Temat z okładki

Podróż za jedną emotkę. Jak zmienia się branża traveltech

Podróż za jedną emotkę. Jak zmienia się branża traveltech

Innowacyjne planery podróży, system do zarządzania cenami atrakcji turystycznych, slowhopowe marketplace – rodzima branża startupowa coraz odważniej wchodzi w branżę turystyczną, zmieniając sposób, w jaki odkrywamy świat i Polskę. A przy okazji próbując na tym zarobić.

Kuba Dobroszek 31.07.2024
12 wspaniałych. Liderzy nowej generacji

12 wspaniałych. Liderzy nowej generacji

Badaczka kosmicznych mikroglonów, główny naukowiec w OpenAI, konstruktor elektrycznych motocykli, twórcy gry o Thorgalu, jeden z najlepszych skautów w NBA. Młodzi Polacy zmieniają nie tylko biznes, ale też świat. Poznajcie 12 wspaniałych.

Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską

Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską

Budujemy narzędzie oparte na AI łączące influencerów z markami i analizujące wydajność kampanii. To będzie biznes skalowalny na rynki globalne i w perspektywie pięciu lat będzie bardzo atrakcyjny dla mIędzynarodowych inwestorów branżowych – mówi Anna Zielińska, co-founderka Stor9.

Jak oni to robią. Odsłaniamy sekrety founderów [TYLKO U NAS]

Jak oni to robią. Odsłaniamy sekrety founderów [TYLKO U NAS]

Gdybyśmy byli pismem plotkarskim, zapewne walilibyśmy po oczach krzykliwymi hasłami o odsłanianiu najskrytszych tajemnic przedsiębiorców. Ale nie jesteśmy, dlatego zapraszamy w podróż po sztuczkach i nawykach, dzięki którym można wznieść biznes na wyższy poziom.

Reportaż z końca świata

Reportaż z końca świata

Zastanawialiście się kiedyś, jak mógłby wyglądać koniec świata? Katastrofa klimatyczna, globalna wojna, bunt sztucznej inteligencji? Możliwe scenariusze można mnożyć, trudno jednoznacznie stwierdzić, który jest najbardziej prawdopodobny. Czy na pewno?

Kuba Dobroszek 07.03.2024
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.

Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Do życia oraz biznesu podchodzimy jak do gry, w której wbija się kolejne levele – oczywiście każdy kolejny jest coraz trudniejszy. Staramy się jednak tworzyć taką firmę, w której ludzie cieszą się na poniedziałek i mogą w niej rozwijać skrzydła. Ale to nie są relacje, jakie panują wśród członków rodziny – mówią Paulina i Kamil Walkowiakowie, założyciele cux.io.

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

Polacy współtworzą ChatGPT oraz pomagali budować słynną kulę MSG w Las Vegas. Uczą roboty malować obrazy, przyspieszą powstawanie nowych leków. W naszym kraju drzemie ogromny potencjał i warto o tym mówić głośno!

30 najbardziej kreatywnych w biznesie (i nie tylko)

30 najbardziej kreatywnych w biznesie (i nie tylko)

Czy kreatwyności można się nauczyć? To jedna z naturalnych cech naszego mózgu. Trzeba ją tylko umiejętnie wydobyć. Jak? Podglądając tych, którzy patrzą na świat w wyjątkowy sposób. Oto oni, wybrani przez „My Company Polska”.

Kuba Dobroszek 10.10.2023
Dekalog Rampera. "Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji" [TYLKO U NAS]

Dekalog Rampera. "Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji" [TYLKO U NAS]

Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji, bo stwierdziły, że nie rozumieją tej technologii, a firma na etapie bez żadnej trakcji, z założycielami bez sukcesów na koncie, wydawała się niezwykle ryzykowną inwestycją. Kapitału szukaliśmy więc w Londynie – opowiadają Szymon Sypniewicz i Przemek Kowalczyk, założyciele Ramp Network.

Świat był gotowy na ChatGPT, ale nie jest gotowy na przyszłość. Wywiad z twórcą Chat GPT-4

Świat był gotowy na ChatGPT, ale nie jest gotowy na przyszłość. Wywiad z twórcą Chat GPT-4

ChatGPT rozpoczął rewolucję, jakiej nie spodziewali się nawet jego twórcy. W OpenAI – firmie odpowiadającej za najpopularniejsze narzędzie AI ostatnich lat – 32-letni Szymon Sidor jest jednym z czołowych badaczy w projekcie GPT-4. Tylko w rozmowie z „My Company Polska” naukowiec odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące sztucznej inteligencji.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 03.04.2023
Pulp Books to wydawnictwo założone m.in. przez Jakuba Ćwieka. Znamy plany firmy [WYWIAD]

Pulp Books to wydawnictwo założone m.in. przez Jakuba Ćwieka. Znamy plany firmy [WYWIAD]

Czy na rynku książki jest miejsce na przewrót? Jakub Ćwiek, Michał Rzepnikowski oraz Andrzej Kwiecień przekonują, że tak i startują z nową inicjatywą. Pulp Books, stawiając m.in. na interaktywność treści, chce przywrócić dawny blask opowieściom. – Buntujemy się przeciwko obecnym standardom – mówią jego pomysłodawcy i zapowiadają przełom.

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Schaefer, Galant, Walkowiak. Sukces oznacza odpowiedzialność [WYWIAD]

Schaefer, Galant, Walkowiak. Sukces oznacza odpowiedzialność [WYWIAD]

Marzy nam się świat, w którym w zarządach spółek będzie większa liczba kobiet. Ale nie z powodu sztucznych parytetów, lecz naszych kompetencji - mówią Maja Schaefer, Eva Galant i Paulina Walkowiak. Przedsiębiorczynie to bohaterki naszego zestawienia "23 kobiet, o których będzie głośno w 2023 roku".

To świetny czas, by być zwierzęciem domowym! Jak rozwija się pet tech w Polsce?

To świetny czas, by być zwierzęciem domowym! Jak rozwija się pet tech w Polsce?

Serwis zrzeszający petsitterów, ubezpieczenia zdrowotne dla zwierząt, serwisy społecznościowe dla właścicieli czworonogów – branża pettech rozwija się niezwykle dynamicznie. A to prawdopodobnie dopiero początek wzrostów rynku, gdyż – jak przewidują nasi rozmówcy – pettech jest odporny na wszelkie zawirowania.

Kuba Dobroszek 04.10.2022
Dorota Rymaszewska i Sławomir Wiatr o branży pet tech. "Pet tech wydaje się kuloodporny" [WYWIAD]

Dorota Rymaszewska i Sławomir Wiatr o branży pet tech. "Pet tech wydaje się kuloodporny" [WYWIAD]

Jesteśmy na takim etapie rozwoju, że możemy sobie pozwolić na większe wydatki na nasze domowe zwierzaki. To napędza cały rynek. Do tego dochodzą zmiany w weterynarii: technologiczne i mentalne. Pojawiają się już sieci weterynaryjne integrujące placówki, co zmienia oblicze całego sektora. Za chwilę wejdą ubezpieczenia dla zwierząt. – mówią Dorota Rymaszewska z HiPets i Sławomir Wiatr z PetHELP.

Kris Dąbrowski: "Dzięki Stonly zacząłem działać po swojemu. Jesteśmy w świetnym momencie" [WYWIAD]

Kris Dąbrowski: "Dzięki Stonly zacząłem działać po swojemu. Jesteśmy w świetnym momencie" [WYWIAD]

Stonly chce sprawić, żeby tradycyjne instrukcje obsługi odeszły do lamusa – przyszłość to interaktywne narzędzia pomagające użytkownikom rozwiązywać problemy. Wśród klientów startupu są zarówno mniejsze biznesy, o których mało kto słyszał, jak i FC Barcelona. W tym roku inwestorzy włożyli w startup 92 mln zł.

Bartosz Kruszka: Naukowcy muszą mieć kompetencje biznesowe [WYWIAD]

Bartosz Kruszka: Naukowcy muszą mieć kompetencje biznesowe [WYWIAD]

Nanoseen to startup technologiczny, który myśli globalnie, a jego głównym produktem są obecnie nanomembrany do odsalania wody – w ten sposób zniweluje się problem z dostępem do wody pitnej. Ale to dopiero początek, gdyż jak zapewnia Bartosz Kruszka –współzałożyciel i CEO Nanoseen ma być technologicznym hubem łączącym najlepszych naukowców z całego świata.

Ukrainian Dream. Przyjechali do Polski i zrobili biznes

Ukrainian Dream. Przyjechali do Polski i zrobili biznes

Przyjechali do Polski, gdzie zrealizowali swój american dream, budując milionowe startupy. Barbarzyńska wojna ich zmroziła. Ross Knap, Vadym Melnyk i Vasyl Rakivnenko opowiadają o tym, jak Ukraina, wciśnięta w objęcia Rosji, straciła szansę na bycie gospodarczą Polską bis. Tłumaczą, czego się tu nauczyli i jak razem możemy stać się lepsi.

Pałka, Werner, Mocarski. Młodzi startupowcy opowiadają o rozwijaniu biznesu w Polsce [WYWIAD]

Pałka, Werner, Mocarski. Młodzi startupowcy opowiadają o rozwijaniu biznesu w Polsce [WYWIAD]

Edukacja w Polsce nie jest nastawiona na rozwój indywidualności, dlatego moment założenia własnej firmy przychodzi późno. Licealiści w Szwecji zakładają własne startupy, a w Polsce zastanawiają się, jaką płytę wyda Mata. Jest przyzwolenie na bierność. O doświadczeniach i biznesowych planach opowiadają 20-latkowie: Agnieszka Pałka, getdressed oraz Kuba Mocarski i Thomas Werner, Stepapp.

Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]

Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]

Dobry symulator to taki, który dba o równowagę między wysokim stopniem realizmu a zaangażowaniem gracza. Dajesz ludziom możliwość zderzenia się z tym, co zawsze chcieli robić, ale nie byli w stanie. Tak sprzedaliśmy ponad 1 mln egzemplarzy Cooking Simulator wraz z dodatkami. Inwestorzy nam zaufali i dziś jesteśmy wyceniani na 140 mln zł – mówi Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 22.12.2021
Czadoman: "Jestem dla ludzi, wszystko robię z myślą o nich. Stać mnie na to, żeby nie gadać o kasie"

Czadoman: "Jestem dla ludzi, wszystko robię z myślą o nich. Stać mnie na to, żeby nie gadać o kasie"

Na YouTube teledysk do piosenki „Ruda tańczy jak szalona” obejrzano ponad 128 mln razy. Paweł Dudek – znany jako Czadoman – zaczynał w zespole rockowym, ale teraz wyciąga na parkiet fanów muzyki tanecznej. Oprócz tego wyprodukował własną wódkę, a w przyszłym roku rusza ze sprzedażą produktów dla zwierząt. – Nie pamiętam sytuacji, żeby było źle – przyznaje w rozmowie z „My Company Polska”.

Wprowadzam sport do biznesu. Wywiad z Mateuszem Kusznierewiczem

Wprowadzam sport do biznesu. Wywiad z Mateuszem Kusznierewiczem

Umiejętności biznesowe można rozwijać nie tylko metodami zaczerpniętymi z psychologii czy coachingu, ale też z doświadczeń sportowych. Pracuję nad tym, by takie rozwiązania były dostępne zarówno dla dużych, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw – mówi Mateusz Kusznierewicz, sportowiec i przedsiębiorca.

Konopie na biznesowych salonach. Wywiad ze Zbigniewem Pisarskim i Piotrem Liroy-Marcem

Konopie na biznesowych salonach. Wywiad ze Zbigniewem Pisarskim i Piotrem Liroy-Marcem

W Polsce konopie przestają być tabu, a sama branża przestaje być wstydliwa. Konopie wchodzą na salony dzięki temu, że poważne podmioty, jak np. firmy farmaceutyczne, podjęły się działań na rzecz ich promocji w medycynie – mówi Zbigniew Pisarski, twórca CanPoland. – Dziś można ten biznes robić całkiem legalnie, z dobrym zyskiem finansowym – dodaje Piotr Liroy-Marzec, założyciel LiRoyal.