Tylko u nas
Łukasz Ostrowski. Poza biznesem
Łukasz od niedawna rozwija Placówkowo, czyli – w dużym uproszczeniu – mapę żłobków i przedszkoli. O inicjatywie przeczytacie wkrótce na łamach mycompanypolska.pl, teraz zapraszamy do poznania mniej formalnej strony Ostrowskiego!
Szansa dla branży drzewnej? Eksport i ekspansja e-commerce na zagraniczne rynki
- Uruchomienie sprzedaży przez internet jest możliwe również dla firm z branży drzewnej, szczególnie tych, które zajmują się produkcją akcesoriów z drewna, czy produktów z papieru, a meble sprzedają w postaci tych do samodzielnego montażu – mówi Paweł Bilczyński, Country Manager z Expandeco w rozmowie z My Company Polska.
Z cinkciarza bankier, czyli afera Grobelnego
Lech Grobelny to bohater pierwszej kapitalistycznej afery III Rzeczypospolitej. Jego Bezpieczna Kasa Oszczędności była klasyczną piramidą finansową, o czym Polacy – nieznający jeszcze wtedy tajników gospodarki rynkowej – nie mieli pojęcia. Skazując go na więzienie, sąd powie, że w innym systemie prawnym aferzysta dostałby ponad tysiąc lat więzienia.
Wakacje last minute
„Wprowadzimy urlop dla przedsiębiorców – jeden miesiąc wolny od składek na ubezpieczenia społeczne i świadczenie urlopowe w wysokości połowy płacy minimalnej”. Takie hasło pojawiło się w programie zwycięskiej koalicji. Zostało potem – wraz z innymi propozycjami – przedstawione nawet w exposé nowego premiera. My mówimy: sprawdzam.
ScanTheSun, czyli o dwóch takich, co chwycili słońce...
... smartfonem. Dr hab. Ernest Grodner i Jakub Leja stworzyli aplikację ScanTheSun, która w ciągu minuty jest w stanie opracować najbardziej opłacalne rozwiązania fotowoltaiczne dla wybranego budynku. Apka otrzymała nagrodę ONZ.
Transformacja energetyczna w firmach. Na co stawiają polscy przedsiębiorcy
Jak unijne regulacje wpłyną na decyzje firm dotyczące transformacji energetycznej? „Import z krajów spoza Unii, który do tej pory mógł być sposobem na ominięcie opłat za emisję CO2 pod tym względem przestanie być opłacalny. Importerzy będą zmuszeni bowiem rozliczyć się z kosztów emisji sprowadzanych towarów, a to przełoży się na ich finalną cenę – wyjaśnia Nicolas Bzymek, Country Manager w GreenYellow Polska w rozmowie z My Company Polska.
Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]
Miłość jest wszędzie, jak śpiewał zespół Wet Wet Wet. 14 lutego powitaliśmy ją także u nas, choć w mniej oczywistym - bardziej biznesowym - wydaniu. Oto wszystkie opublikowane felietony w ramach akcji #WalentynkiwMyCompanyPolska!
“No questions about it. I’m ready to get hurt again". Dlaczego ghosting to w biznesie klasyk [FELIETON]
Ten klasyczny cytat z "The Office" wyraża gotowość na związek, ale dla mnie to kwintesencja robienia startupów, w których jedyne, czego można być w 100 proc. pewnym to, że będzie trudno i że będzie słyszeć się "nie" odmieniane na wszystkie możliwe sposoby - pisze Paulina Wardęga, CEO Heroify.
Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]
Relacje w biznesach wbrew pozorom nie różnią się aż tak bardzo od tych uczuciowych. Wprawdzie miłości i prowadzeniu firmy towarzyszą zupełnie inne emocje, jednak można im przypisać - bez dwóch zdań - wspólne mianowniki - piszą Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp.
Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]
Od wielu lat interesuję się himalaizmem, a zwłaszcza Polskim Himalaizmem Zimowym oraz osiągnięciami ludzi takich jak Jerzy Kukuczka, Maciej Berbeka czy Adam Bielecki. Nie wyobrażam sobie wykonywać ich roboty, ale widzę dużo analogii między sportem wyczynowym a przedsiębiorczością, czyli swego rodzaju „intelektualną pracą wyczynową” - pisze Luk Pstrong, co-founder mrparker.app.
Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]
Już św. Paweł z Tarsu narzekał, że bez miłości byłby jak "miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący". Ciekawe, co poradziłby w temacie dzisiejszych innowacji… - piszą Paweł Paczuski i Krzysztof Paczuski, współzałożyciele upmedic.
Czułe słówka, czyli jak rozpalić uczucie do twojego pomysłu [FELIETON]
W świecie startupów i innowacji odpowiednio dobrane słowa mogą otworzyć nawet najszczelniej zamknięte drzwi. Kluczem do skutecznej sprzedaży pomysłu są nie suche fakty, ale emocje, wizja i... konsekwencja - pisze Wojtek Rokosz, CEO i co-founder Plenti.
Nie zawsze są motyle w brzuchu. Jak przetrwać pierwszy poważny kryzys w biznesie [FELIETON]
Pokonanie kryzysu kojarzy się zwykle z dalszym rozwojem tej samej firmy. Ja postanowiłem wykorzystać zdobyte doświadczenie i zacząć działać w tej samej branży, ale podążając w nieco innym kierunku - pisze Michał Seidel, seryjny przedsiębiorca.
Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]
Między mną, a moją wspólniczką Asią jest 16 lat różnicy. W sumie prawie całe pokolenie, ale u nas w biznesie zadziałało to bardzo na plus. Co prawda Asia nie od razu wiedziała, kim jest David Hasselhoff, ale w obliczaniu śladu węglowego nie ma sobie równych - pisze Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco.
Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]
Walentynki... Niby cały czas luty i zimno, a jednak na samą myśl robi się człowiekowi cieplej na sercu. Ludzie jakby bardziej hojni, kieszenie inwestorów jakby pełniejsze, więc to dobry moment na pitch z osobą, od której zależy los naszego startupu - pisze Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi.
Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]
Dotychczas przedsiębiorczości uczyłem się, czerpiąc z doświadczeń rodziny, podpowiedzi znajomych, obserwując świat wokół, korzystając z rozwoju technologii, z czasem bardziej świadomie wskakując na fale trendów. Ale sama inklinacja do podejmowania nowych projektów to chyba coś bardziej pierwotnego niż okoliczności czy specyfika czasu - pisze Cezary Kosiński, doradca w obszarach fintech, paytech i retailtech.
Nominowany w XXI Konkursie EY Przedsiębiorca Roku: Sebastian Jabłoński
W świetle dwudziestojednoletniej historii, konkurs EY Przedsiębiorca Roku kontynuuje swoją misję wyłaniania i promowania najbardziej innowacyjnych i wpływowych liderów biznesu w Polsce. Organizowany przez EY program nie tylko śledzi, ale często wyprzedza kluczowe momenty przełomu na mapie polskiej przedsiębiorczości.
Walentynki w My Company Polska! 14 lutego u nas "miłosny" kontent
Miłość jest wszędzie, jak śpiewał zespół Wet Wet Wet. 14 lutego pojawi się także u nas, choć w mniej oczywistym - bardziej biznesowym - wydaniu. Już w środę uruchamiamy akcję #WalentynkiwMyCompanyPolska!
Buzzwordy 2024 roku, czyli słowa, które musisz znać
Zastanawiasz się, jakiego magicznego terminu użyć podczas pitch decku swojego startupu? Szukasz słowa klucza, by porwać słuchaczy w czasie konferencji? Wahasz się, czy postawić na piękną polszczyznę, czy popisać się angielskim akcentem? Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy 10 buzzwordów, czyli modnych słów, które w 2024 r. zrobią wrażenie. I robotę.
10 lat innowacji Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu
"Nasze rozwiązania zmieniają reguły funkcjonowania wielu branż i przedsiębiorstw" - mówi Grzegorz Putynkowski - prezes zarządu Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu w wywiadzie dla My Company Polska.
Uderz w stół, a inwestorzy się obrażą. Jak zadbać o cap table
Możesz mieć pomysł na miarę Facebooka, zespół jak w Apple, marketing na poziomie Tesli, ale jeśli na starcie nie zadbasz o poprawny cap table, nie masz szans na odniesienie sukcesu.
20 firm, które podbiły świat (a mogliście o nich nie słyszeć)
Bielizna, systemy finansowe, meble, magazyny logistyczne, serwis do zarządzania komunikacją PR – Polacy eksportują pomysły z najróżniejszych branż.
Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie” (i nie tylko) rozwija się dzięki marce
Polskie nazwiska są trudne dla cudzoziemców do wymówienia. Jeszcze gorzej jest z ich pisownią – najeżoną „z”, „ź” i „ż”… Świetnie! Zagraniczni klienci nie pozostaną wobec takiej marki obojętni, polscy zaś docenią, że stawiasz na wartości rodzinne. Warto zachować nazwisko w nazwie brandu, zwłaszcza jeśli sprzedajesz wędliny, kosmetyki lub inny produkt, w którym zaufanie to podstawa.
Współpraca dużej firmy ze startupami. Wywiad z Markiem Pankiem, Asseco Poland
Uwielbiamy młodych ludzi, którzy mają świetne pomysły i wierzą w to, co robią. Jednocześnie często zauważamy u młodych founderów brak wizji robienia biznesu - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Marek Panek, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]
De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.
Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]
Prognozy mówiące o wzroście PKB w tym roku o ponad 3 proc. uważam za bardzo prawdopodobne. Tyle tylko że trudniej będzie opanować inflację. A jeszcze trudniej politykę.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Artyści biznesu, czyli afera Art B
Do dziś nie wiadomo, czy jedna z najgłośniejszych afer gospodarczych III RP była przestępstwem, czy tylko sprytnym wykorzystaniem luki w prawie. Sprawa Art-B stała się jednak symbolem pierwszych lat transformacji gospodarczej w Polsce.
"Uczymy strzelców czytać wiatr". Startup BulletProve rozwiązuje problemy przyszłych snajperów
Można powiedzieć, że Sebastian Łuczak sprzedaje bezpieczeństwo. Jego technologia może czterokrotnie skrócić szkolenia strzelców, przy jednoczesnym podniesieniu ich umiejętności. Posiadanie takiej technologii może znacznie zwiększyć szanse dysponującej ją armii.
Biznesowy atut. Dlaczego brydż jest tak popularną grą wśród przedsiębiorców?
Brydż uczy wytrwałości i zachęca do zuchwałości. Z jednej strony wymaga strategicznego myślenia, z drugiej zaufania swojej intuicji. Zupełnie jak w biznesie! Do tego wzmacnia relacje i pozwala nawiązywać nowe znajomości. Nic dziwnego, że to rozrywka, którą upodobali sobie przedsiębiorcy.
Okulary dla głosu. Polska sztuczna krtań może okazać się przełomem
Nowotwór pozbawił Konrada Zielińskiego krtani, ale nie chęci poprawiania świata. Jego startup Uhura Bionics chce pomóc przywrócić głos osobom w podobnym położeniu jak on.
Elon Musk spotka się w Krakowie z Lechem Wałęsą [TYLKO U NAS]
W poniedziałek w Krakowie ma dojść do spotkania Elona Muska z Lechem Wałęsą – wynika z informacji mycompanypolska.pl.
Oj, dane, dane. Oto przydatne narzędzia do analizy firmowych danych
Jak wykorzystać narzędzia AI do analizy danych, które posiada twoja firma, a potem to wykorzystać.
Elon Musk w przyszłym tygodniu przyleci do Polski [TYLKO U NAS]
Elon Musk, najbogatszy człowiek na świecie, założyciel Tesli, SpaceX i właściciel portalu X w przyszłym tygodniu przyleci do Polski – dowiedział się portal mycompanypolska.pl. Musk 22 stycznia ma wylądować w Krakowie. Dzień później odwiedzi Muzeum Auschwitz-Birkenau. Trwają rozmowy na temat spotkania z przedstawicielami rządu.
Coś więcej niż szkoła. Najlepsze polskie edtechy
Startupy edukacyjne nie skupiają się już tylko na innowacyjnych metodach nauki programowania czy języków obcych – founderzy, dzięki technologii, zapełniają coraz więcej luk. Rodzimy edtech się rozpędza, ale czy na pewno tak szybko, jak naprawdę by mógł?