Wywiady
Czy kobiety w biznesie mierzą się ze szklanym sufitem? Wywiad z Agnieszką Kłos-Siddiqui
Szklany sufit najczęściej - jeżeli się pojawia - to pojawia się w głowach kobiet. Natomiast na pewno wiele się zmieniło w ostatnich latach, coraz więcej pojawia się np. na konferencjach w panelach finansowych - mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska Provident Polska.
Jak powinna wyglądać relacja na linii firma-pracownik? Wywiad z Jolantą Wiewiórą
Nasza firma jest jak zespół, zespół ludzi różnorodnych, którzy mają wspólny cel. Niektórzy przedsiębiorcy powtarzają, że ich firma jest jak rodzina, ja uważam, że takie podejście jest zarezerwowane dla zdecydowanie bliższych relacji - mówi Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzająca Banku Gospodarstwa Krajowego.
Projekt 3W, czyli jak dbać o "zasoby przyszłości". Wywiad z Maciejem Przybyłą
Od wody, węgla i wodoru zależy życie przyszłych pokoleń, dlatego te zasoby potrzebują specjalnej platformy do wykorzystania ich potencjału - tłumaczy Maciej Przybyła, dyrektor zarządzający Banku Gospodarstwa Krajowego.
Czego od instytucji finansowych oczekuje współczesny konsument? Wywiad z Przemysławem Kochem
Współczesny konsument na pewno jest mobilny i cyfrowy - ma swój świat w smartfonie. Chce realizować większość czynności życiowych w oparciu o ekran smartfona. Od banku też oczekuje, by wszystkie transakcje można było realizować na tym niewielkim urządzeniu - mówi Przemysław Koch, członek zarządu VeloBank.
Czy jesteśmy świadkami rewolucji w diagnozie nowotworów? Wywiad z Priit Salumaa CEO Better Medicine
Diagnozowanie i leczenie nowotworów to często mnóstwo powtarzalnych, manualnych czynności. Z pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego chcemy usprawnić te procesy - mówi Priit Salumaa, CEO i founder Better Medicine.
Jak zmieniło się podejście startupów do robienia biznesu? Wywiad z Rafałem Pluteckim
Na początku działalności startupu bardzo ważne jest dobranie do współpracy odpowiednich ludzi. W rozwoju kluczowa jest szybkość pozyskiwania wiedzy, uczenia się kolejnych, nowych umiejętności - przekonuje Rafał Plutecki, inwestor, członek zarządu SunRoof.
Jak nie popełniać błędów przy próbie nawiązania współpracy z korporacją
- Jeśli przychodzicie do firmy, to macie jedną szansę. Jeśli jej nie wykorzystacie, to nie macie po co wracać - radzi Karolina Tkaczuk, Senior Director, Innovation and Academic Alliance, AstraZeneca Pharma Poland.
Czy firmy mierzą się z największym kryzysem od wielu lat? Wywiad z Arturem Stańcem
Nie jest jeszcze przesądzone, na ile będziemy mieli do czynienia z prawdziwym kryzysem, a na ile z długotrwałym spowolnieniem. Przedsiębiorcy z pewnością mierzą się z sytuacją trudną i nietypową - przekonuje Artur Staniec, dyrektor zarządzający w Simon-Kucher & Partners.
Szefie, już się nie wyrabiam. Jak oszczędzać czas pracowników
Jak oszczędzać czas pracowników – zdradza Bruno Żółtowski, psycholog biznesu, trener i coach.
Dlaczego zrównoważony rozwój jest tak ważny dla BGK? Wywiad z Radosławem Kwietniem
Naszym celem jest dziś wspieranie społeczno-ekonomicznego rozwoju Polski. Działamy transparentnie i przejrzyście, z troską o środowisko. Współpracujemy z wieloma rodzimymi przedsiębiorcami, dzięki czemu oni budują w organizacjach zupełnie nowe kompetencje - przekonuje Radosław Kwiecień, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego.
Procesy rekrutacyjne bardzo się zmieniły, feedback stał się koniecznością. Wywiad z Pauliną Wardęgą
Kandydaci oczekują, by firmy traktowały ich fair i po przyjacielsku oraz by dopasowały się do ich potrzeb. Z feedbackiem po rozmowie kwalifikacyjnej wciąż jest spory problem - tłumaczy Paulina Wardęga, CEO Heroify.
Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim
Jak przeprowadzić badanie klienckie? Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, czy takiego badania rzeczywiście potrzebujemy. Zastanowienie się na wczesnym etapie, do czego potrzebne nam są zebrane w ten sposób dane, mocno ułatwi ich późniejszą analizę - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners.
Piotr Kuba, PFR TFI: Polskie firmy mają szansę na rozwój za granicą
- Czy przejęcie zagranicznej firmy może rozwiązać problemy polskich firm w naszym kraju? Widzimy zainteresowanie naszych firm w tego typu projektach. Poza tym obok przejęć coraz więcej przedsięwzięć to inwestycje typu greenfield - mówi Piotr Kuba, PFR TFI.
Patent na ekspansję zagraniczną? Postaw na Afrykę, tam toczy się bitwa o przyszłość
- Polscy przedsiębiorcy mają szansę na ekspansję zagraniczną - mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes KUKE. Jak to osiągnąć?
ESG to rewolucja w podejściu do biznesu czy po prostu nowy CSR? Wywiad z Katarzyną Dubno
ESG tworzy nowe ekosystemy związane ze zmianą modeli biznesowych. Zwrot ku zrównoważonemu rozwojowi - ta "zielona rewolucja" - to jeden z najważniejszych etapów w historii ekonomii - przekonuje Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia, Adamed Pharma S.A.
Sebastian Kulczyk: "Minął czas przepalania pieniędzy, ale kryzysy są potrzebne" [WYWIAD]
Może powiem coś kontrowersyjnego, ale uważam, że od czasu do czasu potrzebne są momenty, kiedy piękne, wspaniałe wzrosty są w jakiś sposób weryfikowane. Być może uda nam się stworzyć nową normalność - uważa Sebastian Kulczyk, inwestor, twórca programu mentoringowego dla startupów InCredibles.
Sprzedaż firmy z coraz większymi problemami. Rozmowa z Łukaszem Targoszyńskim, Baker McKenzie
- Co najmniej kilka czynników wpływa na to, że coraz trudniej jest sprzedać firmę w Polsce - mówi Łukasz Targoszyński, Baker McKenzie. Najpierw pojawiła się pandemia, która mocno zmieniła podejście funduszy inwestycyjnych do przejęć.
Jakie błędy popełniają firmy podczas cyfrowej transformacji? Wywiad z ekspertami Unity Group
W procesie cyfryzacji kluczowe jest zdefiniowanie celów, jakie firma chce osiągnąć dzięki transformacji. Warto pomyśleć również o nawiązaniu współpracy ze specjalistami, bo bez odpowiednich fachowców digitalizacja się po prostu nie uda - przekonują Dominik Janes, Managing Partner w Unity Group oraz Tomasz Gutkowski, Head of business development, Commerce Platforms w Unity Group.
Czy polscy klienci przyzwyczaili się do zmian cenowych? Rozmowa z Tomaszem Stecem
Twierdzenie, że konsumenci przestali zwracać uwagę na podwyżki jest bardzo kontrowersyjną tezą. Na pewno liczba podwyżek oraz wysoka inflacja spowodowały, że klientom trudniej zorientować się, jaka powinna być "właściwa" cena - przekonuje Tomasz Stec, Partner Simon-Kucher & Partners.
Koniec imprezy! "Czy wrócimy do kuriozalnych wycen? Być może, wszak bańki wracają"
Czeka nas korekta wycen, kryzys, a w przypadku najmłodszych startupów fala upadłości – przekonują Ewa Chronowska, Daniel Świątkowski i Adam Niewiński, jedni z czołowych polskich inwestorów. W rozmowie z „My Company Polska” radzą, jak przetrwać, czego dziś szukają fundusze oraz jakich błędów nie popełniać.
Większość przedsiębiorców już wie, że nie uniknie zrównoważonego rozwoju
- Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że zrównoważony rozwój to coś, czego nie da się uniknąć - mówi Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric na obszar Europy Środkowo-Wschodniej.
Jak budować nowoczesną organizację w oparciu o idee ESG? Wywiad z Dariuszem Sokulskim
Pracownicy chcą pracować w firmach, które dbają o środowisko i społeczeństwo, a konsumenci wybierają marki mające misję. Wdrażanie strategii ESG niesie ze sobą wiele korzyści - mówi Dariusz Sokulski, dyrektor działu efektywności energetycznej, Siemens Polska.
Polska jest dla Ukrainy benchmarkiem
Liczę, że w kontekście przyszłej odbudowy Ukrainy polski biznes nie będzie się oglądał na rząd i po prostu weźmie sprawy w swoje ręce – mówi Edwin Bendyk, prezes Fundacji Batorego.
Magdalena Zmitrowicz: "Razem damy radę" [WYWIAD]
Czy jest trudniej niż wcześniej? Często słyszymy, że tak, ale polskim przedsiębiorcom nie brakuje nowych pomysłów, które chętnie wspieramy – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A. odpowiedzialna za Pion Bankowości Przedsiębiorstw.
Inwestycja w startup to jak małżeństwo z zaplanowanym rozwodem. Wywiad z Markiem Garniewskim
Rynek VC szuka przede wszystkim projektów rozwijanych przez silne i zmotywowane zespoły. Produkt oferowany przez startup muszą chcieć kupować ludzie, gdyż jest cała masa firm sprzedających świetne produkty, ale na które nie ma zapotrzebowania - tłumaczy Marek Garniewski, prezes zarządu Orlen VC.
Dane są sercem ESG
– ESG to całościowa odpowiedź na zachodzące zmiany w świecie, także dotyczące wartości, jakie wyznajemy – mówi Paweł Dudojc, ekspert w zakresie ESG oraz Governance Risk and Compliance w kancelarii DWF.
Klient stawia na prostotę
Idealne płatności… nie powinny być zauważane przez klienta. – Jeśli płatności są barierą, klient po prostu nie wykona transakcji – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Bez zaufania nie ma sukcesu
W branży e-commerce sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – budując zaufanie kupujących – przekonują Aleksandra Borycka i Jakub Stefański z Amazon.pl.
Czas wyruszyć w świat
O szansach i wyzwaniach, jakie stoją przed polskimi przedsiębiorcami, którzy chcą rozwijać swój biznes na światowych rynkach, rozmawiamy z Adrianem Malinowskim, dyrektorem ds. rozwoju współpracy międzynarodowej Banku Gospodarstwa Krajowego.
Żadna technologia nie zastąpi kontaktu między ludźmi
Promedica24 to lider usług opiekuńczych w Europie. Firma jako pierwsza w branży wprowadziła aplikacje przeznaczone dla seniorów oraz adresowane do osób, które się nimi opiekują.Technologie organizacji doceniono m.in. w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards 2022. O usługach Promedica24 rozmawiamy z Pauliną Milak, p.o. dyrektora Działu Rozwoju i Wsparcia Systemów Operacyjnych w Promedica24.
Twórca Foodsi, Mateusz Kowalczyk. Odsłaniamy jego tajemnice w ramach cyklu Poza biznesem
Choć jego Foodsi rozszerzają zasięgi, wciąż jest głodny dalszych sukcesów. Chcecie przypodobać się Mateuszowi? Zabierzcie go na mecz FC Barcelony!
Narkotesty i testy trzeźwości. Nowe reguły gry dla pracodawców
– Wykrycie substancji narkotycznych u pracownika nie powinno od razu oznaczać zwolnienia. Jestem zwolenniczką dawania drugiej szansy. Tym bardziej że dziś narkotesty mogą wskazywać pozytywne wyniki dosyć często – przekonuje Joanna Popławska, psychiatra i psychoterapeutka.
Mateusz Kowalczyk: "Skończyły się czasy, kiedy founderzy zbierali rundy tylko na nazwisko" [WYWIAD]
Od momentu ostatniej rundy seed – kiedy zebraliśmy 6 mln zł – urośliśmy ok. piętnastokrotnie, w zależności od wskaźnika, na który spoglądamy. - zdradza Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.
Awans. Jak go zdobyć i przełamać przestój w karierze? Rozmawiamy ze specjalistką
Co nam przeszkadza w awansie? – pytamy Sandrę Bichl, specjalistkę HR, założycielkę Career Angels.
Unikalna okazja do udoskonalenia świata. Rozmawiamy z Platige Image
Jak sztuczna inteligencja zmieni świat sztuki i kultury? Rozmowa z Rafałem Kidzińskim, VFX Supervisorem w Platige Image.