Tylko u nas

Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"

Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"

Najtęższe umysły nie są w stanie dokładnie stwierdzić, kiedy w toku ewolucji pojawiła się świadomość. Gdyby jednak udało nam się określić ten moment, być może udałoby się cały proces zastosować w świecie technologii. A później każda kolejna mutacja AI stawałaby się po prostu coraz inteligentniejsza – mówi futurolog dr Ian Pearson.

Łukasz Ostrowski. Poza biznesem

Łukasz Ostrowski. Poza biznesem

Łukasz od niedawna rozwija Placówkowo, czyli – w dużym uproszczeniu – mapę żłobków i przedszkoli. O inicjatywie przeczytacie wkrótce na łamach mycompanypolska.pl, teraz zapraszamy do poznania mniej formalnej strony Ostrowskiego!

Szansa dla branży drzewnej? Eksport i ekspansja e-commerce na zagraniczne rynki

Szansa dla branży drzewnej? Eksport i ekspansja e-commerce na zagraniczne rynki

- Uruchomienie sprzedaży przez internet jest możliwe również dla firm z branży drzewnej, szczególnie tych, które zajmują się produkcją akcesoriów z drewna, czy produktów z papieru, a meble sprzedają w postaci tych do samodzielnego montażu – mówi Paweł Bilczyński, Country Manager z Expandeco w rozmowie z My Company Polska.

Z cinkciarza bankier, czyli afera Grobelnego

Z cinkciarza bankier, czyli afera Grobelnego

Lech Grobelny to bohater pierwszej kapitalistycznej afery III Rzeczypospolitej. Jego Bezpieczna Kasa Oszczędności była klasyczną piramidą finansową, o czym Polacy – nieznający jeszcze wtedy tajników gospodarki rynkowej – nie mieli pojęcia. Skazując go na więzienie, sąd powie, że w innym systemie prawnym aferzysta dostałby ponad tysiąc lat więzienia.

Wakacje last minute

Wakacje last minute

„Wprowadzimy urlop dla przedsiębiorców – jeden miesiąc wolny od składek na ubezpieczenia społeczne i świadczenie urlopowe w wysokości połowy płacy minimalnej”. Takie hasło pojawiło się w programie zwycięskiej koalicji. Zostało potem – wraz z innymi propozycjami – przedstawione nawet w exposé nowego premiera. My mówimy: sprawdzam.

Maciej Łuczak 25.02.2024
ScanTheSun, czyli o dwóch takich, co chwycili słońce...

ScanTheSun, czyli o dwóch takich, co chwycili słońce...

... smartfonem. Dr hab. Ernest Grodner i Jakub Leja stworzyli aplikację ScanTheSun, która w ciągu minuty jest w stanie opracować najbardziej opłacalne rozwiązania fotowoltaiczne dla wybranego budynku. Apka otrzymała nagrodę ONZ.

Transformacja energetyczna w firmach. Na co stawiają polscy przedsiębiorcy

Transformacja energetyczna w firmach. Na co stawiają polscy przedsiębiorcy

Jak unijne regulacje wpłyną na decyzje firm dotyczące transformacji energetycznej? „Import z krajów spoza Unii, który do tej pory mógł być sposobem na ominięcie opłat za emisję CO2 pod tym względem przestanie być opłacalny. Importerzy będą zmuszeni bowiem rozliczyć się z kosztów emisji sprowadzanych towarów, a to przełoży się na ich finalną cenę – wyjaśnia Nicolas Bzymek, Country Manager w GreenYellow Polska w rozmowie z My Company Polska.

Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Miłość jest wszędzie, jak śpiewał zespół Wet Wet Wet. 14 lutego powitaliśmy ją także u nas, choć w mniej oczywistym - bardziej biznesowym - wydaniu. Oto wszystkie opublikowane felietony w ramach akcji #WalentynkiwMyCompanyPolska!

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Relacje w biznesach wbrew pozorom nie różnią się aż tak bardzo od tych uczuciowych. Wprawdzie miłości i prowadzeniu firmy towarzyszą zupełnie inne emocje, jednak można im przypisać - bez dwóch zdań - wspólne mianowniki - piszą Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp.

Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp 14.02.2024
Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Od wielu lat interesuję się himalaizmem, a zwłaszcza Polskim Himalaizmem Zimowym oraz osiągnięciami ludzi takich jak Jerzy Kukuczka, Maciej Berbeka czy Adam Bielecki. Nie wyobrażam sobie wykonywać ich roboty, ale widzę dużo analogii między sportem wyczynowym a przedsiębiorczością, czyli swego rodzaju „intelektualną pracą wyczynową” - pisze Luk Pstrong, co-founder mrparker.app.

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Już św. Paweł z Tarsu narzekał, że bez miłości byłby jak "miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący". Ciekawe, co poradziłby w temacie dzisiejszych innowacji… - piszą Paweł Paczuski i Krzysztof Paczuski, współzałożyciele upmedic.

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Między mną, a moją wspólniczką Asią jest 16 lat różnicy. W sumie prawie całe pokolenie, ale u nas w biznesie zadziałało to bardzo na plus. Co prawda Asia nie od razu wiedziała, kim jest David Hasselhoff, ale w obliczaniu śladu węglowego nie ma sobie równych - pisze Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco.

Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco 14.02.2024
Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Walentynki... Niby cały czas luty i zimno, a jednak na samą myśl robi się człowiekowi cieplej na sercu. Ludzie jakby bardziej hojni, kieszenie inwestorów jakby pełniejsze, więc to dobry moment na pitch z osobą, od której zależy los naszego startupu - pisze Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi.

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Dotychczas przedsiębiorczości uczyłem się, czerpiąc z doświadczeń rodziny, podpowiedzi znajomych, obserwując świat wokół, korzystając z rozwoju technologii, z czasem bardziej świadomie wskakując na fale trendów. Ale sama inklinacja do podejmowania nowych projektów to chyba coś bardziej pierwotnego niż okoliczności czy specyfika czasu - pisze Cezary Kosiński, doradca w obszarach fintech, paytech i retailtech.

Nominowany w XXI Konkursie EY Przedsiębiorca Roku: Sebastian Jabłoński

Nominowany w XXI Konkursie EY Przedsiębiorca Roku: Sebastian Jabłoński

W świetle dwudziestojednoletniej historii, konkurs EY Przedsiębiorca Roku kontynuuje swoją misję wyłaniania i promowania najbardziej innowacyjnych i wpływowych liderów biznesu w Polsce. Organizowany przez EY program nie tylko śledzi, ale często wyprzedza kluczowe momenty przełomu na mapie polskiej przedsiębiorczości.

Buzzwordy 2024 roku, czyli słowa, które musisz znać

Buzzwordy 2024 roku, czyli słowa, które musisz znać

Zastanawiasz się, jakiego magicznego terminu użyć podczas pitch decku swojego startupu? Szukasz słowa klucza, by porwać słuchaczy w czasie konferencji? Wahasz się, czy postawić na piękną polszczyznę, czy popisać się angielskim akcentem? Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy 10 buzzwordów, czyli modnych słów, które w 2024 r. zrobią wrażenie. I robotę.

Cezary Szczepański 09.02.2024
Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie”  (i nie tylko) rozwija się dzięki marce

Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie” (i nie tylko) rozwija się dzięki marce

Polskie nazwiska są trudne dla cudzoziemców do wymówienia. Jeszcze gorzej jest z ich pisownią – najeżoną „z”, „ź” i „ż”… Świetnie! Zagraniczni klienci nie pozostaną wobec takiej marki obojętni, polscy zaś docenią, że stawiasz na wartości rodzinne. Warto zachować nazwisko w nazwie brandu, zwłaszcza jeśli sprzedajesz wędliny, kosmetyki lub inny produkt, w którym zaufanie to podstawa.

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Prognozy mówiące o wzroście PKB w tym roku o ponad 3 proc. uważam za bardzo prawdopodobne. Tyle tylko że trudniej będzie opanować inflację. A jeszcze trudniej politykę.

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.

Artyści biznesu, czyli afera Art B

Artyści biznesu, czyli afera Art B

Do dziś nie wiadomo, czy jedna z najgłośniejszych afer gospodarczych III RP była przestępstwem, czy tylko sprytnym wykorzystaniem luki w prawie. Sprawa Art-B stała się jednak symbolem pierwszych lat transformacji gospodarczej w Polsce.