Wywiady
Głosy jak zapachy. Wywiad z twórcą Elevenlabs
Chcemy zbudować największy hub dźwiękowy w strefie audio. Zależy nam na prostocie i przejrzystości. Już w czerwcu zamierzamy wypuścić funkcjonalność, dzięki której stworzenie jakościowego, oryginalnego audiobooka zajmie dosłownie kilka kliknięć – deklaruje Mateusz Staniszewski, współzałożyciel ElevenLabs.
Odpowiadamy na wyzwania współczesnej mobilności miejskiej
Rozwój elektromobilności to proces, w którym ciągle jesteśmy w dialogu z klientami. Dostawy ostatniej mili to ważny kierunek rozwoju mobilności miejskiej, ponieważ zmiany w tym segmencie wpłyną z korzyścią na ruch w miastach, zmniejszając ilość smogu, a także hałas – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Jak zmierzać ku ekoinnowacyjności
– Polska zajmuje przedostatnie miejsce w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o poziom ekoinnowacyjności. Trzeba dynamicznie działać w tym zakresie, bo zaległości mogą skutkować pogorszeniem konkurencyjności gospodarki – przestrzega Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium.
Zielone przedsiębiorstwa są dziś na topie
Zielona transformacja może stanowić dla polskich firm realną przewagę konkurencyjną. My, jako bank, chętnie w tym pomożemy! – mówi Agnieszka Wolska, wiceprezeska Banku BNP Paribas.
Rewolucja trwa!
– Przed rozpoczęciem kariery w branży IT należy szczerze spojrzeć na swoje umiejętności i na to, czy jesteśmy gotowi do ciężkiej pracy, ponieważ w wielu zawodach sukces to wypadkowa zarówno wartości, jakie sobą reprezentujemy, jak i wytrwałości w dążeniu do postawionego przed sobą celu – przekonuje Ewelina Furtak, Head of Marketing w Cloudware Polska.
Czy benefity pracownicze wciąż mają znaczenie dla kandydatów? Wywiad z Arturem Białkowskim
Kandydaci, wybierając miejsce pracy, w którym chcą podjąć zatrudnienie, nadal zwracają uwagę na ofertę benefitową. Powiem więcej, benefity stały się już pewnego rodzaju standardem, nie tylko wynagrodzenie jest ważne - mówi Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych, członek zarządu Medicover.
Worktrips stawia na Bliski Wschód? "To dla nas bardzo atrakcyjny kierunek" [WYWIAD]
Po przerwie spowodowanej pandemią, podróże służbowe najszybciej ruszyły właśnie na Bliskim Wschodzie, oczywiście przy zachowaniu restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa. Rozmawiamy z wieloma potencjalnymi partnerami z tego regionu, nie zwalniamy tempa! - mówi Filip Błoch, CEO Worktrips.com.
Jak zwiększyła się obecność kobiet w sektorze IT? Wywiad z Eweliną Furtak
Rewolucja w branży IT związana z obecnością kobiet trwa w najlepsze! Pandemia koronawirusa mocno zmieniła polski rynek pracy, a zapotrzebowanie w naszym kraju na specjalistów od IT wciąż jest gigantyczne - Ewelina Furtak, Head of Marketing w Cloudware Polska.
Poza biznesem. Dorota Dardzińska
Współzałożony przez nią IQ Biozoom rozwija m.in. technologię do nieinwazyjnego oznaczania glukozy ze śliny. Choć przedsiębiorczyni studiowała na kierunku zdecydowanie humanistycznym, świetnie odnajduje się w naukach ścisłych.
Czy w Polsce mamy problem z sukcesją? Wywiad z prof. Adamem Mariańskim
Większość polskich firm rodzinnych powstała na przełomie lat 80. i 90. Większość z nich wciąż nie rozpoczęła procesu sukcesji. Sukcesja w Polsce najczęściej kojarzy się z przekazaniem władzy i majątku dzieciom, tymczasem budowa firmy wielopokoleniowej to bardziej złożony problem - uważa prof. Adam Mariański, kancelaria Mariański Group.
Jak nie finansować rozwoju firmy? Rady dla startupów
- Najważniejsza w pierwszych latach rozwoju jest płynność i wypłacalność - tłumaczy w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Jarosław Grzywiński. lider rynków kapitałowych w Business Centre Club. Ekspert radzi, jak nie stracić dostępu do firmowych pieniędzy oraz nie popełnić błędu, który uniemożliwi rozwój biznesu.
Polacy pogodzili się z inflacją? "Na pewno klienci zwracają mniejszą uwagę na ruchy cenowe" [WYWIAD]
Sprzedawcy mają spory dylemat. Z jednej strony słyszą racjonalny komunikat, że kupujący nie reagują, więc można podnosić ceny, w końcu klienci i tak się nie odwrócą. A z drugiej współodczuwają jako potencjalni kupujący – "już niedawno podnieśliśmy im ceny o 20 proc., jak możemy znów podnieść o kolejne 20 proc.?" - mówi Cezary Kosiński, CEO Pricely.
Kim jest typowy klient, który płaci bezgotówkowo? Wywiad z Joanną Erdman
Trochę szablonowo utożsamiamy pewne zachowania z grupami pokoleniowymi. Nie zważając na podziały demograficzne, jest mnóstwo ludzi, którzy akceptują nowe technologie, są ich zwolennikami i aktywnie z nich korzystają - wywiad z Joanną Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Mamy do czynienia z kryzysem czy to jedynie przejściowe zawirowanie? Wywiad z Magdaleną Zmitrowicz
Kryzys niewątpliwie jest, pytanie jak sobie z nim radzimy. Ważne jest to, czy jesteśmy otwarci na zmiany i jak na nie reagujemy. Z każdego kryzysu można wyciągnąć wnioski - mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Czy kobiety w biznesie mierzą się ze szklanym sufitem? Wywiad z Agnieszką Kłos-Siddiqui
Szklany sufit najczęściej - jeżeli się pojawia - to pojawia się w głowach kobiet. Natomiast na pewno wiele się zmieniło w ostatnich latach, coraz więcej pojawia się np. na konferencjach w panelach finansowych - mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska Provident Polska.
Jak powinna wyglądać relacja na linii firma-pracownik? Wywiad z Jolantą Wiewiórą
Nasza firma jest jak zespół, zespół ludzi różnorodnych, którzy mają wspólny cel. Niektórzy przedsiębiorcy powtarzają, że ich firma jest jak rodzina, ja uważam, że takie podejście jest zarezerwowane dla zdecydowanie bliższych relacji - mówi Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzająca Banku Gospodarstwa Krajowego.
Projekt 3W, czyli jak dbać o "zasoby przyszłości". Wywiad z Maciejem Przybyłą
Od wody, węgla i wodoru zależy życie przyszłych pokoleń, dlatego te zasoby potrzebują specjalnej platformy do wykorzystania ich potencjału - tłumaczy Maciej Przybyła, dyrektor zarządzający Banku Gospodarstwa Krajowego.
Czego od instytucji finansowych oczekuje współczesny konsument? Wywiad z Przemysławem Kochem
Współczesny konsument na pewno jest mobilny i cyfrowy - ma swój świat w smartfonie. Chce realizować większość czynności życiowych w oparciu o ekran smartfona. Od banku też oczekuje, by wszystkie transakcje można było realizować na tym niewielkim urządzeniu - mówi Przemysław Koch, członek zarządu VeloBank.
Czy jesteśmy świadkami rewolucji w diagnozie nowotworów? Wywiad z Priit Salumaa CEO Better Medicine
Diagnozowanie i leczenie nowotworów to często mnóstwo powtarzalnych, manualnych czynności. Z pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego chcemy usprawnić te procesy - mówi Priit Salumaa, CEO i founder Better Medicine.
Jak zmieniło się podejście startupów do robienia biznesu? Wywiad z Rafałem Pluteckim
Na początku działalności startupu bardzo ważne jest dobranie do współpracy odpowiednich ludzi. W rozwoju kluczowa jest szybkość pozyskiwania wiedzy, uczenia się kolejnych, nowych umiejętności - przekonuje Rafał Plutecki, inwestor, członek zarządu SunRoof.
Jak nie popełniać błędów przy próbie nawiązania współpracy z korporacją
- Jeśli przychodzicie do firmy, to macie jedną szansę. Jeśli jej nie wykorzystacie, to nie macie po co wracać - radzi Karolina Tkaczuk, Senior Director, Innovation and Academic Alliance, AstraZeneca Pharma Poland.
Czy firmy mierzą się z największym kryzysem od wielu lat? Wywiad z Arturem Stańcem
Nie jest jeszcze przesądzone, na ile będziemy mieli do czynienia z prawdziwym kryzysem, a na ile z długotrwałym spowolnieniem. Przedsiębiorcy z pewnością mierzą się z sytuacją trudną i nietypową - przekonuje Artur Staniec, dyrektor zarządzający w Simon-Kucher & Partners.
Szefie, już się nie wyrabiam. Jak oszczędzać czas pracowników
Jak oszczędzać czas pracowników – zdradza Bruno Żółtowski, psycholog biznesu, trener i coach.
Dlaczego zrównoważony rozwój jest tak ważny dla BGK? Wywiad z Radosławem Kwietniem
Naszym celem jest dziś wspieranie społeczno-ekonomicznego rozwoju Polski. Działamy transparentnie i przejrzyście, z troską o środowisko. Współpracujemy z wieloma rodzimymi przedsiębiorcami, dzięki czemu oni budują w organizacjach zupełnie nowe kompetencje - przekonuje Radosław Kwiecień, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego.
Procesy rekrutacyjne bardzo się zmieniły, feedback stał się koniecznością. Wywiad z Pauliną Wardęgą
Kandydaci oczekują, by firmy traktowały ich fair i po przyjacielsku oraz by dopasowały się do ich potrzeb. Z feedbackiem po rozmowie kwalifikacyjnej wciąż jest spory problem - tłumaczy Paulina Wardęga, CEO Heroify.
Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim
Jak przeprowadzić badanie klienckie? Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, czy takiego badania rzeczywiście potrzebujemy. Zastanowienie się na wczesnym etapie, do czego potrzebne nam są zebrane w ten sposób dane, mocno ułatwi ich późniejszą analizę - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners.
Piotr Kuba, PFR TFI: Polskie firmy mają szansę na rozwój za granicą
- Czy przejęcie zagranicznej firmy może rozwiązać problemy polskich firm w naszym kraju? Widzimy zainteresowanie naszych firm w tego typu projektach. Poza tym obok przejęć coraz więcej przedsięwzięć to inwestycje typu greenfield - mówi Piotr Kuba, PFR TFI.
Patent na ekspansję zagraniczną? Postaw na Afrykę, tam toczy się bitwa o przyszłość
- Polscy przedsiębiorcy mają szansę na ekspansję zagraniczną - mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes KUKE. Jak to osiągnąć?
ESG to rewolucja w podejściu do biznesu czy po prostu nowy CSR? Wywiad z Katarzyną Dubno
ESG tworzy nowe ekosystemy związane ze zmianą modeli biznesowych. Zwrot ku zrównoważonemu rozwojowi - ta "zielona rewolucja" - to jeden z najważniejszych etapów w historii ekonomii - przekonuje Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia, Adamed Pharma S.A.
Sebastian Kulczyk: "Minął czas przepalania pieniędzy, ale kryzysy są potrzebne" [WYWIAD]
Może powiem coś kontrowersyjnego, ale uważam, że od czasu do czasu potrzebne są momenty, kiedy piękne, wspaniałe wzrosty są w jakiś sposób weryfikowane. Być może uda nam się stworzyć nową normalność - uważa Sebastian Kulczyk, inwestor, twórca programu mentoringowego dla startupów InCredibles.
Sprzedaż firmy z coraz większymi problemami. Rozmowa z Łukaszem Targoszyńskim, Baker McKenzie
- Co najmniej kilka czynników wpływa na to, że coraz trudniej jest sprzedać firmę w Polsce - mówi Łukasz Targoszyński, Baker McKenzie. Najpierw pojawiła się pandemia, która mocno zmieniła podejście funduszy inwestycyjnych do przejęć.
Jakie błędy popełniają firmy podczas cyfrowej transformacji? Wywiad z ekspertami Unity Group
W procesie cyfryzacji kluczowe jest zdefiniowanie celów, jakie firma chce osiągnąć dzięki transformacji. Warto pomyśleć również o nawiązaniu współpracy ze specjalistami, bo bez odpowiednich fachowców digitalizacja się po prostu nie uda - przekonują Dominik Janes, Managing Partner w Unity Group oraz Tomasz Gutkowski, Head of business development, Commerce Platforms w Unity Group.
Czy polscy klienci przyzwyczaili się do zmian cenowych? Rozmowa z Tomaszem Stecem
Twierdzenie, że konsumenci przestali zwracać uwagę na podwyżki jest bardzo kontrowersyjną tezą. Na pewno liczba podwyżek oraz wysoka inflacja spowodowały, że klientom trudniej zorientować się, jaka powinna być "właściwa" cena - przekonuje Tomasz Stec, Partner Simon-Kucher & Partners.
Koniec imprezy! "Czy wrócimy do kuriozalnych wycen? Być może, wszak bańki wracają"
Czeka nas korekta wycen, kryzys, a w przypadku najmłodszych startupów fala upadłości – przekonują Ewa Chronowska, Daniel Świątkowski i Adam Niewiński, jedni z czołowych polskich inwestorów. W rozmowie z „My Company Polska” radzą, jak przetrwać, czego dziś szukają fundusze oraz jakich błędów nie popełniać.
Większość przedsiębiorców już wie, że nie uniknie zrównoważonego rozwoju
- Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że zrównoważony rozwój to coś, czego nie da się uniknąć - mówi Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric na obszar Europy Środkowo-Wschodniej.