Tylko u nas

Odpoczywać to być [FELIETON]

Odpoczywać to być [FELIETON]

Sporo wiemy o pracy. O narzędziach, sposobie ich powstawania. Mniej więcej mamy pojęcie, jak ze zwierząt wędrownych zbierających pokarm i polujących, a z czasem harujących w polu przemieniliśmy się w zwierzęta osiadłe, najpierw wiejskie, a potem miejskie. Jak rodziły się zawody, jak powstało rolnictwo, jaką rolę dała pracy religia, jak narodziła się biurokracja.

Grzegorz Sadowski 04.08.2024
Nadchodzi Donald Trump [FELIETON]

Nadchodzi Donald Trump [FELIETON]

Druga kadencja Donalda Trumpa może być znacznie groźniejsza dla gospodarki USA. Rynki na razie jej nie dyskontują. Jednak to może się bardzo szybko zmienić.

Różnorodność. Dlaczego warto?

Różnorodność. Dlaczego warto?

Różnorodność staje się coraz ważniejszym motorem biznesu, a także ważnym narzędziem zarządzania. Dlaczego warto budować firmę otwartą na każdego? Na ten temat rozmawiali eksperci podczas debaty zorganizowanej w trakcie gali Polskich Nagród Różnorodności.

12 wspaniałych. Liderzy nowej generacji

12 wspaniałych. Liderzy nowej generacji

Badaczka kosmicznych mikroglonów, główny naukowiec w OpenAI, konstruktor elektrycznych motocykli, twórcy gry o Thorgalu, jeden z najlepszych skautów w NBA. Młodzi Polacy zmieniają nie tylko biznes, ale też świat. Poznajcie 12 wspaniałych.

Kuba Dobroszek 09.07.2024
"Twój pomysł jest bezwartościowy". Michał Sukiennik w gościnnym felietonie

"Twój pomysł jest bezwartościowy". Michał Sukiennik w gościnnym felietonie

Gdybym miał do wyboru dostać w prezencie kebaba z budki w Makowie Mazowieckim albo twój pomysł na startup, wybrałbym kebaba. Na cienkim. Z sosem mieszanym. Gdybym mógł wymienić twój pomysł na cokolwiek, co jest bliskie jego wartości, byłby to skasowany 20-minutowy bilet komunikacji miejskiej, na którym zostało jeszcze 10 minut bezpłatnej jazdy.

W Polsce sprzedano 2,5 tony medycznej marihuany. "To wciąż mało" - deklaruje branża [TYLKO U NAS]

W Polsce sprzedano 2,5 tony medycznej marihuany. "To wciąż mało" - deklaruje branża [TYLKO U NAS]

– Uprawa konopi stosowanych do produkcji marihuany medycznej w Polsce mogłaby istotnie obniżyć koszty surowca, a tym samym zmniejszyć ceny końcowych produktów w aptekach. Równocześnie zapewniłaby stymulację polskiej gospodarki przez tworzenie nowych miejsc pracy i otwieranie możliwości zarobkowych dla lokalnych przedsiębiorców – mówi Rafał Szabłowski, członek zarządu Centrum Medycyny Konopnej S.A. odpowiedzialny za rozwój i komercjalizację produktów na bazie konopi, które spółka wprowadzi na polski rynek.

Jacy są młodzi [FELIETON]

Jacy są młodzi [FELIETON]

Nie chcą żyć jak rodzice, wrażliwcy, kasa nie jest już dla nich ważna, „odłączona młodzież”, która nie uczy się, nie pracuje, budzą postrach wśród pracodawców, roszczeniowi, naprawdę irytujący, narcyzi… Wystarczy wpisać do wyszukiwarki frazę „młode pokolenie”, a wyskoczy taka garść epitetów. Kto jest winien tego upadku młodych? Social media, internet, technologia, kapitalizm. Współczesna technologia zabija młodzież, wystarczy spojrzeć, przecież oni z tym telefonem wchodzą jak ślepcy prosto pod samochód!

Dopiero się rozkręcam. Wywiad z Katarzyną Dowbor

Dopiero się rozkręcam. Wywiad z Katarzyną Dowbor

Lubię swój wiek, bo pozwala mi się skupić na własnym rozwoju i robić rzeczy, na które w młodości nie miałam czasu – mówi Katarzyna Dowbor, dziennikarka wyróżniona tytułem Ambasadorka Różnorodności 2024.

Big short jest dziś na stracie [FELIETON]

Big short jest dziś na stracie [FELIETON]

Trzeci kwartał może być trudny. Będzie poprzedzał listopadowe wybory w USA. Inwestorzy obawiają się niewielkiej przewagi jednego z kandydatów. A to może doprowadzić do zamieszek, a nawet rewolty.

Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI

Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI

Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?

Wiktor Cyrny 12.06.2024
Rowery personalizowane w natarciu e-commerce

Rowery personalizowane w natarciu e-commerce

Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.

Co nam powie inflacja [FELIETON]

Co nam powie inflacja [FELIETON]

Czy amerykańska Rezerwa Federalna i cały rynek lekceważą słabą sytuację gospodarczą w USA? Indeksy biją rekordy i dziś brakuje kogoś, kto w końcu powie, że król jest nagi.

Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską

Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską

Budujemy narzędzie oparte na AI łączące influencerów z markami i analizujące wydajność kampanii. To będzie biznes skalowalny na rynki globalne i w perspektywie pięciu lat będzie bardzo atrakcyjny dla mIędzynarodowych inwestorów branżowych – mówi Anna Zielińska, co-founderka Stor9.

Kuba Dobroszek 03.06.2024
Jak zostać astronautą

Jak zostać astronautą

...Albo kierowcą F1, przedsiębiorcą, kardiochirurgiem, budującym roboty, finansistą… Ile dzieci, tyle marzeń – najważniejsze, żeby nigdy z nich nie rezygnować.

Paprykarz szczeciński, czyli kulinarne multi-kulti

Paprykarz szczeciński, czyli kulinarne multi-kulti

Były przedmiotem pożądania milionów Polaków, wyrażały naszą tęsknotę za lepszym życiem. Stanowiły barwny element w szarej, socjalistycznej rzeczywistości. Zaczynamy nowy cykl artykułów poświęcony kultowym markom PRL. Na początek przybliżamy dzieje paprykarza szczecińskiego.

Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?

Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?

- Fundusz Ekspansji Zagranicznej pojawił się już w drugiej odsłonie. Bazując na sukcesie pierwszego funduszu, podjęliśmy taką decyzję. Historie polskich firm, które potrzebowały finansowania na rozwój międzynarodowy udowodniły nam, że taki projekt jest potrzebny - mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.