Komu opłaca się dziś współpraca z influencerami
Olivia Drost, fot. materiały prasoweKiedy właściwie ktoś staje się influencerem? Jak należy definiować to zjawisko? Eksperci przekonują, że każdy jest na swój sposób influencerem, gdyż ma wpływ – udostępniając posty na Facebooku czy Instagramie – na pewną grupę osób, np. znajomych. Kluczową kwestią są jednak zasięgi, a więc słowo, na którego dźwięk firmom zaświecają się oczy. Często jest tak, że specjalista z agencji marketingowej dostaje polecenie: „Znajdź mi twórcę z taką a taką liczbą odbiorców w social mediach, nieważne jakich”. Ale nie tędy droga, chyba że chcesz przepalić swój budżet.
Jak więc powinna wyglądać współpraca z influencerem? Na co zwracać szczególną uwagę? Zapytaliśmy o to Olivię Drost, ekspertkę od influence marketingu.
Odwrócenie paradygmatu
– Uważam, że zintensyfikują się współprace, gdzie influencerzy będą współtwórcami – czy nawet twórcami – produktów. Odwróci się paradygmat marka-influencer i producenci staną się podwykonawcami, zleceniobiorcami topowych gwiazd internetowych, które będą u nich zamawiały swoje linie i kolekcje – przekonuje nasza rozmówczyni.
Jakie masz pierwsze skojarzenie ze słowem influencer?
Wiele się ostatnio mówi o nowych technologiach i sztucznej inteligencji, dlatego moim pierwszym skojarzeniem są wirtualni influencerzy, a więc popularni użytkownicy mediów społecznościowych, którzy nie istnieją w świecie rzeczywistym. Ale jeśli skupimy się na tradycyjnej definicji tego słowa, to influencer kojarzy mi się z kimś, kto ma wpływ na swoich odbiorców – bez względu na jego...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2023 (97) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.