autobusy, a część energii ma być produkowana z czystego, zielonego wodoru. Czy to realne? Nasza wodorowa rewolucja jest ambitna i będzie wymagała pieniędzy. Dużo pieniędzy.
Zielone Strony Biznesu. Ten wyścig możemy wygrać
Stawiamy na wodę, węgiel i wodór. Ale nie ten czarny, brudny węgiel, tylko grafen, fulereny, nanorurki węglowe. To wszystko może być prawdziwym game changerem polskiej gospodarki – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes BGK.
Raport Kobiety w biznesie. Nasza firma jest kobietą
Na przestrzeni ostatnich lat świat finansów zmienia swoje oblicze i coraz bardziej się feminizuje. W zasadzie nie musieliśmy się zmieniać, bo kobiety zawsze były fundamentem naszego biznesu – przekonuje Agnieszka Krajnik, koordynator ds. CSR w Provident Polska.
Raport Kobiety w biznesie. Kobiecy głos ma znaczenie
Wierzę w synergię i uważam, że zbyt duże dysproporcje, jeżeli chodzi o płeć, nigdy nie są dla firm korzystne – mówi Anna Niziołek, dyrektorka personalna Hilti Poland.
Prof. Korzyński: "Parytet płci to na dłuższą metę złe rozwiązanie" [WYWIAD]
Jak mężczyzna widzi ogłoszenie o pracę i z 10 warunków, spełnia trzy, to uważa, że się nadaje. Kobieta musi spełnić w swojej ocenie większość, inaczej nie zaaplikuje. Najwyższy czas to zmienić! – mówi prof. Paweł Korzyński z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.
Kobiety w biznesie. Twarde dane nie pozostawiają wątpliwości. Biznes ma płeć
Osobiste doświadczenia każdej i każdego z nas mogą być odmienne, ale twarde dane nie pozostawiają wątpliwości: biznes ma płeć. Męską. Im wyżej w hierarchii, tym wyraźniej to widać. Polska nie jest wyjątkiem.
Raport Kobiety w biznesie. Sukces bez filtra
Sukces w biznesie ma nie tylko jasną stronę, ale także ciemną. Nie osiągnie się go bez zaangażowania, ciężkiej pracy i poświęceń – przekonuje Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
Raport Kobiety w biznesie. Nigdy bez niej, czyli jak BNP Paribas zmienia polski biznes
Kobiety powinny upominać się o swoje – mówi Agnieszka Wolska, wiceprezeska zarządu Banku BNP Paribas ds. Bankowości MSP i Bankowości Korporacyjnej.
7 rzeczy, o których powinni pamiętać specjaliści employer brandingu w każdej firmie
Radzi dr Monika Sońta z Katedry Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym na Akademii Leona Koźmińskiego.
Rewolucja w handlu trwa. Jak nie dopuścić do upadku twojego e-sklepu?
Rewolucja w handlu trwa w najlepsze. Jeśli twój e-sklep nie jest wystarczająco efektywny, upadnie. Jak do tego nie dopuścić?
Różnorodność w firmie. "Osoby po coming oucie nabierają pewności siebie, są skuteczniejsze"
Jesteśmy firmą działającą w zakresie ochrony zdrowia i zależy nam, żeby ludzie czuli się dobrze. Dlatego zrobiliśmy najbardziej naturalną rzecz na świecie – zastanowiliśmy się, jak jeszcze lepiej możemy wspierać naszych pracowników, a tym samym różnorodność w naszej firmie – mówi Małgorzata Lasota, szefowa HR z GSK Polska.
Zielone Strony Biznesu. Ekrowy na ekofarmie
Drony, robotyzacja, sztuczna inteligencja, biogazownie, farmy wertykalne. W rolnictwie zachodzi cicha rewolucja. Ma dwa z pozoru sprzeczne cele: zwiększyć produkcję i zmniejszyć wpływ na środowisko. I polskie firmy są na pierwszej linii.
Raport Employer Branding. Różnorodność w praktyce
W praktyce biznesowej pojęcie różnorodności pojawiło się w połowie XX w., a do Polski trafiło w latach 90. Jak na przestrzeni lat zmieniały się wyzwania związane z Diversity & Inclusion – analizują na podstawie działań swojej firmy ekspertki z Banku BNP Paribas.
W pandemii EY zdał egzamin z relacji wewnątrz firmy
Dodatkowe dni wolne, doposażenie stanowiska pracy w domu i rozwój relacji w zespołach, a także certyfikaty poprawiające kompetencje, możliwość realizacji własnych innowacyjnych pomysłów, wolontariat, promocja różnorodności oraz wsparcie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami – to tylko niektóre sposoby, jakimi EY przyciąga pracowników.
Dariusz Piotrowski: "Do cyberbezpieczeństwa podejdźmy tak jak do bezpieczeństwa fizycznego" [WYWIAD]
Dla cyberprzestępców liczą się pieniądze, nieważne skąd pochodzą. Zagrożone są przede wszystkim średnie i małe firmy – mówi Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell Technologies Polska.
Raport Employer Branding. Siła możliwości, czyli 5 kroków do rozwoju
Cyfryzacja i nowe technologie to najprężniej rozwijające się dziedziny. Jakich specjalistów potrzebuje branża IT i jakie daje szanse rozwoju zdradza Małgorzata Stasiak-Duklewska, Head of Employer Branding w Luxoft, międzynarodowej firmie zajmującej się strategią cyfrową i inżynierią oprogramowania.
Zielone Strony Biznesu. Orlen uruchomił fabrykę zielonego glikolu. Największą w Europie
Mało kto wie, że glikol wykorzystywany jest do produkcji środków czystości, higieny, dezodorantów w sztyfcie, a nawet w lotnictwie jako środek zapobiegający zamarzaniu samolotów. Od teraz będziemy jego największym producentem w Europie.
Raport Employer Branding. Czas na EB czyli jak uwodzić nowych pracowników i zatrzymać talenty
Dobry pracownik to skarb. Z tym stwierdzeniem zgadza się aż 81 proc. polskich firm, które ma problem z jego znalezieniem - wynika z raportu ManpowerGroup. Być może ich problem polega na tym, że nie doceniają siły employer brandingu. A powinny!